וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סיכום השבוע בבייסבול: זה יהיה ה-MVP שלכם?

יובל קליין

8.8.2011 / 14:00

השבוע החלומי של ג'ייקובי אלסבורי מציב אותו חזק במירוץ לתואר השחקן המצטיין. ופיטסבורג? שוקעת, תודה ששאלתם

מארק טשיירה שחקן ניו יורק יאנקיז. Michael Dwyer, AP
ימין ושמאל רק הומראן והומראן. טשיירה/AP, Michael Dwyer

AL מזרח

מדד הפלייאוף:

בוסטון 43:70
ניו יורק יאנקיז 44:69 (משחק אחד מאחור)

מומנטום: היאנקיז הגיעו לפנוויי פארק עם הרבה ביטחון אחרי הסוויפ על הווייט-סוקס בשיקגו, אבל כמו בכל הסדרות הביתיות כמעט העונה, בוסטון יצאה עם ידה על העליונה. היאנקיז ניצחו את המשחק הראשון אחרי אינינג שישי מוצלח של שלוש ריצות, אבל למחרת סי.סי סבאת'יה אכזב עם שבע ריצות. הלילה, פרדי גארסיה הצליח להשאיר את בוסטון עם ריצה בודדת למרות פאסטבול שבשיאו מגיע ל-85 מייל לשעה, אבל מריאנו ריברה איבד שמירה וג'וש רדיק, עם חבטת ניצחון באינינג העשירי, החזיר את הרד-סוקס למקום הראשון.

מניות בעלייה: איזה שבוע ענק היה לג'ייקובי אלסבורי. בעצם, לא מדובר בשבוע אלא בעונה שלמה. השבוע היו לו שתי חבטות ניצחון רצופות מול האינדיאנס, וביום שבת האאוטפילדר המרכזי פשוט התפוצץ על חשבון היאנקיז עם שישה ריביז. העונה, לג'ייקובי יש נתון מדהים של 19 הומראנס, שזה הומר אחד פחות מבכל הארבע עונות האחרונות שלו ביחד במדי הרד-סוקס. השבוע האחרון של אלסבורי הוא טיעון מוצדק לכלול אותו בדיון ה-MVP.

מניות בירידה: אלכס רודריגז, שחקן הבסיס השלישי של היאנקיז, בצרות למרות שהוא פצוע ולא משחק. רודריגז היה מעורב במשחק פוקר שהדרדר לאלימות וכלל גם שימוש בסמים. השולחן של רודריגז כולל בדרך כלל שחקנים הוליוודיים מהדרג הראשון כמו בן אפלק, מאט דיימון ולאונרדו די קפריו, אבל כבר ב-2005 הקומישינר של הליגה, באד זליג, הזהיר אותו ממעורבות במשחקי קלפים. ה-MLB החל בחקירה ויכול מאוד שישעה את שחקן הבסיס השלישי לתקופה ארוכה.

הנתון הסטיסטי השבועי: מארק טשיירה הוא סוויץ'-היטר, כלומר חובט גם מצד ימין וגם מצד שמאל, הכל תלוי במגיש שמולו. השבוע טשיירה רשם את המשחק ה-12 שלו בקריירה בו הוא חובט לשני הומרים, אחד מכל צד. בכך הוא רשם שיא חדש בהיסטוריה הארוכה של ה-MLB.

מה מצפה להן השבוע: בוסטון יוצאת לסדרת משחקים מול מינסוטה וסיאטל. ביום שלישי אריק בדארד יקבל הזדמנות נוספת להוכיח למה הביאו אותו, בשבת הסוקס יפגשו את קינג פליקס הרננדז. ליאנקיז צפוי שבוע קשה, כשהם אמורים לפגוש את הפיצ'ינג של האיינג'לס ושל הרייז עם פרייס, הליקסון ושילדס.

ג'ייקובי אלסבורי שחקן בוסטון רד סוקס. Elise Amendola, AP
עד כה הוא רשם כמעט את אותו מספר הומרים שרשם בכל ארבע העונות הקודמות בליגה, ביחד. אלסבורי/AP, Elise Amendola

AL מרכז

מדד הפלייאוף:

דטרויט 53:61
קליבלנד 56:56 (4 משחקים מאחור)
שיקגו וייט-סוקס 58:55 (5.5 משחקים מאחור)

מומנטום: קליבלנד היתה מרוצה מארבעת המשחקים מול בוסטון, אותה חלקה עם שני ניצחונות, אבל כנראה שהחום בטקסס הפריע לה, כי פעמיים האינדיאנס איבדו יתרון בדרך להפסדים שהגדילו את הפער מהטייגרס. הנמרים נראים טוב עם הרכש החדש דאג פיסטר והפנומן ג'סטין ורלאנדר. הווייט-סוקס שמחו לפגוש את הטווינס אחרי שהיאנקיז נתנו להם בראש, וניצלו את החולשה של הטווינס כדי לרשום סוויפ ולחזור לתמונות הפלייאוף.

מניות בעלייה: קליבלנד אינדיאנס חיפשו עוד מחבט לפני תום מועד העברות שיעזור לקבוצה. הם צירפו את פוקודומה לאאוטפילד, אבל קיוו גם לצרף את ריאן לודוויק שהלך לפיטסבורג. בינתיים, הם מקבלים עזרה ממקום לא צפוי. ג'ייסון קיפניס, הרוקי בבסיס השני, חבט לארבעה הומרים בארבעה משחקים השבוע. אלו היו גם ההומרים הראשונים שלו בקריירת המייג'ורס, ובכך הפך לרוקי הראשון בהיסטוריה שחבט לרצף של ארבעה הומרים בארבעה משחקים.

מניות בירידה: אחוזי החבטה של אדם דאן בשיקגו כבר הפכו לבדיחה ארצית. סטיבן קולברט הקדיש מספר דקות מתוכניתו המצוינת כדי לצחוק על הDH- של הוייט סוקס. דאן חובט ל-16.3 אחוז והוא קרוב מאוד לשיא השלילי של כל הזמנים של ביל ברגן מ-1911, אז חבט הקצ'ר של ברוקלין דודג'רס ל-13.2 אחוז. הלילה אוזי ג'יין החליט להוציא את דאן מההרכב ואמר: "הוא צריך ללמוד את הלקח. הוא צריך להיות בכושר, הוא לא בן 22 יותר, ומשחק בליגה שדורשת יותר פיזיות ומנטליות. לא אכפת לי מה אומרים כולם, הפיצ'ינג בנשיונל ליג לא דומה לזה של האמריקן ליג".

מה מצפה להן השבוע: דטרויט יצאה לקליבלנד לסדרה ענקית, כששלושת המגישים הבכירים של הקבוצות אמורים להגיש באותה סדרה. שימו לב למאץ'-אפ הלילה בין ג'סטין מאסטרסון לדאג פיסטר, יהיה מעניין. שיקגו תנסה לצמצמם פערים בבולטימור ומול קנזס סיטי.

sheen-shitof

בהנחה בלעדית

החברה הישראלית שהמציאה את מסירי השיער עושה זאת שוב

בשיתוף Epilady
אדם דאן שחקן שיקגו וייט סוקס. Charles Cherney, AP
כולם מסתלבטים עליו. דאן/AP, Charles Cherney

AL מערב

מדד הפלייאוף:

טקסס 40:74
לוס אנג'לס איינג'לס 52:63 (משחק אחד מאחור)

מומנטום: האיינג'לס אולי איבדו משחק אחד ממינסוטה ומסיאטל, אבל יכולים להיות מאוד מרוצים מהופעות הפיצ'ינג האיכותיות של ארווין סנטנה ודן הארן, שמשאירות אותם קרוב לריינג'רס. קשה לנצח את טקסס, שתמיד נותנת פייט. השבוע אף קבוצה לא ניצחה את הריינג'רס ביותר משתי ריצות.

מניות בעלייה: מי שהוביל את המיינור ליג בשנה שעברה בהומרים, מארק טרומבו, מתחיל להיכנס לקצב. בשבוע שעבר הוא היה רחוק סינגל מסייקל והשבוע שני הומרים שלו (אחד על חשבון של קינג פליקס למרחק של 143.5 מטר (471 רגל) הביאו אותו כבר ל-22 הומרים השנה, כשהוא בטופ 10 של האמריקן ליג.

מניות בירידה: קנג'י אוהרה ומייק אדאמס הגיעו בשבוע האחרון לתת גב לנפתלי פליז, אבל עם היכולת הלא יציבה שלו בשבוע האחרון, הם יכולים לקחת את תפקידו כקלוזר. פליז איבד יתרון של ריצה מול האינדיאנס השבוע רשם את איבוד השמירה השישי שלו העונה.

מה צפוי להן השבוע: האיינג'לס יתארחו בניו יורק מול היאנקיז ויצטרכו לעשות זאת ללא ג'רד וויבר, שיחזור מההשעיה שלו בחוץ מול טורונטו . לריינג'רס אמור להיות שבוע קל יחסית, שבו יפגשו את שתי הקבוצות שסוגרות את הבית שלהם, סיאטל ואוקלנד.

מארק טרומבו שחקן לוס אנג'לס איינג'לס. Alex Gallardo, AP
רוקי לוהט. מארק טרומבו/AP, Alex Gallardo

NL מזרח

מדד הפלייאוף:

פילדלפיה 40:74
אטלנטה 49:66 (8.5 משחקים מאחור)

מומנטום: הפיליז התחילו לברוח לכל הליגה ובמיוחד לאטלנטה, שכבר מבינה שהיא לא תקבל יתרון ביתיות בסיבוב הראשון של הפלייאוף. הלילה, הג'איינטס עצרו רצף של עשרה ניצחונות של הפיליז החמים. לברייבס היה שבוע קצת מאכזב, עם הפסד בסדרה לוושינגטון והפסד ביתי בודד מול המטס. בנוסף, בסוף השבוע האמיצים שלחו את ג'איר ג'רג'נס ל-DL למשך 15 יום עקב פציעה בברך ימין.

מניות בעלייה: גם השבוע הסעיף הזה שייך לדן אגלה, שהלילה העמיד את רצף החבטות שלו על 28. השבוע, שחקן הבסיס השני המשיך להוביל את הקבוצה בהומראנס והכנסות רצים עם 4 ו-8 בהתאמה. אבל למרות זאת, ביצעי טרנר פילד חוזה קוסטנזה קיבל יותר תשומת לב עקב שם המשפחה המעולה שלו, המעלה זיכרונות מסיינפלד. לפני כל ניסיון חבטה שלו, המסך מקרין סרטונים קצרים מהסדרה המיתולוגית.

מניות בירידה: המזל הרע של המטס ממשיך להכות בקבוצה. שחקן הבסיס הראשון דניאל מרפי נפצע הלילה וגמר את העונה, לאחר שהתברר שקרע את הרצועה בברך. רק בשנה שעברה, מרפי הפסיד את כל העונה בגלל פציעה דומה. בעצם, מרפי מחליף השנה את אייק דיוויס בבסיס הראשון מכיוון שהאחרון גמר את העונה. וכאילו לא חסרות הצרות למאמן טרי קולינס, חוזה רייס עדיין סובל מהפציעה האחרונה במפשעה ומצבו כרגע לא ברור.

מה מצפה להן השבוע: הברייבס בלי ג'רג'נס ייצאו לפלורידה ואחר כך יארחו את הקאבס, שם ינסו למנוע מקרלוס זמבראנו הומראן נוסף לרפרטואר. הפיליז ימשיכו בטיול שלהם בקליפורניה ויפגשו את הדודג'רס. למזלם, הם נמנעו ממפגש עם קלייטון קרשאו וגם שלושת המגישים של הנשיונאלס, אותם יפגשו בהמשך השבוע, לא ממש מאיימים על המלס, אוסוולט והאלאדיי.

דן אגלה שחקן אטלנטה ברייבס מול אנחל פאגאן שחקן ניו יורק מטס. Frank Franklin, AP
הקבוצה מדשדשת, הוא פורח. אגלה/AP, Frank Franklin

NL מרכז

מדד הפלייאוף:

מילווקי 50:65
סנט. לואיס 53:62 (3 משחקים מאחור)
סינסינטי 59:55 (9.5 משחקים מאחור)

מומנטום: ראינו סדרה מעולה השבוע בין הברוורס לקרדינלס, כשמילווקי מצליחה לנצח שני משחקים ולהשאיר את שחקניו של טוני לה-רוסה מאחור. אחר כך הברוורס ייצאו לטיול בפארק מול יוסטון וגם פלורידה לא היוותה ממש יריבה ראויה לקרדינלס. הרדס מנסים בכוח לצאת מהמרוץ עם הפסדים בסדרות מול הקאבס והאסטרוס.

מניות בעלייה: ביום רביעי קייסי מגאהי ממילווקי התפוצץ על אדווין ג'קסון עם שלושה הומראנס. בסך הכל, שחקן הבסיס השלישי הכניס חמישה רצים באותו משחק ולמחרת מול יוסטון הוסיף עוד שניים, כדי לסיים כמוביל של הקבוצה השבוע בריביז. אבל תכלס, הכוכב האמיתי של השבוע הוא קרייג קאונסל, שסופסוף הצליח לסיים את בצורת החבטות שלו אחרי 0 מ-45. הרצף הארוך ביותר שייך לביל ברגן (אותו הזכרנו למעלה) והוא 0 מ-46.

מניות בירידה: ההייפ סביב הפייראטס בחודש יולי התגלה כבלוף. הקבוצה חזרה להפסיד ושבה למאזן שלילי, ופתאום החלומות על מאזן חיובי אחרי 18 שנים נראים כמשימה בלתי אפשרית. ב-18 המשחקים האחרונים של הקבוצה, היא במאזן של 15:3, והמגישים הפותחים מחזיקים ב-ERA של 6.37. הם הרשו 17 הומראנס והקבוצה הוכנעה 112:59.

מה צפוי להן השבוע: כאילו המפגשים בשבוע האחרון של הקרדינלס מול הברוורס לא הספיקו לנו, אנחנו נקבל אותם שוב, רק הפעם בסנט. לואיס. אדווין ג'קסון יתחיל הלילה וינסה לשכוח מקייסי מגאהי. משם, מילווקי תפגוש את פיטסבורג וסנט. לואיס תשחק מול קולורדו.

קייסי מגאהי שחקן מילווקי ברוורס. Jeffrey Phelps, AP
איפה היית כל השנה? מגאהי/AP, Jeffrey Phelps

NL מערב

מדד הפלייאוף:

סן פרנסיסקו 52:63
אריזונה 52:62 (0.5 משחקים מאחור)

מומנטום: אריזונה צריכה להיות קצת מאוכזבת מהשבוע האחרון, כי אף על פי שכמעט טאטאה את סן פרנסיסקו היא לא הצליחה לבצע מהפך ולעלות למקום הראשון, אחרי שני הפסדים לדודג'רס. הג'איינטס נכשלו מול הפיצ'ינג של הפיליז, כשרשמו רק שש ריצות בארבעת המשחקים מולם.

מניות בעלייה: במפתיע, הקבוצה החמה בבית זה היא סן דייגו פאדרס עם ארבעה ניצחונות רצופים. הכוכב של הקבוצה בזמן האחרון הוא חזוס גוזמן, שעלה מהמיינורס ביוני האחרון. מאז פגרת האולסטאר הוא גבוה ברשימה הריביז של הנשיונל ליג עם 22, כשגם רשם חמישה הומרים. שחקן הבסיס הראשון בעצם לקח את מקומו של אנתוני ריזו, הפרוספקט שהגיע מבוסטון, ורק שינוי מפתיע ביכולת של ריזו ימנע ממנו לפתוח בשאר העונה.

מניות בירידה: חלק מהסיבה שאריזונה לא מצליחה לבצע את הקפיצה למקום הראשון בבית שייכת לכריס יאנג. האאוטפילדר עבר שבוע נוראי, בו הצליח רק פעמיים לחבוט מתוך 18 ניסיונות. ג'סטין אפטון לא יכול לעשות הכל והוא זקוק לעזרה, שצריכה לבוא מצידו של יאנג שהוא חובט של כוח ולא של אחוזים.

מה מצפה להן השבוע: לאריזונה מחכה סדרה ביתית של ארבעה משחקים מול יוסטון, הזדמנות נהדרת לבצע את המהפך. איאן קנדי המעולה יפתח אחר כך את הסדרה הביתית מול המטס. הג'איינטס ינסו להתאושש מול הפייראטס ופלורידה.

חסוס גוזמן שחקן סן דייגו פאדרס. Lenny Inglezi, AP
הלהיט התורן של דרום קליפורניה. גוזמן/AP, Lenny Inglezi

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    6
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully