וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפועל פתח תקוה: פיפ"א איימה להפחית שלוש נקודות

4.7.2011 / 16:50

הקבוצה קיבלה מכתב בעקבות תביעה מצד קבוצתו הטורקית של אדו, ומיהרה לשלם את הכסף. צפריר: ”לא רצינו להסתכן”

מוסד הבוררות של פיפ"א שלח היום (שני) מכתב אזהרה להפועל פתח תקוה, בו צוין כי היא תפחית ממאזנה שלוש נקודות ליגה בעקבות אי קיום תביעה מצד גנצ'לרבירליג'י, הקבוצה הטורקית המחזיקה בכרטיסו של הבלם דניאל אדו. במכתב מפורט כי הפועל פתח תקוה לא שילמה את פסק הבוררות שנקבע בעבר, לפיה עליה להעביר 11 אלף יורו (55 אלף שקלים) באופן מיידי לגנצ'לר תמורת המעבר של אדו, ואם לא תעשה כן היא עלולה אף לרדת ליגה. אגב, המכתב הגיע תחילה למכבי פתח תקוה, שמיהרה להעבירו ליריבה העירונית.

פתח תקוה יידעה בעניין את יועצה המשפטי עו"ד שי אליאס, וזה הורה למנכ"ל אפי צפריר להעביר מיידית את הכסף, כשבמקביל מתכוונת הקבוצה לתבוע בחזרה את כספה מהטורקים. צפריר אישר את הידיעה והוסיף בתגובה: "לא ברורה לנו הדרישה של פיפ"א. לא רצינו להסתכן בהפחתת נקודות ולכן מיהרתי להעביר את הכסף. נתבע את הטורקים".

אתמול הגישה הפועל פתח תקוה את הערכת התקציב שלה לרשות לבקרת תקציבים. מתוך הערכת התקציב עולה כי הקבוצה תהיה חייבת לגייס 5.5 מיליון שקל מספונסרים, על פי החלוקה הבאה: הכנסות מזכויות שידור – כ-2.4 מיליון שקל, הכנסות מהטוטו והמרכזים – 2.1 מיליון. העירייה תתמוך בכחצי מיליון שקל ומכירת המנויים אמורה להכניס מיליון שקל בקירוב. בסך הכל, מדובר בצפי להכנסות בגובה שישה מיליון שקל. שאר התקציב, כ-5.5 מיליון, אמור להגיע מספונסרים. בהנחה שמאיר שמיר וחברת "מאן" יתרמו עוד מיליון שקל ואילו ציון דלל ועו"ד אמיר יקותיאל יעבירו יחד סכום דומה, פתח תקוה תצטרך לגייס ממקורות אחרים 3.5 מיליון שקל. ההערכה היא שאוהדי הקבוצה יצליחו לגייס כחצי מיליון שקל. כזכור, במידה ופתח תקוה לא תצליח לגייס את התקציב הדרוש, היא תבקש למנות מפרק.

בתוך כך, הקבוצה דורשת ממכבי תל אביב להעביר אליה כ-50 אלף יורו ממכירת רפי דהן, בהתאם לעסקה עם אריק איזיקוביץ', שהתחייב להעביר אליהם 25 אחוז משווי העסקה, כ-200 אלף יורו. ההכנסה הצפויה ממכירת השחקן, כמו גם ממכירת עידו אקסברד (מבוקש בבלגיה ובהפועל תל אביב) או שחקן נוסף, אמורה להותיר פער של 2 עד 2.5 מיליון שקל בלבד. יש לציין כי את התקציב עצמו רשאית הקבוצה להגיש עד תחילת עונת המשחקים.

באשר לכספים מזכויות השידור והאימוץ, ההערכה היא שבקרוב מאוד יסיר מס הכנסה את העיקול מהכספים המגיעים לקבוצה מההתאחדות. יש לציין כי פתח תקוה צריכה לקחת בחשבון שבכל חודש היא תשלם בין 100 ל-200 אלף שקל לרשויות המס, בגין פריסת תשלומים. המנכ"ל אפי צפריר כבר פנה אתמול לרשויות וביקש לפרוס את החוב ל-24 תשלומים, כך שהקבוצה תשלם פחות בכל חודש.

(עדכון ראשון: 11:49)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully