וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לאירופה זה לא יספיק

29.8.2011 / 7:00

עם כזה סגל קצר ומוגבל, הפועל תל אביב תתקשה לתפקד בשני מפעלים במקביל ולשחזר את היכולת הטובה מהשנים האחרונות. שלום תקוה ממליץ לאדומים להתחזק, ויודע איך להפוך את איגייבור ליותר אפקטיבי

בני יהודה והפועל תל אביב הן שתיים מהקבוצות הטובות בליגת העל, אבל קשה להגיד שהמשחק ביניהן היה מרשים. שתי הקבוצות לא הציגו כדורגל משובח, וגם שני השערים הגיעו מטעויות ולא ממהלכים חיוביים.

בני יהודה עמדה טוב על המגרש והקשתה על הפועל לשחק, אבל הייתה אנמית בהתקפה ולא יצירתית. למרות הצעירים הטובים והנמרצים שהאגודה הזאת מצמיחה, אם בני יהודה תרצה להמשיך את התנופה שלה מהעונה שעברה - היא צריכה חיזוק בחוד. פדרו גלבאן, מוכשר ככל שיהיה, יתקשה לסחוב לבד את הקבוצה הזאת בלי עזרה.

לגבי הפועל תל אביב, אין ספק שהיא עברה שינוי. רואים את זה בכל המערכים של הקבוצה, החל מהשוער וההגנה ועד הקישור וההתקפה. למרות הרביעיות שהיא כבשה במשחקים האחרונים - שהגיעו מול יריבות לא מרשימות במיוחד – מול בני יהודה הפועל פשוט לא הניעה את הכדור, הייתה חסרת סבלנות והתקשתה לפתח משחק מסודר.

אין ספק, אין להפועל את הכישרון שהיה לה בשנים הקודמות. העזיבות מתבררות כמאוד משמעותיות. אם בהפועל רוצים לשחזר את ההצלחות מהשנים האחרונות, הקבוצה תצטרך להתחזק ולהשתפר, כי מצפים לה אתגרים קשים גם בליגה וגם בגביע אירופה.

הרכש המשמעותי עד עתה הוא נוסא איגייבור. במחצית הראשונה הוא לא כל כך הורגש, ויכול להיות שהתפקוד שלו בכנף קצת מקשה עליו. ראינו ממנו כמה פעולות יפות של אחד על אחד, אבל נדמה שהוא יהיה הרבה יותר מסוכן אם הוא יחדור לאמצע וישחק קרוב יותר לחלוצים. רק ככה הוא יוכל להפעיל אותם ולהיות אפקטיבי, בעוד שעל הקו הוא קצת הולך לאיבוד. הוא עדיין צעיר, וקשה לדעת איך הוא יתאקלם וכמה הוא יתרום, כך שצריך עדיין סבלנות איתו.

בניגוד למה שהעריכו בהתחלה, הפועל לא נפגעה כל כך בעמדת השוער. אפולה אדל סיפק כמה הצלות נאות מול בני יהודה, והוא לא בהרבה פחות טוב מאניימה. למרות זאת, כדי להיאבק על כל התארים, האדומים יצטרכו להתחזק גם בהגנה וגם בקישור. יש להם שחקנים עם יכולת טובה בחלק התקפי, שיוכלו לתת מענה בכל הנוגע לכיבוש שערים, אבל כרגע חסר מי שיפעיל אותם, ובתחום הזה היא תוכל להיתקל בבעיה. גם תמוז ודמארי, שנחשבים לשניים מהחלוצים הטובים בליגה, חייבים לקבל את הכדור במקום נוח.

הפועל נראתה עייפה מעט אחרי המשחק שלה ביום חמישי, אבל היום בכדורגל אין טעם להתלונן על עומסים. הקבוצות הבינו כמה חשוב להחזיק סגל רחב ועמוק, שיוכל לתת מענה לכל המשחקים ולכל המפעלים, גם בארץ וגם באירופה, והן חייבות לדעת להתמודד בשני מפעלים במקביל. התירוצים לא יתקבלו.

אבל אם יש תופעה שהיא בכל זאת מעודדת בליגה השנה, זה תהליך ההצערה. מכבי תל אביב ובית"ר ירושלים משלבות לא מעט שחקנים צעירים, וגם בהפועל תל אביב ובני יהודה עלו כמה כישרונות שעשויים להתגלות כמבטיחים, וזה יפה, וזה חיובי, ובהחלט חשוב. אולי זה קורה כי הרבה שחקנים עזבו, אבל בסופו של דבר זו תופעה מבורכת. הלוואי שנהיה מדינה שתמשיך לייצא שחקנים לאירופה, ולגדל דור חדש. הצעירים האלה לא פחות טובים מזרים שלעתים מקבלים כסף ללא הצדקה.

בני יהודה - הפועל תל אביב 1:1. צפו בתקציר

דרור קשטן נפגע מהיחס שקיבל מאוהדי בני יהודה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully