וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מכורים וסמים

1.7.2011 / 12:00

פרשות הסמים המביכות לא ימנעו מהטור דה פראנס לשמור על מעמדו כאירוע הספורט הנצפה השלישי בעולם. איך זה קורה?

עמוד האופניים בוואלה! ספורט

ההגיון הבריא אומר שאם רוכב האופניים הטוב ביותר כיום עדיין חשוד בנטילת חומרים אסורים, כשבמקביל הרוכב הטוב בכל הזמנים (לאנס ארמסטרונג) ניצב בפני האשמות חדשות באותו עניין - הגיע הזמן שהקהל הרחב יתייאש ממירוץ האופניים הגדול בעולם, הטור דה פראנס. העובדות בשטח הן אחרות לגמרי, וכשם שאין שום הגיון בלדווש יותר מ-3,000 קילומטרים ב-21 ימים, כך גם הרייטינג של הטור לא ייפגע גם בגרסה של 2011, שתצא לדרך ביום שבת הקרוב.

הטור דה פראנס צפוי לשמור גם השנה על מעמדו כאירוע הספורט הנצפה השלישי בעולם אחרי המשחקים האולימפיים והגביע העולמי בכדורגל. העובדה שאלברטו קונטאדור עומד בפני שימוע גורלי שיתקיים לאחר המירוץ, לא תמנע מ-15 מיליון צופים לפקוד את צידי הדרכים ב-21 הקטעים של המירוץ וממאות מיליונים לצפות בו בטלוויזיה. פרשות הסמים המביכות לא מונעות מ-160 רשתות טלוויזיה בעולם מלשדר את הטור דה פראנס: באירופה, באוסטרליה, באסיה שמתעניינת יותר ויותר וגם בארצות הברית בעידן של אחרי לאנס ארמסטרונג. הרשת הענקית NBC שרכשה את רשת הכבלים "וורסוס" תהיה אחראית השנה על שידורי המירוץ עבור הקהל האמריקאי.

רוכבים תותחים, קטעים מפרכים מתמיד

אז איך שמר הטור דה פראנס על מעמדו למרות הכל? בראש ובראשונה מי שמגיע לשמור על תארו במירוץ הוא אלברטו קונטאדור, שנחשב בעיני רבים לרוכב האיכותי ביותר בכל הזמנים. לאחר ניצחונו בטור האחרון הוא נכשל בבדיקה לאיתור חומרים אסורים, אבל זוכה על ידי ההתאחדות הספרדית והוא ממתין לשימוע בבית הדין הבינלאומי לערעורים, שהחליט בצעד מעורר מחלוקת לדחות את הדיון בעניינו לאוגוסט ולאפשר לו להשתתף בטור דה פראנס. נקי או לא, קונטאדור הוא הרוכב המלהיב בעולם כיום, והניצחון שלו בג'ירו האיטלקי באביב האחרון רק חיזק את הקביעה הזאת. פרט לעובדה שהספרדי הולך על תואר רביעי בקריירה בטור דה פראנס, במידה והוא יזכה ויזוכה הוא מתכוון להשתתף בספטמבר בוואלטה ולהפוך לרוכב הראשון בהיסטוריה שיזכה בשלושת הגרנד-טורים בשנה אחת. רק הניסיון היומרני הזה יגרום לכל חובב מירוצי אופניים לעקוב בשקיקה אחרי הטור דה פראנס.

הנתון השני שיעבוד לטובתם של המארגנים הוא אוסף של רוכבים איכותיים מהעולם המערבי שגם מועמדים לפודיום. לוי ליפהיימר וכריס הורנר האמריקאים שמרו על הרייטינג של הענף בארצות הברית, קאדל אוואנס האוסטרלי מגיע כל שנה כמועמד לפודיום ורק מגביר את החשיפה בארצו, האיטלקים מפנטזים על זכייה של איבן באסו וגם בראדלי וויגינס הפך בשנים האחרונות לגיבור ספורט באי הבריטי.

ויש גם את הצד המקצועי. מירוצי הגרנד-טור הופכים ליותר מפרכים משנה לשנה. את הטעימה לכך ראינו בג'ירו האיטלקי, ובטור דה פראנס הקרב נראה את הטיפוס הגבוה ביותר בהיסטוריה של המירוץ, כאשר הרוכבים ידוושו לגובה של 2,645 מטרים. כמו כן, קטע הטיפוס האחרון של הטור השנה יסתיים באלפ' דואז, אתר היסטורי שהכריע הרבה מירוצים בעבר.

תוסיפו לזה את העובדה שאנדי שלק הלוכסמבורגי מהווה איום ממשי על קונטאדור, ותבינו למה הספונסרים ורשתות הטלוויזיה לא נבהלים מהשם הרע שיצא בשנים האחרונות לענף הרכיבה על האופניים. לפי האתר הרשמי של הטור דה פראנס, 10 חברות לקחו השנה חסות ראשית על המירוץ לעומת 9 בשנה שעברה, כאשר לרשימת הספונסרים הקטנים יותר הצטרפה גם חברת התעופה "קטאר אירווייס", שתהיה אחראית על התובלה האווירית במירוץ.

המועמדים לתואר

אלברטו קונטאדור (ספרד, סאקסובנק)

אין ספק שמדובר ברוכב האופניים הטוב בעולם כיום. פרט ליכולות הטיפוס הפנומנליות שלו, הוא יכול לנצח בכל מירוץ אישי נגד השעון, במיוחד במסגרת מירוץ מפרך של שלושה שבועות.

אנדי שלק (לוכסמבורג, לאופרד-טראק)

הרוכב היחיד שגרם לקונטאדור להזיע בשנים האחרונות. יכולות הטיפוס שלו יכולות לאיים על הספרדי בכל יום נתון כי אחרי הכל מדובר בעניין של טיימינג. בטור דה פראנס הנוכחי יהיה רק קטע אישי אחד נגד השעון וזה אמור לעבוד לטובתו של שלק. בשנה שעברה הוא הפסיד 31 שניות במאבק נגד קונטאדור רק בקטע האחרון נגד השעון, כאשר ההפרש הכולל במירוץ בין השניים היה 39 שניות. בקטע הקבוצתי נגד השעון מסתמן יתרון לשלק מכיוון שקבוצתו נחשבת לאיכותית יותר.

איבן באסו (איטליה, ליקוויגאס)

מדובר באחד המטפסים הטובים בעולם ובאחד הרוכבים היותר מנוסים כיום, שכבר זכה בעבר פעמיים בג'ירו. בפסגות הגבוהות קונטאדור ושלק תמיד יצטרכו לקחת את באסו בחשבון, כאשר גם האיטלקי יהנה מההורדה של קטע אישי אחד נגד השעון. מצד שני, פרשנים אומרים על איבן באסו שהוא מעולם לא שיחזר את היכולות שלו מ-2005 אז היה סגנו של לאנס ארמסטרונג, כשבהמשך דרכו הוא נתפס על חומרים אסורים.

קאדל אוואנס (אוסטרליה, BMC)

הרוכב האוסטרלי כבר השיג בעבר שני פודיומים בטור דה פראנס, וכבר שנים שיש ממנו ציפיות אדירות לזכות במירוץ הגדול מכולם. בגיל 34 הוא עדיין נחשב לאחד המטפסים הטובים בעולם, וחוץ מזה הוא גם רוכב מצויין במירוצים נגד השעון. הבעיה הגדולה של אוואנס היא בעיקר מנטאלית, וכדי להשיג את מה שכולם מצפים ממנו הוא יצטרך לעשות סוויץ' רציני בראש.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully