וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האם מחאת האוהלים היא מחאה פוליטית?

אוהדי הפועל מתכננים להפגין בדרבי, אך לאור תקנון ההתאחדות המשטרה לא תאפשר זאת. גורם: "יש מקום למחאה חברתית"

מחאת האוהלים הצוברת תאוצה מדי יום בציבור הישראלי היתה אמורה להגיע הערב (ראשון) גם לאצטדיון בלומפילד, כאשר אוהדי הפועל תל אביב התכוונו למחות כנגד המדיניות החברתית של הממשלה בדרבי התל אביבי מול מכבי בגביע הטוטו (20:45, ספורט 5+ לייב), לו אגב נמכרו כל הכרטיסים.

אלא שעל פי תקנון ההתאחדות לכדורגל אסור לארגן מחאות/הפגנות פוליטיות במגרשים, ולפיכך המשטרה נערכה על מנת שהאוהדים לא יביעו מחאה מסוג זה ביציעים. כוחות המשטרה מנעו מהאוהדים להכניס אוהלים, אבל בתוך המגרש הם אמורים לארגן מחאה עם שלטים ודגלים.

המשמעות היא שאם אוהדי הפועל תל אביב יגיעו במטרה להפגין כנגד מדיניות הממשלה, בפרט עם שלטים המביעים מחאה פוליטית, הם לא יורשו להיכנס לאצטדיון. גורם במועדון הביע תמיהה על העניין ואמר: "אם ההתאחדות איפשרה מחאה כדוגמת גלעד שליט, אין סיבה שלמחאה חברתית זו לא יהיה מקום גם במגרשי הכדורגל".

את תגובת המשטרה מסרה דוברת מרחב יפתח סיגל טולדנו: "אנחנו עובדים בכפוף לתקנון ההתאחדות ובסך הכל מבצעים את ההוראות. אם וכאשר ההוראות יהיו שונות, ניערך בהתאם".

תגובת דוברת ההתאחדות לכדורגל, מיכל גרונדלנד: "תקנון ההתאחדות קובע איסור על 'מעורבות של קבוצה ו/או נקיטת עמדה על ידה בתחומי המגרש בכל אופן ובכל אמצעי שהוא בנושאים פוליטיים ובנושאים ציבוריים השנויים במחלוקת. מפגן התמיכה במשפחת שליט שארגנה ההתאחדות לכדורגל בעונה שעברה, היה נטול זיקה פוליטית עם אג'נדה אחת בלבד וזה הרצון לחזק את ידי המשפחה הכואבת. מגרשי הכדורגל הינם מקום לפעילות ספורטיבית וחשוב לשמרם ככאלה".

בתוך כך, מבחינת הקבוצה התרחשה דרמה קטנה כאשר זמן קצר לפני תום הדד-ליין (בשעה 17:00) להעברת תקציבה של הפועל תל אביב בבקרת התקציבים, אושרו חוזיהם של המאמן דרור קשטן, השוער הזר אפולה אדל והחלוץ עומר דמארי, והשניים יוכלו לשחק בדרבי.

הדרבי הראשון של תל אביב יוצא לדרך בראשון בערב

הפועל תל אביב בוואלה! ספורט

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully