וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סיכום השבוע בבייסבול: מבט ראשון לאוקטובר

יובל קליין

25.7.2011 / 18:26

בעקבות פתיחת המחצית השנייה של העונה, סיכום השבוע משנה פורמט ומתמקד בקבוצות שרצות לפלייאוף. יובל קליין מעדכן

ג'סטין מאסטרסון שחקן קליבלנד אינדיאנס. Tony Dejak, AP
מאסטרסון והאינדיאנס כמו טבחים בצבא, שבוע-שבוע/AP, Tony Dejak

AL מזרח

מדד הפלייאוף

בוסטון 37:62
ניו יורק יאנקיז 40:59 (3 משחקים מאחור)
טמפה ביי 47:53 (9.5)

מומנטום: הרד סוקס ממשיכים להוביל את האמריקן ליג מזרח, לאחר שניצחו את ארבעת המשחקים האחרונים שלהם. כזכור, הגרביים החלו את העונה עם 2 ניצחונות מ-12 משחקים, אבל עכשיו הם עומדים על קצב של 111 ניצחונות בשנה. הרייז איבדו גובה בשבוע האחרון לאחר שני הפסדים מפתיעים לרויאלס, והם רחוקים 6.5 משחקים מהמקום השני, שכנראה יקנה את הוויילד קארד לאמריקן ליג.

מניות בעלייה: אם הרד סוקס איכשהו יגיעו ל-111 ניצחונות, אחד השחקנים שיזכו להיות מועמדים ל-MVP יהיה ג'ייקובי אלסבורי. האאוטפילדר הזריז ממשיך להוביל את החטיבה בגניבות בסיס, והשבוע גם הכניס שישה רצים בשלושה הומרים. אלסבורי חובט ל-32 אחוזי חבטה. בשבת הוא חבט לסינגל קלאץ' באינינג השביעי מול סיאטל, כשהכניס שני רצים כדי לתת לסוקס את ההובלה.

מניות בירידה: השבוע האחרון לא היה קל לבי.ג'יי אפטון, שכנראה לא מתמודד היטב עם השמועות על טרייד אפשרי. הוא סיים את כל השבוע עם שתי חבטות בלבד ונראה מאוד לחוץ עם המחבט. הלחץ על אפטון גדל לאחר שהרייז החליטו להעלות את האאוטפילדר המבטיח דזמונד ג'נינגס, שנתן שתי הופעות טובות ביומיים האחרונים. בינתיים מתבדחים שחקני הרייז עם אפטון, כשהם משחקים אותה מופתעים בכל פעם שהוא מגיע לחדר ההלבשה ושואלים אותו: "אתה עדיין פה?"

מה מצפה להן השבוע: בוסטון תארח את קנזס סיטי כשג'וש בקט יגיש ביום חמישי, ואז הגרביים ימשיכו לצד הדרומי של שיקגו לפגוש את הווייט-סוקס. היאנקיז יישארו בברונקס כשיארחו את סיאטל, שמגיעה אחרי 15 הפסדים רצופים. לאחר מכן האוריאולס יגיעו ליאנקי סטדיום, כשמי שאמור להגיש ביום שישי בבולטימור, ג'רמי גטארי, אולי יחליף מדים בטרייד.

ג'ייקובי אלסבורי שחקן בוסטון רד סוקס. Frank Franklin, AP
אלסבורי הפך למפלצת של ממש/AP, Frank Franklin

מרכז

מדד הפלייאוף:

דטרויט 47:54
קליבלנד 48:51 (2 משחקים מאחור)
שיקגו וייט סוקס 51:49 (4.5)
מינסוטה 54:47 (7)

מומנטום: שבוע אחד נדמה לנו שהחבר'ה מקליבלנד רציניים ויישארו חזק בתמונת הפלייאוף עד המשחק האחרון, ושבוע אחר (כמו האחרון) אנחנו מגלים שהאינדיאנס לא מספיק טובים כדי להישאר במירוץ עד הסוף. ארבעה הפסדים רצופים ליריבתם לכרטיס לפלייאוף עלו להם באיבוד המקום הראשון.

מניות בעלייה: סוג של צדק נעשה כאשר דרק ג'יטר החליט לא להופיע למשחק האול-סטאר וג'וני פראלטה קיבל את מקומו. השורטסטופ של הטייגרס חווה עונת שיא, כשבסוף השבוע האחרון הוא שלח שני כדורים ליציעים של טארגט פילד בניצחונות על הטווינס. פראלטה סוגר את החמישיה הפותחת של האמריקן ליג באחוזי חבטה, וגם מוביל את קבוצתו בקטגוריה כשהוא עוקף את מיגל קבררה.

מניות בירידה: האויב הכי גדול בקליבלנד אחרי לברון ג'יימס הן הברכיים של גריידי סייזמור, שבוגדות בו פעם אחר פעם. השבוע האינדיאנס הודיעו שסייזמור ילך ל-DL בפעם השלישית העונה ובנוסף, הוא יעבור ניתוח שישבית אותו ל-4-6 שבועות.

מה מצפה להן השבוע: הטייגרס ינסו לשמור על המקום הראשון כשייצאו לקרב חשוב מול שיקגו וייט סוקס, שמבחינתם חייבים לנצח את הסדרה הזאת כדי להתקרב לטייגרס. מינסוטה תנסה לעשות קולות של חזרה בטקסס ובאוקלנד.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

התהליך המסקרן של מיחזור אריזות מתכת

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
ג'וני פראלטה שחקן דטרויט טייגרס. Paul Battaglia, AP
שמן, שמן, אבל איזה סיבוב של המחבט. פראלטה/AP, Paul Battaglia

מערב

מדד הפלייאוף

טקסס 43:58
לוס אנג'לס איינג'לס 47:55 (3)

מומנטום: 12 ניצחונות רצופים זה יותר מסתם מומנטום. זו תקופה שמעצבת את העונה של הריינג'רס, שמוכיחה להם שהם מסוגלים לשחזר את ההצלחה של העונה שעברה. מצד שני, האיינג'לס הם הקבוצה שהרסו לטקסס את הרצף וגם ניצחו את הסדרה ביניהן, ככה ששתי הקבוצות מרגישות טוב מאוד לגבי היכולת שלהן.

מניות בעלייה: ג'רד וויבר פגש את סי.ג'י ווילסון לדו-קרב ענקים ביום חמישי והצליח להשאיר את התקפת הריינג'רס הקטלנית על האפס. המגיש הימני שפתח במשחק האול-סטאר ממשיך את הקמפיין שלו לעבר הסיי-יאנג, ובדרך עוזר גם לאיינג'לס להגיע לפלייאוף.

מניות בירידה: סיאטל רשמה את הפסדה ה-15 ברציפות הלילה, ובכך הציבה שיא מועדון שלילי. רק לפני שבועיים השמיים האפורים של סיאטל דווקא נראו בהירים, אבל ההתקפה מתקשה מאוד לייצר ריצות ואפילו המאמן אריק וודג' החליט לוותר לשווא על השפם שלו בשביל ניצחון.

מה מצפה להן השבוע: הריינג'רס הפסידו הלילה לטורונטו. הם ינסו להתחיל רצף חדש מול מינסוטה ואז ייצאו לטורונטו, שם יוכלו לנקום על ההפסד האחרון. האיינג'לס, מצדם, ייצאו למשחקי חוץ מול קבוצות האמריקן ליג סנטרל, קליבלנד ודטרויט, כשג'רד וויבר יגיש ביום שלישי וביום ראשון.

ג'רד וויבר שחקן לוס אנג'לס איינג'לס. Ben Margot, AP
לא מוכן לרדת מהאולימפוס. וויבר/AP, Ben Margot

NL מזרח

מדד הפלייאוף:

פילדלפיה 36:64
אטלנטה 42:59 (6 משחקים מאחור)

מומנטום: שבוע מעולה לפיליז, כשרק החום הכבד מנע ממנו להפוך להיות מושלם. רוי האלאדיי סבל מגל החום שפוקד את ארצות הברית, ובפעם הראשונה העונה לא שרד יותר משישה אינינגים וגם רשם הפסד מול הקאבס. יריבתם למקום הראשון, אטלנטה, עברה שבוע טיפה מאכזב, בו הפסידה שני משחקים גם לקולורדו וגם לסינסינטי.

מניות בעלייה: ואנס וורלי תפס מקום ברוטציה של הפיליז בגלל פציעתו של רוי אוסוולט, מה שגרם לבעיות בריאות. המגיש בן ה-23 לא התרגש מהמעמד ומציג פיצ'ינג מעולה. רק השבוע וורלי שרף שבעה מחבטים של הקאבס כשהוא סופג ריצה בודדת. היכולת שלו גרמה לקבוצות שמעוניינות לבצע עסקה עם הפיליז לדרוש אותו בתמורה, אבל הקבוצה הבהירה שגם וורלי וגם דומוניק בראון כנראה לא יהיו חלק מעסקה עתידית.

מניות בירידה: ריקי נולאסקו הפתיע את עולם הבייסבול כשהרשה תשע ריצות להתקפה האימפוטנטית של הפאדרס. ההופעה הנוראית של נולאסקו הרימה את ה-ERA שלו מעל 4.00 וגם טור ההפסדים עבר את טור הניצחונות במאזן שלו. את העונה המגיש הימני של פלורידה החל טוב מאוד, אבל הנפילה של הקבוצה היתה חלק מהנפילה שלו.

מה מצפה להן השבוע: השבוע מחכה לנו שחזור הגמר של הנשיונל ליג, כשהג'איינטס יגיעו לעיר האחווה ולאחר מכן הפתעת השנה, פיטסבורג פייראטס, תתארח בסיטיזנס פארק. גם אטלנטה תישאר בבית השבוע והפייראטס והמארלינס יתארחו בטרנר פילד. ניו יורק מטס יתחילו שבוע שבסיומו קרלוס בלטראן כנראה ילבש מדים אחרים.

ואנס וורלי שחקן פילדלפיה פיליז. Num Y. Huh, AP
כאילו שהרוטציה של פילי לא הייתה מפחידה גם בלעדיו. וורלי/AP, Num Y. Huh

מרכז

מדד הפלייאוף:

פיטסבורג 47:52
סנט. לואיס 48:53
מילווקי 49:54
סינסינטי 51:50 (3 משחקים מאחור)

מומנטום: המנצחת הגדולה של השבוע היא סנט לואיס קרדינלס, שהגיעה ל-PNC פארק מפוצץ והצליחה לצאת עם שני ניצחונת. הפייראטס בכל זאת מעודדים מהניצחון הלילה, ובעיקר מרוח הלחימה. מילווקי ונייג'ר מורגן ינסו לשכוח את הסופ"ש האחרון בסן פרנסיסקו, מה שיצר לנו הלילה מצב שבו כל שלוש הקבוצות מחזיקות במקום הראשון. סינסינטי סוגרת את סוף השבוע יפה מאוד עם שני ניצחנות על אטלנטה שמשאירים אותה בתמונה.

מניות בעלייה: מילווקי יצאה לסדרת משחקים קשים בחוף המערבי, כשגם מול קולורדו וגם מול אריזונה סיימה עם שני הפסדים ושני ניצחונות. ריאן ברון סבל מפציעה קלה לפני פגרת האולסטאר והפסיד מספר משחקים, ואולי בגלל זה הוא נראה יותר רענן משאר הקבוצה אחרי כמעט שבועיים בדרכים. בחמשת המשחקים האחרונים, הפטיש העברי רשם ארבעה הומרים שהעלו את מאזנו ל-20. הוא רחוק רק שניים מחברו לקבוצה פרינס פילדר.

מניות בירידה: אכזבה נרשמה בפיטסבורג אחרי שהאוהדים מילאו את היציעים בשבוע האחרון, אבל קווין קורייה לא הגיע. המגיש הימני, שעובר עונה פנטסטית בה הוא מוביל את הקבוצה בנצחונות (11), חווה את משחקו הגרוע ביותר העונה מול הקרדינלס, כשבמשך ארבעה אינינגים הרשה שבע ריצות. הפייראטס הפסידו את המשחק, אבל הם רק מקווים שההופעה של קורייה היתה חד פעמית.

מה מצפה להן השבוע: מילווקי תחזור הביתה למפגשים תוך ביתיים עם הקאבס והאסטרוס, סנט. לואיס תפגוש את אותן קבוצות בדיוק רק בסדר שונה. לפיטסבורג מתוכנן שבוע אכזרי עם משחקים באטלנטה ובפילדלפיה, כשקורייה יגיש ביום חמישי מול דרק לואו.

ריאן ברון שחקן מילווקי ברוורס. Marcio Jose Sanchez, AP
מסכנים שחקני הפנטזי שהושיבו אותו על הספסל השבוע. ברון/AP, Marcio Jose Sanchez

מערב

מדד הפלייאוף:

סן פרנסיסקו 43:59
אריזונה 47:55 (4 משחקים מאחור)
קולורדו 54:48 (11)

מומנטום: הדיאמונדבקס עברו שבוע טוב ושלחו מסר לג'איינטס, שיצטרכו לעבוד קשה כדי להשיג את המקום לפלייאוף. אריזונה רשמה ניצחונות על הדודג'רס ועל הרוקיז ורחוקה ארבעה משחקים מהמקום הראשון. הג'איינטס צירפו את ג'ף קפינגר מיוסטון והאחרון יאייש את הבסיס השני, כשפרדי סאנצ'ז עדיין פצוע.

מניות בעלייה: השבוע בתכנית הריאליטי על סן פרנסיסקו ג'איינטס ראיינו את ריאן ווגלסונג, שעדיין מתקשה להאמין לעונה שהוא חווה. המגיש הימני בן ה-34 קיבל בפעם הראשונה בקריירה זימון למשחק האול-סטאר. ווגלסונג, שמכונה על ידי האוהדים "ווגל-סטרונג", סיפר שזה משחק האול-סטאר הראשון אי פעם בקריירת הבייסבול שלו שהוא נכח בו, כולל במסגרת התיכון או אפילו הליטל-ליג. השבוע הוא הראה למה זכה בזימון היוקרתי, כשביום שני הוא השאיר את הדודג'רס על האפס במשך שישה אינינגים ושני שליש ובשבת נלחם במחבטים המאיימים של מילווקי והצליח לצאת עם היד העליונה, עם שתי ריצות בלבד בנצחון הג'איינטס 2:4. שיא הסיפור של ווגל-סטרונג הוא ה-ERA של הבחור, שממוקם בטופ הנשיונל ליג.

מניות בירידה: ההייפ סביב אנתוני ריזו היה מוקדם מדי, והפאדרס החליטו ביום חמישי האחרון לשלוח אותו בחזרה לטריפל A. הילד המוכשר התקשה מאוד ב-35 הופעות הבכורה שלו בליגה, כשהוא חובט רק ב-14.3 אחוזים, שישה ריביז והומר בודד. זה לא סוף הדרך לריזו, שכן הוא ינסה לעבוד על הטעויות שלו במיינור ליג, שם גם יוכל להחזיר את הביטחון שלו, כי הפאדרס מאוד זקוקים לנשק התקפי.

מה מצפה להן השבוע: הג'איינטס יוצאים לפילדלפיה ולמזלם הם לא פוגשים את קליף לי או רוי האלאדיי (קודי רוס מאוכזב מכך). אריזונה תנסה להמשיך לנשוף בעורפם של הענקים, והם ייצאו לקליפורניה למפגש עם סן דייגו והדודג'רס.

ריאן ווגלסונג שחקן סן פרנסיסקו ג'איינטס. Michael Dwyer, AP
אפילו הוא לא האמין שיהיה באולסטאר, ועוד על תקן שחקן מן המניין. ווגלסונג/AP, Michael Dwyer

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully