וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פוטבול: לזה בדיוק התגעגענו

אריאל גרייזס

29.7.2011 / 12:15

אך הסתיימה השביתה, ושוק ההעברות החל לרחוש. אריאל גרייזס מרגיש פוטבול, ולא מבין לאן נעלם רקס ריאן, האיש והפה

נעשה הפסקה מעניני דיומא ונתמקד בדבר החשוב באמת השבוע – החזרה של הליגה הגדולה מכולם. אני מוכרח להודות שעכשיו, אחרי שאיום השביתה הוסר, הפגרה למעשה עברה לי הרבה יותר מהר דווקא בגלל השביתה (האם באמת אפשר לקרוא לזה שביתה כשלא הפסידו אף משחק? כי גם אני שובת מעבודה כל יום בין חצות ל-7 בבוקר, משום מה זה לא מזיז לבוסים שלי). ועכשיו, כשהיא נגמרה, אנחנו מקבלים שבוע מטורף שבו החתמה רודפת החתמה, טריידים וזריקה של שחקנים. אתה מתנתק לשעה מהאינטרנט ובלי ששמת לב הקבוצה שלך נראית שונה לגמרי. ולפני שנספיק להגיד אלברט היינסוורת', משחקי הקדם עונה כבר כאן. בעוד פחות מחודש וחצי והעונה מתחילה, הייתם מאמינים?

אז עדיין קצת מוקדם לנתח את המשמעות של ההחתמות לכל קבוצה, כי אנחנו רק באמצע הדרך, אבל זה לא אומר שאי אפשר לדבר על מגמות שאנחנו עשויים לראות השנה. הנה כמה מהן.

אלברט היינסוורת' (מספר 92) על ספסל וושינגטון רדסקינס. Nick Wass, AP
מהלך רודף מהלך, ולפני שאמרנו אלברט היינסוורת', עוד משהו קורה/AP, Nick Wass

- לדעתי, נראה השנה אבחנה הרבה יותר ברורה בין הקבוצות הטובות בליגה לגרועות בה. בשנים האחרונות התרגלנו שכל קבוצה יכולה לנצח בכל יום נתון אבל לדעתי המגמה הזאת תצטרך להמתין לשנה הבאה. כל קבוצה שמחזיקה מאמן חדש תצטרך להתרגל אליו, מה שייקח זמן. כל קבוצה שיש לה רוקי משמעותי, במיוחד בעמדת הק"ב, לא תוכל להרשות לעצמה לתת לו לפתוח מהיום הראשון, כמו שהתרגלנו בשנתיים האחרונות (סאנצ'ז, ברדפורד) אלא תעלה עם שחקן ותיק כמו מקנאב במינסוטה או האסלבק בטנסי (ואלוהים יודע מה בסן פרנסיסקו. תגידו לי שזה לא אלכס סמית' עוד פעם), מה שאומר שהשנה תהיה יותר עונת בניה מכל דבר אחר לאותן קבוצות.

- מי כן הרוויחו מהשביתה? הקבוצות המבוססות, אלו שבהן השיטה שולטת. כמו במדינת ישראל, גם ב-NFL של השנה העשירים יהיו עשירים יותר ולדעתי נראה את אותן קבוצות שאנחנו רגילים אליהם (אתם יודעים למי אני מתכוון) שולטות בצורה דומיננטית הרבה יותר מאשר בשנים קודמות.

- חתיכת מלחמת חימוש מתרחשת לנו מתחת לאף ב-AFC מזרח. אחרי שהפטריוטס הביאו את היינסוורת' וצ'אד ג'ונסון, הג'טס צפויים להחתים את ננאדי אוסמואה וגם מיאמי מביאים את רג'י בוש ובסוף גם יביאו ק"ב (קייל אורטון?). אני אמנם אוהד פטס ולא ממש רוצה בהצלחה של הג'טס, אבל כאוהד פוטבול אני כבר מחכך ידיים בהנאה כי אנחנו הולכים לקבל את אחד מהקרבות הכי מרתקים שנראו ב-NFL זה הרבה זמן – ההתקפה של הפטריוטס ובריידי מול הגנה היסטורית מונהגת על ידי מאסטר כמו רקס ריאן. ואם השנה האחרונה מלמדת משהו, אז נקבל את זה שלוש פעמים בשנה. מישהו אמר הסופר-קלאסיקו החדש?

- רגע, זה אומר שעכשיו שערוץ הספורט משדרים NFL נקבל פרומואים על ג'טס-פטריוטס כל חמש דקות, חודשיים לפני המשחק?

- ואם הזכרנו את ריאן, מישהו יכול להגיד לאן לעזאזל הוא נעלם? אפילו הצהרת סופרבול אחת לא שמענו כבר שישה חודשים. אני מתגעגע.

רקס ריאן מאמן ניו יורק ג'טס. Jim McIsaac, GettyImages
מר בחור, מה עם איזו הצהרת סופרבול? ריאן/GettyImages, Jim McIsaac

- נקודה שלא מדברים עליה מספיק, לדעתי, היא שההסכם החדש ב-NFL מחייב את הבעלים להוציא 99% מתקרת השכר שלהם בעונה הקרובה. מה זה אומר? שאנחנו צפויים לראות את הגרסה האמריקאית לחוק הרוסי – קבוצות יהיו חייבות להגיע לתקרת השכר, כולל קבוצות שתמיד ניסו לחסוך, ולכן כל שחקן עם טיפה כשרון יכול לסחוט את השוק כדי לקבל מחיר גבוה יותר – כי לקבוצות יהיה הרבה פחות אכפת לבזבז. שימו לב לרדסקינס, שאחרי הטרייד על מקנאב והיינסוורת' נשארו עם הרבה כסף מתחת לתקרה ואתם יודעים מה קורה כשהכסף מדגדג לדניאל סניידר בכיס (כן, החתמות הזויות בהרבה כסף)

- הפטריוטס הולכים לפשוט רגל. ברצינות, אתם יודעים מה זה להאכיל גם את היינסוורת' וגם את וינס וילפורק ביחד?

- נקודה אחרונה להיום. אם חשבתם שראינו את השיא ברכות שחקנים שנה שעברה, הרי שיש לי חדשות בשבילכם – זה הולך להיות עוד הרבה יותר גרוע השנה. לא רק ששחקנים קיבלו פחות אימונים בגלל הפגרה הארוכה ולא רק שכמות האימונים עצמה צומצמה (כולל ביטול של שני אימונים ביום) הרי שהלחץ בגלל נושא זעזועי המוח רק הולך ותופס נפח ובסופו של דבר זה חייב להשפיע על שחקנים. כן, תמיד יהיו את הדפוקים (א-לא ג'יימס האריסון) שלא אכפת להם מכלום (או מעצמם) שימשיכו להכנס בכל הכוח, אבל שחקנים קצת יותר שפויים יתחילו להסס שניה לפני תיקול חדש.

- מי ירוויח מזה? קבוצות שמשחקות הגנות חזקות כמובן. נכון, קבוצות ההתקפה הטובות יהיו עוד יותר טובות בצד ההתקפי, אבל לדעתי זה לא מקרי שקבוצת הגנה מצוינת כמו הג'טס העיפה את הפטריוטס – קבוצת התקפה עילאית – בפלייאוף הקודם. קבוצות שיוכלו לבנות הגנות אמיתיות וקשוחות הם אלו שינצחו בסופו של דבר, כי קבוצות ההתקפה יתרגלו למשחק הרכרוכי ולא יהיו מוכנות לקשיחות.

- ברצינות, יש מקום ברוחב של מגרש להכניס את היינסוורת' ווילפורק באותו קו הגנה?

הבלוג של אריאל גרייזס

ג'יימס הריסון שחקן פיטסבורג סטילרס מעל שחקן בפאלו בילס ריאן פיצפטריק. Karl Walter, GettyImages
זעזועי מוח? זה לא תחום העניין שלו. הריסון/GettyImages, Karl Walter

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully