וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טביב, כך תקנה את אוהדי הפועל תל אביב

18.8.2011 / 14:30

מדור מבחן הקהל נוגע הפעם בחשדנות כלפי בעלי הפועל תל אביב ומאמן מכבי תל אביב, מוטי איוניר. כיצד יצאו מלכים מ-2011/12?

המבחן של אלי טביב

מקור הבעיה: אלי טביב נתפס כנטע זר בהפועל תל אביב. בעלים שהוא לא ממש אוהד הקבוצה, שמסלק את כל הגווארדיה הקודמת, ומכאן שלל סטריאוטיפים ושמועות: קמצן שרק רוצה לעשות סיבוב על הקבוצה ואדם שרק רוצה להחריב את הקבוצה בעתיד

מטרה ב-2011/12: להיטמע בגוף של הפועל תל אביב, להסיר את הספקות לגבי כוונתיו ומטרותיו, ולהפוך לבעלים לגיטימי

בעלי הפועל תל אביב אלי טביב. ברני ארדוב
איך גורמים לאוהדים להפסיק להפנות לו עורף? טביב/ברני ארדוב

הטיפ של הפרסומאי (הדר גולדמן)

אלי טביב לא צריך להפחיד את האוהדים יותר מדי, לישראל יש אויבים גדולים יותר. הגאונות שלו היא בעצם העובדה שהוא הגיע להפועל תל אביב, לא שם שקל אחד והרוויח את המועדון הכי מפואר בישראל. זה נכון שטביב מצטייר רע מאוד ויותר נראה כסוחר ורוכל מהשוק מאשר בעלים של הקבוצה, אבל הקהל של הפועל תל אביב הוא מאוד מסור ונאמן. אנחנו חיים בתקופה שברור מאוד איפה הטובים ואיפה הרעים נמצאים, ולכן אלי טביב צריך להחליט איפה הוא נמצא. במקום הזה שהוא יחליט להיות בו, שם הוא ייתפס. בכל מקרה, אני מניח שאם מסתכלים ארבע או חמש שנים קדימה, טביב לא יהיה בהפועל תל אביב.

הטיפ של שחקן העבר (שייע פייגנבוים)

הקהל עצמו אוהב כסף ומדינת ישראל זה מקום שבו מוצצים את הדם. את אף אחד בקהל לא מעניין מי יהיה המאמן או מי יהיה בעל הבית, אלא הכסף וכמה משקיעים. הדוגמאות מההיסטוריה רבות לגבי ההתנהגות של הקהל לבעלים שהשקיע ואחרי זה הוריד את השקעתו. די להזכיר את גד זאבי, שהיה מלך, ארקדי גאידמק, גומא אגיאר, לוני הרציקוביץ' ואחרים. כל זמן שהיה כסף בקבוצה שהכניס מוני הראל, הוא זכה לאהדה גדולה. כל האנשים האלה זוכים לאהדה גדולה כל עוד הם מכניסים את היד לכיס, אבל ברגע שמשהו לא טוב קורה, הזעם מופנה אליהם והם הופכים לקורבנות בסיפור הזה. לכן אני מאמין שהאהדה לטביב תלויה בכמות ההשקעה שלו. אין לי ספק שהוא עוד יחזק את הקבוצה ויביא שני אסים, מה שיגרום לקהל לעבור אליו באופן אוטומטי, וברגע שהוא ייכנס לאיצטדיון, הוא יהיה המלך של הקהל. בשלב הזה כבר אף אחד לא יגיד עליו שהוא נטע זר ושהוא לא אוהד הפועל תל אביב. הוא חייב להראות לקהל שהוא לא רק מוכר נכסים, אלא שהוא גם מביא. כמובן הוא לא חייב להשתגע כמו שאחרים עשו. העובדה שהוא לקח את עומר דמארי רק מוכיחה שהוא הולך בכיוון הזה.

הטיפ של האוהד (אלעד רייכנברג)

הרושם שנוצר עד עכשיו אצל אוהדים רבים של הפועל תל אביב הוא שאלי טביב רק הורס. נדמה כי הוא מנהל את הקבוצה בצורה שלא היו רגילים לראות בשנים האחרונות. הדוגמאות מהקיץ האחרון כוללות את העובדה שהוא לא בלט בשוק ההעברות, וגם ההתנהלות הבעייתית מול איתי שכטר ושי אבוטבול. מבחוץ זה לא נראה טוב, אבל בפועל אף אחד לא יודע בדיוק איך הדברים עובדים אצלו בראש. אני לא חושב שהסטיגמה שטביב מביא את כפר סבא להפועל תל אביב נכונה, אבל המבחן שלו מתחיל כרגע. בסך הכל הוא איש עסקים מצליח והכדורגל זה עסק לכל דבר מבחינתו. הכעס של האוהדים במצב של חוסר הצלחות לא יתנקז אליו כי הקהל יתמוך בקבוצה ולא יראה בו כקורבן. הקהל כבר השלים עם זה שאלי טביב הוא הבעלים, ולכן הוא צריך ליהנות מהגיבוי הזה ולא לפשל. הרכש זה המפתח להצלחה בסופו של דבר כי האוהדים מצפים שאחרי עזיבת שחקנים בכירים, ששחקנים בכירים יגיעו.

אוהדי הפועל תל אביב מסונוורים מהשמש באיצטדיון רמת גן. ברני ארדוב
אולי הגיע הזמן שהם יידעו מה עובר לבוס שלהם בראש. אוהדי הפועל תל אביב/ברני ארדוב

המבחן של מוטי איוניר

מקור הבעיה: מאז עזיבת דרור קשטן לפני 15 שנה, אף מאמן לא מספק את אוהדי מכבי תל אביב. מוטי איוניר הגיע למועדון אמם כשחקן עבר שגדל במועדון, אבל הוא מאמן לא מוכח שאוהדי הקבוצה טרם השתכנעו שהוא האיש. בעונה שעברה זה הגיע מהר מאוד לקללות. העונה, למרות ההתחלה הטובה, לא תהיה לו דקה של חסד.

מטרה ל-2011/12: לגרום לאוהדי הקבוצה לעמוד מאחורי המאמן ולבטוח בו, כולל האוהדים שכועסים על עזיבת אבי נמני.

מאמן מכבי תל אביב, מוטי איוניר. ברני ארדוב
עדיין לא שכנע אף אחד שהוא האיש. איוניר/ברני ארדוב

הטיפ של הפרסומאי (הדר גולדמן)

מכבי תל אביב זו קבוצה עם קאדר השחקנים הטוב ביותר בישראל, כשאני מניח שבתי הקטנה, אם תאמן את הקבוצה, תסיים בין מקומות 1-4. איוניר צריך עוד זמן ואוהדי מכבי מתגלים בינתיים כסבלניים. בכל מקרה, צריך עוד זמן כדי לבדוק אם איוניר מאמן. זה שהוא אוהד ו-ווינר מהדור שרגיל לניצחונות, אנחנו יודעים, אבל הוא צריך להוכיח שיש לו את זה גם כמאמן. הוא בנה קבוצה מההתחלה, ואני הייתי ממליץ לו להעשיר את עצמו וללמוד באמצעות הליכה לכנסים והיצמדות למנטור בארץ או בחו"ל. הוא צריך ללמוד אסטרטגיות.

הטיפ של שחקן העבר (לופא קדוש)

כמו בכל קבוצה גדולה, גם במכבי תל אביב אתה כל הזמן עומד במבחן. למוטי איוניר יש יתרון על מאמנים מבחוץ כמו רן בן שמעון, שלגביהם אין הרבה סבלנות, בכך שהוא גדל בקבוצה ומזוהה עם המכביזם. הוא חזר הביתה, והוא לא צריך הרבה זמן כדי להתאקלם כי הוא מכיר את המועדון מצוין והוא חונך בו מגיל 11. ראינו בשנה שעברה משחקים שמכבי הובסה, והוא ידע להתמודד עם זה יפה כשלא השתגעו עליו יותר מדי. הוא זוכה לקרדיט והוא צריך לנצל אותו. הוא לא צריך לפחד מהאוהדים. בעבר רמת הציפיות הייתה גבוהה יותר כשהמקום השני היה נחשב לכישלון. עכשיו כשמקומות נוספים מובילים לאירופה, זה מוריד את הלחץ, ואני לא חושב שתהיה לו בעיה להתמודד איתו, מה גם שלא הקהל הוא זה שיקבע אם הוא ימשיך לעבוד בקבוצה או לא. יש לאיוניר את הדרך המשותפת עם ההנהלה. יכול להיות שלא תהיה לו קבוצה מבריקה. עברו הזמנים של ג'רי בית הלוי שאמר שלמכבי לא מספיק לנצח 0:1 כי הקהל רוצה ליהנות ולראות עוד תרגיל. אני מעריך שתהיה קבוצה אגרסיבית עם הרבה שחקנים צעירים, כשעל כל תפקיד יש לו שלושה שחקנים מחליפים, ואם הוא יידע לנהל נכון וטוב את חדר ההלבשה, הוא יצליח.

הטיפ של האוהד (מאור ורמוכת)

כמו בכל עונה, גם העונה יש הרבה ציפיות ממכבי תל אביב, אבל הסגל שמוטי איוניר העמיד הוא צעיר, ואני מאמין שלקהל יהיה אורך רוח והוא ייתן את התמיכה, לפחות עד המחזור העשירי. אני רואה את איוניר כמאמן שעשה כמה דברים בכדורגל הישראלי ולכן סומכים עליו שהוא יכול לבנות קבוצה שתגיע להישגים מעצם העובדה שהוא הגיע לטווח ארוך. רוב השחקנים הם צעירים וזה משהו שמוערך מאוד אצל העובדים. יש לו סגל טוב וזה מגביר את הציפיות העונה כי בניגוד לשנים קודמות כן יש ציפייה לתואר. זה אפשרי על רקע ההיחלשות של מכבי חיפה והפועל תל אביב. אני לא רואה את איוניר כשונה ממאמנים אחרים, בלי קשר לעובדה שהוא סמל. אם אבי נמני סולק, גם הוא לא פרה קדושה, והוא בעיקר יהיה צריך להוכיח את עצמו כי איוניר הוא זה שבנה את הקבוצה ואין לו תירוצים.

אוהדי מכבי תל אביב. ברני ארדוב
יהיו סבלניים, לפחות עד המחזור העשירי. אוהדי מכבי תל אביב/ברני ארדוב

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully