וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תנו לדרק להניף את המגבת הלבנה

23.7.2011 / 8:00

הוא כבר סיכם עם דייויד פדרמן, בעלי מכבי תל אביב, על עונת פרידה. אז מה קרה בשבועות האחרונים שגרם לדרק שארפ לפרוש בכל זאת?

על פי כמות המחמאות שקיבל דרק שארפ בימים האחרונים, נראה היה שהכול אידיאלי באזור החיוג הצהוב. ואולם, בניגוד להתבטאויות הרבות עתה - כבר חודשים רבים שאף גורם במכבי תל אביב לא העז לצאת בהצהרות או לדבר על פרישתו של שארפ - נושא נפיץ במועדון הצהוב.

שארפ הוא כנראה הגורם היחידי בהיסטוריה של המזרח התיכון שהטיל פצצה – וכולם הודו לו על כך. ואולם, פצצת הפרישה לא הייתה פתאומית כל כך. אמנם כלפי חוץ הצהיר הקפטן שוב ושוב לפני מקורבים, עיתונאים, בלאט ומי לא- שחלומו הוא להמשיך לשחק, ונראה היה שחלום זה אכן מתגשם. אפילו הבעלים הבעלים דייויד פדרמן נחלץ לעזרתו וסוכם על שנת פרידה. שארפ נשם לרגע לרווחה. אז מה קרה? מדוע לא נח השחקן על זרי השיחות עם פדרמן, שבהן סוכמו גם הפרטים הכספיים?

סיקור מיוחד לרגל פרישתו של הסמל של מכבי תל אביב

דרק שארפ שחקן מכבי תל אביב. קובי אליהו
אז מה קרה שגרם בסופו של דבר לתלות את הנעליים? דרק שארפ/קובי אליהו

הרמזים

ובכן, מסתבר כי פדרמן חיבר אמנם את "הלב והנשמה" של הקבוצה אל מכשירי ההחייאה של הכבוד, הכסף והגיבוי – אך הדרך אל האושר לא הייתה חפה מתקלות. מה לעשות שעל הקווים נמצא מישהו אחר. דייויד בלאט שמו.

"שארפ קיבל בשבועות האחרונים עוד מסרים עקיפים מהקבוצה, לפיהם בלאט לא בונה עליו. שהוא הולך להיות שחקן 14-15 ברוטציה", מסביר גורם במכבי תל אביב. קשה להאמין שכאשר הגיעו לאוזניו של שארפ המסרים הללו, הוא הופתע. הרי רק קומץ שבועות לפני כן, בסיום הפיינל פור, שוחח איתו בלאט ואמר לו את המשפט שכל שחקן חרד מפניו: "בשנה הבאה אין לנו מה להציע לך כשחקן".

כזכור, לצורך 'הפיטורים השקטים' הללו, הגיע בלאט לביתו של שארפ בהרצליה. כעבור ימים מספר נפגש בלאט בשנית עם שארפ – הפעם יחד עם המנהל גור שלף. שוב הופעלו על הקפטן לחצים והפצרות לעזוב את תפקידו כשחקן פעיל.

גורם נוסף בקבוצה טוען כי המסרים שקיבל שארפ לאחר שכבר שוחח וסיכם עם פדרמן על עונה נוספת, הפעם כשחקן וכאחד מצוות מהאימון, השיגו את מטרתם. הפעם לא היה מדובר רק בבלאט, אלא גם בגיבוי מלמעלה. "לא מעט גורמים בכירים במכבי כבר הבינו את הבעייתיות שעלולה לצוץ. אולי חיכוכים מיותרים, מטענים מיותרים ובעיות מיותרות. הפרישה של שארפ טובה להם. בשביל מה הם צריכים את זה?", מנתח אותו גורם.

גורם אחר, המעורה בפרטים, מחזק את 'תיאוריית טפטוף הרעל במנות קטנות'. לדבריו, "שארפ הבין שאולי יש לו את הגיבוי מפדרמן להמשיך לעונה נוספת, עונת פרישה. אבל עד כמה זה כדאי, כשהוא הולך להיות שחקן 14, 15, וזה לא מכבד אותו ואת כל ההיסטוריה שלו כשחקן? מה הטעם שישחק דקה פה דקה שם?".

דייויד פדרמן, מבעלי מכבי תל אביב. ברני ארדוב
בינו לבין ששארפ ימשיך עוד עונה עמד דיוויד בלאט. פדרמן/ברני ארדוב

ההתייעצויות

כך קרה שתחושת אי הוודאות העגומה והמוכרת הציפה שוב את שארפ. הקפטן החל להתייעץ באינטנסיביות עם מקורבים, שאיששו את תחושותיו הקודרות. "אין טעם. תפרוש, זה יותר מכובד. מה הטעם להגיע למצב שבו לא תשחק", יעצו לו בסביבתו.

ואמנם, בהודעה הרשמית של הקבוצה רמז הקפטן למחול השדים שהתרוצץ בקרבו: "לא רציתי לשחק שנת פרישה, לא רציתי למשוך את זה. זה מושך יותר מדי תשומת לב, מפריע לקבוצה, מכביד על המאמנים. פשוט העדפתי לחתוך עכשיו ולהתחיל בכל הכוח את קריירת האימון. היום הזה, שאני פושט את מדי המשחק, הגיע, וטוב שקרה בצורה הזאת", פרסם שארפ.

במהלך ההתייעצות עם המקורבים, עלה נושא הזזתו של אבי אבן מעמדת עוזר המאמן השני של מכבי תל אביב. מקורביו של שארפ דרבנו אותו באומרם כי זוהי אולי שעת הכושר. הרי "מי יודע מתי ייפתח עוד פעם חלון הזדמנויות כזה. תמשיך שנה , בקושי תשחק, ואז מה הלאה? למה לגרד דקות משחק? זה כבר לא מכובד", נאמר לו בשיחות פנימיות.

ככל שהוא דיסקס יותר את הדילמה שלו עם מקורביו, הבין שארפ שאין מנוס. "הוא הבין שגם עם הגיבוי להמשיך – הוא עלול להיות נגרר ומיותר", מעיד גורם בקבוצה. שארפ עשה את החישוב: יש לו ילדים ואישה, ואולי כדאי לנתב את הקריירה למחוזות רעועים פחות מהמזח הפריך של התהילה.

בניגוד לפרסומים ולהערכות, הקונפליקט של שארפ לגבי העונה הבאה לא לווה בהתלבטות כספית. בשיחות עם פדרמן כבר היה סיכום כי הוא ירוויח כ-175 אלף דולרים. הסוגיה הייתה אפוא רגשית בלבד.

קפטן מכבי תל אביב דרק שארפ ומאמנו דייויד בלאט. ברני ארדוב
למה לקושש פה ושם עוד כמה דקות משחק? דיוויד בלאט ודרק שארפ/ברני ארדוב

השמועות

למעשה, בזמן שהשמועות על פרישתו דלפו ופורסמו בתקשורת לפני שלושה ימים - שארפ עדיין לא החליט סופית על כוונתו לפרוש. "היה אף סיכוי שהוא ימשיך כשחקן", טוען גורם בקבוצה, "אולם הפרסום", כך מסביר הגורם, "סתם את הגולל על האפשרות שדרק ימשיך, והכניס ללחץ את המערכת. אולי זה אפילו שירת מישהו במועדון".

מכאן התגלגלו הדברים בחיפזון: "במועדון סגרו במהירות את הקצוות ומיהרו להודיע על פרישתו", מספר הגורם. כך קרה שההודעה על הפרישה נעשתה כאשר שארפ שהה עדיין בארה"ב, וציטוטים מהפורש עצמו הושגו רק למעלה מיממה אחר כך.

קשה שלא להניח שהדינמיקה הלחוצה הזו של האירועים מצביעה על הנפיצות והרגישות במערכת סביב הנושא. ושארפ? לא נותר לו אלא להגיע להחלטה המרה: "אם זה מה שהמאמן רוצה והמערכת רוצה, אני לא רוצה לכפות את עצמי", כך אמר בשיחות פנימיות עם מקורביו. חבל שקומץ מהאצילות הזו לא דבק בפוליטיקאים שלנו.

דרק שארפ שחקן מכבי תל אביב. ברני ארדוב
חבל שקומץ מהאצילות הזו לא דבק בפוליטיקאים שלנו. דרק שארפ/ברני ארדוב

החששות

פרס הניחומים המוענק לשארפ רחוק מלהיות סמלי. מדובר בג'וב שלא מעט מאמנים עם רזומה היו חושקים בו. חרף חוסר ניסיונו באימון, ההנהלה מפרגנת כעת לשארפ הצעה הרבה יותר מרשימה מזו שהוצעה לו בתחילת הקיץ בפגישות עם בלאט. כזכור, בלאט הציע לשארפ ההמום "אימונים אישיים או עם קבוצת הבת", או כל תפקיד עם הגדרה לא ברורה אחרת. כעת, נראה כי דרכו של הקפטן אל צידו השני של המתרס מרופדת מעט יותר.

ואמנם, מינויו של שארפ כעוזר מאמן נעשה חרף העובדה שבלאט אינו שש לראות את הקפטן הפורש בתפקיד זה עקב חוסר ניסיונו, קל וחומר בעונה עמוסה כזאת. למעשה, בלאט העדיף שדני גוט יאייש את העמדה. בסביבת הצוות המקצועי היו שכבר תהו מי יעשה סקאוטינג בעונה הבאה, נוכח כמות המשחקים הרבה מול קבוצות לא מוכרות בכלל.

גורם במכבי תל אביב מבקש להרגיע: "שארפ הוא האחרון לנטור טינה. הוא מאוד לויאלי למערכת. הוא גם לא אמר שום דבר נגד בלאט. להפך, הוא מאוד מעריך את בלאט. כזה הוא שארפ, בחור עדין. לויאלי מאוד ובטח לא יפגע במישהו".

* טרם נתקבלה תגובתה של מכבי תל אביב לכתבה.

כדורסל בוואלה! ספורט

מאמן מכבי תל אביב, דייויד בלאט, לצד הקפטן, דרק שארפ. קובי אליהו, קובי אליהו
"הוא מאוד לויאלי למערכת. הוא גם לא אמר שום דבר נגד בלאט. להפך, הוא מאוד מעריך אותו". דיוויד בלאט ודרק שארפ/קובי אליהו, קובי אליהו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully