וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מבחן הקהל של הפועל באר שבע ובני סכנין

17.8.2011 / 15:52

איך אלונה ברקת תתמודד השנה עם האוהדים שלא יסכימו לעבור עוד עונה בינונית, וכיצד היציע יחזור לתמוך במלכת המגזר?

המבחן של הפועל באר שבע

מקור הבעיה - הקהל של הפועל באר שבע צמא להצלחות. במציאות כזו - כל מאמן, שחקן רכש או בעלים הוא טרף קל. אם גם העונה הקבוצה של אלונה ברקת לא תספק לקבוצה את הגאווה, ההודנה שהיא השיגה אחרי תקרית הרכב של גיא עזורי תתפרק, וכל הזעם יתפרץ על המאמן שלה, על השחקנים שלה, ואולי גם עליה.

מטרה ל-2011/12 - לתת לאוהדי הפועל באר שבע את התחושה שהקבוצה נמצאת בידיים הנכונות והיא בדרך הנכונה בחזרה לצמרת הכדורגל

אלונה ברקת הבעלים של הפועל באר שבע. ברני ארדוב
"אלונה סיימה את שנות הלימוד שלה והיא יכולה כבר לתת עבודה". אלונה ברקת/ברני ארדוב

הטיפ של הפרסומאי (הדר גולדמן)

לבוא ולהגיד לאוהדים שבמשך השנים האחרונות מידרדרים בין הליגה הראשונה לשנייה שהם חסרי סבלנות זה לא הוגן כי להפועל באר שבע יש את הקהל ההוגן ביותר בישראל. אף קבוצה לא הייתה מייצרת סבלנות כזו, אבל המותג הפועל באר שבע נהרס לחלוטין וכוחה של קבוצת כדורגל היא בקבוצות הנוער והנערים. אני מכיר אישית את הבעלים, והצ'אנס של האגודה זה המחצב המקומי. אין לחץ להיות במקום הראשון, אבל כן יש לחץ לשחק כדורגל מהנה, קריאייטיבי וצבעוני. בטח שלא לראות את הכדורגל הנרפה שראינו בשנים האחרונות. המבחן של ניר קלינגר יהיה החודשיים הראשונים של העונה. אלונה סיימה את שנות הלימוד שלה והיא יכולה כבר לתת עבודה. אם יהיו טענות, הן יופנו אל קלינגר, ואחר כך לאלונה, אבל המסר שצריך לעבור זה שעדיף להמר על נקודות ולשחק אטרקטיבי כי העיר בסך הכל רוצה שהגברים שלה ישחקו בצורה גברית, מהנה ויצירתית. באר שבע לא רוצה אליפות או אירופה, זה לא מגרש המשחקים שלנו בכל מקרה והציון של האוהדים לא ייקבע במיקום אלא בסוג הכדורגל שהקבוצה תשחק.

הטיפ של שחקן העבר (אופיר חיים)

הפועל באר שבע עובדת בשקט, ורמת הציפיות העונה של הקהל היא לא גבוהה לעומת השנים הקודמות. בכל מקרה, אני מכיר את המקום ולמרות שרמת הציפיות אינה גבוהה, קשה לי לראות את באר שבע משתלבת בחלק העליון של הטבלה, וברגע שהקבוצה לא תצליח, יהיה לחץ של הקהל כי באר שבע זו קבוצה שצריכה לשחק כדורגל ולהבקיע שערים. הקהל הוא קהל של קבוצה גדולה לכל דבר, והלחץ הוא זהה ללחץ שיש במכבי חיפה, הפועל ומכבי תל אביב. הדבר היחיד שיכול לעזור זו רמת הציפיות שאינה גבוהה, ואולי הקהל יוכל לראות שחקנים מקומיים ולהזדהות יותר. הקהל מאוד מעריך את אלונה ואני יודע את זה כי נשארתי בקשר עם הרבה חברים שהם אוהדים של הקבוצה. בסופו של דבר גם הקהל לצערי יפנה את הצעקות לכיוונה של אלונה אם הקבוצה לא תצליח כי אסור לשכוח שכבר מספיק מאמנים התחלפו. אני מעריך שגם אלונה תחווה השנה את הכעסים הללו שהופנו עד עכשיו בעיקר לכיוון המאמנים.

הטיפ של האוהד (משה אוחיון)

אני באמת חושב שעד שניר קלינגר הגיע, לא היה מאמן איכותי להפועל באר שבע מאז תקופת אלי גוטמן (אולי מלבד לופא קדוש), וההוכחה לכך היא שאף אחד מהמאמנים שהיו פה לא הצליחו במקומות שהם אימנו לאחר מכן. הקהל שלנו פועל עם הרבה רגש ותשוקה, ולפעמים הביקורת שלו קשה, אבל הקהל רוצה לראות כדורגל שיגרום לו הנאה ולראות מאמן מקצוען. תמיד אומרים שהכדורגלן הישראלי לא מקצוען, ואם רוב המאמנים היו שחקני כדורגל, זה אומר שרובם לא מקצוענים. כשבא קלינגר, אז גם אם הוא טעה בשנה שעברה, הוא לא האשים את הקהל ותמיד לקח אחריות על עצמו, וזה משהו שמעריכים בבאר שבע. הקהל רוצה לראות קבוצה שנלחמת על המגרש, וזה המסר שצריך לחלחל גם הלאה. אנחנו מבינים שצריך להתאזר בסבלנות כי הרבה שחקנים הגיעו. אני מעריך שהבעיה תהיה בין אלונה לאוהדים כי עד עכשיו היא זכתה לגיבוי מהקהל בגלל ההערכה שהיא זכתה על כך שהיא הוציאה את הקבוצה מאלי זינו, וזה גרם להתעלמות מהרבה טעויות שנעשו. אלא שהקהל מתחיל להבין שיש הרבה דברים שהם טעוני שיפור בהתנהלות שלה. ציפינו ממנה שהיא תתחיל להתייחס יותר לקהל, כמו במחירי המנויים וברכש משמעותי יותר, אבל יש הרגשה שלא סופרים אותנו, ומכאן הדרך לפיצוץ קרובה הרבה יותר. אלונה לא באמת מבינה את חשיבות הקהל ולא עושה צעדים כדי לשפר את זה, והקהל יהיה השנה הרבה יותר ביקורתי כלפיה. הוא שואף להישגים ולא מוכן יותר להישאר בבינוניות.

אוהדי הפועל באר שבע. קובי אליהו
הקהל רוצה לראות קבוצה שנלחמת על המגרש, וזה המסר שצריך לחלחל גם הלאה. אוהדי הפועל באר שבע/קובי אליהו

המבחן של בני סכנין

מקור הבעיה - בני סכנין התרגלה להתמודד עם קשיים תקציביים בכל שנה, אבל יותר מכך נדמה שההנהלה של הקבוצה, שעברה תחלופות רבות בשנה האחרונה, ממש מרגיזה את האוהדים, שמצפים להתנהלות מקצוענית יותר. אחרי שבשנה שעברה הוחלפו חמישה מאמנים, נדמה שהבעיה היא לא בצד המקצועי אלא בצד הניהולי, ובהנהלה יהיו חייבים להוכיח שמשהו השתנה.

מטרה ל-2011/12 - לייצר שקט תעשייתי מסביב לקבוצה, ובעיקר לגרום לאוהדים להאמין שהקבוצה חשובה להנהלה יותר מהאגו הפנימי ששורר בין החברים שקובעים את עתידה.

מאזן גנאים ראש עיריית סכנין. ברני ארדוב
ראינו כבר שברגע שמאזן גנאים רצה, גם הקהל מגיע וגם הקבוצה מקבלת את הכספים שהיא זקוקה להם. בזכותו הקבוצה עומדת על הרגליים והקהל אוהב אותו מאוד. מאזן גנאים/ברני ארדוב

הטיפ של הפרסומאי (הדר גולדמן)

כשמאזן גנאים היה יושב ראש בני סכנין, היה בעל בית אחד ושפיץ אחד, אבל מאז שהוא הלך, נכנסו דמויות שהן יותר חלשות ונוצר מצב שהקבוצה מתנהלת על ידי יותר מדי ראשים, עם פחות פוקוס על דמות אחת כריזמתית שסוחפת. חשוב מאוד שלסכנין תהיה קבוצה חזקה בליגת העל, כשלזכותה ייאמר שהיא הוציאה שחקנים רבים שהם עוגנים בקבוצות אחרות בליגת העל. הקבוצה הזו צריכה להיות מתוקצבת לפנים משורת הדין וצריכים להתייחס אליה ככזו. הייתי אפילו נעזר במרכז פרס לשלום. הקבוצה ראויה למאמן, למתקנים ואז הקהל של המועדון יהיה קהל כמו יתר הקהלים. זה קהל שהולך עם הקבוצה. הכדורגל הוא הספורט שנחשב למספר 1 בפופולאריות שלו לא בגלל התחכום שבהעברת הכדור מהקישור להתקפה, אלא כי הוא יודע לנקז אצלנו תסכולים, כעסים ואכזבות. המצב הזה לא שונה בסכנין. הנהלת סכנין צריכה לארגן את מקורות התקציב כך שלקבוצה הזו יהיה תקציב ראוי ואז האוהדים יעמדו מאחורי הקבוצה וההנהלה. המודל של סכנין צריך להיות בני יהודה.

הטיפ של שחקן העבר (מאיר כהן)

לבני סכנין יש קהל מדהים שמגיע למגרשים, אבל בשנה שעברה היה קרע בין הקהל להנהלה, כשגם אני ניסיתי לפשר ביניהם, אבל זה לא הסתדר. לא הייתה כימיה וזה השפיע מאוד. ברגע שיש קהל והוא מגיע, זה אחד הקהלים הגדולים בארץ. רוב הקהל מגיע מחוץ לעיר עצמה, והם רוצים התנהלות מקצועית. בלי הקהל, אין לקבוצה הזו זכות קיום, ולכן יש מקום לקיים ישיבות ולהיעזר בקהל. זה אחד הדברים שסכנין צריכה ללמוד לעשות. ראינו כבר שברגע שמאזן גנאים רצה, גם הקהל מגיע וגם הקבוצה מקבלת את הכספים שהיא זקוקה להם. בזכותו הקבוצה עומדת על הרגליים והקהל אוהב אותו מאוד.

הטיפ של האוהד (מג'ד אבו עיאדה)

אנחנו מקווים שיהיה חיבור מוצלח מאוד כי הקהל של סכנין אוהב את הקבוצה, ויש לה אוהדים מכל המגזר. מאזן גנאים הצליח לעשות את החיבור הזה, והקבוצה הזו חשובה מאוד לליגה ולכמעט שני מיליון איש. יש הרבה אוהדים שמגיעים מאשקלון, באר שבע וממקומות רבים בארץ. אני מעריך שהשנה יהיה חיבור טוב כי הכינו קבוצה טובה מאוד. ההנהלה משקיעה, וזה מה שחשוב לאוהדים. למרות התקציב הדל, ההנהלה מנסה להחזיר את השמחה לאוהדים כמעט בכל הארץ, ואנחנו מעריכים את העבודה שלהם כי גם באמצע המדבר בתוך החום הכבד, הם מצליחים להחזיר לנו את החינוך לפנים. אני אופטימי שהדברים השנה יסתדרו ואף אחד לא יקבל התקף לב. נמאס לנו מהטעויות שנעשו בשנה שעברה, כשהחליפו יותר מדי מאמנים, ואנחנו מצפים שהם פשוט ייתנו שקט למאמן ולשחקנים. הם חייבים לאפשר לצוות לעבוד, ואז גם הקהל יתחבר להנהלה.

אוהדי בני סכנין. קובי אליהו
"הנהלת סכנין צריכה לארגן את מקורות התקציב כך שלקבוצה הזו יהיה תקציב ראוי ואז האוהדים יעמדו מאחורי הקבוצה וההנהלה. המודל של סכנין צריך להיות בני יהודה". אוהדי בני סכנין/קובי אליהו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully