וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפועל פ"ת: "הסיבה העיקרית לפירוק - עיקולי מס הכנסה"

6.7.2011 / 7:36

המנכ"ל אפי צפריר מסביר את הסיבות לפתיחה בהליך. המפרק שוחח עם השחקנים: "מאמין שנצליח לגייס תקציב מינימום"

לידיעה הראשונית על כוונת הקבוצה ללכת לפירוק

"הסיבה העיקרית לכך שהפועל פתח תקוה החליטה ללכת לפירוק הוא נושא החובות, שלצערי לא יכולנו לעמוד בהם. החוב העיקרי הוא למס הכנסה (2.8 מיליון שקל, א"י) שהטיל עיקולים על כספנו בהתאחדות לכדורגל". כך אמר אמש המנכ"ל אפי צפריר בהתייחס להחלטה של המועדון להיכנס להליך המשפטי שמטרתו להקפיא את בקשות הנושים. לדבריו של צפריר: "בשלב הזה לא נצטרך להגיע לפתרון על הנושים, כמו מס הכנסה. העיקולים שהוטלו על החשבון בהתאחדות ועל החשבון של המועדון יוסרו".

כזכור, כבר בסוף בחודש מאי פורסם על ההחלטה של הפועל פתח תקוה ללכת לפירוק. בשבוע שעבר, כזכור, אישרו בעמותת האוהדים החדשה שכוללת את הספונסרים החדשים כי היא מעדיפה להיכנס לתהליך הזה מתוך מודעות לחובות הגדולים ומתוך דאגה לעתיד המועדון. אתמול נתן עו"ד רועי שובל חותמת סופית לעניין, כשביקש למנות מפרק למועדון, עו"ד ליאור דגן. המשמעות היא שפתח תקוה תפתח עם מינוס תשע נקודות, אבל נושיה לא יוכלו לדרוש את הכסף באופן מיידי. עו"ד שובל אמר אתמול: "ברגע שהרשויות הטילו עיקולים על מקורות ההכנסה, המועדון לא יכול היה לתפקד". בשלב הראשון יתבקשו חלק מהשחקנים לקצץ בחוזים. במידה ויסרבו ופתח תקוה לא תכבד את החוזים שלהם, הם יהפכו לנושים והמפרק יצטרך להגיע איתם להסדר.

ההערכה היא שינסו לגייס כסף לפי המקורות הבאים: שישה מיליון שקל הכנסות, ועוד 5.5 מיליון שקל לפי הפירוט הבא: מיליון שקל מחברת "מאן", מיליון שקל מציון דלל ועו"ד אמיר יקותיאל, מיליון שקל ממכירת מנויים וכרטיסים, ועוד 2.5 מיליון שקל ממכירת שחקנים וספונסרים נוספים.

ההערכה היא שגל חצור יעזור במאות אלפי שקלים. פתח תקוה אמורה להכניס גם 250 אלף שקל ממכירת רפי דהן (25 אחוז מהעסקה) ועוד מיליון שקל ממכירת עידו אקסברד - שעסקת העברתו למונס נסגרה והוא אמור לחתום לאחר מו"מ על שכרו - שתניב מיליון שקל. במצב הזה, פתח תקוה תצטרך לגייס פחות ממיליון שקל.

מאיגוד האוהדים נמסר אתמול: "האיגוד מברך על כניסתה של העמותה להליך פירוק, ומודיע על הצטרפות ליוזמת אוהד הקבוצה ואיש העסקים ציון דלל, במטרה להביא להתגייסות כוללת למען הפיכת הפועל פתח תקוה לקבוצת האוהדים הראשונה בליגת העל".

המפרק דגן ערך היום היום אסיפת שחקנים, כדי להסביר להם את המצב המסובך העובר על המועדון. "אני מאמין שנצליח לגייס את תקציב המינימום והקבוצה תישאר בליגת העל", אמר דגן לשחקנים, "בקרוב אשב עם כל אחד מכם ונקבל החלטות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully