וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בקשה להתאחדות: "הפסיקו את הבעלות של טביב"

משרד עורכי דין דורש מההתאחדות: "אלי טביב הורשע בפלילים ולא השלים תקופת קלון, יש להפקיע את זכויותיו". בקרוב הבג"ץ

ההתאחדות לכדורגל ויו"ר ההתאחדות אבי לוזון קיבלו היום (רביעי) בקשה להורות לאלתר על הפקעת הבעלות של אלי טביב מהפועל תל אביב. מי ששלחו את הבקשה הם עו"ד אסף ברם, תומר ברם ועוז סאסי ממשרד ברם ושות', שטוענים כי על טביב חל עדיין עונש השעיה מניהול קבוצת כדורגל, וזאת בשל קלון שהוטל עליו שעדיין לא הגיע למיצוי. לטענתם, על טביב הוטל עונש קלון של שבע שנים, ואילו הוא ריצה רק ארבע שנים.

בבקשה מזכירים עורכי הדין את העבירות בהן הורשע טביב בעבר. לטענתם, "ב-1992 טביב הורשע בעבירות על התחזות לאדם אחר במטרה להונות, שימוש במסמך מזויף וקבלת דבר במרמה. ב-1993 הורשע מר טביב בעבירה של ניסיון להפרעת שוטר במילוי תפקידו...

"בשנת 2000 השופט סטרשנוב קבע כי בעבירות שבהן הורשע מר טביב יש קלון, ולפיכך הפקיע בית המשפט את האישור שנתנה ההתאחדות לטביב לרכישת זכויות הניהול בהפועל כפר סבא. בית המשפט קבע כי טביב חתם על תצהיר שקרי בדבר עברו הפלילי תוך הסתרה והעלמה של הרשעותיו הקודמות... למרות זאת, לא ביטלה ההתאחדות לכדורגל את האישור שניתן לטביב".

עוד טוענים עורכי הדין כי בידיהם מידע על כך שטביב, למרות הדיווח, "המשיך להיות הבעלים בפועל של הפועל כפר סבא, ולמעשה ישנם הסכמים פיקטיביים שנחתמו למראית עין... טביב ניסה להתחמק, פעם נוספת, מפסק דין מפורש של בית המשפט ולהערים על הקלון שהוטל עליו".

לסיכום, כך נכתב בבקשה, "טביב קיבל מלכתחילה את אישורה של ההתאחדות לשמש כבעלים של קבוצה אך ורק בגלל תצהירו השקרי. בפועל, טביב, באמצעות תצהירו השקרי, הצליח להערים על הוראות הדין (בדומה לעבריין שבורח מהכלא ואינו מרצה את עונשו), ובפועל לא ריצה את עונשו עד היום. ההתאחדות לכדורגל חייבת לאכוף על טביב את ריצוי מלוא תקופת הקלון...

"אנו מצפים כי ההתאחדות לכדורגל תפעל בהתאם לנורמות החלות עליה ותשתמש בסמכותה כדי להוקיע אדם שהורשע בפלילים ובאמצעות תצהירים שקריים הערים על הוראות הדין ועל ההתאחדות עצמה... בימים אלו, כשהכדורגל הישראלי נמצא במרכזן של מספר פרשיות הקשורות לתחום הפלילי, מן הראוי שההתאחדות תוקיע גורמים ותופעות מעין אלו".

מי שעומד מאחורי הבקשה הזו הם שורה של אנשי עסקים, שבינתיים לא רוצים להיחשף. אם הבקשה תידחה, הם יגישו עתירה לבג"ץ. עו"ד אסף ברם ציין כי "מדובר בעניין עקרוני ממדרגה ראשונה, יש חשיבות גדולה שהכדורגל בארץ, כחלק מתרבות שלמה, יתנהל על פי חוק ונורמות התנהלות תקינות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully