וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עידן טל: "היו לי הצעות, הלב אמר אחרת"

10.7.2011 / 11:40

הקשר הוצג רשמית בקבוצת נעוריו, הפועל ירושלים: "הרצון לסגור מעגל הכריע". קדוש: "מזכיר לי את החזרה של אוחנה לבית"ר"

מגד גוזני

צילום ועריכת וידאו: קובי אליהו

עידן טל הוצג הבוקר (ראשון) רשמית כשחקן הפועל ירושלים במסיבת עיתונאים חגיגית במלון "קראון פלאזה" בעיר. ביום שישי הפתיע הקשר בן ה-35 וחתם לשלוש שנים בקבוצת נעוריו. לאחר השנתיים הראשונות יבחנו הצדדים אם השחקן ימשיך בשנה השלישית כשחקן פעיל או יפרוש ויישאר חלק מהמועדון. בכך חוזר טל לקבוצה האדומה מהבירה 15 שנה לאחר שעזב את המועדון, ויחד איתו תנסה העולה החדשה לליגה הלאומית לשוב לליגת העל.

עידן טל חתם לשלוש שנים בהפועל ירושלים

"אני מאוד נרגש", אמר טל והקריא הודעה שהכין מראש: "אני חוזר למועדון בו גדלתי ובו חונכתי להיות שחקן. לפני כשבועיים החל מו"מ. לקחתי החלטה קשה במובן החיובי והיו לי לבטים קשים. היו לי הצעות מפתות, אבל הלב אמר אחרת. הרצון לסגור מעגל הכריע. אני רוצה להודות לבית"ר לצוות הניהולי, המקצועי, השחקנים והאוהדים ומעל כולם למאיר הרוש. אני מאחל להם הצלחה בהמשך הדרך ומאחל לנו שנעמוד בציפיות ובאתגרים שמצפים לנו השנה ונעשה את זה בצורה הטובה ביותר".

הקשר הוסיף לגבי הבחירה בקבוצת נעוריו: "לא ידעתי איך ומה קורה בהפועל ירושלים ולא ידעתי למה לצפות. כשנפגשתי עם האנשים האלה, היה קל לי לקבל את ההחלטהץ קשה מבחינה מקצועית, אבל קל לנפש ולגוף. אני לא בא לקחת על עצמי, יש בקבוצה שחקנים טובים ונשתף יחד פעולה. טוב שיש ציפיות בקבוצה".

על הפילוג בין אוהדי הפועל ירושלים ואוהדי הפועל קטמון אמר טל: "כולנו יודעים וידענו מה קרה בשנים האחרונות עם הפועל ירושלים וחבל. אף פעם לא רציתי שהמועדון יתפורר. לגבי האוהדים, הפועל ירושלים זאת אימפריה. לאנשים יש זיכרון קצר, אבל מדובר במועדון שהביא 6,000-8,000 צופים בליגה הארצית. בתוך תוכם, כולם רוצים שהקבוצה תצליח ואני מאמין שהם יבואו. הם אוהבים את הקבוצה והם יבואו לבד".

השחקן התבקש להתייחס לבית"ר ירושלים, אותה עזב אחרי ארבע שנים: "לא עזבתי את בית"ר בכעס. תרמנו אחד לשני. נתתי את כל מה שאני יכול לטובת המועדון. נעלבתי מההצעה, אבל זה כבר לא משנה ואין טעם לדבר על זה. כסף לא היה עניין, אחרת הייתי בוחר בקבוצות אחרות בליגת העל".

עידן טל מוצג כשחקן הפועל ירושלים. מגד גוזני
"אין כעס על בית"ר". טל/מגד גוזני

לופא קדוש: "החזרה שלו מזכירה לי את אלי אוחנה"

יו"ר הפועל ירושלים גיל רז פתח את הדברים ואמר: "זה יום חג להפועל ירושלים. השתנה פה הרבה. קיבלנו את הפועל ירושלים עם כתפיים שמוטות והיום הקבוצה עם ראש מורם וחזה מתוח. הקבוצה בנויה טוב, מנוהלת טוב עם שחקנים פנטסטיים. לתוך המכלול הזה החלטנו להוסיף עוד חיזוק. עוד שחקן שהוא משכמו ומעלה. שחקן שיכול להוסיף לנו מהניסיון, הכישרון, היכולת והמוטיבציה. כך נולד המהלך להביא לכאן את הטאלנט שנקרא עידן טל. אנחנו מאוד שמחים שטל הסכים לבוא ולהיות איתנו וחושבים שגם לנו יש הרבה מה לתת לו. המו"מ לא היה קל. טל ויתר על הרבה דברים כדי להיות בירושלים. הוא מבין היטב שהיום מדובר במועדון ששווה להיות בו. זה המקום שבו הוא צריך להמשיך את הקריירה שלו".

הבעלים עמוס סאסי הוסיף: "בשנתיים האחרונות אנחנו עושים עבודה להחזיר את הפועל ירושלים למקום שהיא ראויה להיות בו. לפני חודש וחצי חשבתי שההעברה של עידן טל היא פנטזיה. לאט לאט הבנו שיש על מה לדבר. הוא ויתר על המון דברים ובא על מנת לעזור לנו להמשיך בדרך".

המאמן לופא קדוש התייחס לרכש החדש: "אני חושב שעידן קיבל החלטה טובה, כי יש לו פה בית חם. הפועל ירושלים מנוהלת ומאורגנת לא פחות טוב מהרבה קבוצות בליגת העל. כשהגעתי לפה, היו פה 40 או 50 שחקנים שלא הכרתי אף אחד מהם, והצירוף של עידן טל זה חלק מהתהליך שעוברת הקבוצה. היום הקבוצה יכולה להתגאות במה שהיא עושה, כשהרבה שחקנים שלה חוזרים הביתה".

"לא הרבה שחקנים עברו קריירה כמו של טל", אמר קדוש, "אני מאמין שהוא יקרין לצעירים איך שחקן מקצוען צריך להתנהג, והחשיבות שלו היא הרבה מעבר ליכולת שלו. הוא לא יתבקש לעבור ארבעה שחקנים ולתת גול, אלא לשדרג את הקבוצה בהרבה מובנים. הליגה הלאומית מאוד קשה, כשיש רק עולה אחת עם עם מבנה מאוד קשה, אבל נגיע מוכנים".

קדוש סיכם עם השוואה מתבקשת: "החזרה של עידן מזכירה לי את הקטע עם אלי אוחנה, שחזר לבית"ר וויתר על כסף כדי לחזור", וביקש מאוהדי הקבוצה: "כל הנטישה של אוהדי הפועל ירושלים, שפעם הייתה הקבוצה המובילה בעיר, נבעה ממחאה על ניהול והתנהלות, אבל הכל היום מתוקתק. הגיע הזמן שהאנשים יעשו צעד אחורה ויחזרו, כי אנחנו צריכים את הקהל שלנו. אי אפשר להצליח בלי קהל. האוהדים יכולים להמשיך ללכת למשחקים של קטמון, אבל יש להפועל ירושלים קבוצה חזקה ומתפקדת".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully