וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

NFL 2011: סקירת ה-NFC דרום

יובל קליין

28.8.2011 / 13:16

ניו אורלינס רוצה להחזיר את התואר, אטלנטה שואפת לעשות צעד קדימה, טמפה ביי מחפשת שיפור וקרוליינה בונה על ניוטון

דרו בריס מגיע לפגישת ה-NFL עם ארגון השחקנים. Drew Lamkey, GettyImages
במהלך השביתה דרו בריס לבש חליפות, עכשיו הגיע הזמן לחזור לעניינים/GettyImages, Drew Lamkey

ניו אורלינס סיינטס

מאזן בשנה שעברה: 5:11, הדחה בשלב הווילד קארד

מאמן: שון פייטון

צירופים בולטים: דארן ספרולס (רץ אחורי), אובראיו פרנקלין (דפנסיב תאקל), שון רוג'רס (דפנסיב תאקל)

עזיבות בולטות: רג'י בוש (רץ אחורי), ג'ונתן גודווין (סנטר), ג'רמי שוקי (טייט אנד)

בחירות דראפט בולטות: מארק אינגרם (רץ אחורי), קמרון ג'ורדן (דפנסיב אנד), מארץ ווילסון (אופנסיב ליינבקר)

אחרי שניו אורלינס הדהימה את אמריקה לפני שנתיים וזכתה בסופרבול, סיאטל ומרשואן לינץ' הפתיעו את הסיינטס ושלחו אותם חזרה ללואיזיאנה ללא גביע לומברדי. ההפסד הזה עדיין בראש של הסיינטס, אבל הם לא מבזבזים זמן, ולמרות השביתה הקוורטרבק והמנהיג של הקבוצה, דרו בריס, ארגן אימונים פרטיים לכל שחקני הקבוצה. בריס לא ק"ב מושלם, אבל כושר המנהיגות שלו והמחויבות שלו לקבוצה מכניסים אותו לסקאלה של טום בריידי ופייטון מאנינג.

שון פייטון ממשיך לבנות התקפה כמו שהוא אוהב, עמוסה ומאוזנת. אחרי שבשנה שעברה נתקלו במספר פציעות בעמדת הרץ האחורי, החליטו בניו אורלינס לעשות מהלך מהיר ולבחור במארק אינגרם, זוכה הייזמן לשעבר, בסיבוב הראשון של הדראפט. הוא יצטרף לכריס אייבורי ופייר תומאס שינסו להישאר כשירים ובנוסף, דארן ספרולס מסן דייגו הוחתם. אינגרם הרשים במשחקי הפריסיזן ובסוף העונה בניו אורלינס ישאלו "רג'י מי?". באוויר, בריס עדיין ימשיך למצוא את לאנס מור הפנטסטי שחתם על חוזה חדש, מרקז קולסטון בסלוט ורוברט מיצ'ם בעומק. שימו לב גם לטייט-אנד ג'ימי גרהאם, שקיבל בשנה שעברה אחריות מלאה לתפקיד.

המון כישרון יש בהגנה של הסיינטס, ולמתאם ההגנה גרג ויליאמס יש עם מה לשחק. שון רוג'רס שהגיע מסן פרנסיסקו יתעסק בעיקר בפאס-ראש, וכשהוא כשיר הוא אחד הטובים בליגה. סדריק אליס הוביל את הקבוצה בסאקים בשנה שעברה ואמור להמשיך גם השנה, וויל סמית' הוותיק אמור לחנוך את קמרון ג'ורדן הרוקי. ג'ונתן וילמה ימשיך לצוד את הכדורים בעמדת הליינבקר ורומן הארפר יציק לקבוצות בבליצים קטלניים. את הפינות ימשיכו לאייש טרייסי פורטר וג'בארי גריר.

תחזית: 5:11 לבחורים של פייטון והפסד נוסף בפלייאוף יהפכו את מארדי גרא לחגיגה "רגילה" ללא לומברדי בשנה השנייה ברציפות.

ג'ימי גרהאם שחקן ניו אורלינס סיינטס. Larry French, GettyImages
איום מעניין מעמדת הטייט אנד. ג'ימי גרהאם/GettyImages, Larry French

קרוליינה פנת'רס

מאזן בשנה שעברה: 14:2 (המאזן הגרוע ביותר בליגה)

מאמן: רון ריברה

הגעות בולטות: גרג אולסן (טייט אנד), ג'רמי שוקי (טייט אנד), דרק אנדרסון (ק"ב)

עזיבות בולטות: ריצ'רד מרשל (קורנרבק), מאט מור (ק"ב), ג'ף קינג (טייט אנד), דאנטה רוסאריו (טייט אנד)

בחירות דראפט בולטות: קם ניוטון (ק"ב), טרל מקליין (דפנסיב ליין)

אחרי שאנדרו לאק החליט להישאר לשנה נוספת בסטנפורד, החליטו בקרוליינה להמר על קם ניוטון עם הבחירה מספר 1 בדראפט. זה חתיכת הימור. בשנה שעברה ניוטון שלט ללא עוררין בפוטבול מכללות וזכה בתואר ההייזמן, תוך שהוא מוביל את אובורן לאליפות. אבל סגנון המשחק שלו, שהיה כל כך דומיננטי בקולג', גורם להרמת הרבה גבות לגבי הרמה המקצוענית של ה-NFL. אם וכאשר ניוטון יצליח למסור מדויק הוא ימצא את התופס סטיב סמית', אבל שחקני הפנטזי, שימו לב לגרג אולסן שהגיע משיקגו לעמדת הטייט-אנד ויחלוק אותה עם ג'רמי שוקי הוותיק. הידיים המעולות של אולסן והבעיות של ניוטון בעומק יכולות להפוך את הטייט-אנד לשחקן המועדף עליו. הסנטר והפרו-בולר ריאן קליל קיבל חוזה חדש בימים הראשונים שלאחר השביתה והוא ינסה לפנות את הדרך לניוטון או לדי'אנגלו וויליאמס. האחרון קיבל גם כן לאחרונה חוזה ענק וינסה להישאר כשיר. וויליאמס הוא עדיין אחד מהרצים האחוריים הטובים במשחק, ויחד עם ג'ונתן סטוארט השניים יכולים ליצור איום ממשי על הקרקע.

המאמן החדש רון ריברה שימש בשלוש השנים האחרונות כמתאם ההגנה של סן דייגו. אבל למרות שהתממש בשיטת ה-4-3 עם הצ'רגרס, הפנת'רס ישחקו 3-4, שאותו ינהל שון מקדרמוט שהגיע מפילדלפיה. ג'ון ביסון ימשיך להיות הנשק העיקרי של הקבוצה בתפקיד הליינבקר. יש הטוענים שהבליצ'ם של ביסון הופכים אותו לטוב ביותר בליגה בעמדה שלו. חוץ ממנו אין שמות גדולים בהגנה של הפנת'רס. צ'רלס ג'ונסון היה עם 11.5 סאקים בשנה שעברה וינסה לחלוק על דעותינו, כמו גם הקורנרבק כריס גמבל שינסה להתאושש מעונה קשה.

תחזית: יש מיתוס כזה בליגה ששילוב של מאמן חדש וק"ב חדש מצליח להרים קבוצות. אז ריברה וניוטון יצליחו להרים קצת את הפנת'רס, אבל הם יסיימו אחרונים בבית זה עם מאזן 12:4

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך הופכים אריזת פלסטיק לעציץ?

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
קאם ניוטון שחקן קרוליינה פנתרס. Gary Rothstein, AP
הרבה סימני שאלה סביב קאם ניוטון/AP, Gary Rothstein

טמפה ביי באקנירס

מאזן בעונה שעברה: 6:10

מאמן: רחים מוריס

הגעות בולטות: טים קאודר (דפנסיב אנד)

עזיבות בולטות: קאדילק וויליאמס (רץ אחורי), ג'ון גילמור (טייט אנד), מוריס סטובאל (תופס)

בחירות בולטות בדראפט: אדריאן קלייבורן (דפנסיב אנד), דא'קואן באוורס (דפנסיב אנד)

שימו לב למשהו מאוד מעניין לגבי טמפה ביי: אף אחד מהק"ב, הרץ האחורי, התופס, הדיפנסיב אנד, הדיפנסיב תאקל, הליינבקר האמצעי והסייפטי הפותחים של הקבוצה לא מחזיקים ביותר משלוש שנים בליגה. גם המאמן ראחים מוריס כולה בן 35. עם זאת, הקבוצה היתה מאוד קרובה לפלייאוף בשנה שעברה. האם הבאקס מוכנים לעשות את הקפיצה ולהיכנס לפלייאוף?

אם שואלים את הק"ב הצעיר בן ה-23, ג'וש פרימן, הוא יענה לכם שכן. האתלטיות והעוצמה של פרימן מאוד מרשימות, אבל הוא עדיין בשלבי למידה והתקדמות. מייק ויליאמס וארליוס בן אמורים להיות המטרות שלו בפינות ויהיה מעניין לראות האם הרץ האחורי/האגרופן לה-גראנט בלאנט ישחזר את עונת ה-1,000 יארד, כשהפעם יהיו לו שלושה משחקים יותר אחרי שחתם בקבוצה מאוחר בשנה שעברה. ארנסט גרהאם יהפוך לפול-בק במשרה מלאה, וקלן וינסלו, שהוביל את הקבוצה בתפיסות בשנה שעברה, יאייש את עמדת הטייט-אנד. אגב, שניהם השחקנים הוותיקים ביותר בהתקפה.

כמו בשנה שעברה, טמפה לקחה בשתי בחירות הדראפט הראשונות שלה שחקני הגנה. ג'ראלד מקוי היה בחירה מספר 3 בשנה שעברה ועדיין לא ממש הראה למה בחרו אותו כל כך גבוה ובריאן פרייס נאבק בפציעות. הרוקי דא'קואן באוורס היה מתוכנן להיבחר בטופ של הדראפט, אלא שפציעה בברך שלחה אותו לסיבוב השני. אם באוורס יצליח להתאושש מזה, טמפה ביי עשתה את אחת הגניבות הגדולות של הדראפט. הרוקי השני, אדריאן קלייבורן, אמור לפתוח בצד ימין של ההגנה. משלושת הליינבקרים של הקבוצה, קווינסי בלאק הוא הבולט מכולם ולאחרונה חתם על חוזה חדש. בעמדת הליינבקר יש למוריס בעיה, כשאקיב טאליב, מי שאמור לשמור על התופסים של הירבה, כנראה יפסיד מספר משחקים מהעונה בגלל מוערבות בתקרית ירי בפגרה.

תחזית: הבעיה של הבאקס בשנה שעברה היתה מול קבוצות פלייאוף. הם סיימו במאזן 5:2 עם קבוצות אלו, אחד הניצחונות היה בסופרדום. רק שהשנה הסיינטס וגם הפאלקונס נראים טוב יותר, לכן לא יהיה פלייאוף בטמפה ביי והם ינסו לגרד מאזן חיובי. 8:8.

לה גארט בלאנט שחקן טמפה ביי באקנירס. Brian Blanco, AP
מצפים ממנו לגדולות ונצורות. לה גארט בלאנט/AP, Brian Blanco

אטלנטה פאלקונס

מאזן בשנה שעברה: 3:13, הפסד בסיבוב השני בפלייאוף ה-NFC

מאמן: מייק סמית'

הגעות בולטות: ריי אדוארדס (דפנסיב אנד), ג'ייסון סנאליג (רץ אחורי)

עזיבות בולטות: ג'ריוס נורווד (רץ אחורי), ג'אמאל אנדרסון (דפנסיב אנד), מייקל ג'נקינס (תופס)

בחירות דראפט בולטות: חוליו ג'ונס (תופס), אקים דנט (ליינבקר), ג'אקוויז רודג'רס (רץ אחורי)

אטלנטה שלחה הצהרות לגבי העונה הקרובה כבר בערב הדראפט, כשהחליטה לבצע עסקה כדי להתקדם ולבחור בתופס אלבמה חוליו ג'ונס. אחת הסיבות לאגרסיביות של הפאלקונס בערב הדראפט היתה הנתון הסטטיסטי הבא: הקבוצה היתה מדורגת במקום ה-31 במהלכי מסירות מעל 20 יארד. קצת מפתיע לקבוצה שמחזיקה כק"ב את מאט ריאן ותופס כמו רודי וייט, אבל הפאלקונס היו חייבים איום לעומק. מבחינת הפאלקונס, ג'ונס הוא החלק החסר לסופרבול.

מאט ריאן מתחיל את עונתו הרביעית בליגה וקשה למצוא פרשנים שיאמרו מילים רעות על הילד מבוסטון. עם זאת, בשנה שעברה ארון רוג'רס לימד את הילד שיעור במשחקי פלייאוף, ועל הדרך שבר את המיתוס שריאן לא מפסיד בבית. מי שמתחיל את עונתו השמינית הוא הרץ האחורי הקטלני מייקל טרנר. בניגוד לג'ונס שכל הקריירה לפניו או ריאן שנכנס לשיא הקריירה, טרנר אמור להתחיל את הירידה ביכולת. נכון, הוא חוזר מעונה של 1,000 פלוס יארד ו-12 ט"ד, אבל אנחנו יודעים עד כמה חיי הרץ האחורי בליגה קצרים. בשבילו ובשביל טוני גונזאלס, השנה יכולה להיות ההזדמנות הגדולה ביותר לזכות בטבעת.

ההגנה של אטלנטה היתה סבירה בשנה שעברה. הבליצים שמאפיינים אותה עוזרים לחפות על החסרונות שלה. אחד מהם הוא דנטה רובינסון, שנראה רע מול גרין ביי ולא ממש מצדיק את החוזה הגדול שלו. את מרבית הנזק ליריבות יבצעו קו ההגנה הראשון בהנהגתו של ג'ון אברהם, שסיים עם 13 סאקים בעונה שעברה. יחד איתו יהיו עוד כמה בחורים מגודלים כמו ג'ונתן בבינו והרכש החדש ממיניסוטה, ריי אדוארדס.

תחזית: הרבה אנשים רוצים לראות את משחק האליפות של ה-NFC בג'ורג'יה דום בין אטלנטה לפילדלפיה. זו הפעם הראשונה שויק יחזור לדום, אבל הוא יפגוש שם קבוצה מעולה שמעניין אותה רק דבר אחד וזה סופרבול. מקום ראשון בבית, 4:12.

מייקל טרנר שחקן אטלנטה פאלקונס. Kevin Cox, GettyImages
לא נהיה צעיר יותר, ובמקרה של רץ אחורי זה משמעותי. מייקל טרנר/GettyImages, Kevin Cox

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully