וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לבנת: "דורשת שטבח מינכן יצוין בלונדון"

27.7.2011 / 16:50

פתיחת השנה האולימפית צוינה בטקס חגיגי בכנסת. ראש הממשלה נעדר. לבנת: "תקציב ההכנות עלה ל- 15 מיליון שקל"

יח"צ - חד פעמי

צילום ועריכת וידאו: נועם אשל

פתיחת השנה האולימפית צוינה היום (רביעי) בטקס חגיגי שהתקיים במשכן הכנסת במעמד יו"ר הכנסת רובי ריבלין ושרת הספורט לימור לבנת. ראש הממשלה בנימין נתניהו, שהיה אמור להשתתף, בלט בהיעדרו ומלשכתו נמסר שלא יכול היה להגיע.

ראשי הוועד האולימפי הגיעו מלווים בחלק מהספורטאים שמועמדים להתחרות בלונדון ביניהם המדליסט האולימפי שחר צוברי. עם סיום האירוע, יצאו הספורטאים לביקור באוהל המחאה של משפחת שליט.

יו"ר הוועד האולימפי צבי ורשביאק אמר בנאומו: "2012 זו שנה מיוחדת. 60 שנה להשתתפות הראשונה שלנו במשחקים האולימפיים, 40 שנה לטבח מינכן ו-20 שנה למדליות האולימפיות הראשונות שלנו". במהלך הטקס חתם ורשביאק על ההזמנה הרשמית מהוועדה המארגנת של לונדון שהגיעה היום למשרדי הוועד האולימפי.

השרה לבנת נאמה גם היא: "מבחינתי זו הזדמנות לפנות לוועד האולימפי הבינלאומי ולדרוש שבלונדון יצוין אותו יום מר ממינכן שבו נרצחו י"א הספורטאים הישראלים. זה גם יום חג ואני שמחה לתת את אות הזינוק לשנה האולימפית".

לבנת התייחסה לתפקידו של משרדה בהכנות ואמרה: "אני שמחה לבשר שהשנה לראשונה הגעתי להישג כשתקציב ההכנות האולימפיות ממשרד הספורט עלה מ-10 ל-15 מיליון שקל. זה לא תקציב שצריך לרדוף אחריו, הוא נמצא בבסיס ולא יהיו בו קיצוצים. אנחנו מתכוונים לערוך בדיקה אם יש מקום להעלות את היקף המלגות לספורטאים".

בטקס השתתף גם שגריר בריטניה בישראל, מתיו גולד, שהזכיר גם הוא את הנרצחים במינכן ואמר: "מבחינתי אי אפשר להזכיר משחקים אולימפיים בלי להתייחס לאותו טבח נורא. העולם ראה אז את הצד הנוראי ביותר של האנושות ולצערנו, גם בריטניה חוותה לאחר מכן את זוועות הטרור".

שנה לאולימפיאדה: סיקור מיוחד

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully