וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פאט סאמיט חלתה באלצהיימר

תומר ספירשטיין

24.8.2011 / 17:25

מאמנת כדורסל הנשים של אוניברסיטת טנסי הודיעה כי חלתה במחלה. בכוונתה להמשיך לאמן "כל עוד אלוהים יתן לי"

פאט סאמיט, מאמנת הכדורסל המעוטרת של קבוצת הנשים של טנסי, הדהימה את עולם הספורט האמריקאי כשהודיעה כי חלתה בשיטיון כתוצאה מאלצהיימר.

בשיחה שניהלה מביתה בטנסי, אמרה המאמנת, 59, כי אין בכוונתה להפסיק לאמן, אלא להסתמך על צוות האימון שלה לעזרה. "כמובן, אני מבינה שאולי תהיינה לי מגבלות עם המצב הזה כיוון שיהיו לי כמה ימים טובים וכמה ימים רעים" כתבה במכתב שפירסמה באתר האוניברסיטה.

עוד אמרה המאמנת, המחזיקה בשיא הניצחונות בקריירה ושמונה אליפויות מדינה, כי כלל לא שקלה לפרוש מאימון. "אני מתכננת להמשיך להיות המאמנת שלכם כל עוד אלוהים יתן לי", אמרה בהודעה שפירסמה.

שיטיון, או דמנציה, פוגעת בתפקוד הקוגניטיבי של האדם ומביאה לקושי בתהליכי זיכרון, קשב, חשיבה והבנה, ולרוב נגרמת בעקבות מחלת האלצהיימר. כמחצית מהחולים נחשפים למחלה בעקבות היסטורייה משפחתית של המחלה. סבתה של סאמיט חלתה במחלה.

"פשוט הרגשתי שמשהו השתנה", אמרה המאמנת בראיון לפוסט, "באותו זמן לא ידעתי מול מה התמודדתי. עד שהלכתי למאיו (המרפאה בה אובחנה - ת.ס), לא יכלתי לדעת בביטחון". סאמיט, שבמאזנה 1,071 ניצחונות, הובילה את טנסי לשמונה אליפויות ב-37 השנים שבהן היא מאמנת בטנסי, אך מאז האליפות האחרונה ב-2008 כשלה להוביל את קבוצתה לפיינל פור. בנוסף, אימנה את נבחרת הנשים של ארצות הברית באולימפיאדת 1984, אז זכתה הנבחרת בזהב, כמו גם זכתה במדליית כסף כשחקנית פעילה באולימפיאדת 1976.

כדורסל מכללות בוואלה! ספורט

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully