וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גם האיטלקים מאוהבים בערן זהבי

28.7.2011 / 11:17

האוהדים עוצרים אותו ברחוב, העיתונאים מתארים אותו כבר כשחקן מוביל והחברים לקבוצה וראשי המועדון הבינו במחנה האימון שיש להם ביד שחקן שלא מפחד מכלום. ערב הבכורה הרשמית עם פאלרמו, לא בושה לומר: ערן זהבי באמת הולך למלא את מקומו של חבייר פאסטורה

שחקן בכיר שהיה בהפועל תל אביב בעונה הקודמת הגדיר את ערן זהבי כ"פרנק למפארד שלנו", והסביר: "אומרים עליו שהוא לא עושה הגנה, שהוא לא הכי טכני ודברים אחרים, אבל זה שחקן שתמיד נותן את המספרים שלו ואפשר לבדוק איך הוא מסיים כל עונה. בנוסף, יש לו חוצפה חיובית וערסיו?ת של אחד שבא לנצח משחקים, והוא לא רואה בעיניים שום דבר. לראיה, כל שערי המאני טיים שהוא כבש בהפועל".

ערן זהבי קשר פאלרמו (שמאל) חוגג עם חבריו. GettyImages
יהפוך גם לפרנק למפארד של פאלרמו? זהבי/GettyImages

ואכן נראה שאי אפשר לספור את שערי הקלאץ' שהעניק זהבי לאדומים, החל משער האליפות בטדי, דרך רד בול זלצבורג, הדרבי וחצי גמר הגביע אשתקד וכמובן עד המספרת המדהימה בליגת האלופות מול ליון. כל אלה עזרו לזהבי בן ה-24 לעשות בקיץ שדרוג משמעותי ולעבור לפאלרמו, שהייתה אחת מההפתעות המרעננות של אשתקד באיטליה וסיימה במקום השמיני.

במחנה האימונים הפך זהבי גם לאחת ההפתעות של הרוסנרו, אך השאלה האמיתית היא האם הוא יוכל להשתלב ולהפוך לשחקן מוביל בפרויקט של הנשיא הכל יכול מאוריציו זמפאריני, שאוהב לרכוש שחקנים אנונימיים וצעירים במחירים נמוכים ולפתח אותם כמו שעשה עם אדינסון קבאני, חאבייר פאסטורה, יוסיפ איליצ'יץ', סימון קיאר ורבים נוספים?

שחקן פאלרמו חאבייר פסטורה. Tullio M. Puglia, GettyImages
לזהבי יש נעליים גדולות להיכנס אליהן. פאסטורה/GettyImages, Tullio M. Puglia

היהלום הבא?

"התנועה של ערן זהבי מזכירה לי את זו של חאבייר פאסטורה. לכן אנחנו כל כך בונים על זהבי. ההעברה שלו מזכירה לי את זו של יוסיפ איליצ'יץ' בעבר. זהבי יהיה התגלית שלנו. הוא שחקן עם יכולות גבוהות, שיכול להיות טוב יותר מאנטוניו קסאנו". כך קידם זמפאריני את פניו של הקשר הישראלי, לאחר שהוא השלים את ההעברה שלו.

יש שטוענים שאמירות מסוג זה הן חלק מתהליך שיווק מאסיבי שעושה הנשיא לשחקנים שלו כדי לגזור עליהם קופון בעתיד, אבל נכון לשלב המוקדם בו אנחנו נמצאים נראה שבפאלרמו מרוצים מאוד מהחבילה שהגיעה ממתחם חודורוב, ורואים בה הרבה יותר מאשר קטע היוטיוב עם המספרת מול ליון. למעשה, ועל אך הניסיונות שלו לחמוק מכך, אפשר לומר שזהבי הגיע כדי לנסות ולמלא את מקומו של הארגנטינאי, שצפוי לעזוב עד סוף הקיץ את פאלרמו למועדון גדול יותר באירופה.

"כולם בקבוצה התרשמו מאוד מהיכולות של זהבי כבר בימים הראשונים שלו בפאלרמו", מסביר לוואלה! ספורט רוסאריו קראפה מ'טוטוספורט' פאלרמו, "הוא הגיע ממועדון קטן מאוד יחסית והראה כישורים גבוהים מאוד מהרגע הראשון, גם מבחינה טכנית וגם אתלטית. הוא באמת יכול להיות המחליף של חאבייר פאסטורה, אבל כמובן שעדיין מוקדם מאוד להגיד כזה דבר או לשפוט את זהבי לטובה או לרעה בפרספקטיבה כזו".

גם כתב 'סקיי' איטליה, דניאלה קאיולה, נשמע מופתע מאוד כששואלים אותו על זהבי. "הוא הראה ממש מההתחלה הרבה רצינות ונחישות", הוא אומר לוואלה! ספורט "הוא התחיל ללמוד איטלקית עוד לפני שהגיע לאיטליה ועוד שעה בכל יום במהלך מחנה האימונים. מי שהתרשם ממנו במיוחד על המגרש עצמו הוא קפטן פאלרמו פאבריציו מיקולי, וממה שהבנתי גם מחוץ למגרש הוא מאוד פופולארי בקבוצה והשחקנים אומרים שהוא נחמד מאוד וצנוע".

גם סגנו של זמפאריני, וויליאם מיצ'יצ'ה, נשמע נלהב מהיכולת של זהבי: "הוא נראה לי כמו בחור חיובי מאוד. במחנה האימונים הוא הראה לא רק יכולות אתלטיות, אלא גם יכולת כיבוש נפלאה. הוא שיחק פשוט מדהים והראה יכולות מגוונות מאוד, כולל שער מרשים מול סיינה. אין ספק שזהבי, איליצ'יץ' ומיקולי יהיו משמעותיים מאוד בסגנון המשחק שלנו מפני שהם חייבים לתמוך בחלוצים. הקבוצה שלנו עדיין תחת בנייה ואני יכול להגיד כי המאמן סטפנו פיולי מאושר מאוד מהשחקנים שהצליח לצרף בחלון ההעברות".

נשיא פאלרמו מאוריציו זמפאריני. GettyImages
"התנועה של ערן זהבי מזכירה לי את זו של חאבייר פאסטורה. לכן אנחנו כל כך בונים על זהבי. ההעברה שלו מזכירה לי את זו של יוסיפ איליצ'יץ' בעבר. זהבי יהיה התגלית שלנו. הוא שחקן עם יכולות גבוהות, שיכול להיות טוב יותר מאנטוניו קסאנו". זמפאריני/GettyImages

יש מקום?

על אף עונה טובה מאוד, עם משבר קטן באמצע, זמפאריני פיטר העונה שני מאמנים. הראשון שבהם, דליו רוסי, הספיק להיות מפוטר, להתמנות בחזרה ולראות שוב את הדלת החוצה תוך ארבעה חודשים בלבד. בסופו של דבר, הסיציליאנים סיימו במקום השמיני והמכובד מבחינתם, הגיעו לגמר הגביע והשיגו את הכרטיס לליגה האירופית. בקיץ מונה סטפנו פיולי, לאחר שהשאיר את קייבו בליגה, וחתם לשנתיים. מה המטרות של הקבוצה והאם זהבי, שזוכה לכל כך הרבה מחמאות, צפוי לקחת חלק משמעותי כבר בפתיחת העונה?

"פאלרמו תהיה העונה קבוצה טובה יותר מאשר אשתקד", קובע רוסאריו קראפה, "אני חושב שהמטרה של הקבוצה כרגע היא לנסות ולהצטרף לעלית של הליגה האיטלקית. אבל זה יהיה ממש לא קל. ערן זהבי חייב ללמוד להכיר את הליגה האיטלקית ולהתאקלם לרמה הזו, אבל אין ספק שיש לו פוטנציאל להפוך לשחקן נהדר ברגע שהוא יסתגל, ואז כמובן שהוא יהפוך לשחקן הרכב קבוע".

גם דניאלה קאיולה משוכנע שזהבי לא יתקשה לתפוס את המקום שלו ב-11 של פיולי. "אני חושב שהוא מתוכנן לפתוח בהרכב, לא הביאו אותו סתם", הוא אומר, "אבל זהבי חייב להבין ולהכיר את הכדורגל האיטלקי ומה זה לשחק ברמה ואינטנסיביות גבוהות כל כך לאורך עונה שלמה". קאיולה מאמין מאוד בסגל של פאלרמו וחושב שהקבוצה הזו יכולה לכוון גבוה: "זמפאריני אמר שהוא רוצה מקום בליגת האלופות השנה, אולי כדי לתת דחיפה מנטלית לסגל השחקנים. אני מאמין שהמטרה האמיתית היא לסיים גבוה ככל הניתן ובעיקר להצליח בליגה האירופית ובגביע האיטלקי".

איליצ'יץ' הסלובני, שאמור להיות השותף של זהבי בקישור, משהו בסגנון גילי ורמוט בהפועל תל אביב, דיבר לפני שבוע על היחסים שנוצרו לו עם הישראלי: "אני מרגיש שהתיאום שלי ממש טוב עם ערן. הוא שחקן ברמה גבוהה מאוד ואני משוכנע שתהיה לו השפעה משמעותית על הקבוצה כבר בעונה הקרובה. אולי בהתחלה זה יהיה קצת קשה, אבל אני מאמין שהתיאום וההבנה בינינו על הדשא ילכו וישתפרו עם כל יום שיעבור".

שחקן פאלרמו ערן זהבי מול שחקן אל עין מוחמד סאגר. Tullio M. Puglia, GettyImages
"כל פעם שאני עובר ברחוב, אנשים עוצרים אותי, מחמיאים לי בלי סוף ואומרים לי כמה שאני שחקן נהדר וכמה שאוהבים אותי. אבל אני יודע שיש לי הרבה מה להוכיח על הדשא כדי להראות שזה נכון". זהבי/GettyImages, Tullio M. Puglia

פרויקט מרתק

זהבי התייחס לעמדות המועדפות עליו וטען שהוא מוכן לתפקד בכל עמדה בה הקבוצה תזדקק לו. "אני מוכן לשחק גם כקשר באמצע או באגפים וגם כחלוץ שני, הכל לפי הטקטיקה של הקבוצה". זהבי התראיין בתקשורת האיטלקית לקראת המשחק מול פ.צ. תון הערב (חמישי) ואמר: "אני מאוד מתרגש לקראת המשחק הראשון שלי לעיני הקהל הביתי. אני מאושר מאוד בפאלרמו.

"כל פעם שאני עובר ברחוב, אנשים עוצרים אותי, מחמיאים לי בלי סוף ואומרים לי כמה שאני שחקן נהדר וכמה שאוהבים אותי. אבל אני יודע שיש לי הרבה מה להוכיח על הדשא כדי להראות שזה נכון. לפי האימונים אני כבר יכול להגיד שאני נהנה מאוד גם על המגרש כי זה תענוג לשחק עם שחקנים ברמה כל כך גבוהה כמו מיקולי, שנותן לי הרבה עצות ותמיד מוכן לבוא ולעזור".

כמובן שעדיין מוקדם לקבוע באופן ודאי איך תתפתח העונה מבחינת זהבי, אבל עושה רושם שהחיבור בין שני הצדדים נראה אופטימלי. מצד אחד שחקן צעיר וחסר ניסיון בכל הנוגע לרמות הגבוהות באמת שרעב ללמוד ולהתפתח, מצד שני מועדון יחסית צנוע בקנה מידה אירופי עם קבלות של פיתוח צעירים ומתן במה ודקות משחק לשחקנים אנונימיים. כרגע, עושה רושם שהחיבור הזה עושה טוב לשני הצדדים. מה שבטוח הוא שההתקדמות של זהבי במהלך העונה תהיה אחד הסיפורים המרתקים של השגרירים הישראלים בעונה הקרובה. פרויקט שמתחיל כבר מול תון.

שגרירים בוואלה! ספורט

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully