וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נבחרת המחזור באירופה: עוד מסר מריאל מדריד

4.9.2011 / 7:00

גם מחזור מוקדמות היורו הוכיח את מה שראינו מתחילת העונה: הכוכבים של ספרד לוהטים, הפעם עם אוזיל וכמובן רונאלדו

הליגות באירופה אמנם יצאו לפגרה המסורתית של ספטמבר ופינו את הבמה למשחקים הבינלאומיים, אבל אנחנו לא התכוונו להשאיר אתכם ללא המנה השבועית של נבחרת המחזור, המורכבת הפעם מהשחקנים שכיכבו בסוף השבוע במסגרת מוקדמות יורו 2012. ססק פברגאס ואחרים שהצטיינו במשחקי הידידות כלל לא נלקחו בחשבון, אך גם בלעדיהם ניתן למצוא לא מעט שמות גדולים, כולל שני שחקני ארסנל שהתאוששו במהירות ולצידם גם המקופח הגדול מהשבוע שעבר.

שחקני נבחרת ספרד ססק פברגאס חוגג עם דויד סילבה. רויטרס
מצטערים, משחקי ידידות לא נספרים הפעם. ססק פברגאס/רויטרס

שוער

קמרן אגייב - אזרבייג'אן

בזמן שגרמניה משייטת לה להנאתה בבית א', טורקיה ובלגיה מנסות בכל הכוח להעניק את המקום השני זו לזו עם הופעות מביכות. מי מהן שלא תתפוס בסופו של דבר את הסגנות, תזכור את השם קמרן אגייב. אחרי שעצר את טורקיה באוקטובר 2010 וסידר לאזרבייג'אן ניצחון 0:1 סנסציוני, השוער שפגש את מכבי תל אביב עם חזאר לנקראן בליגה האירופית, תסכל גם את חלוצי בלגיה עם מפגן הצלות מרהיבות ונכנע רק לפנדל ב-1:1 המחמיא שהשיגה נבחרתו. כל כך הרבה פוטנציאל טמון בסגל הבלגי, אבל מול אגייב ביום מדהים זה לא הספיק. אנחנו לא לבד. גם בלגיה, עם נבחרת מוכשרת משלנו, תראה עוד טורניר גדול מהבית.

הגנה

מגן ימני: אנאר יאגר - אסטוניה

הפתעה גדולה התחוללה בלובליאנה, שם אסטוניה הדהימה עם ניצחון ראשון אי פעם על סלובניה (1:2) ושבה למאבק על המקום השני. אנאר יאגר, שהצטיין גם בניצחון החוץ הסנסציוני הקודם בסרביה לפני כשנה, סיפק את הסחורה פעם נוספת והיה חלק חשוב בהגנה היציבה שאיפשרה לסלובניה לבעוט רק ארבעה כדורים למסגרת. המגן בן ה-27, שמשחק באלסונד הנורבגית וכבר הספיק לרשום מעל 80 הופעות בנבחרת אסטוניה, הציל שער בדקה ה-54 ועזר להוכיח שהנבחרת האסטונית בהתקדמות. סרביה וסלובניה למדו זאת על בשרן.

בלם: שון סט. לדג'ר - אירלנד

בעזרת סגנון הגנה איטלקי מבית מדרשו של ג'ובאני טראפטוני, הרבה רוח לחימה וגם מעט מזל, אירלנד הצליחה לחלץ 0:0 בבית מול סלובקיה ושמרה על הסיכוי להעפיל ליורו. זהו משחק שישי ברציפות שהאירים משכילים לשמור על שער נקי, וחלק גדול מהקרדיט מגיע לשון סט. לדג'ר. הבלם של לסטר התחיל את המשחק רע, אבל מיד התעשת ופיקד על ההגנה האירית שעמדה בפרץ. סט. לדג'ר ניצח בקרבות האוויריים, מנע פעמיים מצבי כיבוש של הסלובקים ונבחר לאיש המשחק. לצערו, הוא ספג כרטיס צהוב לקראת הסיום ויחמיץ את המשחק הבא ברוסיה. אירלנד תוכל לשמור על שער נקי גם בלעדיו?

sheen-shitof

בדקו התאמה לטיפול

פיתוח ישראלי: פתרון מדעי לאקנה בגוף עם מעל 90% הצלחה

בשיתוף מעבדות רבקה זיידה
שחקן נבחרת אלג'יריה ג'אמל עבדון מול שחקן נבחרת אירלנד שון סט. לדג'ר. Ian Walton, GettyImages
שישה משחקים רצופים ללא ספיגה לאירנד. שון סט. לדג'ר/GettyImages, Ian Walton

בלם: גארי קייהיל - אנגליה

ארסנל וטוטנהאם ניסו עד הרגע האחרון של חלון ההעברות להנחית את הבלם המוערך של בולטון, אך הוא נשאר בסופו של דבר בריבוק סטדיום ובלונדון יכולים רק להצטער אחרי עוד תצוגה מרשימה. "הוא חזק, מהיר ונוגח מצוין. הוא הבלם הכי טוב בליגה", החמיא מרטין פטרוב הבולגרי לגארי קייהיל, אחרי שאנגליה ניצחה 0:3 בבולגריה. החבר מבולטון ראה את הבלם בן ה-25 מסדר לאנגליה יתרון כבר אחרי 10 דקות, בשער של עקשנות ויעילות שכל חלוץ היה מתגאה בו. זה היה שער הבכורה של קייהיל בנבחרת, במשחקו הבינלאומי הרביעי בסך הכל. נמצא השותף הראוי לג'ון טרי בהיעדרו של ריו פרדיננד.

מגן שמאלי: אלכסנדר קולארוב - סרביה

מעטות הנבחרות שהצליחו בקמפיינים האחרונים לחזור עם שלוש נקודות מבלפסט. ספרד הפסידה במבצרה של צפון אירלנד, איטליה חילצה שם תיקו, אבל סרביה פשוט אוהבת לשחק בווינדזור פארק. האורחים, שניצחו בבלפסט במשחק ידידות ב-2009, עשו זאת עם 0:1 קטן גם במשחק רשמי, אחרי ששלטו והחמיצו לאורך המשחק כולו. אלכסנדר קולארוב, שבמנצ'סטר סיטי הפך לאופציה שנייה אחרי גאל קלישי, הרבה לסכן את שערו של לי קאמפ גם מעמדת המגן השמאלי ולא רק בבעיטות חופשיות. מלבד כאב הראש שגרם לארון יוז, המגן הסרבי עשה עבודה נהדרת בהגנה ועזר לחפות על חסרונו של נמניה וידיץ'. לפתע סרביה חזק במאבק על המקום השני בבית ג'.

שחקני נבחרת אנגליה גארי קייהיל, ג'ון טרי. Oleg Popov, AP
שיתוף פעולה מוצלח במרכז ההגנה. גארי קייהיל עם ג'ון טרי/AP, Oleg Popov

קישור

יאן מ'ווילה - צרפת

49 שנים חלפו מאז שחקן של ראן כבש שער במדי נבחרת צרפת, עד שבא יאן מ'ווילה ומנע מהנתון ההיסטורי הזה להתקרב לחגיגות היובל בניצחון 1:2 על אלבניה. הקשר הדינמי לא ידוע כסקורר בחסד. עד היום כבש מ'ווילה ארבעה שערים בקריירה, ושניים מהם היו בפנדלים, אבל אין ספק ששער הבכורה שלו במדי הטריקולור היה היפה והמיוחד מכולם. מלבד הבעיטה הנהדרת שנעצרה ברשת בדקה ה-18, הכישרון הצעיר עבד ללא לאות במרכז המגרש, חילץ כדורים והפתיע בעזרה תמידית להתקפה. מה הפלא שמקומו מובטח בקישור של לורן בלאן.

ארון ראמזי - וויילס

אנגליה אמנם ניצחה בקלות בבולגריה, אבל את הבשורות הכי טובות היא קיבלה מקרדיף, שם דווקא השכנה והיריבה וויילס עשתה עבורה שירות נהדר עם ניצחון מפתיע 1:2 על מונטנגרו. בעוד למונטנגרו היה זה הפסד בכורה בקמפיין, וויילס חגגה סוף כל סוף נקודות ראשונות וציינה גם ניצחון ביתי ראשון זה שלוש שנים. איש המשחק היה הקפטן הצעיר ארון ראמזי, שהציג שיתוף פעולה מצוין עם גארת בייל והוביל את וויילס למשחקה הטוב ביותר מאז מונה גארי ספיד למאמן. הנה שחקן שקם מהר מאוד מהקרשים אחרי השבוע הטראומטי עם ארסנל, והוא לא היחיד בהרכב שלנו. ביום שלישי בוומבלי זה כבר יהיה סיפור אחר.

מסוט אוזיל - גרמניה

במהלך תקופת ההכנה של ריאל מדריד דיברו בספרד רבות על השיפור של מסוט אוזיל בסיומת מול השער. כישרון, ראיית משחק ויכולת כדרור פנטסטית כולם יודעים שיש לו, אך שישה שערי ליגה בעונה שעברה הם בהחלט מאזן טעון שיפור. גם אם באופ"א גזלו ממנו את השער הראשון (הוענק למירוסלב קלוזה) ב-2:6 המשוגע של גרמניה על אוסטריה, אוזיל הוכיח עם צמד שהוא מסוגל לקחת את המשחק על עצמו ולהבקיע בכל הזדמנות. גרמניה הפכה לראשונה שמבטיחה את מקומה ביורו 2012 בעזרת מאזן מושלם של שבעה ניצחונות, ולנו נותר רק לייחל להצגות דומות גם בקיץ הבא.

שחקני נבחרת גרמניה מסוט אוזיל, תומאס מולר. רויטרס
גם לכבוש הוא יודע, יודע מצוין. מסוט אוזיל/רויטרס

התקפה

כריסטיאנו רונאלדו - פורטוגל

הכוכב הגדול של ריאל מדריד רגיל לספוג שריקות בוז והקנטות כמעט בכל משחק חוץ, אבל אוהדי נבחרת קפריסין היו משוכנעים שהם יהיו אלה שיצליחו להוציא אותו משלוותו. אז כריסטיאנו רונאלדו שמע, הפנים וענה על כר הדשא עם עוד תצוגה נהדרת שהמשיכה את פתיחת העונה הטובה שלו. רונאלדו היה אחראי לכל ההתקפות המסוכנות של פורטוגל, פתח את הסכר עם פנדל מדויק ולקראת הסיום השלים צמד והוסיף בישול להוגו אלמיידה. פורטוגל השיגה את הנקמה בקפריסין על אותו 4:4 מטורף מאשתקד, ועשתה זאת בעיקר בזכות האיש שנעדר אז בגלל פציעה. הלא הבטחנו לכם שרונאלדו יתפוס מקום בהרכב שלנו ממש בקרוב.

גרגלי רודולף - הונגריה

תיקו בבודפשט היה מבטיח לשבדיה כמעט בוודאות את המקום השני אחרי הולנד בבית ה', אלא שממש בדקה ה-90 הגיע גרגלי רודולף ודחק עם כל הלב את שער הניצחון של הונגריה שפתח מחדש את המאבק על הסגנות. החלוץ החדש של פנאתינייקוס סיפק הופעה מעוררת השראה בהתקפת הונגריה, בישל באומנות את השער הראשון של נבחרתו ובעיקר הכניס את השבדים ללחץ לקראת המשך המשחקים. לשבדיה משחק חסר, אך היא צריכה עדיין להתארח בפינלנד ולפגוש את הולנד. הונגריה יכולה לשמור על חלום החזרה לטורניר גדול, בעיקר אם החלוץ שלה ימשיך להבריק.

רובין ואן פרסי - הולנד

התוצאה האסטרונומית של סוף השבוע שייכת כמובן להולנד, שכהרגלה במשחקי המוקדמות פשוט רומסת כל מה שעומד בדרכה. הקורבן התורן הייתה הנבחרת הקיקיונית של סן מרינו, שעברה ערב מסויט בפיליפס סטדיון באיינדהובן. הנהנה העיקרי ב-0:11 המוחץ של ההולנדים היה רובין ואן פרסי, שרק בשבוע שעבר ניצב בצד השני של המתרס וירד מושפל אחרי שחטף שמינייה יחד עם ארסנל באולד טראפורד. RVP לא יכול היה לבקש יריבה נוחה יותר על מנת לשקם את הביטחון, חבריו פרגנו לו בדרך להבקעת רביעייה והוא החזיר גם עם שני אסיסטים. כך חוגגים עלייה למקום הראשון בעולם.

שחקן נבחרת הולנד רובין ואן פרסי. AP
מעמדת המושפל לתפקיד המשפיל. רובין ואן פרסי/AP

שווים אזכור

לי קאמפ (צפון אירלנד) - סטיבן דייויס הרס

יאניס זראדוקאס (יוון) – תמיד יזכור את הבכורה בבלומפילד

האריס מדוניאנין (בוסניה) - מוטי איוניר מתמוגג

גבריאל טורז'ה (רומניה) - שד משחת

ווסלי סניידר (הולנד) – בלי להזיע

תומאס מולר (גרמניה) – השוליה של אוזיל

ווין רוני (אנגליה) - לא סחבק. מנהיג

שחקן נבחרת בוסניה האריס מדוניאנין מול שחקני נבחרת בלארוס איגור שיטוב. רויטרס
בשבוע שעבר בנבחרת המחזור של ליגת העל, השבוע בנבחרת של אירופה. האריס מדוניאנין/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully