וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סיכום השבוע בבייסבול: שודדים אותנו

יובל קליין

27.6.2011 / 10:59

פיטסבורג פייראטס ממשיכה להפתיע ולהטריף את יושבי PNC פארק. ומה מפריע לג'וש המילטון לחבוט במהלך משחקי יום?

שחקן דירק נוביצקי במשחק בייסבול של טקסס ריינג'רס. Ronald Martinez, GettyImages
גם הוא היה בסצינה השבוע. דירק נוביצקי זורק את כדור הפתיחה בטקסס/GettyImages, Ronald Martinez

AL מזרח

סוויפ השבוע: טמפה ביי הגיעה ליוסטון וטאטאה את הקבוצה הביתית. יש שיגידו שזו לא חוכמה מול הקבוצה הכי גרועה בליגה, אבל הסיפור של הרייז, שאיבדו חצי קבוצה בפגרה האחרונה, מרשים מאוד. טמפה ביי רחוקה רק שני משחקים מהיאנקיז וכל עוד המגישים ברוטציה ימשיכו לרשום סטרייקאאוטים בצרורות, הם יהיו בתמונת הפלייאוף. בי.ג'יי אפטון הרגיש נוח ביוסטון, כשבכל שלושת המשחקים הוא רשם הומראן. הלילה גם אוואן לנגוריה הצטרף לחגיגה עם 4 מ-6 וחמש הכנסות רצים. בינתיים, האולסטאר לא מממש את מלוא היכולת שלו ולאחר שהחליט לוותר על כפפות החבטה בסוף השבוע ואמר לאחר מכן: "הכל תלוי בצורה שבה אני מניף את המחבט ומרגיש לי כאילו שזה מתחיל לעבוד ללא כפפות".

מארק טשיירה: בוא נדבר רגע על טשיירה. הלילה הוא שלח את הכדור ליציעים בפעם ה-23 וחולק את המקום הראשון להומרים במייג'ורס עם חוזה באוטיסטה. בדרך כלל אנחנו רגילים לשמוע סיפורים שלטשיירה לוקח כמה חודשים להיכנס לקצב, אבל לא השנה. הוא בקצב של עונת קריירה, כשהפעם האחרונה שהוא חובט ליותר מ-40 הומרים היתה ב-2005. "מרגיש כאילו אני יכול לשמור על הקצב הזה" אמר שחקן הבסיס הראשון, "אני אשמח אם העונה תיזכר כמיוחדת".

הנתון הסטיסטי השבועי: מריאנו ריברה רשם את השמירה ה-20 שלו השנה ובכך הישווה את שיאו של טרבור הופמן, העומד על 15 עונות עם 20 שמירות לפחות.

אוואן לונגוריה שחקן טמפה ביי רייז. David J Phillip, AP
הסיר את הכפפות. לונגוריה/AP, David J Phillip

AL מרכז

בעיות בשבט: מאז אותו חודש מאי מצוין, קליבלנד אינדיאנס מתקשים לשחזר את הצלחתם. מאז שהובילו את הבית כבר ביתרון של שבעה משחקים, האינדיאנס נמצאים במאזן 21:10. בנוסף, השבט רשם בתשעה משחקים בחודש יוני ריצה אחת או פחות. הנתון האחרון גרם לשינוי בעמדת מאמן החובטים, והלילה נשלח פאוסטו קרמונה להגיש. קרמונה עלה בידיעה שצוות האימון מאוד לא מרוצה מהתצוגות האחרונות שלו, והחלו שמועות על קידום צעירים מהמיינורס על חשבונו. ככה שקרמונה בעצם הגיש על מיקומו ברוטצייה הלילה והגיש משחק סביר של שלוש ריצות, אך לא קיבל שום עזרה מהתקפה. האינדיאנס, שקיבלו את גריידי סייזמור בחזרה לסגל, יוצאים למדבר של אריזונה. זאת ההזדמנות שלהם לצאת מהחודש הזה עם טעם טוב.

ג'סטין הרוצח: ג'רד וויבר מלוס אנג'לס איינג'לס עובר עונה מדהימה, אבל עם המעידה הראשונה הוא עלול למצוא מאחוריו את ג'סטין ורלאנדר במאבק ישיר על הסיי יאנג. שימו לב לסטטיסטיקה של המגיש של דטרויט ביוני: חמישה משחקים, חמישה ניצחונות, שלושה משחקים מלאים, שניים עם שמונה אינינגים, שלושה עם עשרה סטרייקאאוטים או יותר, כשעל הכל מאפילה, כמובן, ההצגה האחרונה מול אריזונה, שבה סילק 14 חובטים בסטרייקאאוט. ה-ERA העונתי של ורלאנדר עומד על 2.38 וכמו שזה נראה כרגע, הוא עומד רק לרדת בהמשך העונה. פשוט שחקן עצום.

ג'סטין ורלאנדר שחקן דטרויט טייגרס. Duane Burleson, AP
איזו יכולת. ורלאנדר/AP, Duane Burleson

AL מערב

העיניים של המילטון: השבוע ג'וש המילטון התייחס להבדל ביכולת החבטה שלו בין משחקי יום למשחקי לילה. תחת השמש המילטון חובט רק ל-11.3 אחוז ואפס הומראנס. לעומת זאת, תחת תאורת האיצטדיון האאוטפילדר של טקסס חבט כבר ל-7 הומרים. "לאנשים עם עיניים כחולות קשה יותר לחבוט ביום", הסביר המילטון. זאת לא הפעם הראשונה שהתיאוריה הזאת עושה כותרות. בעבר באק שוואלטר אמר שהוא לא בוחר בדראפט חובט עם עיניים כחולות בגלל הסיבה הזו. בשנה שעברה המילטון שיחק עם משקפי שמש בכל משחקי היום והשנה הוא מנסה דגם חדש שלא כל כך עובד בהצלחה. אגב, ג'ייסון ביי מהמטס באותה סירה של המילטון, וגם הוא חובש משקפי שמש בכל משחקי היום.

שימו לב ל: האיינג'לס ניצחו את הקרב על לוס אנג'לס, כשבשבת טיילר צ'טווד מירר את חיי הדודג'רס המסכנים. המגיש הצעיר, בן 21, רשם שבעה אינינגים ורשם רק ריצה בודדת וארבע חבטות. זאת היתה ההופעה השניה הטובה של המגיש הימני הצעיר, לאחר שהשאיר את המטס על האפס למשך שבעה אינינגים. התקוות אצל המלאכים הן שמצאו את המגיש לעתיד, זה שימלא את החור שג'ון לאקי השאיר לאחר שעזב לפני שנתיים. המחבטים של האיינג'לס, בראשות אריק אייבר ו-וורנון וולס, עבדו שעות נוספות והקבוצה מוצאת את עצמה צמודה צמודה לסיאטל, כשרק פישול של ג'ורדן וולדן במשחק השלישי מנע סוויפ בדודג'רס סטדיום.

הנתון הסטיסטי השבועי: פליקס הרננדז, האס של סיאטל, זכה להיות המגיש הראשון בהיסטוריה של סייפקו פילד שרושם חבטה, וזה קרה בזכות יו-2. הלהקה האירית מופיעה במיאמי והאיצטדיון של פלורידה תפוס, ככה שהסדרה נערכת בסיאטל. מכיוון שפלורידה היא הקבוצה הביתית, המשחק משוחק עם חוקי הנשיונל ליג, מה שאומר שהמגישים נמצאים בליין אפ.

טיילר צ'טווד שחקן לוס אנג'לס איינג'לס. Bill Costroun, AP
היורש של לאקי? צ'טווד/AP, Bill Costroun

NL מזרח

קבוצת השבוע: וושינגטון נשיונלס עושה כותרות על המגרש ומחוצה לו. הקבוצה ניצחה את 13 מ-15 המשחקים האחרונים וסופסוף עברה את קו ה-500. בדיוק לאחר המשחק שהפך את הלאומיים לקבוצה חיובית, ג'ים ריגלמן התפטר משום שהקבוצה לא מימשה את האופציה על החוזה שלו לשנה הבאה. האגו והכבוד העצמי של ריגלמן הוכיחו שהם יותר גדולים מהמועדון, והנשיונאלס החליטו ללכת על דייבי ג'ונסון בן ה-68, שזכה עם המטס בעבר כמחליפו. גם בלי ריגלמן הקבוצה המשיכה לנצח, כשהיא לוקחת שני משחקים משיקגו וייט-סוקס. דני אספינוסה היה מעולה בשבוע האחרון עם ארבעה ריביז, והתגובה של ליבאן הרננדז לאחר שגילה שרשם הלילה 9 סטרייקאאוטס: "וואו! אתה צוחק, נכון?"

מסדר פציעות: העונה הארוכה של ליגת הבייסבול מתחילה ליצור את הפציעות שאותן אנחנו מכירים ולא ממש מחבבים. הפצוע התורן הוא רוי אוסוולט, השייך לרוטציית הקסם של הפיליז. כאבים בגב של אוסוולט שלחו אותו ל-DL , ולאחר בדיקה התגלתה פריצת דיסק קלה בגבו התחתון. אווסולט אמור לשבת 4-6 שבועות בחוץ ולחזור בתחילת אוגוסט. בעיקרון, הפציעה של אוסוולט מחייבת ניתוח, אבל המגיש הולך לדחות אותו עד סוף העונה. בינתיים, ה"דוקטור" רוי האלאדיי גמא את המרחק הלילה עם משחק מלא וריצה בודדת מול אוקלנד. בנוסף, דומוניק בראון חזר לצד ימין של האאוטפילד אחרי שהתחיל את העונה ב-DL.

הנתון הסטיסטי השבועי: המטס הלמו במגישים של הריינג'רס בארלינגטון. 14 הריצות של הקבוצה מניו יורק בשבת נרשמו ללא הומראן, ובכך הם השוו את שיא האיצטדיון של הריינג'רס.

ג'ים ריגלמן מאמן וושינגטון נשיונאלס. Ann Heisenfelt, AP
הכבוד לא נתן לו להמשיך לעבוד. ריגלמן/AP, Ann Heisenfelt

NL מרכז

סדרת השבוע: אם בתחילת העונה הייתם אומרים לאוהדי הפייראטס שבסוף יוני הקבוצה תהיה במאוזן מושלם ותיקח שני משחקים נגד הרד-סוקס, היו אומרים לכם שאתה משוגעים. בשישי זה היה פול מאהולם ובשבת ג'ף קרסטנס, שהכניעו את הגרביים עם תוצגות פיצ'ינג טובות. ההתרגשות סביב הפייראטס בשיאה, כשבשני המשחקים האחרונים הם רשמו שיא צופים ב-PNC פארק. עוד מישהו שהתרגש יותר מדי היה האחראי על הזיקוקים, שחשב שחאווייר פול תפס כדור קשה על הקיר הימני ושלח זיקוקים לשמיים כדי לחגוג את הניצחון. פול לא הצליח לתפוס את הכדור והקלוזר ג'ואל הנראהאן היה צריך להתעמת עם חובט נוסף, דבר שעשה בהצלחה כדי שהפעם הזיקוקים יגיעו בזמן הנכון.

הנתון הסטיסטי השבועי (1): ריאן "הפטיש העברי" ברון האריך את רצף החבטות שלו הלילה ל-17. זה הרצף הארוך ביותר בקריירה של האאוטפילדר של מילווקי.

הנתון הסטיסטי השבועי (2): ביום שישי הגישו שלושה מגישים אצל האסטרוס עם שם המשפחה רודריגז. זה המשחק היחיד מאז 1900 לרשום הישג נדיר זה.

לייל אוברביי שחקן פיטסבורג פייראטס חוגג עם ניל ווקר. Gene Puskar, AP
זה נראה טוב בינתיים. לייל אוברביי עם ניל ווקר מפיטסבורג/AP, Gene Puskar

NL מערב

סוויפ השבוע: בשנה שעברה ב-27 ביוני לאריזונה דיאמונדבקס היו 29 ניצחונות בלבד. השנה הם כבר עם 43 ורחוקים משחק וחצי בלבד מהג'איינטס. הדי-באקס בעצם מאמצים את התיאוריה של יריבתם לבית, שאומרת שבעצם לא צריך התקפה מושלמת אלא פיצ'ינג מושלם. איאן קנדי וטים הדסון נתנו לדי-באקס שתי הופעות איכותיות כדי לטאטא את הרויאלס בקנזס-סיטי. ביל סימונס הציע בטוויטר שלו אתמול טרייד שיאחד את האחים אפטון באריזונה. האמת, אריזונה צריכה להעיז עם טרייד שיביא מחבט שיכניס כמה ריצות, כי מצבה לא רע בכלל.

ההתאוששות: בשבוע שעבר מדיסון באמגארנר הראה לנו את אחת ההופעות היותר גרועות השנה. הופעה כל כך גרועה, שנותנת פייט טוב ל-14 ריצות של וין מזארו יותר מוקדם השנה. הלילה באמגארנר עלה על הגומה בסן פרנסיסקו והראה שאותו יום שחור מול הטווינס מאחוריו עם שיא קריירה של 11 סטרייקאאוטס וריצה בודדת בשבעה אינינגים. לפני המשחק מאמן הקבוצה ברוס בוצ'י סיפר שחבריו לקבוצה לא הפסיקו לצחוק על ההופעה הנוראית של באמגארנר, אבל המגיש בן ה-21 הראה המון אופי כשלקח את העניין בקלילות. את הכעס הוא השאיר לחובטי קליבלנד.

מדיסון באמגארנר שחקן סן פרנסיסקו ג'איינטס. George Nitkin, AP
לקח את הדאחקות בקלות ושמר את הכעס לקליבלנד/AP, George Nitkin

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully