וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סיכום השבוע בבייסבול: תאומים במזל טוב

יובל קליין

22.6.2011 / 15:25

ג'ו מאוור חזר והטווינס ממשיכים לדהור, סנט לואיס מודאגת מפוחולס, סיאטל שואבת השראה ומייקל מורס מפציץ בוושינגטון

אלברט פוחולס שחקן סנט לואיס קרדינלס. Jeff Roberson, AP
תמונת השבוע. אלברט פוחולס נפצע/AP, Jeff Roberson

AL מזרח

סדרת השבוע: דרק ג'יטר רחוק רק שש חבטות מ-3,000, מספר אליו הוא כל כך רוצה להגיע, אבל בינתיים הגוף שלו מאט אותו והוא נשלח ל-DL למשך 15 יום. מסיבה זו הוא הפסיד את הסדרה המרתקת בין היאנקיז לקאבס בריגלי פילד. הסדרה בסוף השבוע האחרון, מילאה את ריגלי כאילו התקיים בו קונצרט רוק והקאבס רשמו שיא של צופים לסדרה בסופשבוע ב-98 השנים של האיצטדיון הוותיק. על הדשא הסדרה היתה שקולה עד האינינג השמיני במשחק השלישי, אז ניק סווישר שלח הומר של שלוש ריצות לצד ימין והיאנקיז ניצחו 1:2 בסך הכל. בינתיים היאנקיז מסתדרים די טוב בלי ג'יטר והם עם שישה ניצחנות בשבעה משחקים מאז שנפצע.

לא רק באוטיסטה: אדם לינד מוכיח שגם הוא יודע לחבוט בטורונטו ולשלוח כדורים ליציעים. שחקן הבסיס הראשון של הבלו-ג'ייז רשם ארבעה הומרים בשבוע האחרון והכניס שבעה רצים. לינד בהחלט נהנה מהעובדה שחוזה באוטסיטה חובט לפניו והמגישים מעדיפים לתת לו את הכדורים לסטרייק-זון מאשר לחברו. בינתיים, טורונטו מנסה להרים את הראש מעל המים ולהישאר במאזן חיובי, כשכרגע היא רחוקה משחק אחד ויוצאת לשתי סדרות חוץ באינטרליג, מול אטלנטה וסנט לואיס.

טריפל קראון? אדריאן גונזאלס מוביל את האמריקן ליג באחוזי חבטה (35.3) והכנסות רצים (67) ובינתיים הוא רחוק שישה הומרים מהטריפל קראון.

אדם לינד שחקן טורונטו בלו ג'ייז. Al  Behrman, AP
המגישים מנסים להתחמק מבאוטיסטה ומקבלים אותו - וזה לא נעים. לינד/AP, Al Behrman

AL מרכז

סוויפ השבוע: כמה שמחים במינסוטה שג'ו מאוור חזר לליין-אפ של הטווינס. הטווינס טיאטאו את הפאדרס בסוף השבוע האחרון כשמאוור רושם RBI בודד. במינסוטה רוצים לקחת בזהירות את העסק עם מאוור, לאחר שהם הבינו שטעו ומהירו בפציעה האחרונה של התופס. בינתיים, גם השורטסטופ היפני נישיוקה חזר לליין-אפ ואמור לתת חיזוק להגנה וג'סטין מורנו עדיין ב-DL. מי שמפתיע אצל הטווינס הוא דני ולנסיה. שחקן הבסיס השלישי היהודי מוביל את הקבוצה בהכנסת רצים. הטווינס רצים קדימה והעונה עוד ארוכה כדי לקבור את הסיכויים שלהם לפלייאוף.

כוח פולי: בתחילת העונה אנשים סביב הווייט-סוקס קצת דאגו לגבי פול קונרקו, לאחר שקיבל חוזה יפה מהקבוצה ויצר גם תחרות עם אדם דאן. בניגוד לדאן שמאכזב, פולי לא מפסיק להפציץ ובחמשת המשחקים האחרונים הוא חבט להומראן. שחקן הבסיס הראשון של שיקגו כבר עם 21 הומרים ו-59 הכנסות רצים. פולי צריך עזרה מהחברים שלו כדי שהקבוצה תוכל להתייצב במקום הראשון, אבל חוץ מקרלוס קוונטין ואלכסי רמירז אין כל כך על מי לדבר בקבוצה של אוזי גיין. בעצם, יש מישהו כזה: דאן הצליח בפעם הראשונה העונה לחבוט מול מגיש שמאלי.

ג'סטין ורלאנדר: האול-סטאר לא רחוק (אל תשכחו להצביע!) ואם אתם תוהים מי יפתח באמריקן ליג, ג'סטין ורלאנדר נותן לנו תשובה די ברורה. האס של הטייגרס סיים את משחקו המלא הרביעי העונה כששיתק את קולורדו רוקיז ביום ראשון. בנוסף, לג'סטין יש את אחוז ההליכות-חבטות הנמוך במייג'ורס.

ג'ו מאוור שחקן מינסוטה טווינס. Ben Margot, AP
הרבה מקום לאופטימיות. מאוור/AP, Ben Margot

AL מערב

שימו לב ל: אחרי סטיבן שטראסבורג, סיאטל בחרה בדסטין אקלי, שחקן בסיס שני ממכללת נורת' קרוליינה. בסופ"ש האחרון הגיע טורו של אקלי להופיע בפעם הראשונה במדי המארינרס. לקח לו יום אחד להוכיח שהוא מסוגל לחבוט כשרשם הומר בכורה. "אני כל כך שמח בשבילו כי אני חושב שהבחור מסגול לחבוט", אמר זוכה הסיי-יאנג פליקס הרננדז ונתן לו חיבוק אמיתי לאחר ההומר. ביום ראשון ג'ייסון ורגאס שיתק את הפיליז והמארינרס ניצחו את הסדרה, באותו משחק קרה אירוע יוצא דופן, כשאקלי חבט כדור פאול ליציע ומי שתפס את הכדור היה אביו. סיאטל נראית טוב ורודפת אחרי טקסס שבמקום הראשון, על אף התקלה בוושינגטון הלילה. למרות התוספת המעודדת של אקלי, הגיע הזמן שבסיאטל יבינו שיש להם סיכוי לפלייאוף והם צריכים להוסיף מחבט נוסף כדי לתמוך ברוטצייה הנהדרת.

הנתון הסטטיסטי השבועי: לג'וש המילטון היה סיכוי מול אטלנטה להשוות את שיאו של דרק ג'יטר ל-25 חבטות רצופות במסגרת האינטרליג, אבל ג'איר ג'רג'נס השתיק את ה-MVP והמילטון התחיל את הרצף מחדש מול יוסטון.

דסטין אקלי שחקן סיאטל מארינרס. Ted Warne, AP
נראה טוב, הבחור. אקלי/AP, Ted Warne

NL מזרח

אחרי שפלורידה התחילה את העונה לא רע, נרשמה ירידה ביכולת של הקבוצה. בעצם, לא ירידה אלא מדרון תלול עם 18 הפסדים ב-19 משחקים. המאמן אדווין רודריגז היה אובד עצות, החליט שהוא הבעיה והגיש את מכתב הפיטורים שלו ביום ראשון. הנהלת המארלינס הפתיעה את כולם כשהחזירה את ג'ק מק'קיאון בן 80. מק'קיאון טוען שהגיל הוא רק מספר, הרי רק לפני שמונה הוא הוביל אותם לזכייה באליפות. הדבר הראשון שעשה במשחקו הראשון הוא להושיב את הנלי רמירז על הספסל. הכוכב של פלורידה מאוד מאכזב השנה ועלה כפינץ' היטר באינינג התשיעי כדי לנופף במחבט ושוב לפספס. בסוף השבוע פלורידה תארח את סיאטל החביבה לסדרה מאוד משעותית לדגים.

קוד מורס: לפני שנתיים סיאטל חיפשה אאוטפילדר מחליף ומצאה את ריאן לנגרהאנס, כשוושינגטון קיבלה בתמורה שחקן בן 28 מהמיינורס שחשבו שכבר לא יגיע למייג'ורס. בעוד לנגרהאנס משחק מעט בסיאטל, מייקל מורס הפתיע את כולם והפך לא רק לשחקן במייג'ורס, אלא לאחד המובילים. מורס מאייש את הבסיס הראשון ובעזרת היכולת הנהדרת שלו עם המחבט בחודש האחרון, הנשיונאלס רחוקים רק שני משחקים ממאזן חצוי. בשבוע האחרון וושינגטון רשמה שמונה ניצחונות רצופים, כשבשבת מול בולטימור ההצלחה המיידית של הקבוצה כבר החזירה דיווידנדים, לאחר שכ-35,562 אלף צופים הגיעו לנשיונל פארק. זהו המספר השני הגבוה ביותר מאז שהאיצטדיון נפתח. חלק מהשינוי שייך להחלטה של ג'ים ריגלמן להעביר את ג'ייסון וורת' לחבוט ראשון. וורת' ענה לו עם 2 הומרים והדהים את האומה כאשר החליט להתגלח. עם חזרתו של ריאן צימרמן, העתיד נראה ורוד בבירה.

מייקל מורס שחקן וושינגטון נשיונאלס. Anne Heisenfelt, AP
לא סתם שחקן אלא שחקן מוביל. מורס/AP, Anne Heisenfelt

NL מרכז

המלך פצוע: מכה קשה לסנט לואיס קרדינלס עם פציעתו של אלברט פוחולס למשך 4-6 שבועות. אלברט שיחק לפחות ב-140 משחקים ב-10 שנים האחרונות וגם רשם בהם לפחות 30 הומרים ו-100 פלוס ריביז. כנראה שהרצף הזה בסכנה. הפציעה במרפק מגיעה אחרי שפוחולס נכנס לכושר בחודש האחרון עם 8 הומרים, שלושה בשבוע שלפני הפציעה. לפני הפציעה הקרדינלס נכנסו למשברון עם שבעה הפסדים רצופים, וכדי לעשות שינוי החליטו מספר שחקנים בקבוצה ללבוש את הגרביים גבוה-גבוה עד הברכיים. בינתיים זה עובד, כשהציפורים האדומות מובילים את הבית בעוד מילווקי נושפת בעורפם.

הנתון הסטיסטי השבועי: בעוד פיטסבורג משחקת חזק בכדי סוף סוף לסיים עונה מעל 50 אחוז, הפייראטס והאוריולס הן שתי הקבוצות הראשונות בהיסטוריה מאז 1920 שסיימו עשור ללא מאזן חיובי אפילו פעם אחת.

הנתון הסטיסטי השבועי (2): אלפונסו סוריאנו מהקאבס רשם הומר מספר שש בקריירה נגד סי.סי. סבאת'יה, ובכך הפך הטנק של היאנקיז למגיש האהוב עליו ביותר, אין הרבה שחקנים שיכולים לומר זאת.

אלפונסו סוריאנו שחקן שיקגו קאבס. Num Y Huh, AP
יש לו את המספר של סבאת'יה. סוריאנו/AP, Num Y Huh

NL מערב

מעלילות זליג בלוס אנג'לס: כזכור, באד זליג החליט לקחת אחריות על תפקודי היום-יום של לוס אנג'לס דודג'רס מידיו של הבעלים פרנק מק'קורט. השבוע מק'קורט הגיש לזליג הצעה שקיבל מרשת FOX בנידון זכויות שידור. פוקס הציעו 3 מיליארד דולר למשך 17 שנים, אבל זליג דחה את הסכום האסטרונומי מכיוון שהוא הרגיש שההצעה לא עומדת באינטרסים של הקבוצה כמו האינטרסים האישים של מק'קורט. לבעלים של הדודג'רס יש עד סוף החודש למצוא פתרון לגייס כספים, אחרת לקבוצה לא יהיה מספיק כסף לשלם משכורות, מה שיעביר את השליטה המלאה בה לידי הליגה והיא תתחיל בתהליך חיפוש בעלים חדשים. על הדשא, הדודג'רס ממשיכים להיות ככה ככה, כשהקבוצה לא מצליחה לנצח את הסדרה בבית מול הקבוצה החלשה בליגה יוסטון. הדודג'רס פוגשים את האיינג'לס שש פעמים בשבועיים הקרובים לדרבי של אזור לוס אנג'לס.

מדיסון מתפרק: למדיסון באמגארנר מסן פרנסיסקו, שהרשים בוורלד סירייס האחרון, לא היה מזל השנה. ה-ERA שלו עמד על אזור ה-3.5 אבל המאזן, 8:3, לא דיבר לטובתו. בליל שלישי מול מינסוטה באמגארנר כבר לא יכול היה לטעון לחוסר מזל. הוא רשם תשע חבטות שהניבו שמונה ריצות חובה וסיים את המשחק עם שליש אינינג בלבד (סטרייקאאוט לקרל פבאנו) באמתחתו, כשהוא שותף בכיר לשיא ליגה מפוקפק: שמונה חבטות משמונת החובטים הראשונים שעלו לשחק מולו. הוא לא ניסה להתחבא ואמר בפשטות: "הייתי די פתטי". על הפתטיות הזו הוא נענש, כשה-ERA שלו האמיר ל-4.06.

מדיסון באמגארנר שחקן סן פרנסיסקו ג'איינטס. Ben Margot, AP
לא היו הכי מוצלח בקריירה. באמגארנר/AP, Ben Margot

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully