וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סיכום השבוע בבייסבול: תחושה של ריקנות

יובל קליין

29.8.2011 / 14:43

בפלורידה לא היו צריכים את "איירין" כדי לא לבוא למשחקים, ג'רד וויבר והאיינג'לס מאבדים גובה והקרדינלס מרימים ידיים

אוהד בייסבול של פילדלפיה פיליז מסתכל על המגרש במהלך הוריקן איירין. H. Rumph Jr., AP
זכרונות מאיירין: אוהד פילדלפיה מסתכל על האיצטדיון הריק/AP, H. Rumph Jr.

AL מזרח

מדד הפלייאוף:

בוסטון 51:82
ניו יורק יאנקיז 52:79 (שני משחקים מאחור, כרגע מחזיקה בווילד קארד)
טמפה ביי 59:73 (8.5 משחקים מאחור)

מומנטום: השבוע שהושפע מכל מיני הוריקינים למיניהם החזיר את הרייז לתמונת הפלייאוף. הקבוצה ניצחה בתשעה מ-12 המשחקים האחרונים שלה ונושפת בעורפם של היאנקיז. בוסטון יצאה גדולה בטקסס בעזרת אדריאן גונזאלס, שהרגיש בנוח בארלינגטון עם חמישה הומרים. היאנקיז עשו היסטוריה מול אוקלנד עם שלושה גראנד-סלאם.

מניות בעלייה: הלילה דייויד פרייס סגר אוגוסט פנטסטי, שבעזרתו הרייז מציצים על מקום בפלייאוף. הוא עשה את זה בסטייל עם 14 סטרייקאאוטים (שיא קבוצה) ואפס ריצות בשבעה אינינגים מול הבלו-ג'ייז. ה-ERA שלו באוגוסט הוא 2.55, כשהוא מרשה רק עשר ריצות ולא יותר משלוש הליכות למשחק. הרייז יפגשו את היאנקיז עוד פעמיים העונה, ועם איך שהפיצ'ינג של טמפה נראה, הכל עדיין פתוח.

מניות בירידה: 200 ניצחונות. זו המטרה של טים וייקפילד בחודש האחרון, אבל כבר שישה משחקים שהוא לא מצליח לנצח. המצחיק הוא שבאותם שישה משחקים הוא שיפר את ה-ERA שלו, אבל המזל נגדו. ביום שישי הוא יפגוש את טקסס בפנוויי בניסיון שביעי להשיג היסטוריה.

מה צפוי להן השבוע: ושוב, אנחנו מקבלים את היריבות הכי גדולה בספורט האמריקאי, כשהיאנקיז יגיעו לפנוויי פארק, סדרה אותה יפתחו סי. ס. סבאת'יה וג'ון לאקי. הרד סוקס ימשיכו באווירת הפלייאוף כשיארחו את הריינג'רס והיאנקיז יארחו את טורנטו. הרייז יפגשו את טקסס ובולטימור וינסו להישאר בתמונה עוד שבוע.

אדריאן גונזאלס שחקן בוסטון רד סוקס. AP
חזר להיות חובט פאוור. אדריאן גונזאלס/AP

AL מרכז

מדד הפלייאוף:

דטרויט 60:73
שיקגו וויט סוקס 65:66 (שישה משחקים מאחור)
קליבלנד 65:65 (6.5 משחקים מאחור)

מומנטום: האינדיאנס איבדו גובה כשהפסידו שלושה משחקים בבית לסיאטל, והם מנסים למצוא פתרונות אחרים כמו חזרתו של ג'ים ת'ומה לעיר ולמדי האינדיאנס. הווייט-סוקס ממשיכים להישאר עם מאזן חצוי וכל עוד הם לא עושים ריצה, הפיצ'ינג של דטרויט ישייט לעבר הפלייאוף. הטייגרס איבדו רק שני משחקים השבוע, כשהקלוזר שלהם חוזה ולוורדה השיג את השמירה ה-39 שלו העונה ובכך השווה את המקום הרביעי בטבלת כל הזמנים.

מניות בעלייה: נדמה שבכל שבוע אנחנו מוסיפים שם חדש למירוץ על ה-MVP, והשבוע ג'סטין ורלאנדר נכנס לדיון. מאז רוג'רס קלמנס ב-1986, אף מגיש פותח לא זכה בתואר והמגיש הימני של הטייגרס קרוב לעשות זאת. ורלאנדר רשם את ניצחונו ה-20 העונה שלשום והוא בקצב של 25 ניצחונות. אז למה ורלנדר צריך לזכות? פשוט מאוד, תוציאו אותו מהטייגרס והקבוצה לא מגיעה לפלייאוף. תוציאו את אלסבורי, גרנדרסון או גונזאלס, ועדיין הקבוצות שלהם יגיעו לפלייאוף.

מניות בירידה: מייקל ברנטלי, האאוטפילדר של האינדיאנס, גמר את העונה לאחר שיצטרך לעבור ניתוח במרפק. אלה חדשות רעות לשבט, שצריכים לסיים את העונה ללא חובט הליד-אוף שלהם. בנוסף, המגיש מייק טומלין נשלח ל-DL בגלל כאבים במרפק. חכו יש עוד, גם שין-סו צ'ו נפצע ביום שבת ואמור להפסיד מספר משחקים בשבוע הקרוב. בתי החולים בקליבלנד עובדים שעות נוספות.

מה מצפה להן השבוע: הטייגרס יארחו את הרויאלס ואז הווייט-סוקס, כשוורלאנדר אמור להגיש ביום שישי לעבר ניצחון מספר 21. קליבלנד חייבת להתעורר בחודש האחרון ותנסה לנצל את מסע משחקי החוץ הארוך של אוקלנד כדי להשיג ארבעה ניצחונות. אחר כך היא תצא לקנזס סיטי.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

התהליך המסקרן של מיחזור אריזות מתכת

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
ג'סטין ורלאנדר שחקן דטרויט טייגרס. Paul Battaglia, AP
אל תגידו רק סיי יאנג, תגידו גם MVP. ורלאנדר/AP, Paul Battaglia

AL מערב

מדד הפלייאוף:

טקסס 59:75
לוס אנג'לס איינג'לס 60:72 (ארבעה משחקים מאחור)

מומנטום: את השבוע האיינג'לס החלו חמישה משחקים מאחורי הריינג'רס והלילה הם היו במרחק נגיעה מהם, אבל טעות של מייק סושה, שהשאיר את ג'רד וויבר באינינג השביעי, הגדילה את הפער לארבעה משחקים. שימו לב לכך ששתי הקבוצות יסיימו את העונה בסדרה באנהיים.

מניות בעלייה: לסדרה בארלינגטון בסוף השבוע האחרון הייתה אווירת פלייאוף. ג'רד וויבר וארווין סנטנה הגישו לאחר שלושה ימי מנוחה בלבד והמשחק הלילה שודר מחוף לחוף. אצל האיינג'לס שחקן אחד בלט מעל כולם השבוע, האווי קנדריק. בשישה משחקים השבוע, קנדריק חבט לחמישה הומרים (רק חבל שארבעה מהם היו סולו). גם הרוקי פיטר בורג'ס היה טוב עם המחבט השבוע, אבל עשה מספר טעויות בהגנה שעלו לאיינג'לס במספר ריצות.

מניות בירידה: אם בתחילת העונה הזכרנו את שמו של אלכסי אוגנדו כמועמד לתואר רוקי השנה, החודש האחרון פועל לרעתו. בחמש הופעות באוגוסט ה-ERA של אוגנדו קפץ מ-2.88 ל-3.57. השבוע הוא פגש את בוסטון והרשה ארבעה הומרים וסך הכל שישה ריצות. הוא המגיש ה-19 העונה שהרשה ארבעה הומרים או יותר במשחק.

מה מצפה להן השבוע: הריינג'רס יארחו את הרייז והפיצ'ינג המצוין שלהם לפני שייצאו לבוסטון. בתחילת השבוע אמר נשיא הקבוצה נולן ריאן, כי הוא מרגיש את הרוטציה של הקבוצה עייפה. כדי לעזור לה, סקוט פלדמן יפתח השבוע מול הרייז על מנת לתת עוד יום מנוחה לבחורים. האיינג'לס ינסו לנצל כל הפסד של טקסס כדי להקטין את הפער, אבל הם יהיו חייבים להיות במיטבם מול סיאטל ומינסוטה כדי לעשות זאת.

ג'רד וויבר שחקן לוס אנג'לס איינג'לס. Tony Gutierrez, AP
תמיד כשיש הזדמנות להיצמד לטקסס, וויבר והאיינג'לס בועטים בדלי/AP, Tony Gutierrez

NL מזרח

מדד הפלייאוף:

פילדלפיה 46:83
אטלנטה 54:79 (שישה משחקים מאחור, כרגע מחזיקה בווילד קארד)

מומנטום: הפיליז ממשיכים במרוץ ל-100, אבל הוריקן "איירין" הפריע להם השבוע והם שיחקו רק ארבעה משחקים בלבד וניצחו בשניים מהם. הברייבס חזרו מריגלי פילד עם שלושה ניצחונות כדי למצוא את "איירין" בניו יורק. הם הספיקו לשחק משחק אחד ביום שישי ולנצח את המטס.

מניות בעלייה: מה היה קורה לו היו אומרים לכם שהמגיש הפותח שנתן את המשחק הכי טוב העונה משחק במטס, לא הייתם מאמינים, נכון? ובכן, כריס קפואנו מהמטס רשם ביום שישי את ההופעה הכי טובה העונה מבין המגישים הפותחים. בעזרת "Game Score", שיטה מטרית שנועדה למדוד את היכולת של המגיש בכל יום נתון, קפואנו השיג 96 נקודות. זה יוצא שתיים יותר מאשר הנו-היטר של ג'סטין ורלאנדר וארווין סנטנה. במשך תשעה אינינגים הגיש קפואנו ורשם רק שתי חבטות ו-13 K. קצת מוזר, לא? המספרים מוכיחים אחרת.

מניות בירידה: פלורידה אירחה את סינסינטי ביום רביעי למשחק שהוקדם לשעות הצהריים בגלל "איירין", שהיתה אמורה להתחיל את ההרס משעות הערב המאוחרות. זה ידוע שהמארלינס לא מצליחים לגרום לתושבים המקומיים לצאת מהבתים שלהם כדי להגיע לאיצטדיון, אבל אף אחד לא היה מוכן לכמות הצופים שהיתה באותו משחק. 347. כן, כן זה מספר כל כך מביך שאפילו אצלנו הפועל עכו היתה מחפשת תירוצים. האמת היא שזה לא המספר הרשמי, שכן הקבוצה סירבה לתת נתונים לגבי מספר הצופים, ולכן אחד מהם החליט לעשות מעשה ולספור את האנשים. כן, עד כדי כך היה לו משעמם.

מה מצפה להן השבוע: הפיליז יחזרו הביתה ויארחו את הרדס לסדרה בת ארבעה משחקים, שאחריה פלורידה תגיע לעיר האחווה. הברייבס גם כן ישחקו בטרנר פילד השבוע מול וושינגטון והדודג'רס. בשבת נפגוש את מייק מיינור, המגיש הצעיר המבטיח של הקבוצה שיגיש מול קלייטון קרשאו הקטלני.

אצטדיון פלורידה מארלינס במשחק מול סינסינטי רדס. AP
ככה נראה אצטדיון במשחק בייסבול? נו, באמת/AP

NL מערב

מדד הפלייאוף:

מילווקי 54:81
סנט. לואיס 64:70 (10.5 משחקים מאחור)

מומנטום: קשה לראות איך הקרדינלס הופכים את הפיגור הגדול ליתרון, במיוחד כשמילווקי לא מראה סימני חולשה. סנט. לואיס הפסידה השבוע שלושה משחקים בבית לדודג'רס ונראתה שבורה מנטאלית. הברוורס טאטאו את הקאבס בסוף השבוע והקלוזר שלהם ג'ון אקספורד רשם את השמירה ה-40 שלו העונה.

מניות בעלייה: למה קבוצות מפחדות לפגוש את הברוורס בפלייאוף? כי הן יודעות שהשנה כמעט בלתי אפשרי לנצח במילר פארק. הלילה הברו-קרו הפכו לקבוצה הראשונה בליגה שמשיגה 50 ניצחונות בליגה, ואין שחקן אחר מלבד זאק גריינקי שנהנה מזה יותר. המגיש הימני לא הפסיד משחק אחד בבית ב-11 משחקים, והלילה היה תורם של הקאבס לטעום את טעם הסטרייק זון שלו, כשרשם שבעה סטרייקאאוטים. הוא הרגיש כל כך טוב הלילה שגם הוסיף גניבת בסיס, הראשונה השנה למגיש של מילווקי.

מניות בירידה: האמת, היה מגיע לדרווין בארני להופיע לפחות פעם אחת העונה בסיכום השבועי בתור אקט חיובי, אבל אי אפשר היה להתעלם מהמספרים שלו השבוע. השחקן שמוביל מבין הרוקיז בחבטות פשוט לא פגע בכדור ורשם שלוש חבטות בלבד ב-27 ניסיונות, שהורידו את האחוזים שלו ל-28.6. הקהל בשיקגו אוהב את בארני הצעיר והוא חלק משלושה שחקנים צעירים (טוני קאמפנה וסטארלין קסטרו) שאמורים להיות העתיד של המועדון חסר המזל.

מה מצפה להן השבוע: אם הקרדינלס רוצים להתחיל ריצה לפלייאוף, השבוע יהיה זמן מעולה להתחיל כשהם יתארחו במילר פארק. תחילה חיימה גרסיה יעלה לגומה להגיש מול שון מארקום, אחריו יעלו אדווין ג'קסון וג'ייק ווסטברוק. בסוף השבוע הקרדינלס יארחו את הרדס והברוורס ייצאו ליוסטון.

זאק גריינקי שחקן מילווקי ברוורס. Jeffrey Phelps, AP
אוהב להיות בבית. גריינקי/AP, Jeffrey Phelps

NL מערב

מדד הפלייאוף:

אריזונה 59:75
סן פרנסיסקו 63:71 (ארבעה משחקים מאחור)

מומנטום: הג'איינטס חייבים להתעורר, כי הדיאמונדבקס בטירוף עם שישה ניצחונות רצופים. המצב של סן פרנסיסקו נראה עוד יותר גרוע, לאחר שהיא איבדה השבוע שני משחקים ביתיים מול הקבוצה הכי גרועה בליגה, יוסטון אסטרוס. קרלוס בלטארן חזר להרכב, אבל המחיר שלו נראה מצחיק לעומת התפוקה של פול גולדשמיט, הרוקי של אריזונה ששינה את הרוחות במדבר.

מניות בעלייה: נסיים את הסיכום השבועי עם סיפור נחמד. האאוטפילדר של הפאדרס קמרון מייבין לובש את הספרה 24 בגלל אאוטפילדר אגדי אחר, ווילי מייז. כשנודע למייז על דבר זה, הוא הזמין את מייבין לביתו בסן פרנסיסקו בזמן הסדרה של הפאדרס לג'איינטס המקומית. מייבין, שגם במקרה בן 24, התרגש מאוד שאמר: "אכלנו צהריים ודיברנו. זה היה ממש מגניב". התקשורת המקומית מציינת שדי מקובל מצידו של מייז להיות עדיין מוערב ולהזמין שחקנים צעירים לארוחות צהריים איתו, אבל קשה להם להיזכר מתי בפעם האחרונה שחקן יריב עשה זאת.

מניות בירידה: עונה של עליות וירידות עוברת על צ'אד בילינגסלי. המגיש הימני של הדודג'רס עולה לגומה ומרשה ריצה בודדת יום אחד, ובמשחק הבא זה יכול להיגמר בחמש או שש. באוגוסט בילינגסלי העלה את ה-ERA שלו מעל ארבע, והשבוע הרשה עשר חבטות מול הרוקיז. זה נגמר רק בארבע ריצות וניצחון של הדודג'רס, אבל זה לא מה שצוות האימון של הדודג'רס מצפה ממי שהיה עד לא מזמן האס של הקבוצה.

מה מצפה להן השבוע: סן פרנסיסקו תעסוק רק בבייסבול בסוף השבוע הבא (גם ככה קבוצת הפוטבול שלה לא משהו). הג'איינטס יארחו את אריזונה לסדרה סופר חשובה. עוד לפני זה, הקאבס יגיעו למפרץ קליפורניה ואריזונה תארח את קולורדו. תפתחו יומנים, בשבת מאט קיין מול איאן קנדי, לא הרבה ריצות אבל כל חבטה תרגיש כמו גול.

קמרון מייבין שחקן סן דייגו פאדרס. Ben Margot, AP
הגשים חלום. מייבין/AP, Ben Margot

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully