וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בייסבול: מה מטרייד אתכם?

יובל קליין

18.7.2011 / 13:10

החזרה מהאולסטאר נתנה את האות למירוץ נגד השעון לקראת סיום עונת הטריידים. יובל קליין עם חמש האפשרויות החמות

בשבוע האחרון אריזונה זכתה לארח את משחק האול-סטאר, המסמל את סופו של החצי הראשון של העונה. בשביל האוהדים זאת הייתה הזדמנות יוצאת דופן לראות את כל הכוכבים על דשא אחד, השחקנים יכלו לקחת את הדברים יותר בקלילות ולהכין את גופם להמשך הקצב הרצחני של העונה. למאמנים ולמנהלים המשחק החגיגי מסמל את התעוררות שוק ההעברות, שיסתיים בדדליין הקבוע – 31 ביולי.

רוי האלאדיי שחקן פילדלפיה פיליז עם קרלוס רואיז. רויטרס
הפיליז צריכים חבר חדש. האם רוי האלאדיי וקרלוס רואיז יקבלו אותו?/רויטרס

הראשונה לקפוץ על הרכבת היתה מילווקי ברוורס, שביצעה טרייד כדי להביא את הקלוזר פרנסיסקו רודריגז. הברוורס ניצלו את חוסר הוודאות הכלכלית של ניו יורק מטס כדי להשיג שחקן טוב שיכול לעשות פלאים בבולפן שלהם, תמורת מחיר סביר של שני שחקני מיינור ליג. זה לא יהיה הטרייד היחידי שהמטס יכולים להיות מוערבים בו. שחקנים כמו קרלוס בלטראן או חוזה רייס עושים קולות במסיבת השמועות מאז משחק האול-סטאר. החלטנו לשים את כובע הג'נרל מנג'ר ליום אחד ולבצע חמש עסקאות אותן היינו רוצים לראות. כל חמש העסקאות עלו בגל השמועות הסוחף את הרשת ועולם הבייסבול. לפני שנתחיל, רק נבהיר שאם אתם מצפים לראות את פיטסבורג פייראטס מוותרים על אחד השחקנים המובילים שלהם כפי שהם עושים מדי שנה באמצע העונה, שכחו מזה. השנה הפייראטס הולכים להיות בצד השני של העסקה, כשהם סופסוף בדרך לרשום עונה חיובית.

אנדרו מקאצ'ן שחקן פיטסבורג פייראטס. Gene Puskar, AP
מצפים שפיטסבורג תעביר אותו? הייתם מתים, השנה אנדרו מק'קאצ'ן והפייראטס רצים קדימה/AP, Gene Puskar

קרלוס בלטראן (ניו יורק מטס) לסן פרנסיסקו ג'איינטס

לטרייד הזה יש יותר משמעות מאשר סתם העברה של שחקן מקבוצה אחת לשנייה. הג'איינטס ישדרו מסר לנשיונל ליג שהם פה כדי להשאיר את הגביע באזור המפרץ. מחבט כמו בלטראן באאוטפילד ישדרג את ההתקפה, המתויגת כרגע כסוג ג' בגלל פציעות של השחקנים המובילים. כבר ראינו בשנה שעברה איך הג'איינטס הופכים פיצ'ינג סוג א' והתקפה סוג ב' לאליפות. בנוסף, בלטראן כבר שיחק בבמה הגדולה עם האסטרוס ב-2005 והמטס ב-2006, והג'איינטס מאוד אוהבים שחקנים עם ניסיון, כמו אדגר רנטרייה שהביא להם מספר חבטות קלאץ' בשנה שעברה. למטס הטרייד הזה ישדר מסר לעבר סיום העונה, אז חוזה רייס יהיה שחקן חופשי. השיחרור של בלטראן ורודריגז פינה חלקה נאה מעוגת השכר והקבוצה יכולה להציע לרייס את חוזה ה"קרל קרופורד" אותו הוא מחפש. הטרייד הזה נראה ריאלי מאוד והוא יכול להפוך מסוג הטריידים ששתי הקבוצות מרוויחות ממנו.

קרלוס בלטראן שחקן ניו יורק מטס. AP
יש לו ניסיון, יש עדיין גם יכולת. בלטראן/AP

הית' בל (סן דייגו פאדרס) לטקסס ריינג'רס

בחודש שעבר התראיין מאמן הריינג'רס, רון וושינגטון, לוואלה! ספורט, ובין היתר אמר שהוא מחפש חיזוק לבולפן ויהיה אגרסיבי כדי להשיג אותו. הבולפן שלו ממוקם בתחתית האמריקן ליג ב-ERA והית' בל הוא הריליוור הכי טוב בשוק כרגע. הפאדרס מעוניינים להעביר את הקלוזר שלהם מכיוון שהוא מסיים חוזה בסוף העונה והם רוצים לקבל תמורה לפני שיהפוך לשחקן חופשי. לריינג'רס יש מספר פרוספקטים שיכולים לעבור לקליפורניה ויצטרפו לבנייה החדשה של הפאדרס, עם הפרוספקטים שהגיעו מבוסטון בטרייד של אדריאן גונזאלס. בדומה לסיטואציה במילווקי ברוורס, בל והקולזר הנוכחי, נפתלי פליז, יחלקו את עמדת הקלוזר. אם וכאשר הריינג'רס יצליחו להחתים את בל על חוזה חדש למשך מספר שנים, זה יכול לתת להם מקום להעביר את פליז לרוטציה בשנה הבאה (ואולי לתפוס את מקומו של סי.ג'יי ווילסון שיהיה שחקן חופשי). הטרייד הזה יהיה מצוין לקבוצה הטקסנית גם מבחינה מקצועית וגם מבחינה חברתית. לריינג'רס יש את אחד הקלאב-האוסים היותר חיוביים ומאוחדים בליגה, וצירופה של דמות כמו בל, שכניסתו למשחק מלווה בספרינט לגומה ולפעמים הוא מוסיף גליץ', תהיה עוד פלוס לקראת שחזור ההופעה בוורלד-סירייס.

הית' בל שחקן סן דייגו פאדרס. Mark Terrill, AP
עם אופי כזה, מה הפלא שהוא וטקסס יהיו שילוב מנצח? בל גולש לגבעה/AP, Mark Terrill

האנטר פנס (יוסטון אסטרוס) לפילדלפיה פיליז

בתחילת העונה, לאחר שג'ייסון וורת' החליט לקחת יותר כסף ולעבור לוושינגטון נשיונאלס, קיוו בעיר האחווה שדומוניק בראון הצעיר יוכל למלא את מקומו בצד ימין של האאוטפילד. עוד לפני שהתחילה העונה, בראון שבר את היד והקבוצה נאלצה לעשות מספר התאמות עד שחזר. בראון בליין אפ, אבל הוא מתקשה עם המחבט: רק 16 ריביז ו-24 אחוזי חבטה. זה מכריח את הפיליז להיכנס לשוק העברות כדי למצוא לו מחליף שיממש את המטרות של הקבוצה להגיע לוורלד-סירייס.

צירופו של פנס לפיליז נראה כמו חיבור מושלם. השחקן עובר את העונה הטובה ביותר בקריירה שלו (רביעי בנשיונל ליג עם 32.1 אחוזי חבטה), אבל הוא משחק בקבוצה הגרועה בליגה. רק במשחק האולסטאר האחרון הוא הראה יכולת הגנה מושלמת וגם הצליח לעלות לבסיס. הנהלת הפיליז הראתה בשנים האחרונות שהיא אגרסיבית דיה להשיג את מה שהיא רוצה, אבל מי שעלולים להפיל את העסקה הם דווקא אוהדי האסטרוס. בשבילם האנטר פנס הוא הסיבה היחידה להגיע למשחקים, ואם הם יאבדו אותו זה יכול להפוך למשבר רציני בינם לבין הקבוצה. האסטרוס עוברים שינויים בעמדת הבעלים, כשבעל הבית החדש מעוניין להוריד את ספר התשלומים בעזרת שחרור מספר שחקנים, אבל נדמה ששמות כמו ברט מאיירס, ג'ף קפינגר ואפילו מייקל בורן יזכו לשחרור לפני פנס. אם פנס לא יגיע לפיליז, ריאן לודוויק (פאדרס) או קולבי רסמוס (קרדנלס) יכולים לעשות את דרכם לפילדלפיה.

האנטר פנס שחקן יוסטון אסטרוס. Pat Sullivan, AP
הקהל ביוסטון לא ייתן לו ללכת כל כך מהר. פנס/AP, Pat Sullivan

בי.ג'יי אפטון (טמפה ביי רייז) לסיאטל מארינרס

אם תשאלו את שחקני טמפה ביי, הם יגידו לכם שהם עדיין לא מוותרים על העונה, אף על פי שהרד-סוקס והיאנקיז נראים בדרך הנכונה לפלייאוף. לרייז יש רוטציה מעולה, אבל ההתקפה מתקשה לייצר ריצות ביותר מדי משחקים. אחרי שבוסטון ניצחה את הרייז בסופ"ש האחרון, טמפה ביי תארח את היאנקיז ועלולה למצוא את עצמה במרחק של 10 משחקים מהפסגה אחרי השבוע הזה. זה יכול להיות הסימן שלה להתרכז בעתיד. שיחרורו של אפטון, שקצת נמצא בירידה בכושר שלו, יאפשר לקבוצה לעלות את דזמונד ג'נינגס הצעיר המבטיח. סיאטל, שמחזיקה בפיצ'ינג טוב השנה, תשמח מאוד לקבל את האאוטפילדר הזריז של טמפה. המארינרס עדיין נמצאים בתמונה לפלייאוף, אבל הריינג'רס פתחו מעברים והאיינג'לס גם כן בתמונה. אפטון יתאים לצד השמאלי של האאוטפילד בסיאטל כמו כפפה, או יותר נכון כמו כפפת זהב. ביחד עם איצ'ירו וגוטיירז הם ייצרו את אחד האאוטפילדים ההגנתיים הטובים בליגה, כשכל אחד מהם מחזיק ב"גולדן גלאב".

בי ג'יי אפטון שחקן טמפה ביי רייז. Bill Kostroun, AP
כמו כפפה ליד באאוטפילד של סיאטל. אפטון/AP, Bill Kostroun

אובלדו חימנז (קולורדו רוקיז) לניו יורק יאנקיז

התכנית של היאנקיז הייתה להעביר את החצי הראשון של העונה על הגב של סי.סי. סבאת'יה ואי.ג'יי בארנט ולקוות לטוב מברתולו קולון ופרדי גרסיה. שני המגישים האחרונים הפתיעו לטובה, אבל היאנקיז יודעים שזה הימור להסתמך על קולון וגרסיה למשך שאר העונה. רק בסופ"ש האחרון המחבטים של טורונטו הלמו בשניהם קשות. הפסים מהברונקס חייבים עזרה ברוטציה, כשחזרתו של פיל יוז מאוד מעודדת אבל הם צריכים משהו יותר גדול כדי לעלות לפלייאוף מהמקום הראשון בבית. המשהו הגדול אותו מחפש בריאן קשמן יכול להיות בדמותו של מגיש הרוקיז. חימנז הימני נתן שלושת רבעי עונה פנטסטיים בעונה שעברה, אבל את הנוכחית החל ברגל שמאל. בשבוע האחרון היאנקיז עוקבים קרוב אחרי חימנז ובוחנים היטב את התנועה המכנית שלו. אחת הסיבות שימנעו את הגעת חימנז היא דרישות קולורדו, או חוסר הרצון של היאנקיז לוותר על פרוספקטים. במקרה כזה, היאנקיז יכולים לפנות לדרק לואו מאטלנטה, אדווין ג'קסון משיקגו וייט-סוקס או אפילו קרלוס זמבראנו מהקאבס.

עוד קבוצות: בוסטון רד-סוקס גם כן מחפשת חיזוק ברוטציה או באאוטפילד, סינסינטי רדס מחפשת חיזוק לרוטציה, לוס אנג'לס איינג'לס מחפשת שחקן לבסיס השלישי ודטרויט טייגרס תשמח לקבל מחבט נוסף או מגיש פותח שיעזור לה במירוץ לפלייאוף.

אובלדו חימנז שחקן קולורדו רוקיז. Nick Wass, AP
יכול לעמוד בלחץ של הברונקס? חימנז/AP, Nick Wass

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully