וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הרשימה השחורה של ליגת העל: מי יפוטר ראשון?

דניאל ירושלמי

19.8.2011 / 20:00

איוניר יצטרף לרשימת הקורבנות שאימנו בעבר את מכבי תל אביב? הכל בכתבה המסורתית של וואלה! ספורט ערב העונה

בסכנה ברורה ומיידית

שלומי דורה

דוח מצב: למרות שהשאיר אותה בליגה, קשה לומר ששלומי דורה סחף את בני סכנין למסע היחלצות מרשים במיוחד בסוף העונה שעברה. בניגוד למסעות עבר, סכנין לא רמזה שהמועדון בדרך לכיוון חדש, אותו מועדון שהפך בעונה שעברה את מקצוע המאמן לבדיחה מהלכת. מצד אחד, סכנין תמשיך להתבסס על אותו בסיס בסגל השחקנים ולא תסבול מקשיי בנייה. מצד שני, זהו סגל חלש מאוד שעם מעט לחץ ופאניקה עלול להיכנס לסחרור הרגיל. במחזור הרביעי דורה מגיע לבלומפילד לשחק מול מכבי תל אביב. עד אז, הוא צריך להביא לפחות 4 נקודות משלושה משחקים מול ראשון לציון, הפועל באר שבע ורמת השרון – שני המשחקים האחרונים בבית.

סיכויים לפרידה: 60 אחוז

גילי לנדאו

דוח מצב: גילי לנדאו מייצג הלכה למעשה את חמשת המאמנים שנבחרו לקטגוריה הכי מסוכנת בכתבה: סגל חלש מאוד, קבוצה לחוצה מאוד, עם היסטוריה רעה מאוד של בגידות במאמנים. לנדאו הוא מאמן מצוין להפועל פתח תקווה, אבל בסגל השחקנים הנוכחי גם לאלי גוטמן יהיה קשה לעשות קסמים. ללנדאו יש במחזור הרביעי דרבי. לפני כן את מכבי תל אביב, מכבי חיפה וקרית שמונה, מהן הוא חייב נקודות לפני המפגש הגורלי מול הלוזונים. אחרת – תשלימו לבד.

סיכויים לפרידה: 60 אחוז


עוד לקראת תחילת ליגת העל:

שחקני ליגת העל מצטרפים למחאת האוהלים
כל הקבוצות, כל הניתוחים
אייל גולסה פותח את הלב לקראת העונה החדשה
מהראן לאלה פותח את הפה לקראת העונה החדשה

שלומי דורה מאמן בני סכנין. אדריאן הרבשטיין
קשה לומר שהוא סחף את בני סכנין למסע היחלצות מרשים במיוחד. שלומי דורה/אדריאן הרבשטיין

יובל נעים

דוח מצב: נעים בבית"ר הוא חידה. הוא יכול לשנות את הסדר הקיים ולעקור את התרבות הנפסדת של השחקנים הנרפים, ובאותה מידה להתגלגל לחלקים הנעימים יותר של טבלת המאמנים הזו. אבל כדי להצליח בבית"ר צריך להיות יותר ממאמן כדורגל נמרץ. צריך לדעת להתנהל, להתבטא, דברים שספק אם יובל נעים יוכל להשתנות בהם. אם גם בבית"ר יתעסקו בדמות המוטרפת שלו – זה ייגמר אחרת מהפועל פתח תקווה. ניפגש במחזור השלישי מול הפועל תל אביב בבלומפילד.

סיכויים לפרידה: 50 אחוז

אלי כהן

דוח מצב: מי שראה את הפועל עכו בגביע הטוטו גילה קבוצה שעומדת נכון, שסוגרת נכון, שיוצאת נכון קדימה, או בקיצור: קבוצה של אלי כהן. השמועות על התפרקות אחרי עזיבת הכוכבים איציק כהן-בן בנימין-רועי דיין, היו מוקדמות, כי לעכו יש מאמן מצוין. רק מה – לא משנה כמה ישחקו מסודר, עדיין הסגל לא מסוגל להוציא לפועל את הרעיונות הטובים של המאמן. עם 0 נקודות בגביע הטוטו, קשה לדעת כמה זה יחזיק מעמד בליגה. ניצחון ביתי על בני יהודה במחזור הפתיחה עלול להיות קריטי לקראת בניית סוג של ביטחון להמשך הדרך.

סיכויים לפרידה: 50 אחוז

ניסן יחזקאל

דוח מצב: לא רצינו לסגור ככה את החלק המסוכן בטבלת ההימורים השנתית שלנו. אנחנו בעד מאמנים שקוראים להם ניסן יחזקאל ומחזיקים אצבעות באופן מסורתי לגיבורים אלמונים שהמציאות הנוצצת של עולם הספורט לא מעכלת. אבל עם סגל מאוד חלש, שהפסיד אפילו לבית"ר ירושלים בגביע הטוטו, ועם סביבה שממהרת להילחץ למרות מיעוט האוהדים – ניסן יחזקאל עלול לסיים את החלום של ליגת העל הרבה לפני הזמן. יש לו הנהלה תומכת כיום, יש לו שני משחקים נוחים בתחילת העונה (סכנין בבית, רמת השרון בחוץ), אבל בסיומם הוא חייב להיות לפחות עם שלוש נקודות, לפני העימותים עם מכבי תל אביב ומכבי חיפה. הלוואי שהחשש הזה יתנדף עד אז.

סיכויים לפרידה: 50 אחוז

יובל נעים מאמן בית"ר ירושלים. מגד גוזני
כדי להצליח בבית"ר ירושלים צריך להיות יותר ממאמן כדורגל נמרץ. יובל נעים/מגד גוזני

סכנה מוחשית ואמיתית

מומי זפרן

דוח מצב: מומי זפרן נפלט ברגע האחרון מהחלק המסוכן של הטבלה, למרות שמדובר במאמן של עולה חדשה. אלא שיש תחושה באוויר שרמת השרון תהיה ההפתעה של הליגה. הסגל התחזק, המאמן נשאר, רק המגרש הביתי שלא יהיה ממש ביתי עלול לשנות את התמונה. זפרן עובד עם בוס מאוד מיוחד – מאיר יצחקי. אם יידע לא למעול באמון שלו, הוא יזכה לגב גם בימים קשים. זפרן, הקיצר, שמור על הפה.

סיכויים לפרידה: 35 אחוז

מרקו בלבול

דוח מצב: למרות העזיבה של עומר דמארי, מספרים שגם העונה תהיה למכבי פתח תקווה קבוצה מצוינת. הזרים נבחרו בקפידה, ההתקפה עדיין כוללת חלוצים מצוינים כמו עומר גולן וטל בן חיים, אבל איכשהו יש תחושה שהלוזונים יתקשו לעכל את דמותו האניגמטית של בלבול – אדם שליו, אדיש משהו, שמשחקי תחילת העונה שלו זימנו את הפועל תל אביב, הפועל חיפה ומכבי נתניה. אדישות לצד שלושה משחקים ללא ניצחון עלולים להתפרש לא טוב על ידי ההנהלה.

סיכויים לפרידה: 35 אחוז

ניר קלינגר

דוח מצב: למרות היחלשות הסגל ותכנית ההצערה, לניר קלינגר יש סיכוי נחמד לעשות עונה יותר טובה בבאר שבע. העונה יחסר לו דבר אחד חשוב: סבלנות. עוד עונה ללא ריח של שינוי אמיתי לא תעבור יותר בשתיקה אצל האוהדים, ומערבולת אחת קטנה עלולה לקטוע את הדברים הנכונים שנעשו בבירת הנגב בקיץ. פתיחת עונה נגד בית"ר, סכנין, עכו ורמת השרון מחייבת את קלינגר לקחת יותר מ-50 מהנקודות.

סיכויים לפרידה: 30 אחוז

מאמן הפועל באר שבע ניר קלינגר. קובי אליהו
עוד עונה ללא ריח של שינוי אמיתי לא תעבור יותר בשתיקה אצל האוהדים. ניר קלינגר/קובי אליהו

ניצן שירזי

דוח מצב: העונה של הפועל חיפה תהיה או סקנדל או פסטיבל. עם סגל שחקנים שרץ הרבה שנים יחד, הפועל חיפה יכולה וצריכה לקפוץ מדרגה. מצד שני, יותר מדי שחקני רכש בינוניים הגיעו למועדון, ועלולים להפר את האיזון. ללא מלך השערים של הקבוצה, עדן בן בסט, זה יהיה קשה מאוד. בטח כשלבוס יש אפשרות להיפטר מהמאמן מבלי לשלם לו פיצויים.

סיכויים לפרידה: 25 אחוז

יוסי אבוקסיס

דוח מצב: יוסי אבוקסיס לא אמור להיות חלק מהרשימה הזו. הוא עובד במועדון שנותן גב למאמנים גם במצבים הכי קשים, אבל עדיין – מדובר בעונה הראשונה שלו וקשה עד בלתי אפשרי לנחש לאן כל זה יתפתח. לאבוקסיס מחכה רף לא קל אחרי התוצאות של גיא לוזון ודרור קשטן. בכל מקרה, פרידה במקרה שלו עלולה, חלילה כמובן, להגיע בשלבים המאוחרים יותר של העונה.

סיכויים לפרידה: 20 אחוז

מאמן בני יהודה יוסי אבוקסיס. נמרוד סונדרס
מדובר בעונה הראשונה שלו וקשה עד בלתי אפשרי לנחש לאן כל זה יתפתח. יוסי אבוקסיס/נמרוד סונדרס

מחוץ לטווח הסכנה

יוסי מזרחי

דוח מצב: רק בגלל הכבוד לוותק של יוסי מזרחי והוותק שלו באשדוד בחרנו לצרף אותו לחלק הזה של טבלת המאמנים במקום אבוקסיס הצעיר – למרות שיש לנו סיכוי לטעות במקרה של השניים. ג'קי בן זקן, בכל מקרה, יעמוד מאחורי המאמן שלו בכל מצב כמעט. התוצאות בגביע הטוטו מרמזות שהחזרה המי יודע כמה של מזרחי לאשדוד יכולה להצליח במידה מסוימת (ועד גבול מסוים), אם כי מדובר בבית קל. דור חדש של שחקנים באשדוד יעשה צעד נוסף קדימה וינסה להוביל לבד את הקבוצה, אם כי – זו גם הסכנה של מזרחי, שאם יעזוב, זה יהיה כנראה רק ביוזמתו, ובגלל לחצים מהקהל. החולשת בעמדת החלוצים וחידת אופיר מרציאנו בשער יקבעו במידה רבה האם זה אכן יגיע לסוף המר או אולי למתוק.

סיכויים לפרידה: 20 אחוז

דרור קשטן

דוח מצב: יכול להיות שהפועל תל אביב העונה תהיה קבוצה פחות טובה, אבל את דרור קשטן מפטרים רק במקרים מאוד קיצוניים. הסגל שיש לו אמור להימנע ממצבים כאלה, מה גם שכל האש במקרה של אי הצלחה אמורה ללכת לכיוון הבעלים. בעונה שעברה המעטנו, בחוצפה רבה, את סיכויו של קשטן לשרוד את תחילת הקשר עם בני יהודה. לא נחזור על הטעות הזו עם הפועל תל אביב.

סיכויים לפרידה: 15 אחוז

מוטי איוניר

דוח מצב: רק מפולת דרסטית ולא הגיונית אמורה לשנות את מה שראינו ממכבי תל אביב של איוניר מול פנאתינאיקוס. יש לנו הרגשה שאחרי הרבה שנים – יש שקט בגזרת מאמן מכבי תל אביב. לא ככה?

סיכויים לפרידה: 15 אחוז

מאמן הפועל תל אביב דרור קשטן. קובי אליהו
הוא מפוטר רק במקרים מאוד קיצוניים. דרור קשטן/קובי אליהו

על זרי הדפנה

רן בן שמעון

דוח מצב: גם מאמן מצוין, גם מועדון מצוין – רק ריב על בסיס אישי בין רן בן שמעון לאיזי שירצקי עלול לקלקל את התחזית הזו. בן שמעון יודע שבסוף העונה הוא אמור לקבל קבוצה גדולה. הוא לא ירצה לקלקל זאת.

סיכויים לפרידה: 10 אחוז

ראובן עטר

דוח מצב: אחרי כל כך הרבה שנים במועדון, עטר צריך להתרסק כדי שראשי מכבי נתניה יערפו בחוסר צדק את ראשו. קשה לראות את זה קורה, למרות התוצאות החלשות בגביע הטוטו. בכל העונות שלו בנתניה עטר הצליח.

סיכויים לפרידה: 5 אחוזים

אלישע לוי

דוח מצב: רק תבוסה מול גנק והידרדרות למרכז טבלה בליגה, תוביל לבלתי הגיוני. מתי זה קרה במכבי חיפה לאחרונה?

סיכויים לפרידה: 1 אחוז

ראובן עטר מאמן מכבי נתניה. ברני ארדוב
קשה לראות אותו מפוטר. ראובן עטר/ברני ארדוב
  • עוד באותו נושא:
  • ליגת העל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully