וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הליגה הגרמנית: הסיפורים שיעשו את השנה בבונדסליגה

4.8.2011 / 16:10

ראול יסבול בשאלקה, גצה ישתדרג, שווינשטייגר יתבגר ואלמוג כהן ינסה לעמוד באתגר. הבונדסליגה יוצאת לדרך, שווה לעקוב

מריו גצה

"הוא שחקן יוצא דופן. מהיר, יצירתי ובעל יכולת טכנית אדירה. אין ספק שמדובר באחד הכישרונות הכי גדולים שצמחו אי פעם בגרמניה". כך הגדיר בלם העבר ומנהל הנבחרות הצעירות בהתאחדות הגרמנית היום, מתיאס זאמר, את קשר דורטמונד מריו גצה. בעונה שעברה, הצליח הקשר הצעיר (חגג 19 ביוני) לרשום 11 בישולים, שישה בישולים והפך אולי לבורג הכי משמעותי באלופה והצליח לחפות על חסרונו של שינג'י קגוואה. גם במשחקי האימון והגביע העונה הוכיחה דורטמונד כי היא עדיין הקבוצה הכי מהנה בליגה, אבל כדי לתרגם את זה לתארים העונה ובעיקר להצלחה בליגת האלופות העונה יצטרך גצה, שחוזר על ידי באיירן מינכן, ארסנל וריאל מדריד וזכה לכינויים "גציניו" ו"מסי הגרמני", לעשות קפיצת מדרגה נוספת.

ראול

הרכש הכי אטרקטיבי בבונדסליגה בסך הכל רשם עונה טובה אשתקד עם 13 שערי ליגה. בנוסף, הפך ראול לאליל האוהדים בארינה אאוף שאלקה, ממש דרגה אחת מתחת למנואל נוייר, שנטש בקיץ לבאיירן מינכן. אלא שמעמדו של החלוץ הספרדי ברויאל בלוז לא יציב במיוחד, בעיקר בשל המצב הכלכלי הקשה של הקבוצה והעובדה שהוא מרוויח כתשעה מיליון יורו לעונה. בנוסף, רלף רנגניק כבר רמז שהוא מעדיף להשתמש בכוכב כקשר ולא כחלוץ בשל העובדה שאיבד מהמהירות שלו. תוסיפו לכך את צירופו של צ'יפריאן מאריקה בסוף השבוע האחרון, הרצון של רנגניק לרכוש את נולן רו מברסט ואת השמועות על מעבר של ראול למלאגה, ותבינו שאוהדי שאלקה עלולים לחטוף חבטה נוספת בקרוב.

בסטיאן שווינשטייגר

עונת הנפל של באיירן מינכן אשתקד נגרמה רבות בשל ההגנה הנרפית של הקבוצה. בגלל זה עשו במועדון הבווארי כל מה שהיו יכולים כדי לחזק את ההגנה, כשבראש ובראשונה צירפו את השוער הטוב בבונדסליגה ואולי בעולם, מנואל נוייר, את בלם נבחרת גרמניה ג'רום בואטנג והמגן הברזילאי רפיניה. למרות האשמה שנעוצה בשחקני ההגנה וגם בפציעות המרובות של אריאן רובן ופרנק ריברי, מי שהיו אשמים לא פחות בעונה הגרועה אשתקד, שהסתיימה במקום השלישי, הם השחקנים הגרמנים. פיליפ לאהם, תומאס מולר והולגר באדשטובר, שהגיעו לאחר מונדיאל מצוין שלהם ושל נבחרת גרמניה, הציגו יכולת בינונית מאוד, אבל מעל כולם איכזב בסטיאן שווינשטייגר.

הקשר הגרמני, שזכה להארכת חוזה באמצע העונה ומשתכר על פי דיווחים כ-10 מיליון יורו לעונה, רשם עונה מאכזבת מאוד שהגיעה דווקא לאחר שהיה אחד השחקנים הכי טובים במונדיאל 2010. לאחר הארכת החוזה שלו, אמר נשיא באיירן אולי הנס כי "שווינשטייגר התבגר מאוד. הוא לא אותו ילד עם שיער צבוע שעושה שטויות, אלא אחד הקשרים הכי טובים בעולם". העונה הוא יהיה חייב לעמוד מאחורי המילים הללו.

מחמט אקיצ'י

במשך כל העונה האחרונה, שהייתה הגרועה ביותר של הקבוצה בשנים האחרונות, התלוננו בוורדר ברמן על המחסור בקשר מרכזי. הזכירו שם את יוהאן מיקו, דייגו ומסוט אוזיל, שמילאו את התפקיד בהצלחה ועזבו. לכן, בקיץ האחרון התעקש המנהל המקצועי של ברמן קלאוס אלופס על שחקן אחד והנחית בקבוצה את מחמט אקיצ'י מבאיירן מינכן תמורת חמישה מיליון יורו ושחרר את טורסטן פרינגס לדרכו.

אקיצ'י בן ה-21, גרמני ממוצא טורקי, הושאל בעונה שעברה לנירנברג בה בישל 11 שערים, כבש ארבעה והוביל את המועדון הצנוע לעונה מצוינת. יהיה מעניין לראות את ההתאקלמות שלו במועדון גדול בהרבה, אך בינתיים בברמן בטוחים שמצאו יהלום. "היה חסר לנו שחקן כמו מחמט בעונה האחרונה", אמר ארון האנט, "מקווה שהוא יצליח כמו אוזיל". מחמט שול, טורקי גרמני בעצמו ומי שאימן את אקיצ'י בבאיירן מינכן ב' והפך למנטור שלו, התלהב: "ברמן זה המקום המושלם בשבילו, הוא יכול להפוך שם לכוכב לא פחות גדול מאוזיל".

sheen-shitof

עכשיו בישראל

הפטנט המתקדם בעולם שמבטיח שיפור עור הפנים מהטיפול הראשון

בשיתוף נומייר פלוס

פאולו גררו

המבורג ביצעה הקיץ שינוי משמעותי כשהמנהל המקצועי החדש פרנק ארנסן, שהגיע לאחר חמש שנים בצ'לסי והביא איתו מספר שחקנים צעירים ממחלקת הנוער של הבלוז כמו ג'פרי ברומה, מיכאל מאנסיין ויאקופו סאלה. אבל עם כל הכבוד לאלה, מי שאמור באמת להביא את השינוי לעומת העונה שעברה הוא דווקא פאולו גררו, שחוזר להמבורג לאחר קיץ מצוין בו סיים כמלך שערי הקופה אמריקה במדי פרו עם חמישה כיבושים. למרות זאת, החלוץ בן ה-27, שכבש בכל העונה אשתקד רק חמש פעמים, נודע בגרמניה בעיקר כחמום מוח ופוטנציאל מוחמץ. בטח לאחר התקרית בה השליך בקבוק משקה על אוהד שהתגרה בו וספג קנס חסר תקדים. מיכאל אונינג ודאי מקווה שהתחרות הגדולה בחוד הצעיר בעקבות החזרה של מרקוס ברג, היכולת המצוינת של יונג מין סון, לעומת העזיבה של רוד ואן ניסטלרוי ועתידו הלא ברור של מלאדן פטריץ' יוציאו את המיטב מגררו.

אנדרה שרלה

למרות פציעה ארוכה, הצליח הכישרון הענק של מיינץ לסיים את העונה שעברה עם 15 שערים וארבעה בישולים, ולהוות חלק משמעותי מההצלחה של הקבוצה הצנועה. ההצלחה הזו גרמה ללברקוזן לשלוף את פנקס הצ'קים ולהוציא על השחקן בן ה-21 סכום של כשמונה מיליון יורו כבר במהלך העונה, אך שרלה הצטרף לסגנית האלופה רק בקיץ. מי שהתלהב במיוחד משרלה הוא מאמנו החדש רובין דוט, שעוד כמאמן פרייבורג בעונה האחרונה, החמיא לו ואמר: "מבחינתי, שרלה הוא שחקן הרבה יותר איכותי אפילו מפרנק ריברי. הוא אחד משחקני ההתקפה הכי איכותיים בבונדסליגה". לא פלא ששרלה הצעיר רשם כבר חמש הופעות במדי נבחרת גרמניה ובעל סיכוי גבוה מאוד לתפוס מקום בהרכב על חשבונו של לוקאס פודולסקי לקראת היורו בקיץ.

היפנים שולטים

אחת ההעברות הבולטות של הקיץ בבונדסליגה הייתה ללא ספק צירופו של טקאשי אוסמי מגמבה אוסקה לבאיירן מינכן. הקשר בן ה-19, שהושאל לעונה אחת עם אופציה לרכישה בקיץ הבא, הוא השחקן היפני ה-11 בבונדסליגה (שמתחלקים בין תשע קבוצות שונות) והראשון בתולדות באיירן. כמובן שהבולט שבהם הוא שינג'י קגאווה המצוין מדורטמונד, אך גם שינג'י אוקזקי משטוטגרט ומאקוטו האסבה מוולפסבורג נחשבים לשחקני מפתח בקבוצות שלהם.

אין ספק שמדובר בטרנד חזק מאוד בגרמניה. כדורגלן העבר תומאס קרות, שעובד היום כסוכן ומתעסק הרבה עם השוק היפני, התייחס לתופעה לאחרונה: "השחקנים היפנים מתאימים מצוין לבונדסליגה. הם נחושים, רוצים ללמוד ולהשתפר, ממושמעים מאוד ולוחמים. זה שוק מעניין מאוד שנפתח מבחינת הגרמנים ולא רק בשביל למכור חולצות".

נירנברג

אחרי עונת בכורה מוצלחת במיוחד עם נירנברג, שהצליחה להפוך לאחת ההפתעות הגדולות של הבונדסליגה בעונה שעברה, נראה שלאלמוג כהן מצפה עונה מאתגרת. בבונדסליגה יש עונות של גאות, בהן הקבוצות הגדולות משאילות שחקנים צעירים לקבוצות אחרות וכזו הייתה אשתקד, אך העונה נירנברג תיאלץ להתמודד עם העזיבה של שחקני ההתקפה הכי טובים שלה. אילקאי גונדואן נמכר לדורטמונד, מחמט אקיצ'י סיים תקופת השאלה, חזר לבאיירן, ממנה נמכר לוורדר ברמן ויוליאן שיבר הנפלא חזר לשטוטגרט אחרי השאלה.

שלושת הכישרונות הצעירים ביחד היו שווים לקבוצה של דיטר הקינג לא פחות מאשר 37 שערים בעונה החולפת וקשה למצוא להם תחליף הולם. בנוסף, וכתוצאה נוספת מהעונה שעברה, קשה להאמין שכל כך הרבה קבוצות צמרת שוב ייקלעו למאבקי תחתית כמו וולפסבורג, שאלקה, ורדר ברמן ו-וולפסבורג, כך שהליגה צפויה להיות קשה יותר. אמנם הבלם הצעיר והמבטיח פיליפ וולשייד נשאר, אבל לאלמוג כהן ונירנברג מצפה עונה קשה במיוחד.

לוקאס פודולסקי

כבר כמעט נמאס להגיד שלוקאס פודולסקי הוא אחד השחקנים הכי מוכשרים בגרמניה. החלוץ בן ה-26, שלא הצליח להתאקלם כשהגיע לבאיירן מינכן ב-2006, סגר עונה מוצלחת בסך הכל אשתקד עם 13 שערי ליגה וארבעה בישולים. אלא שבקיץ הגיע לקלן מאמן פ.צ. קופנהאגן לשעבר, סטאלה סולבאקן, שהחליט באחרונה לקחת מפולדי את סרט הקפטן, להעביר אותו לברזילאי פדרו ג'רומל ועורר את חמתו של החלוץ, שהודה שהוא נעלב מאוד אך סירב להגיב. ברקע היו דיבורים על כך שההחלטה בכלל נלקחה על ידי המנהל המקצועי פולקר פינק, אך סולבאקן הודה שפודולסקי עלול לעזוב: "בכדורגל אתה אף פעם לא יכול לשלול אפשרויות. ללוקאס יש חוזה לשתי עונות נוספות, אבל לא שוחחנו איתו בנושא. צריך להבין שעברו עליו ארבעה או חמישה ימים קשים מאוד. מקווה שהאוהדים יבינו". את זה נצטרך לחכות ולראות.

מרקו רויס

אחד הדברים המפתיעים בחלון ההעברות של הקיץ הייתה ההישאראות של מרקו רויס במנשנגלדבאך. הקשר ההתקפי בן ה-22 כבש 11 שערי ליגה ובישל שמונה אשתקד והיה אחראי כמעט בלעדי להישארות של הקבוצה שלו בבונדסליגה, על אף שהיא בילתה את מרבית העונה במרתף הטבלה. לקראת פתיחת חלון ההעברות עוד דובר על כך שרויס יעבור לבאיירן מינכן, שרצתה מאוד לצרף שחקן גרמני צעיר. אלא שרויס עצמו האריך את החוזה בגלדבאך עד 2015 ואמר: "זה נורמלי שמועדונים אחרים מביעים בי עניין, אבל אני מרגיש מאוד בנוח במנשנגלדבאך". רויס, שככל הנראה יזומן לנבחרת גרמניה בקרוב מאוד, קיבל מחמאות מסגן נשיא גלדבאך ושחקן העבר בונהוף ריינר ערב פתיחת העונה כשהצהיר: "מרקו, עם המהירות שלו והאיום התמידי על שער היריבה, הוא השחקן הכי חשוב שלנו. אני יכול רק לדפוק על העץ ולבקש שהוא יהיה בריא".

מה מצפה לשכטר ו-ורמוט בקייזרסלאוטרן

אלמוג כהן נותן עצות לצמד-חמד

כדורגל גרמני בוואלה! ספורט

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully