וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

היום ההכרעה: הפועל פ"ת או כפר סבא בליגת העל?

7.8.2011 / 8:38

אחר הצהריים ייערך הדיון שיכריע מי תשחק בליגת העל. הכחולים הקימו אוהלי מחאה, כפר סבא מאיימת: "זה יהיה כתם על הליגה"

בית הדין העליון של ההתאחדות לכדורגל יקבע אחר הצהריים (ראשון) מי מהקבוצות תשחק בליגת העל, הפועל פתח תקוה או הפועל כפר סבא. עשרה ימים לאחר שהודיע על ירידתה של הפועל פתח תקוה לליגה הלאומית, עשוי בית הדין להפוך את החלטתו בהרכב של שלושה דיינים חדשים – עמי פזטל, בן ציון פרחי ואמעד פלח. את הפועל פתח תקוה ייצגו המפרקים עו"ד ליאור דגן ועמית פינס, כשאת הירוקים ייצג עו"ד מורן מאירי.

המפרקים יציגו בדיון תקדימים לפיהם קבוצות, ביניהן בית"ר ירושלים, הגישו בעבר את התקציב באיחור ובכל זאת נשארו בליגה. בכפר סבא מתכוונים לטעון כי פתח תקוה חרגה פעמיים מהמועד שניתן לה להגשת תקציב, והפיכת ההחלטה עשויה ליצור בעתיד מצב חדש בכדורגל, לפיו קבוצות יזלזלו בתקנון ההתאחדות המחייב להגיש תקציב במועדים מסוימים.

עשרות אוהדי הפועל פתח תקוה הקימו אתמול בשעות הבוקר מאהל מחאה ברחבת איצטדיון רמת גן, ממש בסמוך לכניסה למשרדיה שם ייערך היום. החל משעות הבוקר ימחו האוהדים כנגד בית הדין.

אתמול הגיע המאמן גילי לנדאו כדי לתמוך באוהדים יחד עם המפרקים. "החלטה להשאיר את כפר סבא בליגה תוביל לכך שההכרעות עברו לשולחנות בתי הדין במקום להתקבל על הדשא", אמר אחד האוהדים. "בתי הדין הוכיחו בעבר שהחלטות שלהם ניתנות לערעור. אנחנו באמת מאמינים שהדיינים החדשים יהפכו את ההחלטה וישאירו אותנו בליגה".

אם פתח תקוה תישאר בליגה, היא תחתים עוד השבוע את הבלם אסף בן מוחה ותאיץ את המגעים עם המגן ליאור ראובן, שעשוי לחתום בתוך ימים. אלירן ג'ורג' שכבר סיכם בקבוצה חזר בו וסיכם עקרונית בהפועל חיפה, בעקבות המצב אליו נקלע המועדון. בכל מקרה, לנדאו העדיף מלכתחילה את ראובן, אבל יחכה קודם להחלטת בית הדין.

בצד הירוק, יו"ר כפר סבא, הראל רייכמן, אמר: "אם כפר סבא לא תישאר בליגה זה יהיה כתם גדול על הכדורגל. אני מאמין שצריך לכבד חוקים ותקנות, אחרת מה הטעם בהם? אני סבור שבית הדין לא ישאיר את התקנון פרוץ ויעשה איתנו צדק, אחרי כל הקשיים שעשינו כדי להעמיד תקציב בזמן, על פי הנחיתו. לאף אחד אין רצון שהתקנות יהפכו להמלצה".

אם כפר סבא בכל זאת לא תעלה ליגה, היא תערער לבית המשפט המחוזי וייתכן שאף לבית הדין הבינלאומי לענייני ספורט בלוזאן ובמידת הצורך גם ל-CAS, מוסד השיפוט העליון של מוסדות הספורט בעולם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully