וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סיכום השבוע בבייסבול: הבריחה הגדולה

יובל קליין

22.8.2011 / 18:08

דטרויט נותנת גז לקליבלנד עם סוויפ, מילווקי משאירה אבק לסנט לואיס וקרטיס גרנדרסון מתחיל להיות מועמד רציני ל-MVP

קרטיס גרנדרסון שחקן ניו יורק יאנקיז. Jim Mone, AP
MVP? אל תפסלו. גרנדרסון עובר עונה מדהימה/AP, Jim Mone

AL מזרח

מדד הפלייאוף

ניו יורק יאנקיז 48:77
בוסטון רד-סוקס 49:77 (חצי משחק מאחור, כרגע מחזיקה בוויילד קארד)


מומנטום: לבוסטון מתחילה להיות בעיה ברוטציית המגישים הפותחים, והקבוצה הפסידה במשחקים של המגישים הסוגרים את הרוטציה - אריק בדראד, ג'ון לאקי וטים וייקפילד. היאנקיז ניצלו את זה היטב והצליחו לעלות למקום הראשון אחרי שרשמו חמישה ניצחונות השבוע.

מניות בעלייה: הבאזז בשבועות האחרונים באמריקן ליג קושר את ג'קובי אלסבורי לתואר ה-MVP, אולם לקרטיס גרנדרסון יש מספיק סיבות להיות באותו דיון גם כן. גרנדרסון, בדומה לאלסבורי, משחק כאאוטפילדר מרכזי, והוא מחזיק ב-114 ריצות השנה. יריבו למירוץ עומד על 89, כלומר לגרנדרסון יש יותר מ-25% ריצות מאשר לשחקן בוסטון. זהו לא הנתון היחידי אותו גרנדרסון מוביל. האאוטפילדר של היאנקיז מוביל את האמריקן ליג בטריפלים, הכנסות רצים ורחוק הומר בודד מהמוביל חוזה באוטיסטה. כל השחקנים האחרים שסיימו כמובילי הליגה שלהם בטריפלים והומראנס הם אגדות: מיקי מנטל, ויילי מייז וג'ים רייס. אז בשקט-בשקט, גרדנרסון בדרך לעשות היסטוריה.

מניות בירידה: נישאר בברונקס כדי לדבר על איי.ג'יי בארנט. בשבת הוא רשם את הנקודה הנמוכה ביותר שלו השנה: שבע ריצות, חמש חבטות, שלוש הליכות ושתי הגשות פרועות, וכל זה ב-61 הגשות בפחות משני אינינגים. מאמנו ג'ו ג'ירארדי הוריד אותו לספסל, אך בארנט המשיך ישר למקלחות. הלילה, איבן נובה הגיש היטב מול הטווינס ובארנט חייב למצוא את הסטרייק-זון שוב כדי להגיש באוקטובר.

מה מצפה להן השבוע: בוסטון יוצאת לסדרה סופר קשה מול טקסס ריינג'רס. בדראד, לאקי ובקט אמורים להגיש לגרביים בסדרה זאת, והמחבטים של טקסס כבר טעונים. זאת הזדמנות מעולה ליאנקיז להגדיל את הפער, מכיוון שהם יארחו את אוקלנד וייצאו לבולטימור השבוע.

ג'ון לאקי שחקן בוסטון רד סוקס. Ted Warren, AP
כמה הוא יחטוף בארלינגטון? לאקי/AP, Ted Warren

AL מרכז

מדד הפלייאוף

דטרויט 58:68
קליבלנד 61:62 (4.5 משחקים מאחור)
שיקגו וייט-סוקס 63:63 (5 משחקים מאחור)


מומנטום: סופשבוע ענק לדטרויט, שטאטאה את האינדיאנס עם תצוגות פיצ'ינג של מקס שרצר ודאג פיסטר. קליבלנד באה עם מומנטום אחרי שני ניצחונות רצופים בשיקגו, אבל אכזבה ברגעי האמת. שיקגו ממשיכה להיות לא יציבה, כשאחרי שלושה הפסדים רצופים היא סוגרת את השבוע עם שני ניצחונות על הריינג'רס המצוינים.

מניות בעלייה: בתחילת העונה אלכס אבילה היה תופס אלמוני בטייגרס, אבל בעזרת קמפיין טוויטר של ג'סטין ורלאנדר הצליח להיבחר למשחק האול-סטאר. ביום שישי, אבילה רשם סולו הומראן באינינג השביעי, שהבטיח את הניצחון של הטייגרס והיווה את תחילתו של סופשבוע ענק לנמרים. אבילה סיים את השבוע עם תשע חבטות, ארבע ריביז, הומר בודד ושמונה הליכות. עכשיו לא רק בדטרויט מכירים אותו.

מניות בירידה: נמשיך עם הסדרה המרתקת בין הטייגרס לאינדיאנס בסופ"ש האחרון. הלילה היה תורו של אובלדו חימנז להגיש במדי קליבלנד, ובדיוק לסוג המשחקים האלה האינדיאנס הביאו אותו. הם רצו עוד נשק ברוטציה שיעזור לקבוצה להגיע לפלייאוף, אבל היכולת של חימנז לא התאימה לתוכניות. אובלדו רשם אינינג שלישי נוראי עם שבע ריצות לחובתו, ודלמון יאנג הוסיף עוד אחת באינינג הרביעי כדי לסיים את הערב שלו מוקדם מהצפוי.

מה מצפה להן השבוע: הסיפור באמריקן ליג המרכזי עוד רחוק מסיום. לאינדיאנס יש שלוש סדרות מול קבוצות מתחת לחמישים אחוז, לפני שהם יפגשו שוב את דטרויט. הטייגרס יצטרכו לצאת השבוע לפגוש את המגישים של טמפה, אבל הם יציגו את ג'סטין ורלנדר מחר כדי שהאחרון ינסה להשיג את הניצחון ה-19 שלו העונה. שיקגו יוצאת מערבה לפגוש את האיינג'לס והמארינרס בניסיון למצוא קצת יציבות.

sheen-shitof

מאריכים את האקט

כך תשפרו את הביצועים וההנאה במיטה - עם מבצע בלעדי

בשיתוף "גברא"
אלכס אבילה שחקן דטרויט טייגרס חוגג עם אוסטין ג'קסון. Duane Burleson, AP
עכשיו כבר לא שואלים מי זה אלכס אבילה/AP, Duane Burleson

AL מערב

מדד הפלייאוף

טקסס 55:73
לוס אנג'לס איינג'לס 59:69 (ארבעה משחקים מאחור)

מומנטום: טקסס החלה את השבוע ברגל ימין עם שלושה ניצחונות סופר חשובים בלוס אנג'לס. למזלם של האיינג'לס, מארק טרומבו השאיר את המטאטאים בארון עם הומר ניצחון ששינה את המומנטום של האיינג'לס, שהמשיכו לסדרה מול בולטימור כדי לרשום שלוש ניצחונות רצופים ולהקטין את הפער משישה לארבעה משחקים.

מניות בעלייה: מייק נאפולי פגש השבוע את האקסית שלו מלוס אנג'לס ושלח לה מסר קטן עם שני הומרים, כדי להזכיר לה על מה הם ויתרו תמורת ורנון וולס. בסך הכל, נאפולי עובר עונה מעולה בארלינגטון. אחוזי החבטה שלו עומדים על 29.4 ויש לו כבר 20 הומראנס. הוא שיפר משמעותית את אחוזי העליה שלו לבסיס והוריד את כמות הסטרייקאאוטים. בגיל 29, נאפולי מהווה אופציה בטוחה לטקסס בתפקיד התופס או ה-DH.

מניות בירידה: אחרי 10 שנים בהן הוא מחזיק ב-200 חבטות לפחות ואחוזי חבטה מעל 30, איצ'ירו סוזוקי הולך לשבור את הרצף המדהים הזה. בגיל 37 סוזוקי כבר לא מה שהיה. גם מבחינה הגנתית הוא נחלש, ובפעם הראשונה מאז נכנס לליגה הוא לא יזכה בכפפת הזהב. האם בגיל 37 עדיף לסיאטל להשאיר את איצ'ירו או שהגיע הזמן להיפרד? כנראה שהכסף שהוא מביא מהצופים ביפן יהווה חלק חשוב בהחלטה לשנה הבאה.

מה מצפה להן השבוע: טקסס תארח את בוסטון ואולי תנסה לשלוח מסר לקראת הפלייאוף. האיינג'לס יארחו את הווייט-סוקס, כששני התותחים של הקבוצה ארווין סנטנה וג'רד וייבר אמורים להגיש למלאכים. בסוף השבוע נקבל שוב את הסדרה בין הריינג'רס לאיינג'לס, הפעם בארלינגטון. צפו לזיקוקים.

איצ'ירו סוזוקי שחקן סיאטל מארינרס. Ted Warren, AP
כבר ממש לא מה שהיה. איצ'ירו/AP, Ted Warren

NL מזרח

מדד הפלייאוף

פילדלפיה 44:81
אטלנטה 52:76 (6.5 משחקים מאחור, כרגע מחזיקה בווילד קארד)


מומנטום: הפיליז נתקלו בשלוש מהמורות השבוע, כולן היו חבטות ניצחון. אחד מהם היה לייל אוברביי (אריזונה) עם דאבל ניצחון, למרות משחק מלא של רוי האלאדיי עם 14 סטרייקאאוטים. דרך אגב, ה-ERA של הדוקטור השנה באינינג התשיעי הוא 7.74. אצל אטלנטה הדברים נראו אחרת, כשהברייבס רושמים ניצחונות על קבוצות הנשיונל ליג מערב, הג'איינטס והדיאמונדבקס. קרייג קימברל רשם הלילה את השמירה ה-39 שלו העונה, והוא רוקי, להזכירכם.

מניות בעלייה: שיין ויקטורינו עמד כל הקריירה שלו בצל של צ'ייז אטלי וריאן הווארד, אבל השנה האאוטפילדר המרכזי פורח, עד כדי כך שהשבוע בלוגי הבייסבול ניסו להשוות את השנה שלו לזו של ג'קובי אלסבורי. מתברר שלשניהם יש אחוזים מאוד דומים: 314/391/544 (ויקטורינו) מול 313/379/518 (אלסבורי). ויקטורינו גם שלישי בנשיונל ליג ב-WAR, שיטה מתמטית לנסות לחשב את מספר הניצחונות ששחקן מביא לקבוצה. שלא תבינו, אנחנו לא חושבים שלוויקטורינו יש עונה סטייל אלסבורי, אבל מגיע לו יותר קרדיט מזה שנותנים לו. השבוע האאוטפילדר הזריז הוסיף שלושה ריביז, והפיליז עדיין מחזיקים במאזן הטוב במייג'ורס.

מניות בירידה: האם ג'איר ג'רג'רנס בדרך להיות האובלדו חימנז של 2011? המגיש של אטלנטה החל את העונה בסערה עם מאזן של 3:12 ומקום בנבחרת האול-סטאר של הנשיונל ליג. מאז אותו משחק, ג'רג'רנס לא רשם ניצחון אחד והפסיד שני משחקים. בחודש האחרון ג'רג'רנס פתח בשני משחקים והרשה עשרה ריצות, ובנוסף הוא נפצע ונשלח ל-DL. הסיבה לשינוי ביכולת היא ירידה במהירות ההגשות של ג'רג'רנס, שירד מ-91 ל-89 מייל לשעה.

מה מצפה להן השבוע: הפיליז יארחו את המטס ואת המארלינס השבוע, בעוד הברייבז ייצאו למשחקי חוץ מול הקאבס והמטס. ג'רג'רנס יגיש פעמיים השבוע, מחר וביום שבת, זאת הזדמנות מצוינת בשבילו לענות למבקרים.

שיין ויקטורינו שחקן פילדלפיה פיליז. Alex Gallardo, AP
תתחילו לספור אותו ככוכב. ויקטורינו/AP, Alex Gallardo

NL מרכז

מדד הפלייאוף

מילווקי 52:76
סנט. לואיס 60:67 (8.5 משחקים מאחור)


מומנטום: מי יעצור את הברוורס? שלושה הפסדים בודדים בחודש אוגוסט לקבוצה הכי חמה בליגה. השבוע הסתכם בשלושה ניצחונות על המטס ושלושה על הדודג'רס. הניצחונות הללו פתחו פער רציני על הקרדינלס, שהתקשו בפיטסבורג ובריגלי פילד. אם כבר הזכרנו את ריגלי פילד, הלילה אלברט פוחולס רשם אולי את ההומר האחרון שלו באיצטדיון הוותיק הזה במדי הקבוצה האורחת. הקאבס פיטרו השבוע את ג'ים הנדרי, וההנהלה מתכוונת ללכת בדרך חדשה, כשהתקווה הגדולה היא לראות את פוחולס במדי הקאביס.

מניות בעלייה: יש הרבה שחקנים במילווקי ששווים אזכור, אבל השבוע פרינס פילדר היה מעל כולם. בסוף השבוע בסיטי פילד היו לו לפחות שני ריביז בכל משחק נגד המטס. הוא סיים את השבוע עם שבע הכנסות רצים בשבע חבטות. כרגע הוא בקצב של 36 הומרים ו-121 ריביז, לא רע בשביל עונה בה הוא מסיים חוזה.

מניות בירידה: המגיש הקובני הצעיר של הרדס ארולדיס צ'פמן קיבל הרבה באזז בשנה האחרונה בזכות היכולת שלו לשבור את מחסום ה-100 מייל לשעה. זה לא עשה רושם על שחקני פיטסבורג, שניצלו יום רע של הריליוור כדי לרשום שתי ריצות באינינג השביעי ולקחת את הניצחון.

מה צפוי להן השבוע: הקרדינלס לא יכולים לעבור עוד שבוע כמו שהיה להם השבוע. הם יפגשו את הדודג'רס ואת הפייראטס השבוע, וחייבים לבוא לסדרה מול מילווקי בסוף החודש לפחות במרחק חמישה משחקים, אחרת הברוורס יכולים לסגור את הסיפור כבר החודש.

פרינס פילדר שחקן מילווקי ברוורס. Mark Lennihan, AP
מעניין איזה חוזה יקבל. פילדר/AP, Mark Lennihan

NL מערב

מדד הפלייאוף

אריזונה 58:69
סן פרנסיסקו 60:68 (1.5 משחקים מאחור)


מומנטום: שתי הקבוצות המובילות בבית זה עוד יצטערו על השבוע האחרון. אריזונה הפסידה חמישה משחקים רצופים, אבל סן פרנסיסקו לא הצליחה לנצל את זה, כשהיא מפסידה בחמישה מתוך שבעת המשחקים האחרונים.

מניות בעלייה: לאריזונה היתה בעיה בבסיס הראשון בחצי הראשון של העונה עם קסווייר נאדי וחואן מיראנדה, והיא החליטה ללכת על פול גולדשמיט מהמיינורס. בנוסף, הדיאמונדבקס הביאו את לייל אוברביי הוותיק מפיטסבורג. שניהם חולקים את העמדה והפכו לספקי ריצות, משהו שאריזונה הייתה חייבת. גולדשמיט ואוברביי היו אחראים לשבע ריצות השבוע, כשגולדשמיט הצעיר חבט לשני הומרים. הבעיה היא שגולדשמיט הראה סממן שאריזונה רצתה להיפטר ממנו בשנה שעברה אחרי שנפטרה ממארק ריינולדס: סטרייקאאוטים. ב-18 משחקים הוא רשם כבר 26 K. "ברור שאני לא רוצה לרשום סטרייקאאוטים", אמר, "אבל צריך להמשיך ללמוד ולעשות התאמות. זה פשוט משהו שצריך לדעת איך להתמודד אתו".

מניות בירידה: האם אפשר לקרוא למאט קיין המגיש הכי חסר מזל בליגה? כתב ESPN דיוויד שונפיילד קיבל שאלה בטוויטר האם מדובר במגיש הכי טוב בהיסטוריה עם מאזן שלילי. שונפיילד חפר במאגרי המידע של המשחק ומצא שרק שני מגישים משנות ה-30 וה-40 החזיקו ב-ERA יותר טוב משל קיין ומאזן שלילי. בחודש האחרון קיין רשם שלושה הפסדים, אבל ה-ERA שלו עדיין מתחת ל-3.00. רק תתארו לכם את הקריירה של המגיש הימני עם ההתקפה של היאנקיז, רד-סוקס או הפיליז. אנחנו ממש לא באים בטענות למאט קיין, אלא להתקפה המאכזבת של הג'איינטס. המאזן הכללי של קיין הוא 71:67, ולחבריו עדיין יש הזדמנות לתקן את העוול שנגרם לו.

מה צפוי להן השבוע: הג'איינטס יחזרו הביתה, שם יפגשו את סן דייגו ואת יוסטון. מדובר בשתי קבוצות חלשות, שמשתמשות כרגע בשחקנים צעירים ולא מנוסים. זאת הזדמנות מעולה לג'איינטס להקטין את הפער ואולי לבצע מהפך. בצד השני, הדיאמונדבקס יתארחו בעיר הבירה לסדרה של ארבעה משחקים. ביום שלישי יהיה דו-קרב מעניין בין שני מגישים צעירים ומוכשרים, איאן קנדי (אריזונה) וג'ורדן צימרמן (וושינגטון).

פול גולדשמיט שחקן אריזונה דיאמונדבקס. Ross D. Franklin, AP
נותן הופעות יפות, אבל מה יהיה עם הסטרייקאאוטים? גולדשמיט/AP, Ross D. Franklin

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully