וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בגבעת שמואל ביטלו את הנצחתו של רלף קליין

לפני שלוש שנים החליטה העירייה לקרוא כיכר על שם המאמן האגדי, אך לאחרונה ביטלה זאת. אוהדי מכבי תל אביב מוחים

בזמן שמשפחת קליין תמהה מדוע מאמן העבר האגדי, רלף קליין, לא הונצח גם אחרי שעברו שלוש שנים מאז מותו, מתברר היום (שני) כי קליין דווקא כן זכה להנצחה כלשהי בגבעת שמואל עם קריאת כיכר על שמו. זה קרה לפני שלוש שנים, אבל כעת החליטה עיריית גבעת שמואל לבטל את ההנצחה הזו מסיבות שאינן ברורות, על אף העובדה שהחלטה זו התקבלה בוועדת שמות.

זמיר בן ארי, ששימש כראש העירייה באותה תקופה ויזם את ההנצחה, מספר היום: "לאחר מותו המצער של המאמן האגדי רלף קליין, פנו אליי שחקני קבוצת הכדורסל של מכבי גבעת שמואל והיו"ר מוטי אמסלם, והציעו שנקרא כיכר מאחת הכיכרות בגבעת שמואל על שמו. אכן נעתרתי מיד כי האיש הוא מיתוס בכדורסל הישראלי, וצריך לעבור דור שלם כדי שיקום מאמן שיהיה בדמותו. לכן החלטתי להיעתר מיד ולהביא את הנושא בפני ועדת השמות שקיבלה פה אחד ללא הסתייגות לקרוא את הכיכר ברחוב מוטה גור פינת מנחם בגין על שמו. לצערי הרב, משיקולים פוליטיים החליט ראש העירייה הנוכחי לבטל את הנצחתו".

עיריית גבעת שמואל הזמינה לאחרונה את התושבים לבחור שמות לשש כיכרות, אחת מהן היא זו שנקראה על שמו של קליין. "במסגרת המבצע אנו קוראים לכם התושבים לבחור נושא על פיו ייקראו שש כיכרות בשכונת רמת הדר, כיכרות שכיום הן ללא שם", הסבירו בעירייה. רינת קליין, ביתו של רלף, אמרה היום: "האמת היא שלא ידענו שהייתה כיכר על שם אבי בגבעת שמואל, אבל קשה לי לבוא בטענות. ברור שבאופן כללי אם עושים משהו מכל הלב, אז אין סיבה לשנות את זה. רצונה של העירייה כבודה".

גם אילן השועל וטל מלכה, אוהדי מכבי תל אביב שהיו קרובים מאוד לרלף קליין בשנים האחרונות ואף ארגנו לכבודו לפני שלוש שנים ערב הצדעה בהשתתפותו ובההשתתפות אנשים בולטים בעולם הספורט, כעסו על ההחלטה לבטל את ההנצחה של מאמן העבר, ואמרו על כך: "אנחנו בקשר עם זמיר בן ארי בכדי לשנות את ההחלטה המבישה הזאת. זו החלטה שפוגעת בכולנו - בעולם הספורט הישראלי ובעיקר בנו, אוהדי מכבי, כמי שהיו קרובים ביותר אליו. אנחנו נלחמים לשנות את ההחלטה הזאת ונמצאים בקשר עם האנשים הרלוונטיים לכך. לא ניתן לזה לקרות".

מעיריית גבעת שמואל נמסר בתגובה: "הכיכר ברחובות מנחם בגין-מרדכי גור לא נושאת ומעולם לא נשאה שלט עם שם כלשהו ועל כן משפחת קליין, כפי שציינה, כלל לא ידעה, וכך גם תושבים רבים בעיר כי הכיכר נקראת על שמו של רלף קליין. כמו כן, על פי החלטת ועדת השמות העירונית, יקראו שמות הכיכרות מעתה, למעט מקרים חריגים, על פי קו מקשר שיבחרו התושבים ולא באופן אקראי כפי שנעשה עד כה. העירייה רואה בשיתוף התושבים בעיר יוזמה ברוכה, ראויה ומרעננת והיא זוכה לשבחים רבים מצד תושבים רבים בעיר שמשתתפים בפרויקט. יודגש כי עיריית גבעת שמואל רוחשת כבוד רב לרלף קליין האיש, לפועלו ולתרומתו הרבה לספורט בישראל".


הסרט על רלף קליין יצא לדרך

  • עוד באותו נושא:
  • רלף קליין

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully