וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בייסבול: ככה חוזרים לוורלד סירייס?

יובל קליין, יוסטון

21.8.2011 / 13:41

בריאן סביאן, ה-GM של סן פרנסיסקו, חלם על אליפות שניה, אבל המשבר של הג'איינטס מפריע לו. כרגע, הוא רק רוצה לנצח

בנובמבר האחרון יצאו מאות אלפים לרחובות סן פרנסיסקו, לחגוג את זכיית הג'איינטס בוורלד סירייס אחרי סדרה של חמישה משחקים מול טקסס ריינג'רס. באותו לילה החליטו אנשי הקבוצה לטוס חזרה הביתה מיד אחרי המשחק ונחתו בקליפורניה בחמש לפנות בוקר. המחסור בשעות שינה או העובדה שהקבוצה זכתה בוורלד-סירייס ערב לפני לא מנעו מבריאן סביאן להגיע למשרד ב-9 בבוקר, כמו בכל יום. בגיל 55 ואחרי 14 שנים במועדון, סביאן סוף סוף הצליח לבנות קבוצה אלופה שהפתיעה את כולם. מצאנו אותו ביוסטון כשהוא נשען על המעקה של הספסל בזמן ששחקניו מתחממים לקראת משחק מול הקבוצה המקומית. סביאן נראה רגוע למרות שהקבוצה שלו הפסידה את 16 המשחקים האחרונים שלה מתוך 22. על הדרך, הג'איינטס גם איבדו את המקום הראשון בבית לאריזונה.

בריאן סביאן ה-GM  של סן פרנסיסקו ג'איינטס. Jeff Chiu, AP
גם תואר אליפות לא יגרום לו לישון טוב יותר. בריאן סביאן/AP, Jeff Chiu

מה שבלט באותם 22 משחקים אחרונים, הוא הקושי הרגיל של סן פרנסיסקו ליצור ריצות. הג'איינטס רשמו באותו רצף משחקים רק 2.4 ריצות למשחק, וביום שישי האחרון רשמו את משחקם ה-12 העונה ללא ריצות. הם במקום השני בליגה בקטגוריה זאת, אחרי סן דייגו פאדרס עם 16 משחקים על האפס. "בשביל זה הבאנו את קרלוס בלטראן", אומר סביאן לאחר שנשאל על התפוקה ההתקפית החלשה. הג'נרל מנג'ר של הג'איינטס החליט לוותר על הפרוספקט זאק מילר, מגיש צעיר ומוכשר, בשביל לקבל את האאוטפילדר המנוסה מניו יורק מטס. "אבל שלא תבין נכון, אנחנו לא מצפים שקרלוס עכשיו יסחוב אותנו לבד על הגב כל הדרך לפלייאוף, יש עוד שניים-שלושה שחקנים שאני מצפה שיעזרו לו".

סביאן ממשיך מכאן לדבר השני שמאפיין את הג'איינטס השנה ובשנים האחרונות בכלל: הפציעות. "מאוד קשה לנצח עם כל הפציעות האלה", הוא אומר. "שחקנים חדשים נפצעים לנו בכל שבוע ואנחנו מגיעים כל יום לבול-פארק מבלי לדעת מי כשיר לחבוט או להגיש". בסך הכל, הג'איינטס השתמשו 22 פעמים ברשימת הפצועים, והם במקום הראשון עם מינסוטה טווינס בקטגוריה זאת. לשם השוואה, בשנה שעברה 13 שחקנים מהקבוצה עברו ברשימת הפצועים. "הפציעות פוגעות בטמפו של חיי היומיום כקבוצת בייסבול. זה קשה מנטאלית לא רק לצוות המקצועי, גם השחקנים סובלים מחוסר הידיעה באיזה תפקיד ישחקו הערב. למרות זאת השחקנים מגיעים לעבוד קשה כל יום עם חיוך על הפנים, ופה אני נותן קרדיט לוותיקים".

בדיוק ברגעים שסביאן מדבר אפשר להבחין בטים לינסקאם, המגיש הבכיר של הקבוצה, מתרוצץ באאוטפילד אחרי כדורים מאימוני החבטות. לינסקאם, עם כפפה של אאוטפילדר, רץ מצד לצד אחרי כל כדור, וכל תפיסה שלו מלווה בשאגות של הקהל שהגיע מוקדם כדי לנסות לתפוס כדור. ללינסקאם זה יום חופש והוא יכול לעשות מתיחות קלות בצד, אבל כשחקן מוביל בקבוצה הוא מבין את החשיבות המנטאלית של המשחק ובוחר לעבוד קשה ואולי לשדר מסר לשאר השחקנים.

טים לינסקאם שחקן סן פרנסיסקו ג'איינטס. Kevork Djansejian, GettyImages
תמיד רציני, גם בימים שהוא לא מגיש. לינסקאם/GettyImages, Kevork Djansejian

לאחר המשחק ביוסטון, בו הפסידו הג'איינטס 7:5, חדר ההלבשה לא דומה לתיאורים של סביאן. החדר שקט וכל הפרצופים של השחקנים ברצפה. מאט קיין שקוע באייפד, פבלו סנדובל עובד בחדר הכושר ולינסקאם כבר עם התיק ביד בדרך לאוטובוס. בחדר קטן בפינה יושב המאמן ברוס בוצ'י עם פחית באד לייט ולפטופ המראה סטטיסטיקות מהמשחק. "אני חושב שיש לנו מזל רע בשבוע האחרון", בוצ'י אומר, "בסך הכל הלילה ההתקפה היתה טובה ונתנה לנו הזדמנות לנצח, אבל למדיסון (במגארנר – י.ק.) היה אחד מהימים האלה שהחומר טוב אבל לא מדויק".

בהתבוננות ראשונה סביאן לא נראה כמו הג'נרל מנג'ר הטיפוסי. אפשר לנחש שהוא מקליפורניה בגלל חולצת הבאולינג שיכולה להיות שייכת לדוד מ"ביג ליבובסקי" או צ'רלי שין מ"שני גברים וחצי" וגם נעלי ההתעמלות הלבנות של נייקי לא ממש עוזרות בניחוש. כשמדברים עם סביאן, יש דבר אחד שאי אפשר להוריד ממנו את העיניים: טבעת האליפות המצופה יהלומים. כנשאל האם זה ייחשב כישלון אם הקבוצה לא תגיע לוורלד-סירייס הוא ענה: "לא להגיע לפלייאוף יהיה כישלון. המירוץ השנה קשה יותר מבשנה שעברה".

לא רק קרלוס בלטראן הגיע בחודש האחרון כדי לחזק את הקבוצה, אלא גם אורלנדו קבררה. אופייני לסביאן להביא לקבוצה שחקנים ותיקים שמחפשים הזדמנות לזכות בטבעת. זה עבד בשנה שעברה עם אדגר רנטרייה, כשהשנה מיגל טחאדה וקבררה, שכבר עשה את זה עם בוסטון ב-2004, הם ההימור. השחקנים הללו גם זולים יותר מהחוזים הענקים שסביאן העניק לבארי זיטו או לארון רואנד, החתמות כושלות שגרמו לקהל בסן פרנסיסקו לא לחבב את הג'נרל מנג'ר שלו. למרות הזכייה בשנה שעברה, הדעה הרווחת בין חלק מהאוהדים היא שהזכייה לא הייתה מכיוון שסביאן בנה קבוצה טובה, אלא משום שהחל לתקן את הטעויות שלו.

בינתיים, התוצאות מדברות בעד עצמן. סביאן הוא הג'נרל מנג'ר עם המאזן המוצלח ביותר בתולדות המועדון והוא מסתכל קדימה. למזלו, 30 משחקים מתוך ה-36 שנותרו בעונה של הג'איינטס הם נגד קבוצות עם מאזן שלילי. ששת המשחקים שלא יהיו נגד אריזונה, שכרגע מובילה את הבית המערבי של הנשיונל ליג. "למרות המספרים האלה, קשה מאוד לנצח סדרות באוגוסט ובספטמבר", אומר סביאן, "כרגע כל מה שאני רוצה זה להתחיל רצף ניצחונות". לצערו, הוא יצטרך להתחיל אותו ממחר, כי הג'איינטס הפסידו עוד משחק הלילה.

קרלוס בלטראן שחקן סן פרנסיסקו ג'איינטס. Matt Slocum, AP
יאללה, חבר, הגיע הזמן להתחיל לייצר ריצות. בלטראן/AP, Matt Slocum

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully