וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מתי אוהדי מכבי חיפה יתנו כבוד לאלישע לוי

15.8.2011 / 17:00

הקשר בין היחס של יעקב שחר למאמן מכבי חיפה ליחס של האוהדים ומדוע איציק קורנפיין חייב להיפתח. מבחן הקהל, 2011/12

המבחן של אלישע לוי

מקור הבעיה: גם אחרי שתי אליפויות חוקיות ואחת שנגנבה ממנו, עלייה לשלב הבתים בליגת האלופות ושלל תגליות, אלישע לוי הוא עדיין חידה בעיני אוהדי מכבי חיפה. עדיין מקללים אותו כשקצת לא הולך. עדיין אומרים שהוא לא מספיק טוב למועדון הזה. סוג של סטריאוטיפ מימי בית שאן, אבל משהו הרבה יותר עמוק שמסרב להשתנות.

מטרה ל-2011/12: לתת לאלישע לוי מעמד יציב יותר בהווה ובהיסטוריה של מכבי חיפה, ולקבל כבוד גדול יותר ביציעים.

אלישע לוי מאמן מכבי חיפה. אדריאן הרבשטיין
אולי העונה יקבל כבוד גדול יותר מיושבי יציע ג'. אלישע לוי/אדריאן הרבשטיין

הטיפ של הפרסומאי (הדר גולדמן)

זה ברור שאלישע לוי עובד במועדון הטוב ביותר בישראל, המועדון הכי יציב והכי מסודר בכל הרמות. אם יעקב שחר רוצה לשפר את תדמיתו של אלישע לוי בעיני הקהל, זה תלוי אך ורק בו. וזה גם מה שאלישע לוי עצמו צריך לדרוש מהבוס שלו. שחר צריך לעשות פעולות לטובת שיפור תדמיתו של אלישע לוי ולא לעמוד מנגד כשהקהל שורק לו בוז או כשהוא מתלבט בלי סוף אם להאריך לו חוזה. התחושה של בעלי הבית היא זו שמניעה את הקהל. אם שחר, שהוא עצמו מותג ארוך טווח, יטפח גם את אלישע לוי ככזה, זה יגיע גם לאוהדים. ברור ששחר אוהב לשמור את האופציות קרוב לחזה שלו, אבל המאמן הוא תעודת ביטוח בין הבעלים לאוהדים. אלישע לוי הוא משרתם של אדונים, וחובת ההוכחה מוטלת על כתפיו כל הזמן, הוא לא בנה נכסים או מותג. הוא עדיין המרוקאי שעובד אצל האשכנזים. הוא נמצא במועדון הטוב ביותר בישראל והוא משלם על זה בכבודו, ואני לא מקנא בו על זה.

הטיפ של שחקן העבר (רפי אוסמו)

נקודת המוצא של אלישע לוי היא כזו שעזבו את הקבוצה בשלוש השנים האחרונות כמעט כל שחקני ההרכב, ואין לזה אח ורע. לזכותו של אלישע לוי ייאמר שהוא מצליח לשמור על רמה של שקט תעשייתי ועל חדר ההלבשה, אבל מצד שני הציפייה היא שההצלחה הזו תגיע גם לאירופה. בעידן התקשורת, אני חושב שאלישע לוי צריך למצוא את הדרך לחבר את הקהל למפגשים עם הקבוצה עצמה. כשאתה יושב בפורום כזה, אתה משחרר קצת לחץ בכך שאתה מקרב את האנשים אליך. הקהל בחיפה אוהב הצלחות והתרגל אליהן. מהר מאוד שוכחים מה היה בשנה שעברה וחובת ההוכחה על המאמן היא להביא שוב אליפות כי זו הדרישה של הקהל. יעקב שחר אמר לי פעם שאמרו לו שיש איזה לקוח שכל הזמן מבלבל לו את המוח, אז הוא השיב: 'כל זמן שהוא מבלבל לנו את המוח, זה אומר שהוא קונה פה. תדאגו שהוא לא יבלבל לאחרים את המוח'. אותו הדבר לגבי הקהל. הקהל דורש וצועק, אבל הוא עדיין מגיע למשחקים. חובתו של אלישע לוי לחבר את הקהל לנעשה בקבוצה כדי שהוא ירגיש שמשתפים אותו ומקרבים אותו אליו.

הטיפ של האוהד (אלי אגמי)

ברור שאי אפשר להתווכח עם קבלות, ובסופו של דבר אלישע לוי הגיע להישגים שמצפים ממנו, אבל אני אישית לא חושב שהוא מאמן כל כך טוב מבחינה טקטית ומבחינת ניהול משחקים כי ברגע האמת הוא נפל. אלישע לוי צריך לקחת פחות החלטות פופוליסטיות במהלך המשחק. זה מאוד לא מרשים לראות מאמן שסתם זורק את כל החלוצים פנימה בפיגור כדי שהקהל יאהב אותך. בסופו של דבר הקהל לא טמבל. זה גם די פתטי לראות אותו מתראיין, כשהוא משתמש בכל הקלישאות השחוקות הללו. מאמן צריך ללכת בדרך שלו, ולא בכל דבר הוא צריך להיות קשוב לקהל, כי אם המאמנים היו קשובים לקהל, קולאוטי, למשל, היה הולך הביתה אחרי שני משחקים. הקהל מצפה מאלישע לוי להגיב נכון למשחק ולקבל החלטות אמיצות יותר במידת הצורך.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו
אוהדי מכבי חיפה. ברני ארדוב
לא מסוגלים לשמוע את אותן קלישאות שחוקות לאחר כל משחק. אוהדי מכבי חיפה/ברני ארדוב

המבחן של איציק קורנפיין

מקור הבעיה: מבחינת אוהדי בית"ר, איציק קורנפיין הוא כבר מזמן לא המושיע. אין מי שייכנס לנעליו, אבל התוצאות שלו מבחינת הזרמת אנשי עסקים למועדון לא מספקות. הוא בשר מבשרה של האגודה, אבל המשכורת שלו מקוממת את האוהדים שהפכו זאת לסמל להתנהלותו. בית"ר בניהולו היא כישלון מוחלט, אבל מצד שני היא שרדה סופות רבות.

מטרה ל-2011/12: להחזיר את הקהל לטדי. לתמוך בבית"ר האנדרדוג, כמו פעם, ולתמוך באופן מוחלט ביו"ר של המועדון בשנים האחרונות.

איציק קורנפיין יו"ר בית"ר ירושלים. ברני ארדוב
מצד אחד כישלון מוחלט, מצד שני הישרדות כנגד כל הסיכויים. איציק קורנפיין/ברני ארדוב

הטיפ של הפרסומאי (הדר גולדמן)

איציק קורנפיין הוא שוער מצוין, שחקן נחמד ומקסים והוא עושה את המירב שהוא יכול. הוא מנסה להביא את הקונים מכל מיני מקומות כדי להצעיד את הקבוצה קדימה, אבל זה לא נראה טוב. אלא שבניגוד לאחרים, לקורנפיין יש כוונות טובות. הייתי ממליץ לו לפתוח את עצמו בפני הקהל, לדבר עם האנשים, להסביר את המצוקה האמיתית שהוא נמצא בה, אולי אפילו לייצר דירקטוריון שמורכב בחלקו מהאוהדים. פעם אחת ולתמיד לפתוח את התיק הזה שנקרא בית"ר ירושלים. זו קבוצה עם קהל עצום והוא צריך לפתוח שולחן, להכניס אותם פנימה, את השפויים שבהם, ולשתף אותם בבעיות התקציביות. יש הרגשה שהוא כל הזמן סוגר, אבל בכך שהוא ייצור שקיפות, הוא יזכה לאהדה ותמיכה רבה מצידם.

הטיפ של שחקן העבר (שמוליק לוי)

אני חושב שלקורנפיין מחכה מבחן לא פשוט ואני לא רואה את הקבוצה הולכת לכיוונים טובים. בימים טובים, יש לקורנפיין כוח מהאנשים הטובים שמלווים אותו, ויש לו גם תמיכה גדולה מהתקשורת, אבל אם אני מנתח את המצב, אני רואה את הקבוצה מתגלגלת למאבקים קשים של הישרדות. למזלו הרב, אין הרבה ציפיות בקהל מהקבוצה ואני חושב שלאנשים כן תהיה סבלנות. אנשים יהיו מוכנים לסלוח. לאוהד הממוצע של הקהל, ואני מדבר עם לא מעט מהם, אין הרבה ציפיות. כמובן שמצפים ממנו כיושב ראש להביא כסף ותוצאות. אני מניח שעם הצד הרועש יותר בקהל, יהיו לו הרבה תאקלים ולא יהיה לו קל.

הטיפ של האוהד (איתי קסלר)

המבחן של איציק קורנפיין בסופו של דבר מול הקהל יהיה הפתרונות שהוא יביא, אם זה יהיה להפוך את הקהל לחלק מהבעלים או למצוא בעלים חדש. כל עוד בית"ר נמצאת במצב הכלכלי הנוכחי, אף אחד לא חסין מפני ביקורות. עם תוצאות לא טובות, האוהדים מקללים את השחקנים, את המאמן ומגיעים גם ליו"ר. בשנה שעברה טדי התרוקן ואם לא יימצא פתרונות, הוא ימשיך במגמה הזו. ההצלחה של קורנפיין תהיה אך ורק להצליח לגייס את האנשים הנכונים או למצוא נוסחה יחד עם האוהדים שיקבלו בעלות לפחות על חלק מהנתח של בית"ר. אחרת הקבוצה רק תמשיך לדשדש ותאבד את כל האטרקטיביות שלה. כבר חשבנו שמצאנו שני אנשים כאלה, אבל בסוף התברר שמדובר בחבורת ליצנים שבטח כל המשפחה שלהם בלוס אנג'לס לא מתביישת ללבוש היום את החולצות והמוצרים שהם הספיקו לקחת מבית"ר.

אוהדי בית"ר ירושלים. קובי אליהו
אולי הם יהיו בעלי הבית החדשים? אוהדי בית"ר ירושלים/קובי אליהו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully