וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ג'ודו: אריק זאבי הודח בסיבוב השני באליפות העולם

ארנון בן דרור, פריז

27.8.2011 / 11:25

הג'ודוקא נכנע באיפון לבורודאבקו מלטביה: "זו אכזבה, אני לא אמור ליפול במצב כזה". גם אסף זוהר הפסיד בסיבוב השני והודח

אריק זאבי הודח הבוקר (שבת) כבר בסיבוב השני של אליפות העולם בג'ודו בפריז. הג'ודוקא הישראלי המנוסה, שחיפש מדליה באליפות העולם האחרונה בקריירה הארוכה וגדושת התארים שלו, ניצח בסיבוב הראשון במשקל עד 100 ק"ג את הניו זילנדי ג'ייסון קוסטנר בעזרת איפון שרשם 34 שניות בלבד.

אלא שבסיבוב השני הגיע קרב מאכזב שהותיר אותו מחוץ לתחרות, ואף מחוץ לבית הניחומים. זאבי הפסיד באיפון ליבגניס בורודאבקו מלטביה שתיים וחצי דקות לסיום הקרב.

זאבי, שנענש בנקודה אחת דקה ועשרים שניות בתוך הקרב על כך שיצא מתחומי המזרן, ניסה להימנע מענישה נוספת על פאסיביות ותקף את בורודאבקו, אך הלטבי, שזכה במדליית הארד בשתי אליפויות אירופה האחרונות, הגיב בתרגיל נגדי וזרק את הישראלי המנוסה באיפון שסיים את דרכו בעיר האורות מוקדם בהרבה מהצפוי.

אסף זוהר העפיל אוטומטית לסיבוב השני במשקל מעל 100 ק"ג, שם פגש את לוק ברניג ההולנדי, שהדהים בסיבוב הראשון את הפייבוריט המצרי איסלאם אל שחאבי. אחרי ששני היריבים נענשו ביוקו בשלב מוקדם, רשם ברינג יוקו נוסף וסגר עניין עם ווזארי מרשים שתי דקות לסיום הקרב, וזוהר לא הצליח להפוך את הקערה בזמן שנותר עד הסיום.

יו"ר המשלחת הישראלית: "ציפינו ליותר מג'רבי ושלזינגר"

זאבי: "מרגיש חד, אבל זה לא בא לידי ביטוי בקרב"

ההפסד היה עבור אריק זאבי מפח נפש של ממש, בעיקר בגלל הדרך בה הפסיד ובשל הציפיות שהיו לו מאליפות העולם. "הקרב הזה הוא אכזבה. ניצחתי את בורודאבקו בפעמיים האחרונות שנפגשנו, אבל זה כבר לא משנה עכשיו". זאבי הבהיר כי הוא "מרגיש טוב, מרגיש חד ובכושר, אבל זה לא בא לידי ביטוי בקרב".

כשהוא נשאל מה הלאה מבחינת לוח התחרויות, זאבי הגיב בחוסר עניין: "מה זה משנה". המטרה שלו, שבשבילה עבד קשה בחודשים האחרונים, הייתה אליפות העולם הזו. זאת בשונה מאסף זוהר, שבא לברסי בעיקר כדי לצבור נקודות דירוג.

"הייתי בטוח שהמהלך נגמר, ועד עכשיו אני לא מבין למה השופטים החליטו שלא", אמר זאבי בהתייחס לאיפון שהוביל להפסד שלו, שנבע לדבריו משגיאה בלתי מחויבת. "אבל ככה או ככה, לא הייתי צריך להשתחרר. זה לא מצב מסוכן, אני לא אמור ליפול במצב כזה".

ההפסד של זוהר היווה את סוף הדרך של הישראלים באליפות, שתמה מבלי שהמשלחת רשמה אף הישג, כשנקודת האור היחידה הייתה הופעותיהם של הצעירים גולן פולק וטומי ארנסקי. תחושת אכזבה במשלחת הישראלית לא הוסתרה וניכרה בפניהם ובדבריהם של המאמנים, המתחרים ואנשי הצוות כולם.אסף זוהר התקשה להתאושש מההפסד והליט את פניו בידיו משך דקות ארוכות.

"אין הרבה מה להגיד, זו אכזבה, מה אפשר לומר", ניסה ראש המשלחת, משה פונטי, למצוא את המילים המתאימות, כשהוא משתדל לא להתייחס אישית לנציגים הישראלים. "צריך להמשיך הלאה", הוא הסביר. "בספורט הזה לפעמים אתה למעלה ולפעמים אתה למטה כמו עכשיו. כשזה קורה, צריך לדעת איך לצאת מזה, לזכור שזה לא סוף הדרך ולהרים את עצמך".

ג'ודו בוואלה! ספורט

  • עוד באותו נושא:
  • אריק זאבי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully