וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מכבי חיפה: ליאור רפאלוב עובר לקלאב ברוז'

יעקב שחר הודיע רשמית: ”ליאור יעזוב אותנו, הגענו לסיכומים עם הבלגים”. רפאלוב: ”מאוד מתרגש, מקווה שמשם אוכל להתקדם”

מכבי חיפה בוואלה! ספורט

מכבי חיפה הודיעה היום (שלישי) רשמית שכוכב הקבוצה ושחקן העונה, ליאור רפאלוב (25), עובר לקלאב ברוז' הבלגית. הבעלים של האלופה, יעקב שחר, הודיע היום על כך במסיבת עיתונאים, דקות ספורות אחרי שאריק בנאדו הודיע על הפרישה.

"אני מודיע שגם ליאור רפאלוב יעזוב אותנו", אמר שחר, "הגענו לסיכומים עם קלאב ברוז' מבלגיה, וליאור ישחק בה בשנה הבאה. הוא נוסע לשם לבדיקות רפואיות".

לוואלה! ספורט נודע כי מכבי חיפה תקבל מהקבוצה הבלגית, שסיימה אשתקד במקום הרביעי ותשחק במוקדמות הליגה האירופית, 2.5 מיליון יורו ו-15 אחוז מסכום מכירה עתידית. השחקן עצמו צפוי לחתום רשמית לארבע שנים בקבוצה ביום חמישי אחרי שיעבור את הבדיקות הרפואיות וישתכר 550 אלף יורו לעונה.

רפאלוב עצמו התייחס לרגשותיו: "אני מאוד מתרגש. חלמתי על היום הזה כבר הרבה זמן, וככל שזה התקרב, הייתי יותר ויותר מתוח. אני רוצה להודות למשפחת מכבי חיפה. אני כאן מאז שאני ילד והיה חשוב לי לקבל את ברכת הדרך מיעקב שחר. זה יום מאוד שמח עבורי, אבל קצת עצוב לעזוב מועדון בו גדלתי. אני בטוח שעוד אחזור לשחק במדים הירוקים".

על קבוצתו החדשה אמר: "היו הצעות מכמה קבוצות, אבל הקבוצה שהייתה מוכנה לשים צ'ק שמן על השולחן של שחר זו ברוז', שמאוד רצתה אותי. אני שמח שהצליחו להגיע להבנות. אני חושב שברוז' זה מועדון גדול מאוד, שרוצה לקחת אליפות. אני מקווה מאוד שאשחק טוב ואוכל להתקדם הלאה משם".

שחר הוסיף כי "אנחנו לא עומדים בדרכם של שחקנים מוכשרים. ליאור הגיע השנה לבגרות במשחק שלו, לא רק ביכולת ככדורגלן, אלא גם בהתייחסות למקצוע שלו ולתפקיד שלו בקבוצה. זו לא הפתעה שרציתי ליהנות ממנו גם בשנה הבאה, אבל אנחנו לא עומדים בדרכם של שחקנים מוכשרים. אף אחד לא היה לוקח את ליאור לברוז' אילולא היה משוכע שבהצטרפותו הוא ישדרג את הקבוצה. יש את השחקן שרוצה להתפתח ואת המועדון שעומד על שלו. עמדנו על שלנו, זה לא היה מו"מ ציבורי, ומאחר שהגענו להבנות שמאפשרות לנו לשחרר את ליאור, שחררנו אותו. אני שמח שעוד שגריר של מכבי חיפה ישחק באירופה. הוצאנו תשעה שחקנים במשך שנתיים והגלגל ממשיך להתגלגל".

קלאב ברוז' נחשבת לאחת משלוש קבוצות הפאר בבלגיה, יחד עם אנדרלכט וסטנדרד ליאז'. הקבוצה זכתה ב-13 אליפויות וב-10 גביעים בבלגיה, והגיעה פעמיים לגמרים אירופיים: גמר אופ"א ב-1976 וגמר ליגת האלופות ב-1978, כאשר בשני המקרים היא הפסידה לליברפול. תואר האליפות האחרון בו זכתה הקבוצה היה ב-2004/05, ובעונה שעברה היא סיימה במקום הרביעי. הקבוצה משחקת באיצטדיון יאן בריידל המכיל 29,000 מקומות, והיא זכורה לישראלים מהקדנציה המוצלחת של רוני רוזנטל, שעשה את הדרך משורות הירוקים לכחולים-שחורים לפני 25 שנה.

מה הוביל את רפאלוב לברוז'?

הסיבות למעברו של רפאלוב לברוז' היו מקצועיות וכלכליות. עוד בשלב המשא ומתן הובטח לקשר כי הוא יהיה חלק מרכזי בקבוצה. הנהלת ברוז' הסבירה לו כי מדובר באחת העקאות הגדולות של המועדון העונה ולכן הוא גם ישתכר בהתאם, כ-550 אלף יורו לעונה. סיבה נוספת למעברו היא הבטחה של הנהלת ברוז' לפיה המועדון יתמודד העונה על כל התארים.

"זה מעודון גדול שהולך על כל הקופה. הם קנו שחקנים יקרים ויעמידו סגל מצוין כדי להתמודד על האליפות", הסביר היום השחקן. יש לציין כי גם סלטיק וריינג'רס התעניינו בשחקן. השיקול המרכזי שלו במעבר לבלגיה היה השכר הנמוך בסקוטלנד שהוצע במונחי ברוטו והתייעצות עם מקורביו, שסוברים שהלגית הבלגית היא "איננה ליגה של שתי קבוצות בלבד".

במכבי חיפה טוענים כי שחר ערך תרגיל מתוחכם לקבוצות שהתעניינו בו. בסביבתו של רפאלוב אמרו היום כי "אם שחר לא היה נוקב במספרים כאלה במסיבת העיתונאים, סביר להניח שלא היו משלמים יותר משני מיליון יורו".

עמאשה ובוליאט חתמו

ואכן, האלופה רק מתחזקת. החלוץ ויאם עמאשה עבר היום (שלישי) את הבדיקות הרפואיות במכבי חיפה בהצלחה, ואחרי שאתמול סיכם על חוזה לארבע שנים, היום הוא חתם על החוזה וערך את אימון הבכורה שלו בקבוצה. עמאשה חתם באמצעות סוכניו שחר גרינברג ואבי נמני. גם הבלם הקרואטי, יוריצה בוליאט, שסיכם כבר בחיפה, חתם היום לשלוש שנים בשורות האלופה עם אופציה לשנתיים נוספות. דלה ימפולסקי חתם באופן סופי לתקופה של ארבע שנים.

ביום ראשון תצא הקבוצה למחנה אימונים באוסטריה כאשר השוער בויאן שראנוב והבלם בוליאט ייצאו ביחד איתה. בנוסף, חיפה מחפשת כעת מחליף לפיטר מסיללה, שלפי הערכות במועדון אמור לעבור השבוע לקבוצה בהולנד, אם כי גם גנק הבלגית מועמדת לקלוטו. רוני גפני ושמעון הרוש הוזכרו כמועמדים, אך עדיין לא נעשתה פנייה רשמית בנוגע אליהם.

הבלם שי מימון הרשים במשחק האימון הראשון שלו במדי פרנקפורט וייבחן במשחק נוסף מחר. בחיפה מעוניינים להחזיר את הבלם לקבוצה אם הוא לא יחתום בקבוצה הגרמנית, אך הוא מעדיף למצות את האופציה האירופית.

שחר התייחס היום לארבעת שחקני הרכש שהצטרפו למועדון (שראנוב, בוליאט, עמאשה וימפולסקי): "אנחנו חייבים לחזק את עצמנו בעמדות שאין לנו עדיין שחקנים מנוסים מתוצרת בית. מצטרפים גם שחקנים מהנוער, למשל הבלם סארי פלאח, שמשחק בנבחרת הצעירה. הוא יהיה חלק בלתי נפרד מהקבוצה הבוגרת השנה. אני מקווה שהשנה לא נחווה את מה שחווינו מבחינת הפציעות כמו בשנה שעברה. נעמיד קבוצה טובה".

מכבי חיפה הגישה הצעה רשמית לחלוץ הניגרי אוצ'ה נוופור (19) וביקשה מסוכניו שיגיע למחנה האימונים. גם החלוצים בראדלי חרובלר מדרום אפריקה וג'ואל קמפבל מקוסטה ריקה עדיין נמצאים על הכוונת. בקבוצה מנסים לחפש קבוצה לפיטר מסיללה, בו מעוניינות ויטסה וטוונטה ההולנדיות.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

הטיפול שמאריך את חייהם של חולי סרטן ריאה

בשיתוף העמותה הישראלית לסרטן ריאה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully