וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חתיכת טים פלייר

אריאל גרייזס

8.7.2011 / 12:20

אריאל גרייזס משתאה מהתרומה של טים וייקפילד למשחק בכלל ולקבוצה שלו, ומנסה לקבוע מי מתמודדים ומי סתם מעמידי פנים

בסוף השבוע האחרון חגגו בארה"ב את יום העצמאות המי יודע כמה שלהם וגם אנחנו החלטנו לחגוג אותו בדרך הכי הגיונית לנו – לנסוע לקנדה, כמובן. בילינו חלק ניכר מסוף השבוע באי ונקובר (לא לבלבל עם העיר ונקובר, שנמצאת מרחק מעבורת מהאי), שהוא אי די גדול - פי כמה ממדינת ישראל בקלות, אבל בכל קילומטר מרובע שלו כנראה יורד יותר גשם מכל המדינה שלנו ביחד. ככה זה ישראלי, בכל מקום שהוא נמצא הוא סופר את כמות המים ומסנן קללה מתחת לשפם שלו בכל פעם שהוא חוצה עוד גשר מעל נחל גועש (בדיוק כמו שהוא מקלל בסופר כשהוא עומד מול מדף מלא חומוסים "בטעם ארטישוק". נשבע, יש כזה דבר), סוג של תגובה אינסטקטיבית של ישראלי. אני כמעט מתפלא שהילד בין השלוש וחצי שלי לא אומר כשהוא רואה מפל "אם רק היה לנו את המים של המפל הזה למשך שנה כל בעיות המים שלנו היו נפתרות".

מפלי הניאגרה, קנדה. ShutterStock
מה כבר ביקשנו? כולו מפל אחד כזה, וכל בעיות המים שלנו היו נפתרות/ShutterStock

לארה"ב חזרנו בערב של הרביעי ביולי והספקנו להתמקם במלון בדיוק בזמן כדי לקבל חגיגת זיקוקים שלא ראינו כמוה הרבה זמן. במדינת וושינגטון, בה שהינו באותו ערב, מנצלים כל מגרש פנוי בשבוע של הרביעי ביולי כדי להקים אוהלים לממכר זיקוקים, מה שאומר שכל ילד בן חמש הופך למדען טילים לערב אחד ובשעה 10 בערב, בדיוק כשהילד שלך מנסה לישון, אתה מרגיש כאילו אתה באמצע עזה. יצא לי להיות בבסיס תותחנים באמצע של אחד מאותם מבצעים בלבנון – וזה הרגיש אותו דבר.

בואו לבקר: הבלוג של אריאל גרייזס

התאריך הזה לא רק מסמן את יום העצמאות האמריקאי אלא גם את נקודת האמצע של עונת הבייסבול. כשהאול סטאר כבר מעבר לפינה, זה זמן טוב לעצור שניה ולנסות לראות אילו קבוצות יכולות להמשיך להתמודד. מה שמעניין העונה, לטעמי, שקשה מאוד לבוא ולפסול קבוצות מהמירוץ לחלוטין. כן, בולטימור וטורונטו לא ירוצו לראשות ה-AL מזרח וקנזס סיטי (שוב) לא תרוץ לראשות ה-AL מרכז. אבל גם אם נפסול עוד כמה קבוצות כמו יוסטון, הקאבס או הדודג'רס, האם באמת מינסוטה יכולה להתחיל למכור את הנכסים שלה כשהיא רק 8 משחקים מאחור? מה לגבי המטס, האם מסוגלים לרוץ לוויילד קארד לאור ההצלחה ההתקפית שלהם בזמן האחרון? שלא לדבר על ה-NL מרכז, שם 4 קבוצות רבות על ראשות הבית או כל בתי ה-AL שם לשלוש קבוצות יש זכות לטעון לכתר. בואו ננסה לעשות סדר.

קרלוס בלטראן שחקן ניו יורק מטס. Edc Andrieski, AP
יש לבלטראן והמטס סיבה לחלום?/AP, Edc Andrieski

קונטנדרים: רד סוקס, יאנקיס, טמפה, דטרויט, ווייט סוקס, טקסס, אנהיים, פילי, אטלנטה, מילווקי, סט לואיס, סן פרנסיסקו, אריזונה וקולורדו (כן, קולורדו. ב-NL מערב באמת שהכל יכול לקרות).

- נרחיב שניה על הרד סוקס (כן, הרד סוקס – באמת מזמן לא דיברנו עליהם). נראה שבדיוק כמו בשנה שעברה, גם השנה הגרביים סובלים ממכת פציעות בלתי נגמרת. כרגע, שלוש חמישיות מהרוטציה הפותחת (בוקהולץ, לסטר ומאטסוזקה, אם כי זה דווקא רווח נקי) נמצאים ברשימת הפצועים, כך שהקבוצה צריכה לסמוך על מגישים כמו ווייקפילד (עוד שניה עליו), אנדרו מילר שמזמן נדמה שויתרו עליו ואסבס, וזה בלי לדבר על ג'ון לאקי, שהוא כנראה הפיצ'ר הכי מאכזב בליגה השנה.

למרות כל זאת, בוסטון חזרה הלילה למקום הראשון בבית ה-AL מזרח, בית שבו נמצאות שתיים מהקבוצות הטובות בכל הליגה. איך הם עושים את זה? פשוט מאוד – התקפה מעולה. הרכישה של אדריאן גונזאלס מסתברת כטובה ביותר שעשו ברד סוקס מאז שהביאו את קורט שילינג, ג'קובי אלסבורי הופך לנו מול העיניים למפלצת שאף אחד לא חשב שהוא יכול להיות, ואפילו ביג פאפי חזר להיות ביג פאפי. אם הייתי צריך להמר, הייתי אומר שברגע שהפיצ'רים הפצועים יחזרו, הרד סוקס יתחילו לברוח לשאר הקבוצות בבית.

- מילה על טים וייקפילד, כמובטח. כמו כל שנה, וייקפילד נותן סטטיסטיקה בינונית של ERA באיזור ה-4-5, עם מאזן ניצחונות-הפסדים מאוזן למדי, אבל מה שהבחור נותן לרד סוקס נמדד בהרבה יותר מסתם סטטיסטיקה. הידיעה שיש לך שחקן שיכול לעלות מתי שאתה רוצה איתו אם כפותח ואם מהבולפן, והוא ייתן לך תפוקה ברורה וישקיע את כל מה שיש לו כל ערב – גם בגיל 44 – נותנת לרד סוקס שקט נפשי עצום. הדבר שהכי מדהים אותי לגבי וייקפילד הוא החוזה שיש לו עם הרד סוקס, שאומר שהם יכולים לחדש אותו כל שנה בדיוק באותו סכום. כי את וייקפילד לא מעניין לקבל עוד כסף או תפקיד יותר קבוע – הוא שם בשביל המועדון. בדיוק בגלל זה יותר מאשמח לראות אותו שובר את שיא הניצחונות של פיצ'ר במדי הרד סוקס, שיא שמוחזק על ידי שחקן שאולי שמעתם עליו בשם סיי יאנג.

- אם בשבירת שיאים עסקינן, רק לי זה נראה מעניין שדרק ג'יטר הולך להיות היאנקי הראשון להגיע ל-3,000 היטס?

טים וייקפילד שחקן בוסטון רד סוקס. Gene Puskar, AP
לא נכנס למו"מ מיותר, פשוט רוצה להמשיך להגיש. וייקפילד/AP, Gene Puskar

פריטנדרים: קליבלנד (פיצ'ינג רעוע מדי), מינסוטה (אין התקפה), סיאטל (ממש אין התקפה), מטס (נו, מטס, צריך להסביר?), פיטסבורג (כנ"ל), סינסי (לא מסוגלים להתמודד בכלים של הברוורס וקרדינלס, במיוחד כשווטו לא באותה רמה כמו שנה שעברה).

- הוכחה מספר 422 לדעיכתה של התרבות המערבית: הגימיק השיווקי החדש של באד לייט (או מילר, ממילא הטעם של כולם אותו דבר) – בקבוק בירה עם תווית שאפשר לכתוב עליה משפטים מתחכמים

- זיטו, מותק, זה שחזרת להגיש כמו שצריך זה הכל טוב ויפה אבל מה זה שווה בלי השפם? טוב, לפחות יש לנו פה בסיאטל את ברנדן ריאן)

- אוהב/לא אוהב: אוהב: בחורות שרצות עם חצאית טניס. לא אוהב: הומראן דרבי

- משהו שלא ברור לי לגבי האול סטאר – הוא הולך להיות משוחק באריזונה, מה שאומר שמשחקים לפי חוקי ה-NL. אז איך לעזאזל דיוויד אורטיז ומייקל יאנג נמצאים בסגל ה-AL על תקן DH?

- ריאן ווגלסונג, אול סטאר. הנה משפט שלא האמנתי שאי פעם אשמע.

- ועוד שאלה קטנה – מישהו יודע איך פתאום אלברט חזר לשחק אחרי שסיפרו לנו שהוא הולך להיעדר חודשיים? מה בדיוק פספסתי פה?

- הוכחה מספר 509 לדעיכתה של התרבות המערבית: במפעל שבו אני עובד, במתקן הסבון למשתנות הגברים יש מונה שמודיע עוד כמה ימים נשארו עד שהוא צריך מילוי.

- זה אולי טיפה מוקדם כי הוא בסך הכל בשנתו השניה, אבל אפשר כבר להגיד שההייפ על ג'ייסון הייווארד היה הרבה יותר מדי מוגזם. עם ממוצע של 23 אחוז, תשעה הומראנס וגם הרבה פציעות, נראה שהפיצ'רים בליגה כבר למדו אותו והתקרה שלו הרבה יותר נמוכה ממה שחשבנו בהתחלה.

- מעקב פיטסבורג – 87 משחקים בתוך העונה, מאזן 45-42. אני חושב שהרגשתי משהו בחלציים שלי כרגע.

ריאן ווגלסונג שחקן סן פרנסיסקו ג'איינטס. Duane Burleson, AP
אתה באולסטאר? אתה? ווגלסונג/AP, Duane Burleson

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully