וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סיכום השבוע בבייסבול: לא כל אח הוא ריאן גיגס

יובל קליין

6.6.2011 / 15:44

למשל, האח של בריאן מק'קאן עוזר לתופס של אטלנטה לחבוט היטב. יובל קליין מסכם שבוע עם השתאות קלה מפיטסבורג

אלברט פוחולס שחקן סנט לואיס קרדינלס חוגג עם חבריו. Jeff Robersobn, AP
אלברט פוחולס והקרדינלס ממשיכים להכתיב את הקצב/AP, Jeff Robersobn

AL מזרח

סוויפ השבוע: היאנקיז סיימו שבוע מוצלח, בו הם מפסידים רק פעם אחת והם רושמים סוויפ על אוקלנד, שאחר כך חטפה בראש מבוסטון. אצל הפסים, ברטולו קולון מגיש כאילו אנחנו ב-2005. המגיש הימני ניצח השבוע פעמיים שעושה זאת בעיקר בזכות הפאסטבול. בתחילת השבוע הוא השתיק את אוקלנד במשך משחק שלם והלילה נתן הופעה סולידית מול האיינג'לס. ההופעות של קולון והיכולת הטובה של אלכס רודריגז ומארק טשיירה עם המחבט עזרו ליאנקיז לחזור למקום הראשון בבית, רגע לפני שהם מתחילים סדרה ביתית מול בוסטון.

השמאל החדש: יש כאלה שטענו שדייויד אורטיז הוא סוס מת ובוסטון צריכה להיפטר ממנו, אבל אורטיז מוכיח אחרת. "ביג פאפי" חובט ל-32.5 אחוז עם 30 הכנסות רצים, כשהנתון המרשים ביותר שלו הוא אחוזי החבטה של אורטיז מול מגישים שמאליים. בשנתיים האחרונות אורטיז התקשה מאוד בתחום, אבל הוא עשה התאמות ושיפר את החבטה שלו. "כשהוא במרכז הליין אפ וחובט ככה מול שמאליים זה מאוד עוזר לנו", אמר טרי פרנקונה אחרי שאורטיז רשם שלוש חבטות הלילה מול הלפטי של אוקלנד ברט אנדרסון.

אלכס רודריגז שחקן ניו יורק יאנקיז. Christine Cotter, AP
בכושר כזה מסוכן להתעסק עם רודריגז והיאנקיז/AP, Christine Cotter

AL מרכז

סוויפ השבוע: הווייט סוקס הגיעו לפנוויי פארק בתקווה לקחת משחק או שניים ויצאו עם כל הקופה. שיקגו, שמתקשה מתחילת השנה לעמוד בציפיות, היתה זקוקה לרצף ניצחונות והשיגה אותו, מה שהתגלה כפתרון זמני לאחר שהפסידה שני משחקים חשובים ליריבתה לבית מדטרויט. פול קונרקו וקרלוס קוונטין מובילים את הקבוצה בהתקפה ואפילו חואן פייר רשם הומר נדיר, אבל הדבר החיובי ששיקגו תיקח מהשבוע האחרון הוא השיפור בבולפן. הילד כריס סייל לא הרשה ריצה כבר חמישה משחקים והקלוזר סרג'יו סנטוס רשם שמירות מוצלחות, מה שמדרבן את רוטציית ששת המגישים של הווייט-סוקס.

התפרקות: קליבלנד טואטאה על ידי טקסס בסדרה של ארבעה משחקים ובסך הכל ניצחה בשלושה מעשרת משחקיה האחרונים. אחרי פתיחת עונה מעולה האינדיאנס נרגעים, ודטרויט כבר נושפת בעורף, כשהיא בפיגור של 2.5 משחקים בלבד מהשבט. המייצג הגדול ביותר לנסיגה ביכולת הוא ג'סטין מאסטרסון. המגיש שנראה בעונת פריצה עד אמצע מאי ספג עשר ריצות בשני משחקיו האחרונים ולא ניצח מאז סוף אפריל.

הנתון הסטיסטי השבועי: מתוך 78 פתיחות, לוק הוצ'אבר הרשה חמש ריצות או יותר ב-29 פעמים.

לוק הוצ'באר שחקן קנזס סיטי רויאלס. Orlin Wagner, AP
אתה לא ממש מכונת אמינות, הא? הוצ'באר/AP, Orlin Wagner

AL מערב

סוויפ השבוע: טקסס ריינג'רס מנסים ליצור פער בבית הצפוף ביותר בליגה אחרי חמש ניצחונות רצופים, שכללו סוויפ מרשים של ארבע משחקים מול קליבלנד המפתיעה. באותם משחקים הרוטציה של הריינג'רס הכריעה את המפגשים, כשווילסון והולנד משאירים את קליבלנד על האפס ואוגנדו רושם ניצחון שישי. בגלל פציעות באאוטפילד העלו הריינג'רס את אנדי צ'אבז מהמיינורס, והוא החזיר להם ובגדול עם 5 הכנסות רצים ומאזן של 55.6 אחוז השבוע.

לאן נעלמת, טוריי? ביום שני הראה טוריי האנטר שהוא ממשיך במגמת ההתאוששות לאחר פתיחת העונה החלשה. האאוטפילדר הססגוני של האיינג'לס רשם שלוש חבטות והכניס ארבעה רצים בקנזס סיטי. חלפו חמישה משחקים מאז ומאזן החבטות של האנטר עומד על... 0. הוא אמנם הולך שלוש פעמים לבסיס הראשון, אבל עם תפוקה כל כך דלה (23 אחוזי חבטה עונתיים), לא פלא שהאיינג'לס מדשדשים עם מאזן שלילי (31:30) ומקום שלישי בבית.

הנתון הסטיסטי השבועי: איצ'ירו סוזוקי עלה לבסיס ב-31 משחקים רצופים מול בולטימור.

סי ג'יי וילסון שחקן טקסס ריינג'רס. Amy Sancetta, AP
חד כתער. סי ג'יי וילסון/AP, Amy Sancetta

NL מזרח

אח אמיתי: התופס של אטלנטה בריאן מק'קאן התחיל את העונה בצורה מאכזבת, והחליט להרים טלפון לאחיו שלא מפספס אף משחק. למחרת הטלפון ישבו שניהם מול סרטי הוידאו וניתחו את החבטה של התופס של אטלנטה. מאותו יום מק'קאן חובט ל-19 מ-54 עם שמונה דאבלים וארבעה הומרים. אף תופס לא פתח ביותר משחקים ממק'קאן במשך ששת השנים האחרונות, ועם הפציעות של ג'ו מאוור ובאסטר פוזי הוא התופס ההתקפי הטוב בליגה.

ג'ונת'ון כבר לא קטן: הדבר הכי מוזר בג'ונת'ון ניסה הוא השם שלו. כן, למגיש של ניו יורק מטס קוראים Jonathon. מעבר לכך, הוא מתפתח להיות שחקן בייסבול לא רע בכלל. העונה שעברה הייתה העונה המלאה הראשונה של ניסה במייג'ורס, ואחרי פתיחה לא מרשימה הוא מתחיל להראות את הפוטנציאל הגלום בו. בתחילת השבוע שעבר הוא היכה את פילדלפיה עם שישה אינינגים ושליש וקצר ניצחון, הפתיחה האחרונה מול אטלנטה הייתה מרשימה יותר – שבעה אינינגים ושני שליש ושבעה סטרייקאאוטים, שלרוע המזל לא הספיקו ל-W. אולי בכל זאת יש איזושהי תקווה בקווינס.

בריאן מק'קאן שחקן אטלנטה ברייבס. John Bazemore, AP
מזל שיש אחים. מק'קאן/AP, John Bazemore

NL מרכז

קבוצת השבוע: איזה כיף לרשום את המילים הנדירות האלה: פיטסבורג פייראטס קבוצת השבוע! הפייראטס לא נבהלו כשפגשו את המטס ואת הפיליז והצליחו להוציא שני ניצחונות מכל אחת. קווין קוריאה רשם את ניצחונו השמיני העונה והוא מוביל בצוותא עם רוי האלאדיי ויובאני גאייארדו את טור הניצחונות. השבוע שוב פורסם ש-PNC פארק נבחר על ידי הקהל לאיצטדיון מספר 1 בליגה והפייראטס מחזיקים את הבחירה הראשונה בדראפט שייערך הלילה. פיטסבורג אמורה לבחור מגיש מ-UCLA או שחקן בסיס שלישי מ-Rice.

הרומן ממשיך: אלברט פוחולס ממשיך בסיפור האהבה שלו עם שיקגו קאבס עם שלושה הומרים ביומיים האחרונים, ששניים מהם היו לחבטות ניצחון. אין שחקן בהיסטוריה שחבט להומראנס מול הקאבס יותר מפוחולס, שרשם את ההומר התשיעי מול ריאן דמפסטר בקריירה. בנוסף, השבוע המגזין "ספורטינג ניוז" ערך את רשימת השחקנים הטובים ביותר בליגה. קינג אלברט נשאר במקום הראשון.

שימו לב ל: ג'ורדן ליילס הוקפץ לרוטציה של יוסטון בגלל פציעות, אבל בריגלי פילד תצוגה שאולי תשאיר אותו במייג'ורס. המגיש הימני בן ה-20 הגיש למשך שבעה אינינגים והרשה שתי ריצות בלבד. הלילה המעמד התחיל להשפיע על ליילס, שהתקשה למצוא את הסטרייק זון. האסטרוס החליטו לדחות את המשחק הבא שלו לשבת, כדי שתהיה לו הזדמנות להגיש ביוסטון. זאת אפשרות טובה לקהל ביוסטון סופסוף להתלהב משחקן של האסטרוס.

קווין קוריאה שחקן פיטסבורג פייראטס. Paul J Beresswill, AP
יש תקווה בפיטסבורג? קוריאה בפעולה/AP, Paul J Beresswill

NL מערב

טראומת פוזי: בסן פרנסיסקו עדיין מתקשים לעכל את אובדן התופס המצטיין שלהם. הג'נרל מנג'ר בריאן סביאן התראיין השבוע והוציא את כל התסכול שלו, כאשר דרש מהליגה להעשות את סקוט קאזינס לכל העונה. כמובן שהדרישה מוגזמת, לא ריאלית ולא ממש מתאימה לאלופת הליגה. בינתיים, לקאזינס יש בעיות נוספות - הוא והמשפחה שלו גרים בסן פרנסיסקו ולאחרונה קיבלו מספר איומים, כשפוזי עצמו מתגייס ומבקש מהקהל לחדול מהאיומים. בעניינים שקשורים לבייסבול, סן פרנסיסקו מצליחה לשמור על היתרון ובריאן וילסון ממשיך לאסוף שמירות. האיש והזקן עומד על 17 כבר, והפעם האחרונה שהוא הרשה ריצה היתה באמצע מאי.

תופס עמדה: עם הפציעה של חורחה דה-לה-רוסה שצריך לעבור ניתוח טומי ג'ון, ג'וליס צ'אסין יצטרך להתרומם ולמלא את החסר. בקולורדו אוהבים מגישים עם שמות פרטיים מוזרים, אבל בניגוד לאובלדו חימנז השנה, צ'אסין מצליח לנצח. עם מאזן 4:6 וERA- של 3.19, המגיש בן ה-23 הפך בעצם למגיש הבכיר של הקבוצה. בשבת הוא השאיר את הג'איינטס על ריצה בודדת ועזר לרוקיז להקטין את פער זמנית. שימו לב גם לטוד הלטון שנותן בראש בתקופה האחרונה.

הנתון הסטיסטי השבועי: צ'אד בילינגסלי רשם הום-ראן ודאבל הלילה לזכות הדודג'רס. המגיש הקודם של הדודג'רס שרשם הומראן היה רנדי וולף, שעשה זאת באוגוסט 2009.

צ'אד בילינגסלי שחקן לוס אנג'לס דודג'רס. David Kohl, AP
ההגשה שלו לא משהו לאחרונה, אבל עם המחבט הוא סבבה לגמרי. בילינגסלי/AP, David Kohl

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully