וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לימור לבנת: "מוטרדים ממה שמתרחש בעולם הכדורגל"

פנחס וולף

29.6.2011 / 17:25

שרת הספורט דיברה על פרשת "הכדור המרכזי" במליאת הכנסת ואמרה: "בעזרת המבקר, נדע טוב יותר מה קורה בהתאחדות"

כל הדיווחים בפרשת "הכדור המרכזי"

הערב (רביעי) נערך דיון במליאה בהצעות לסדר שהוגשו בנושא החשדות לשחיתות בכדורגל הישראלי. במהלך הדיון, התייחס שרת הספורט לימור לבנת התייחסה באריכות לפרשה: "פרשת הכדורגל מטרידה. חזקת החפות עומדת לכל אדם, אבל אם הדברים אכן יש בהם ממש, אנחנו צריכים להיות מוטרדים ממה שמתרחש בעולם הכדורגל. כל מה שבתחום הפלילי נחקר על ידי משטרת ישראל, אבל לא כל מה שלא פלילי הוא כשר. יש גם נושאים בתחומים אתיים, וגם אלו צריך שייבחנו ושיקבעו לגביהם חוקים, כללים או קודים".

לבנת דיברה על דרכי הפעולה במלחמה בתופעה: "ועדות כבר היו בלי סוף. חשבתי שאין תועלת בלהקים עוד ועדה שייקח לה עוד שנה שנתיים. פניתי למבקר המדינה כדי להתייעץ איתו והוא הודיע שהוא מתכוון להכניס לתוכנית העבודה שלו את ההתאחדות לכדורגל על מוסדותיה, ואם הוא בודק נדע טוב יותר מה באמת קורה בהתאחדות.

"התחלנו לעבוד על קוד אתי", המשיכה השרה. "ובסוף ביום ראשון פרסמתי את הקוד האתי לאיגודי הספורט. יש בו שורה ארוכה של דברים ובין היתר ששחקנים, מאמנים ושופטים לא יוכלו להמר על משחקים שהם קשורים עמם. יותר חשוב מי שעוסקים בנושא ספורט לא יוכלו להחזיק במספר כובעים. הספורט זה דבר נפלא, אך לא כשהוא הופך כר לעסקנים. איגודי הספורט לא רצו שנכניס בקוד האתי את איסור ניגוד העניינים, אך הודעתי ביום ראשון לכל המרכזים שזה הקוד האתי והוא יהיה תנאי סף לתמיכה של משרד הספורט".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully