וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סיכום השבוע בבייסבול: סימני נפילה

יובל קליין

15.8.2011 / 16:11

בוסטון מתעייפת, בארנט יורד לספסל, וויבר מאבד מניות, ליריאנו בלוף ובלטראן מתברר כטעות. יובל קליין עם הסקירה השבועית

קרלוס זמבראנו שחקן שיקגו קאבס. Dave Tulis, AP
יפרוש, או שזה סתם איום סרק? זמבראנו/AP, Dave Tulis

AL מזרח

מדד הפלייאוף:

בוסטון 46:73
ניו יורק יאנקיז 46:72 (0.5 משחקים מאחור)

מומנטום: שבוע מוזר עבר על בוסטון. זה היה אחד מאותם השבועות שבהם אתה מבין שהעייפות מהנסיעות משפיעה על היכולת על המגרש. הגרביים האדומים נהנו מיכולת מעולה של דיוויד אורטיז במינסוטה, אבל הפיצ'ינג אכזב בסיאטל. היאנקיז שוב נכנעו לדיוויד פרייס, אבל ניצלו היטב את החיסרון של ג'רד וויבר כדי לנצח את הסדרה מול האיינג'לס.

מניות בעלייה: אחרי שחיכו חודשיים שיחלים מפציעה ביד שמאל, סופסוף יכולים אוהדי הבלו-ג'ייז לראות את ברט לאורי במדי הקבוצה שלהם. לאורי, 21, הוא התקווה הגדולה של טורונטו. הקבוצה בונה על כך שהשחקן הקנדי יצליח לגרום לאוהדים לחזור ליציעים ובינתיים, לפי היכולת שלו, זה נראה כעסק מוצלח. לאורי עוד לא רשם עשרה משחקים בליגה, אבל כבר הכניס שבעה רצים הביתה. השיא היה גראנד-סלאם נגד אוקלנד, חבטה שהייתה הראשונה שלו אי פעם ברוג'רס סנטר. בנוסף, השבוע עלו דיבורים על כך שטורונטו גונבת סימנים למגישים היריבים. הם צריכים להשתמש במשקפות בדי למצוא עוד ברט לאורי במקום לחקור איזו הגשה מקבל אדם לינד.

מניות בירידה: ג'ו ג'ירארדי הודיע השבוע שהיאנקיז ישתמשו ברוטציה של חמישה מגישים, מה שהדליק נורה אדומה אצל איי.ג'יי בארנט. המגיש הוותיק ללא ניצחון בשבעת המשחקים האחרונים שלו וה-ERA שלו מעל 6.00 באותו רצף משחקים. גם מקומו של פיל יוז לא בטוח, כשמאז שחזר מפציעה הוא 3:2 ו-ERA של 4.55. אחד מהם יכול למצוא את עצמו בשבוע הקרוב בבולפן.

מה מצפה להן השבוע: גם היאנקיז וגם הרד-סוקס ייצאו השבוע לקנזס-סיטי לפגוש את הרויאלס, שם תינתן הזדמנות נוספת לטים וייקפילד לרשום את ניצחונו ה-200 בקריירה. זאת תהיה גם הזדמנות ולפיל יוז (מול מינסוטה) להראות מה הם שווים. ביום חמישי היאנקיז אמורים לקבל בחזרה את אלכס רודריגז לאחר פציעה.

איי ג'יי בארנט שחקן ניו יורק יאנקיז. Kathy Kmonicek, AP
מרחב הנשימה מצטמצם. בארנט/AP, Kathy Kmonicek

AL מרכז

מדד הפלייאוף:

דטרויט 56:64
קליבלנד 57:60 (2.5 משחקים מאחור)
שיקגו וייט-סוקס 60:60 (4 משחקים מאחור)

מומנטום: שבוע גדול לקליבלנד, שניצחה את הסדרה מול דטרויט ורק הגשם אמש מנע ממנה לרשום סוויפ על מינסוטה ולהקטין את הפער מהפסגה. דטרויט התאוששה מול בולטימור ושיקגו נהנתה משבוע מצוין של התופס שלה, איי.ג'יי פיירזינסקי, כדי להישאר במירוץ הפלייאוף.

מניות בעלייה: השבוע המגישים הפותחים של הטייגרס (חוץ מג'סטין ורלאנדר) הכניסו את הקבוצה שלהם לבעיה כבר מוקדם במשחק. למזלם של הטייגרס, הבולפן שלהם לא מאכזב. חואקין בנואה ופיל קוק הכינו את הקרקע מצוין לחוזה ולורדה. בנואה וקוק רשמו חבטה ב-4 אינינגים השבוע, בעוד הקלוזר עושה אותו דבר בשלושה אינינגים. עם כזה בולפן, לא פלא שוולוורדה רוקד אחרי כל ניצחון.

מניות בירידה: בתחילת השנה אחד השמות שעלו כמועמדים לזכייה בסי-יאנג היה פרנסיסקו ליריאנו. כיום אנחנו מעלים גיחוך שמישהו מנסה לקשר בין המגיש של הטווינס לתואר הבכיר. השבוע ליריאנו הוליך שבעה חובטים של הרד-סוקס בדרך להפסד נוסף של הטווינס. ליריאנו המאכזב מחזיק ב-ERA של 5.00, ועם יכולת כזאת אי אפשר להאשים רק את הפציעות של הטווינס בדעיכה של הקבוצה השנה.

מה מצפה להן השבוע: בתחילת השבוע אנחנו מקבלים את כל הטופ 4 של האמריקן ליג סנטרל ראש בראש. קליבלנד יוצאת לשיקגו עם מאצ' אפים מעניינים על הגומה ודטרויט תארח את מינסוטה. בסוף השבוע נקבל שיחזור של דטרויט מול קליבלנד, הפעם בעיר המכוניות, כשפורסלו וחימנז יגישו ביום האחרון של הסדרה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

זה כל כך טעים ופשוט: מתכון לבננות מקורמלות

בשיתוף חברת גליל
פרנסיסקו ליריאנו שחקן מינסוטה טווינס. Jim Mone, AP
סיי יאנג? הצחקת אותנו. ליריאנו/AP, Jim Mone

AL מערב

מדד הפלייאוף:

טקסס 52:69
לוס אנג'לס איינג'לס 56:65 (4 משחקים מאחור)

מומנטום: המחבטים המעופפים של הריינג'רס עשו את השבוע הזה קל לאוהדי הקבוצה וגם לנפתלי פליז, שהיה צריך להגיש לשמירה רק ביום ראשון (דבר שעשה בהצלחה). האיינג'לס ישמחו לשכוח את המסע שלהם בחוף המזרחי, שהסתיים בשני הפסדים מפתיעים לטורונטו.

מניות בעלייה: כבר דיברנו מספר פעמים פה השנה על תופעת מייקל יאנג. השבוע יאנג הצליח לרשום את החבטה ה-2,000 שלו בקריירה, והוא שלישי באחוזי חבטה באמריקן ליג. כנשאל האם הוא מכוון לכיוון ההישג של דרק ג'יטר, הוא ענה: "2001, זה המטרה הבאה שלי". יאנג לא יכול לתאר את העונה שלו יותר טוב מזה. הוא התעלם מכל הדיבורים על מעבר בתחילת השנה ופשוט עולה כל יום לדשא במטרה לנצח.

מניות בירידה: ייתכן שאנחנו נזכור את המשחק האינטנסיבי בין דטרויט לאיינג'לס לפני שבועיים כנקודת מפנה בעונה. כזכור, ג'רד וויבר פתח את הפה על שחקני הטייגרס אחרי כל ניסיון חבטה וניסה לפגוע בהם בכוונה. וויבר הורחק לשישה משחקים, ובמשחק החזרה שלו בטורונטו רשם את משחקו הגרוע של העונה. בפחות מחמישה אינינגים, המגיש הימני הרשה שלושה הומראנס ו שמונה ריצות. לא רק שהאיינג'לס מאבדים גובה, גם וויבר לא מבריק כבר במרוץ לסיי-יאנג.

מה מצפה להן השבוע: האיינג'לס יארחו את טקסס לקלאסיקו של האמריקן ליג מערב. הריינג'רס יגיעו עם ארבעת המגישים המובילים של הקבוצה, כשביום רביעי נראה דו-קרב מעולה בין ארווין סנטנה לסי.ג'יי ווילסון. זו תהיה סדרה של ארבעה משחקים, שבסופה האיינג'לס יכולים לקחת את ההובלה בבית.

ג'רד וויבר שחקן לוס אנג'לס איינג'לס. Chris Young, AP
עדיף שיתרכז בסילוק חובטים מאשר בפגיעה בהם. וויבר בטורונטו/AP, Chris Young

NL מזרח

מדד הפלייאוף:

פילדלפיה 41:78
אטלנטה 51:70 (9 משחקים מאחור)

מומנטום: הלילה נעצר רצף החבטות של דן אגלה על 33 חבטות, אבל הברייבס חייבים להתרכז בלנצח את הקבוצות הקטנות. מכיוון שהם מכוונים לוויילד-קארד, כל ניצחון יכול להיות קריטי ולכן שני ההפסדים בסוף השבוע לקאבס היו מיותרים. הפיליז ממשיכים בשלהם עם הפסד בודד השבוע, והם עדיין הקבוצה עם המאזן הכי טוב בליגה.

מניות בעלייה: קליף לי עשה המון נזק לדודג'רס ביום שני האחרון, לא רק לחובטים אלא גם למגישים שלהם. לי ניגש באינינג השביעי לחבוט והומראן סולו שלו (מספר 2 העונה), הגדיל את היתרון לשתי ריצות והעניק לו את ה-W בדיעבד, אחרי שריאן מדסון הרשה ריצה. לפני זה, לי נפנף 10 חובטים של הדודג'רס והשאיר את הקבוצה הביתית על האפס במשך שמונה אינינגים.

מניות בירידה: לחובבי הבייסבול והטוויטר, לוגאן מוריסון הוא שם מוכר בזכות הציוצים המצחיקים והאינפורמטיביים שלו. השבוע מוריסון קיבל הודעה מהנהלת הקבוצה שהוא בדרך חזרה למיינור ליג. "אני שבור ומאוכזב", אמר מוריסון לאחר ההודעה. החלטת הקבוצה מעט מפתיעה מכיוון שמוריסון חבט ל-17 הומרים ו-21 דאבלים ב-95 משחקים. הוא במקום השלישי בקבוצה ב-OPS, אבל כנראה שנתוני הטוויטר מעניינים יותר את הנהלת המארלינס. השחקן בן ה-23 צייץ מדי פעם ביקורת על שחקנים בקבוצה שלו, במיוחד על הנלי רמירז שאיחר לפגישה של השחקנים. בינתיים, בטוויטר פתחו קמפיין להחזרת השחקן למייג'ורס. מעניין מי יקים אוהל בשבילו בסאות' ביץ'.

מה מצפה להן השבוע: השבוע יהיה בסימן הנשיונל ליג מערב, כשהפיליז יארחו את אריזונה המפתיעה ואחר כך הם ייצאו לאטלנטה, שקודם תארח את סן פרנסיסקו. ביום חמישי ואנס וורלי (פיליז) יפגוש את איאן קנדי (די-באקס) למפגש מעניין.

דני אגלה שחקן אטלנטה ברייבס. Dave Tulis, AP
פייר, לא היה מגיע לדני אגלה להגיע לדימאג'יו וטוב שלא עשה זאת/AP, Dave Tulis

NL מרכז

מדד הפלייאוף:

מילווקי 51:70
סנט. לואיס 56:65 (5 משחקים מאחור)

מומנטום: מילווקי מנצחת סדרה מול הקרדינלס בשבוע השני ברציפות ומתחילה לפתוח פער. בסוף השבוע הברוורס טאטאו את הפייראטס המתרסקים, כשהפעם הפיצ'ינג של הקבוצה גונב את ההצגה. שחקניו של טוני לה-רוסה שומרים על אופטימיות וקיבלו חיזוק מנטלי מאלברט פוחולס, שמוביל את הנשיונל ליג בהומראנס אחרי שניים נוספים השבוע.

מניות בעלייה: הצעד של הברוורס להביא את פרנסיסקו רודריגז למילר פארק נראה מבריק. הבולפן של הברוורס התייצב, מה שהקנה יותר שקט וביטחון למגישים הפותחים. קיי-רוד לא הרשה ריצה בכל חודש אוגוסט והוא הצליח להוריד את-ERA שלו מתחת ל-3.00. ביום שישי הוא הוסיף גם חבטה ראשונה במדי מילווקי עם סינגל, כשבמהלך הריצה לבסיס הראשון מתח שריר. למרות זאת, כבר למחרת הוא הגיש לאינינג אחד ללא ריצה ועם שני סטרייקאאוטים.

מניות בירידה: האם יתכן שביום שישי ראינו בפעם האחרונה את קרלוס זמבראנו במדי הקאבס או במשחק בייסבול בכלל? אחרי שהורחק מהמשחק מול אטלנטה, זמבראנו ירד לחדרי ההלבשה וניקה את הארון שלו בחדר ההלבשה, תוך כדי שהוא ממלמל דברים על פרישה. מכיוון שזאת לא הפעם הראשונה שאנחנו רואים מקרים של אובדן עשתונות מצד ביג-זי, לא נכתוב פוסט פרישה מהמגיש הימני אלא נחכה ונראה. בכל מקרה, הפרידה של זמבראנו והקאבס יכולה לעשות רק טוב לשני הצדדים.

מה מצפה להן השבוע: הקרדינלס ייצאו לשתי סדרות חוץ, אותן הם חייבים לנצח בפיטסבורג ובשיקגו. מילווקי תנסה להמשיך ברצף הנצחנות מול הדודג'רס בבית. קלייטון קרשאו יעמוד בדרכם ביום חמישי, שאחריו הם ייצאו לסיטי פילד.

פרנסיסקו רודריגז שחקן מילווקי ברוורס. Jeff Roberson, AP
כיבוי אורות. רודריגז/AP, Jeff Roberson

NL מערב

מדד הפלייאוף

אריזונה 53:68
סן פרנסיסקו 55:66 (2 משחקים מאחור)

מומנטום: אריזונה הצליחה השבוע להשלים את המהפך ולקחת את המקום הראשון בבית בזכות יכולת מנטלית לקויה של האסטרוס, שכבר הובילו פעמיים בשלבים מאוחרים של המשחק אך לבסוף הפסידו. בנוסף, אריזונה טאטאה את המטס וג'סטין אפטון ממשיך לתת עונת שיא. הג'איינטס מאכזבים והפסידו שני משחקים בבית לפיטסבורג. למזלם, הם יצאו לפלורידה שם פגשו קבוצה עם המון בעיות פנימיות, שמאוד משפיעות על היכולת במגרש.

מניות בעלייה: השורטסטופ של קולורדו עושה את זה שוב. טרוי טולוויצקי ממשיך במסורת של להיות חם בחלק השני של העונה, ואחרי פגרת האול-סטאר הוא פשוט רותח עם שישה הומרים, 24 ריביז וממוצע חבטה של 38.9 אחוז. אחת הסיבות לעלייה ביכולת של טולו היא הירידה בכמות הסטרייקאאוטים שלו. אחוז ה-K שלו עומד על שיא נמוך של 10.9%.

מניות בירידה: עדיין מוקדם לקרוא לטרייד של קרלוס בלטראן לסן פרנסיסקו באסט, אבל בינתיים המספרים מדברים בעד עצמם: הקבוצה במאזן של 11:5 מאז שהאאוטפילדר הגיע, והוא הכניס הביתה שני רצים בלבד. להזכירכם, בלטראן הגיע לחזק את ההחלק ההתקפי של הקבוצה. בינתיים הוא הספיק להיפצע, הפסיד את ארבעת המשחקים האחרונים והוא בספק מיום ליום. למזלו, יש לו עוד זמן לתקן את זה.

מה מצפה להן השבוע: הג'איינטס ימשיכו במסע החוץ שלהם באטלנטה וביוסטון. מאט קיין יפגוש את ג'איר ג'רג'נס למפגש פיקנטי ביום רביעי. לאריזונה צפוי שבוע קשה מאוד, כשתפגוש את הברייבס ואת הפיליז בחוץ.

קרלוס בלטראן שחקן סן פרנסיסקו ג'איינטס. Eric Risberg, AP
מר בחור, זה לא המטס. פה צריך לנצח/AP, Eric Risberg

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully