וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בן בנימין: "אין סיבה שלא נשיג את הכרטיס לאירופה"

הדס גרינברג

18.8.2011 / 16:00

אחרי לילות ללא שינה ומאבק לברוח מעכו שלא רצתה אותו, בן בנימין נפתח בראיון מרגש עם הצהרות לגבי מכבי נתניה

בן בנימין לא ציפה לעבור קיץ כל כך סוער. עונת 2010/11 הייתה שנת הפריצה שלו. הקשר הצנום בן ה-25 נכנס לתודעה של אנשי הכדורגל כאחד הקשרים האחוריים המובילים בליגה בזכות עונה נהדרת במדי הפועל עכו. מאמנו, אלי כהן, הגדיר אותו כעוגן של הקבוצה. בקיץ הסתיים חוזהו ובנימין המתין בסבלנות להצעה חדשה, אלא שזו לא ממש הגיעה. בלית ברירה, הקשר נאלץ לפתוח בהליך בוררות מול המועדון וניצח. כעת, אחרי קיץ חם ומתיש במיוחד, הוא פותח את הלב ומספר לוואלה! ספורט למה הוא כבר לא בהפועל עכו.

"הרגשתי שלא רצו אותי מספיק. ציון ויצמן נתן לי הרגשה שהוא לא רוצה אותי מספיק, לא קיבלתי הצעה מהם והיחס גם לא הוסיף", מתאר בנימין. "כבר לפני שנתיים הבטיחו לי שישדרגו לי את החוזה ולא עשו את זה. בקיץ האחרון, בזמן שהחתימו שחקנים אחרים, לא קיבלתי הצעה. ציפו שאגיע לאימונים ואתאמן בלי חוזה וזה לא היה לעניין מבחינתי. יכול להיות שלקחו אותי כמובן מאליו, אבל את זה צריך לשאול את ויצמן. אני לא הייתי מוכן להתפשר בקיץ הזה".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"יכול להיות שלקחו אותי כמובן מאליו". בנימין במדי נתניה/מערכת וואלה!, צילום מסך

החתימו שחקנים חדשים, האריכו חוזים לאחרים ואליך לא פנו.

"ציפיתי לקבל הצעה מהפועל עכו וזה לא קרה. ככל שהזמן עבר ידעתי שאני כבר לא אהיה שם".

אלי כהן רצה שתישאר?

"כן. הוא עשה הכל כדי שאהיה בקבוצה, אבל צריך לשאול את ציון למה הוא לא רצה אותי. בשיחה שהייתה לי עם איתו בסיום העונה שעברה הוא אמר לי שהוא רוצה אותי, אבל גם שאם אני ארצה לעזוב אז הוא לא יעצור בעדי".

מה גרם לו לשנות את דעתו?

"הגעתי עם העו"ד שלי לפגישה איתו והוא לא אהב את זה. זה הביא לשינוי הדרסטי. לפי ההתנהלות שלו בשיחה, ידעתי שהוא לא באמת רוצה אותי. הוא אמר לי דבר פשוט: 'תביא קבוצה ונשחרר אותך', ולא היה מוכן לדבר מעבר לזה. היה לו קצר בתקשורת עם העו"ד שלי שהוביל אותו כנראה לא לרצות אותי ולא להגיש לי הצעה".

ואז הגיעה הבוררות, ויצמן דרש 950 אלף שקל ובסוף נקבע שהוא מקבל רק 130 אלף.

"חשתי הקלה מאוד גדולה. הצדק יצא לאור. למרות הכל, אהבתי את הפועל עכו ואני אוהב את האוהדים, והצוות המקצועי, המנהל חיים דוניה ויש לי חברים בקבוצה. אני חושב שהייתה לי תקופה ממש יפה שם בשלוש השנים האחרונות. בעונה הראשונה עלינו, בעונה השנייה נשארנו בליגה בדקה האחרונה אחרי מאבק הישרדות לא פשוט והעונה האחרונה הייתה מעין דובדבן כי נתנו עונה גדולה עם תצוגות כדורגל יפות".

אפשר לומר שעבר עליך קיץ לא פשוט?

"זה לא הקיץ שפיללתי לו, חשבתי שדברים יסתדרו לי הרבה יותר בקלות, אבל כנראה שלפעמים צריך ללכת בדרך הקשה. היה לי חודש של אי וודאות שלא הצלחתי לישון בלילות ולא ידעתי מה יהיה איתי, איפה אשחק, איפה לא, לאן זה יוביל אותי, מה הוועדה תחליט. עבר עלי קיץ ממש קשה מבחינתי ואני שמח שהוא מאחורי ושעכשיו אני מתפנה לכדורגל נטו, לעבוד קשה ולהצליח עם מכבי נתניה".

אלי כהן מאמן הפועל עכו (שני מימין) לצד היו"ר ציון ויצמן. אדריאן הרבשטיין
אחד רצה שיישאר, השני לא היה מוכן לדבר. ויצמן וכהן/אדריאן הרבשטיין

בנימין כבר היה עם רגל וחצי לכדורגל. הוא נחשב לילד מחונן וכבר בכיתה ח' למד באוניברסיטה הפתוחה. בשנות התיכון היה תלמיד מצטיין ובהמשך עבר מבדקים ונבחר ליחידה הסודית של המודיעין 8200. באותה תקופה, שינה לגמרי את אורח חייו מכדורגלן לחייל בתפקיד מלא: "רגע לפני שהתגייסתי לצבא החלטתי לפרוש מכדורגל. רציתי להתגייס ולתרום את חלקי לצבא על הצד הטוב ביותר. גם היציאות שלי לא אפשרו לי לשחק כדורגל. אמנם התגעגעתי, אבל בתקופת הצבא לא חשבתי על זה יותר מדי".

ומתי חזרת לשחק?

"באמצע הצבא עברתי לשרת בגלילות והתחלתי לשחק בליגה א' בשביל הכיף. הייתי בא פעם בשבוע לאימון ומשחק בשבת. שיחקתי חצי שנה בשלומי נהריה, אחר כך בהפועל עפולה ואז בהפועל הרצליה. באותה תקופה חתמתי לשנה נוספת בצבא"

ובזמן הזה הרגשת שאתה רוצה למצות מעצמך יותר בכדורגל?

"היו לי עונות די טובות בעפולה והרצליה, התחילו לזרום לי הצעות מקבוצות בכירות יותר וזה עורר בי את החשק לחזור לשחק כדורגל מקצועני. קיבלתי מחמאות ממאמנים ובמשחקי אימון ששיחקנו נגד קבוצות מהלאומית כמו הפועל פתח תקוה ונצרת עלית הרגשתי שאני לא נופל מאף שחקן שם".

מה החזיר אותך להפועל עכו?

"ירון הוכנבוים. הוא התקשר אלי ולחץ עלי לחזור לשחק. זה קרה יום לפני שהקבוצה יצאה למחנה אימונים אז החלטתי באופן סופי שאני חוזר לכדורגל ועוזב את הצבא. עשיתי את זה בלב שלם והיום אני מתרכז להצליח רק בכדורגל".

אם לא היית פורש מכדורגל לפני הצבא היית היום בקבוצה גדולה?

"יכול להיות, אבל אני לא מצטער. אני עדיין צעיר ואני מאמין שאם אעבוד קשה ואשפר את הדברים הפחות טובים שלי, אמשיך להתקדם. נכון להיום אני במכבי נתניה שזה מועדון גדול עם עבר והיסטוריה מפוארת בכדורגל הישראלי ואני מאמין שגם עם עתיד מזהיר".

אתה רחוק מלפאר את סטיגמת הכדורגלן הממוצע.

"בנוסף לכדורגל, אני ממשיך ללמוד ייעוץ השקעות וניהול תיקים. בסופו של דבר, קריירה של כדורגלן לא נמשכת עד גיל 50. אני חושב גם על העתיד וחוץ מזה, ידע זה כוח ולא מזיק ללמוד. תמיד טוב שיש עוד משהו ביד".

ירון הוכנבוים מאמן הפועל רמת גן. ברני ארדוב
החזיר את בנימין לכדורגל. הוכנבוים/ברני ארדוב

השנה האחרונה הייתה סוג של פריצה. סופסוף בארץ יודעים מי זה בן בנימין.

"מה שהוביל להתקדמות שלי בשנה שעברה הייתה קודם כל העבודה הקשה במגרש. עשיתי המון עבודה שחורה ומי שמבין בכדורגל רואה את זה ויודע להעריך את זה. מעבר לכך, אין ספק שההצלחה של הפועל עכו בראשותו של אלי כהן הובילה גם אותי לבלוט כי גם בשנתיים לפני כן הצגתי יכולת די טובה, פשוט הקבוצה נראתה פחות טוב".

היו לך עוד הצעות, מה גרם לך לבחור במכבי נתניה?

"הסיבה העיקרית היא ראובן עטר. אני יודע שראובן אוהב צעירים ויודע לקדם צעירים ולהפיק מהם את המיטב. לדעתי, הוא המאמן הכי טוב בארץ בקידום צעירים ובכלל הוא עשה הישגים מדהימים עם נתניה בשנים האחרונות שאף אחד לא האמין שיקרו. בזמן הקצר שלי איתו בקבוצה אני יכול לומר שראובן הוא כמו אבא של כל השחקנים. הוא מדבר בגובה העיניים, מכוון אותנו ומעביר לנו את המסר שלו כדי שנצליח כקבוצה".

פתחתם את העונה לא טוב עם הדחה בגביע הטוטו.

"דווקא בשני המשחקים האחרונים בגביע הטוטו היינו עדיפים על היריבות שלנו בהרבה חלקים, שיחקנו כדורגל טוב ולחצנו את היריב בצורה טובה, אני מאמין שכבר במחזור הראשון נראה עוד שיפור וכשנתחבר כמו שצריך, יהיה קשה מאוד לעצור אותנו כי יש לנו חומר שחקנים טוב גם מבחינה חברתית וגם מבחינה מקצועית. אנחנו קבוצה מגובשת ואני מרגיש כבר חלק ממשפחת מכבי נתניה. עזבתי מקום שלא רצו אותי בו והיום אני מרגיש שאני נמצא במקום שרוצים אותי וזה גורם לי להרגיש בבית".

בשבת תפגשו את מכבי חיפה אחרי הניצחון בליגת האלופות.

"אני חושב שלמכבי חיפה יש סגל מספיק עמוק בלי קשר לליגת האלופות. אנחנו נצטרך לעבוד קשה במגרש ולתת 90 דקות טובות ולהילחם בשביל הקהל שלנו. מכבי נתניה יכולה לנצח כל קבוצה בארץ, גם את מכבי חיפה. אנחנו לא באים לשחק על תיקו מול האלופה, אלא באים לנצח אותה בבית שלנו. אני בטוח שראובן יביא אותנו הכי מוכנים למשחק ושנגיע שווים מול שווים מול מכבי חיפה".

נתניה עשתה עונה מצוינת בעונה שעברה והציפיות עלו לקראת העונה הקרובה.

"עם האוכל בא התיאבון. אני מודע לציפיות שיש מנתניה ומבחינתי אעשה את הכי טוב כדי לעזור לקבוצה לעמוד במטרות שהן לסיים במקום יותר גבוה ממה שהקבוצה השיגה בעונה שעברה. יש לנו קבוצה טובה ואם נתחבר בצורה נכונה אז אין סיבה שלא נשיג את הכרטיס לאירופה".

מה השאיפה האישית?

"אני מצפה מעצמי קודם כל לשפר דברים שהיו חסרים לי בעונה שעברה, לשפר את היכולות ההתקפיות שלי ולשמר את הדברים הטובים מבחינה הגנתית. אני מאמין בעצמי, אני נמצא בקבוצה גדולה ואני בטוח שהיא תהפוך אותי לשחקן טוב יותר. בעתיד, אוכל להגיע לאחת משלוש הגדולות".

מאמן מכבי נתניה ראובן עטר. קובי אליהו
"הוא המאמן הכי טוב בארץ בקידום צעירים ובכלל הוא עשה הישגים מדהימים עם נתניה בשנים האחרונות שאף אחד לא האמין שיקרו". עטר/קובי אליהו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully