וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ניר קלינגר: "רוצה פה קודם כל בני אדם"

3.7.2011 / 16:58

באר שבע קיימה מסע"ת לפתיחת העונה והציגה מדיניות חדשה. ברקת: "הדרך היא שחקני בית". קלינגר: "לא נתפשר על בינוניות"

ספורט 5

הפועל באר שבע קיימה היום (ראשון) את מסיבת העיתונאים הרשמית שלה לקראת פתיחת העונה. במסיבת העיתונאים נכחה אלונה ברקת, יחד עם המנכ"ל אסי רחמים והמאמן ניר קלינגר. השלושה דיברו על הקיץ שעוברת הקבוצה והציגו את הספונסר החדש-ישן: חברת הבניה 'אביסרור משה ובניו' ואת הקו החדש המנחה אותם - קידום שחקני בית ממחלקת הנוער וצעירים עם פוטנציאל לטווח ארוך. רחמים סיפר כי הקבוצה מחפשת גם ישראלי בכיר, כאשר מועמדותו של משה אוחיון ירדה מהפרק מאחר והשחקן סירב להגיע לקבוצה.

"המועדון צריך להיות יצרן של שחקני כדורגל. אליניב ברדה, יוסי בניון, אלמוג כהן, זו הדרך שצריכה להיות", אמרה ברקת. "קבוצת הנוער הביאה לנו המון גאווה ושמחה בעונה שעברה. תוך כמה שנים הקבוצה שלנו תהיה מושתת על שחקני בית. כדי להשיג את היעדים בתחילת הדרך נאלצנו להביא שחקנים מבחוץ, חלקם תרמו יותר, חלקם תרמו פחות. כל שנה אנחנו שואפים להתקדם, להציב קבוצה שתתקרב לקבוצות הגדולות של הכדורגל הישראלי. אנחנו רוצים ומקווים שנמשיך את ההתקדמות שלנו, אני בהחלט מקווה שהקבוצה תקפוץ עוד קפיצת מדרגה ביחס לעונה שעברה".

ברקת הוסיפה: "אי אפשר יהיה להשיג את כל המטרות בשנה הראשונה, גם אם הייתי שמה כסף כפול. התחלנו תהליך ולשמחתי העונה קצרנו פירות. ברגע שמחלקת הנוער מעמידה שחקנים לבוגרים, שאנחנו מביאים צעירים עם פוטנציאל ומחתימים אותם על חוזה ארוך טווח, השגנו מטרה. השחקנים האחרונים של צוות. יש טווח קצר וארוך. בקצר היו שחקנים שהובילו אותנו למטרות שלנו. בארוך יש שחקנים שימשיכו לשנים רבות. מהרגע הראשון שהגעתי דיברו על שחקני בית. כולי תקווה שהחלום מתגשם".

ברקת התייחסה גם לנושא התקציב, שיעמוד על 21 מיליון שקל: "אין ספק שהתקציב הוא חלק מהיעדים שלנו. הוא נגזרת של המטרות ולא להיפך. אני רוצה להסביר שתקציב הוא קשור למספר גורמים. החלק שלי נשאר אותו חלק כמו בעונה שעברה. התמיכה שלי במועדון נשארת בעינה. אני בין בעלי הקובצות שמשקיעים הכי הרבה בכדורגל. בעונה שעברה הקהל הגיע פחות למגרשים וזה חבל. היינו צריכים את התמיכה שלו. מחיר מנוי הוא 399 שקל, וזה מחיר סביר. אני כבעלים משתדלת ואני מקווה שכך גם הגורמים האחרים שצריכים להתגייס למועדון".

"החזון - שהפועל באר שבע תהיה קבוצת צמרת"

"אני שמח להמשיך לאמן את באר שבע בעונה השניה, מקווה ומאמין שתהיה עונה שלישית, מקווה שזה יהיה רצון של כולם ונצליח להגישם את המטרות שלנו, בעצם את החזון שלנו, שהפועל באר שבע תחזור ותהיה קבוצת צמרת בכדורגל הישראלי בד בבד עם קידום שחקנים צעירים, שחקנים שגדלו כאן", אמר המאמן ניר קלינגר. "אני חושב שזה היה בולט לעין שחסרה זהות מקומית בקבוצה. זרענו זרעים בעונה שעברה וזו הזדמנות שאם לא ננצל אותה לא יודע מתי היא תחזור. הקהל יזדהה עם הדרך הזאת ויאהב אותה. דרך כזאת לא תמיד מביאה תוצאות מיידיות".

קלינגר נשאל על חוסר בשחקנים ותיקים. "אם לא היינו יודעים שיש לנו קו של שחקנים צעירים טובים, לא היינו הולכים בקו הזה. ראינו בעונה שעברה שיש לנו על מי לבנות. אלו שחקנים שצריכים להתבשל, אבל יש להם עתיד. בזה אני מבין ועשיתי את זה בקבוצה הקודמת שלי בארץ. מצד שני, אני מסכים שיש כרגע בעיית ניסיון. זאת בעיה קטנה, שיכולה להיפתר על ידי שחקן ישראלי או זר בעל ניסיון. השחקנים שיגיעו ייתנו מימד של יותר מנהיגות וניסיון".

המאמן הוסיף: "נרצה להתחזק בעמדה אחת, שתיים או שלוש בעתיד הקרוב. אנחנו רוצים לתת ביטוי לצעירים שלנו, לתת להם הזדמנות שמגיע להם ללבוש את החולצה של הפועל באר שבע, להבין שזה כבוד ואחריות. להבין שזה תלוי בהם. לא מקבלים את החולצה שלנו בקלות. את כל המסרים האלה הם קיבלו ממני", המשיך קלינגר. "אני מקווה שנמשיך דברים שהתחלנו בעונה שעברה ונשפר דברים שהיו פחות דברים. אם אנחנו שומרים על יציבות מקצועית וניהולית זה בריא. אלונה מתווה דרך נכונה".

המאמן נשאל לגבי המטרות: "אני יוכל להיות יותר מדיוק אחרי שנשלים את הסגל. אני לא חושב שבסטנדרטים שלי ולפי גודל המועדון, באר שבע יכולה להצהיר שהיא הולכת לאליפות. מתאים לאופי של ושל המועדון שבאר שבע תהיה בצמרת. אם הליגה מתחלקת לשני חלקים השאיפה היא להיות בחלק העליון. ידעתי לומר בעונה שעברה כשלא הצלחנו להתברג בשישייה הראשונה שזו אכזבה מבחינתי. אנחנו מצפים לקלוט שני שחקנים שיחזקו אותנו, ואני מדגיש - שיחזקו אותנו. בלי פשרות על שחקנים בינוניים כדי לומר שהבאנו זרים. שחקן שלא ישדרג אותנו - עדיף שניתן לשחקן בית להתפתח על חשבונו".

קלינגר דיבר גם על העונה שעברה: "היא התחלקה לשניים. נהניתי כאן כמו שלא נהניתי באף קבוצה כמאמן. בחצי העונה הראשונה הייתי לי הנאה צרופה, אבל בינואר דברים השתנו. דברים לא עבדו ועברנו תקופה לא נעימה. גם בתקופה הזאת התנהלנו בצורה מכובדת. סיימנו במקום תשיעי, שמבחינתי זו אכזבה. זה גרם לי לחשוב טוב טוב על השחקנים שאני רוצה בקבוצה. אני רוצה קודם כל בני אדם וחברים וגם אחר כך, אם זה משתלב, שיהיו גם שחקנים טובים. במצב הזה האווירה יותר טובה והקהל יותר נהנה. יש יותר נאמנות ואכפתיות לסמל. אנחנו לא רוצים שחקנים שבאים לאסוף משכורת וללכת הביתה. אני רוצה לראות שחקנים שבאים שעה לפני ונשארים שעה אחרי האימון. שטוב להם פה והם נשארים. אתם לא שמים לב, אבל אנשים מתחילים להבין שמקום עבודה מסודר, שמילה זאת מילה ותנאים זאת תנאים".

באר שבע תצא ב-15 ביולי למחנה אימון בפולין ותפגוש למשחקי ידידות את ז'לגיריס וילנה, א.א.ל לימסול, שקבוצתו לשעבר של המאמן קלינגר וכן את הרמס ארדיפו הקפריסאית. המנכ"ל רחמים הודיע שהקבוצה מנסה לארגן משחק ידידות נוסף.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully