וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מסתמן: ליגה ללא קיזוז, עם שלוש יורדות

14.6.2011 / 15:12

למרות ההחלטה בסיעת הפועל, מאחורי הקלעים עובדים הצדדים על פשרה של ליגת 16 קבוצות ללא קיזוז ו-14 בעונה שאחריה

מאז הישיבה של סיעת הפועל אתמול, בה הביעו רוב החברים את רצונם להמשיך במתכונת הליגה הקיימת, מופעלים לחצים על חברים בה לשנות את דעתם. אלא שבסיעת הפועל, מתברר, לא מתכוונים לשנות את דעתם כל עוד לא תוצע להם אלטרנטיבה אמיתית לשיטת הקיזוז הקיימת. גורמים בשני המחנות הודו אתמול: "ליגה של 16 קבוצות ללא קיזוז היא ליגה לא מעניינת שתוכרע הרבה לפני מחזורי הסיום. היא לא תספק עניין ואוהדי הכדורגל רק יסבלו ממנה". גורם בהנהלת ההתאחדות לכדורגל הבהיר הבוקר: "סיעת מכבי התכנסה לפני מספר ימים, החליטה שאין קיזוז אבל לא מצאה חלופה אמיתית. אנשים הגיעו לישיבה הזאת לא מוכנים. הציגו רעיון, הצביעו בעד ונגד והמשיכו הלאה. אבל אם הקיזוז יבוטל, מה החלופה שלו?"

כרגע, מסתמן כי אבי לוזון ושטרן חלובה יצליחו לשכנע את חברי ההנהלה לתמוך ברוב קולות בעד ביטול השיטה הקיימת, אם יציעו חלופה ראויה לליגה בעוד שנתיים. הפתרון המסתמן הוא שליגת העל והליגה הלאומית יכללו 14 קבוצות בלבד בעוד שנתיים, אבל המצב הקיים יגרום להתנגדות של לא מעט חברי הנהלה המייצגים קבוצות בליגה הלאומית, שלא יסכימו שארבע קבוצות ירדו לליגה השלישית. כך או כך, מתוך שיחות עם חברי הנהלה נראה כי בכל חלופה שלא תוצע, בעונה הבאה תונהג שיטה של ליגה ללא קיזוז, עם שלוש יורדות לליגה הלאומית ועולה אחת בלבד, כדי שבעוד שנתיים יוכלו להפעיל את השיטה החדשה.

הישיבה שנועדה להתקיים ביום ראשון הקרוב תידחה בינתיים, עד אשר תוצג חלופה אחרת על ידי לוזון וחלובה. "כל חלופה שהיא תגרור התנגדויות, לא יהיה פשוט לרצות את כולם", אמר גורם בהנהלה. "ננסה להגיע לפתרון הטוב ביותר כדי שכמה שפחות קבוצות מהדרג הבינוני-נמוך ייפגעו". יש לציין כי מספר חברי הנהלת הפועל, ביניהם אפי צפריר, הביעו נכונות להצביע נגד הקיזוז אם תוצע חלופה ראויה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully