וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סיכום השבוע בבייסבול: הציץ ונפגע

יובל קליין

4.7.2011 / 16:33

בדיוק כשחוזה רייס בדרך לשיא באה הפציעה במפשעה ומעוררת דאגה במטס. וגם: קרפנטר מתאושש וקליף לי שם את יוני מאחור

דרק ג'יטר שחקן ניו יורק יאנקיז. Kathy Kromnicek, AP
עוד שבוע עבר בלי דרק ג'יטר, אבל לא לדאוג, הוא חוזר/AP, Kathy Kromnicek

AL מזרח

סוויפ השבוע: היאנקיז שלחו השבוע מסר חזק מאוד לשאר הקבוצות בליגה עם הסוויפ הביתי על מילווקי. שלושת הניצחונות הביתיים הראו יכולת התקפית יוצאת מן הכלל של הפסים, במיוחד של מרק טשיירה, שרשם את ההומר ה-300 שלו בקריירה. היאנקיז ממשיכים להיראות טוב למרות החסרונות של דרק ג'יטר ופיל יוז, שאמורים לחזור השבוע. להזכירם, יוז פתח בשנה שעברה במדי האמריקן ליג באולסטאר, ואם ישחזר את היכולת שלו מהשנה שעברה, מצבם של היאנקיז טוב מאוד. אם כבר דיברנו על האולסטאר, מי שיכול להיות מאוכזב אצל היאנקיז הוא סי.סי. סבאת'יה שלא זומן למשחק החגיגי. זה לא ממש משנה, כי סבאת'יה מתוכנן להגיש יום לפני הפגרה, ככה שבכל מקרה הזימון היה על הנייר בלבד.

פעם ראשונה גלידה: יאמיקו נבארו עלה בפעם הראשונה לחבוט במדי בוסטון מול יוסטון בשבת. באותה הזדמנות השורטסטופ הצעיר רשם את הומראן הבכורה שלו בליגה. זו מתחילה להיות מסורת אצל הרד-סוקס, כשילדים מעיפים כדור ליציע בהזדמנות הראשונה שלהם (ריאן קליש רשם גרנד סלאם בחבטת הראשונה). יצא לי להיות באותו משחק ביוסטון, והכדור של נבארו נחת ארבע שורות לפני. מספר אנשים של האסטרוס ניגשו לאיש שתפס את הכדור וביקשו שיצטרף אליהם. מסתבר שהאסטרוס רצו לתת את לנבארו את הכדור כמזכרת, ובתמורה הצופה קיבל כובע, חולצה וכרטיסים לתאים היקרים של האסטרוס למשחק בעתיד. מה שנקרא, תפיסה שווה זהב.

הנתון הסטיסטי השבועי: ג'וני דיימון עבר את טד וויליאמס ברשימת החובטים של כל הזמנים. לדיימון יש כרגע 2,658 חבטות, ארבע יותר ממספר 9 האגדי של בוסטון. ההישג הזה של דיימון מרים את השאלה האם האאוטפילדר יכנס להיכל התהילה כשיפרוש.

ג'וני דיימון שחקן טמפה ביי רייז. Brian Blanco, AP
מגיע לו היכל תהילה? ג'וני דיימון/AP, Brian Blanco

AL מרכז

קבוצת השבוע: הבחורים של אוזי גיין סוגרים שבוע טוב בו הם מנצחים שתי סדרות, האחת בקולורדו והשניה בריגלי. אחרי פתיחת עונה מאכזבת, הגרביים נמצאים משחק אחד ממאזן מאוזן ושלושה משחקים וחצי מדטרויט. הווייט סוקס קיבלו עזרה מפתיעה השבוע מחואן פייר. האאוטפילדר המרכזי ידוע בעיקר ביכולות ההגנה שלו ואחוזי עלייה לבסיס, אבל פייר הראה שהוא מסוגל גם להכניס כמה רצים הביתה. הוא סיים את השבוע עם 7 ריביז שכללו שני דאבלים וטריפל בודד. בנוסף, פול קונרקו ממשיך את העונה הפנטסטית שלו והוא ממקום שלישי בטבלת ה-RBI של האמריקן ליג עם 62. למרות היכולת, פולי לא נבחר לסגל האול-סטאר על ידי צוות האימון אבל יש לו עוד סיכוי, שכן הוא בתחרות למקום האחרון בסגל.

בעיות סגירה: בדומה לווייט סוקס, גם מינסוטה טווינס החלו את העונה ברגל שמאל ועושים קולות של קאמבק מאז חזרתו של ג'ו מאוור. הדרך של הטווינס עוד ארוכה, במיוחד עם היכולת של הקלוזר שלהם מאט קאפס. בשבת מול מילווקי, קאפס איבד יתרון של שלוש ריצות. למחרת המאמן רון גארדנהייר ראה דה ז'וו, כשקאפס הרשה שתי חבטות והעמיד את היתרון בעל שתי הריצות בסכנה. גארדנהייר לא היסס, שלח את קאפס לספסל וגלן פרקינס עשה את העבודה והשיג את השמירה. באופן אירוני, ג'ו ניית'ן לא הרשה אף ריצה או חבטה בשני אינינגים בסדרה האחרונה. היכולת של פרקינס מעמידה בסימן שאלה את תפקידו של קאפס, במיוחד אחרי שג'ו ניית'ן תפס את תפקיד הסט-אפ.

sheen-shitof

מאריכים את האקט

כך תשפרו את הביצועים וההנאה במיטה - עם מבצע בלעדי

בשיתוף "גברא"
פול קונרקו שחקן שיקגו וייט סוקס. Num Y. Huh, AP
למה הוא לא באולסטאר? קונרקו/AP, Num Y. Huh

AL מערב

יום הולדת שמח: לנלסון קרוז מטקסס ריינג'רס היה יום הולדת מצויין, כשסיים את המשחק מול פלורידה עם שיא של שישה ריביז, שכללו הומר שלוש-ריצות וטריפל. האאוטפילדר בן ה-31 הוסיף גם הומר הלילה, אבל המארלינס יצאו עם ידם העליונה מארלינגטון. שחקן הבסיס השני של הריינג'רס ואולי שחקן נבחרת ישראל בעתיד איאן קינסלר חבט אתמול להומראן, אבל השיא שלו היה ביום רביעי ביוסטון, שם הוא רשם משחק מצוין עם שני הומראנס.

סופו של עידן: הטרייד של מארק אליס לקולורדו רוקיז אמור להיות הסנונית הראשונה של העברות עד הדד ליין ב-31 ליולי. אולי מבחינת חובב הבייסבול הרגיל, הטרייד הזה לא אמור לעשות כותרות ובאמת הוא לא עשה, אבל יש כאן משהו מאוד מעניין. אליס שיחק 11 שנים בקוליסאום של אוקלנד. הוא מעולם לא זכה בכפפת הזהב או בתואר אחר כלשהו, אבל אין שחקן אחר שהחזיק כל כך הרבה זמן אצל בילי בין. אוקלנד הצליחה סופסוף לנצח סדרה שבה אירחה את אריזונה בבית. המגיש שרשם את הנצחון הלילה, ג'יו גונזאלס, נבחר לייצג את הקבוצה במשחק האולסטאר.

נלסון קרוז שחקן טקסס ריינג'רס. Franklin Gutierrez, AP
מסיבה עצמית ביום ההולדת. קרוז/AP, Franklin Gutierrez

NL מזרח

מר טריפל: בדרך כלל 15 טריפלים הם ממוצע לקבוצה בשנה, אבל חוזה רייס הגיע לכמות הזו עוד לפני האולסטאר. לשורטסטופ המלהיב של המטס יש יותר טריפלים מ-14 קבוצות בליגה והוא לא מתכוון לעצור. "העבודה שלי היא ליצור ריצות וזה יותר קל כשאתה במרחק 28 מטר מהמטרה", אמר רייס לפני הסדרה מול היאנקיז בסוף השבוע. כרגע הוא נמצא בקצב של 31 לעונה, כשהשיא של טריפלים לעונה הוא 23. לצערם של אוהדי המטס, לא רק שהם הפסידו את הסדרה, אלא איבדו את רייס שגם נפצע קלות במפשעה והוא בספק למשחק הבא. ביום ראשון המטס הצליחו לרשום ניצחון מתוק, כשהם גורמים למריאנו ריברה איבוד שמירה ראשון נגד היריבה העירונית מאז 1999. את חבטת הניצחון רשם ג'ייסון ביי, שמפתיע השנה בעיקר בחלק ההגנתי עם כמה מהלכים נהדרים.

בחירה מפתיעה: מאמן הג'איינטס ברוס בוצ'י, שיאמן את הנשיונל ליג השנה במשחק האול-סטאר, עשה בחירה מעניינת עם גבי סאנצ'ז כמחליף בבסיס הראשון. זה השאיר את הכוכב של הפיליז ריאן הווארד בבית. סאנצ'ז בן ה-27 מוביל את הקבוצה כמעט בכל הקטגוריות ההתקפיות. בקשר לשחקן אחר, ג'ק מק'קיאון מאמן המארלינס אמר: "אמרתי לו שהוא יכול לעשות את זה, הוא עובד קשה ועד השבוע האחרון באמת סחב אותנו על הגב". מק'קיאון מתכוונן להנלי רמירז, שהחל להראות את היכולת ההתקפית שלו השבוע עם שמונה חבטות ושמונה ריביז. גראנד סלאם שלו מול הריינג'רס עזר למארלינס לנצח בשבת, והם נמצאים עם הפנים קדימה לסדרה קשה מול הפיליז.

הנתון הסטטיסטי השבועי: ה-ERA של קליף לי בחודש יוני היה בלתי נתפס, 0.21 ומאזן של 0:5. פשוט מדהים. לפני המשחק הלילה הוא רשם 32 אינינגים ללא ריצה, אבל את חודש יולי הוא החל עם אינינג שמיני שחור מול טורונטו שגרם להפסד 7:4. זו הפעם השנייה בקריירה של המגיש השמאלי שבה הוא מרשה שלושה הומראנס באינינג אחד.

חוזה רייס שחקן ניו יורק מטס. Seth Wenig, AP
למה עכשיו, דווקא כשטוב לי?/AP, Seth Wenig

NL מרכז

הנגר עובד שעות נוספות: לא רק שכריס קרפנטר הגיש משחק שלם מול בולטימור השבוע, הוא עשה זאת כשהוא רושם 132 הגשות במשחק ש-91 מהן היו בתוך הסטרייק זון. עם הפציעה של אדם ויינרייט בתחילת השנה, הלחץ עבר לקרפנטר, שהתקשה לעמוד בו עם מאזן ו-ERA לא מלהיבים. אבל אם הקרדינלס רוצים להיות במירוץ לפלייאוף עם מילווקי הם חייבים את המגיש שלהם במיטבו, והם מקווים שהמשחק בבולטימור יהיה נקודת המפנה. עוד אצל סנט לואיס, לאנס בארקמן נותן עונת קריירה והוא נבחר בצדק לפתוח באולסטאר. "הפומה" כבר עם 22 הומרים,18 מהם היו במשחקי חוץ.

ממשיך ברצף: ריאן ברון ממשיך להיות בכושר מטורף. האאוטפילדר של מילווקי שנבחר לפתוח באולסטאר האריך את רצף החבטות שלו ל-22, הרצף השלישי הארוך בהיסטוריה של הברוורס. מגיע צל"ש לאוהדי יצרני הבירה השנה. לא רק שהם ממלאים את מילר פארק מדי ערב, הם הצליחו לשלוח שלושה שחקנים להרכב הפותח של הנשיונל ליג. לברון יחברו פרינס פילדר וריקי וויקס.

הנתון הסטיסטי השבועי: הניצחון הלילה של קווין קורייה היה ה-11 שלו העונה. בכך הוא המגיש הראשון בפיטסבורג מאז 1980 לרשום 11 ניצחונות או יותר לפני פגרת האולסטאר.

קווין קורייה שחקן פיטסבורג פייראטס. Ann Heisenfelt, AP
מגיש עם 11 ניצחונות לפני האולסטאר בפיטסבורג? הכצעקתה? קורייה/AP, Ann Heisenfelt

NL מערב

משאלות מתגשמות: סן פרנסיסקו ג'איינטס ממשיכה לייצר סיפורים מעניינים. נתחיל עם בריאן ווילסון, שאיבד שתי שמירות השבוע. ביום שישי מול דטרויט, הקלוזר הצבעוני פשוט איבד את העשתונות כאשר אחרי שהרשה שתי ריצות ירד לספסל והוציא את זעמו על ג'ריקן הגייטורייד בעזרת מחבט. היה מצחיק לראות איך כל שחקני הקבוצה פינו לו את הדרך ונמנעו מליצור קשר עין עם הקלוזר המזוקן. לאחר המשחק, בו הג'איינטס ניצחו בהבדל של ריצה אחת כמו שהם יודעים לעשות, ברנדון קרופורד צייץ בטוויטר שלו: "הלוואי שנצליח לנצח פעם אחת בהבדל של 10 ריצות". פיית המשאלות כנראה נמצאת בטוויטר, כי למחרת התקפת הג'איינטס התפוצצה על הטייגרס וניצחה 3:15. ומה נגיד על ריאן ווגלסונג, שבגיל 33 נבחר לאולסטאר בפעם הראשונה?

בעיות אימפוטנציה: אין דרך אחרת להגדיר את העונה של סן דייגו פאדרס. הקבוצה מדורגת אחרון בריצות בליגה והיא כבר סיימה 13 משחקים העונה ללא ראן. זה נראה כאילו לקבוצה יש רק שני שחקנים שיכולים לחבוט, צ'ייס הדלי וריאן לודוויק. אפילו הרוקי המבטיח אנתוני ריזו נדבק במחלה, כשבכל הסופ"ש האחרון מול סיאטל הוא רושם חבטה בודדת. אירוע ביזארי קרה בסדרה, כשלוח התוצאות בסיאטל נתן לקמרון מייבין הליכה למרות שהיו רק 3 בולס. השופט סמך על לוח התוצאות ולא ספר בעצמו, והביזאריות המשיכה כשאלברטו גונזאלס הכניס את מייבין הביתה בסינגל.

נקודות אור בודדות: בשבוע שעבר למדנו שהדודג'רס החלו תהליך של פשיטת רגל, אבל אנחנו נמשיך להתרכז בבייסבול, ובמיוחד במאט קאמפ וקלייטון קרשאו, שתי נקודות האור הבודדות בעתיד הלא ברור של הקבוצה. קרשו הצעיר נבחר בשבוע שעבר לשחקן השבוע של הנשיונל ליג, אותה הוא מוביל בסטרייקאאוטס. הוא מחזיק ברצף של שלושה משחקים בהם הוא רושם יותר מ-10 סטרייקאאוטים. בצד ההתקפי, מאט קמפ נחשב למועמד לטריפל קראון, כשהוא מעמיד נתונים שמציבים אותו בטופ 3 בכל הקטגוריות. שניהם נבחרו לאולסטאר וייצגו את הדודג'רס באריזונה.

ברנדון קרופורד שחקן סן פרנסיסקו ג'איינטס. Charlie Arbogast, AP
לפעמים חלומות מתגשמים. ברנדון קרופורד/AP, Charlie Arbogast

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully