וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ככה תשליכני בעת זקנה?

3.6.2011 / 14:00

הוא לא רק עבר ממילאן ליובה והצטרף לרשימה של אלו ששיחקו בשלוש הגדולות. עכשיו גם מצפים מאנדראה פירלו להנהיג את נבחרת איטליה

כבר מהרגע בו ערך את הבכורה כקשר התקפי בן 16 בברשיה, הושווה אנדראה פירלו לרוברטו באג'ו הגדול. שינוי התפקוד דווקא בעונה בה שיתף פעולה עם אלילו ב-2001, כאשר המאמן קרלו מאצונה רצה להשתמש בהם יחד וניסה את פירלו כפליימייקר המוצב כקשר אחורי (רג'יסטה), יחד עם האופי השונה לחלוטין, שמו סוף להקבלה בין השניים. עד הקיץ הנוכחי. אחרי עשור מוצלח מאוד במילאן, פירלו עזב את האלופה לטובת חוזה לשלוש שנים ביובנטוס והפך לשחקן האיטלקי הראשון מאז באג'ו שלובש את מדי שלוש הגדולות של איטליה.

אנדראה פירלו שחקן נבחרת איטליה. GettyImages
ההקבלה לבאג'ו חזרה להעסיק אותו דווקא בשלהי הקריירה. פירלו/GettyImages

פירלו עשה את המסלול בדרכו שלו – בכיוון הפוך מזה של באג'ו - כשמאינטר עבר למילאן ומשם ליובה, במטרה לחוות התנסות שונה ולהכניס תנופה לגברת הזקנה והדיכאונית. בגיל 32, פירלו נמצא בדיוק בשלב בו באג'ו עבר לברשיה רק כדי לחזור (ללא הצלחה, בסופו של דבר) להיות רלוונטי ברמה הבינלאומית. הסיטואציה מבחינת פירלו נוחה הרבה יותר. הוא עדיין משתייך לקבוצה גדולה ויורשים ראויים טרם השתלטו על מקומו, אך האם יש לו עדיין מה להציע כשחקן מוביל בנבחרת איטליה?

שנת שבתון

אחרי תשע עונות יציבות ומרשימות כאחד השחקנים הבולטים של מילאן, 'איל מטרונומו' בעיקר סבל בעונה העשירית. פציעה טורדנית בברך הגבילה אותו ל-17 משחקי ליגה בלבד ושער בודד (נפלא לכשעצמו מול פארמה בתחילת העונה) במה שהייתה למעשה העונה הכי גרועה שלו בצד האדום של מילאנו, דווקא כשהקבוצה החזירה לעצמה את הסקודטו וההגמוניה בעיר אחרי שבע שנים ארוכות.

הנסיגה ביכולת וההשתלבות המהירה של מארק ואן בומל במערך של מסימיליאנו אלגרי, בישרו על סוף התקופה של פירלו במילאן. "הפרידה לא נבעה מסיבות כלכליות, זו החלטה מקצועית גרידא", הסביר סגן הנשיא אדריאנו גליאני. "הצוות המקצועי שלנו מאמין בטקטיקה שונה ומעדיף להשתמש בקשר אחורי מסורתי, כך שפירלו כבר לא מתאים למערך. אנחנו מכבדים ואוהבים אותו, מעולם לא נהיה אויבים".

פחות משבוע לאחר הודעת הפרידה המרגשת ממילאן, חשף פירלו באופן רשמי את הסוד שרבים כבר גילו והודיע כי חתם לשלוש שנים בשורות היריבה יובנטוס. אחרי שתי אליפויות איטליה, שתי אליפויות אירופה וכמובן גביע עולמי אחד עם הנבחרת ב-2006, הקשר האלגנטי חיפש אתגר חדש והלך בדרכם של ג'וזפה מיאצה, אלדו סרנה וכמובן באג'ו – שחקני נבחרת איטליה שעברו במהלך הקריירה בין שלוש הגדולות של הסריה A. "יש לי מוטיבציה מחודשת, אני רוצה להחזיר את יובנטוס לצמרת ולזכות בתארים", הסביר פירלו במסיבת העיתונאים. "זו הייתה למעשה סוג של שנת שבתון עבורי. זו העונה הראשונה שלא שיחקתי באופן עקבי, אבל אני חושב שזה יכול להאריך את הקריירה שלי בארבע-חמש שנים".

בניגוד למילאן, שם למדו להסתדר בלעדיו בעונה האחרונה, יובנטוס משוועת למגע הקסם של פירלו. המאמן החדש אנטוניו קונטה כבר הבהיר כי הוא בונה על היכולת של שחקן הרכש לנהל את המשחק מעמדת הקשר האחורי. "תמיד אמצא מקום לשחקנים גדולים ברמה של פירלו", הודיע קונטה לאחר מינויו. "הוא שחקן בינלאומי שהתברך בקלאסה וכריזמה, בדיוק כמו קלאודיו מרקיזיו. אני שמח ששניהם שחקני יובנטוס". קונטה אמנם דוגל ב-4-4-2 קלאסי, אך הבטיח לנסות שיטות נוספות ובכל מקרה יודע שפירלו יכול להכתיב את קצב המשחק ממספר עמדות בקישור. מרקיזיו אמור להשלים אותו, על תקן ג'נארו גאטוזו משופר.

אוהדי מילאן מניפים שלט פרידה מהקשר אנדראה פירלו. GettyImages
ההפסד של מילאן יהיה הרווח של יובנטוס? אוהדי מילאן נפרדים: "שלום אנדראה, תודה על הכל"/GettyImages

שנת מבחן

פירלו מעורר לא מעט שאלות לקראת העונה הבאה, אך הוא יוכל לענות על כמה מהן במשחקי הנבחרת הקרובים ולהזכיר שעדיין מדובר באחד השחקנים החשובים באיטליה. הקשר הוותיק לא זומן להתכנסויות הקודמות על ידי צ'זארה פראנדלי בגלל הפציעה ממנה סבל, ולמעשה לא לבש את מדי האזורי מאז עלה כמחליף בתיקו מול רומניה בנובמבר 2010. עכשיו, בהיעדרם של דניאלה דה רוסי וטיאגו מוטה, מקומו של פירלו בהרכב מובטח. גם הציפיות בהתאם. "פירלו שחקן חשוב מאוד בנבחרת", קבע המאמן. "העובדה שהוא יכול לשחק אחרי תקופת היעדרות היא משמעותית למדי. כמו ג'יג'י בופון, הוא אחד השחקנים עליהם אנו מתבססים".

שני השחקנים המנוסים אותם הזכיר מאמן הנבחרת, הם בעצם השרידים היחידים שנותרו מהגמר בגרמניה לפני חמש שנים. הנבחרת מורכבת מדור חדש ומוכשר, שזקוק נואשות למנהיגים שיסחפו אחריהם במשחקים החשובים באמת. בית המוקדמות הוא רק הכנה לכך. פראנדלי רואה בחזונו את ברצלונה, כשפירלו בתפקיד צ'אבי מבחינה מקצועית וחברתית, אך הדרך לשם לא תהיה פשוטה. בינתיים זה רק חלום. "אני חושב שיש לי הרבה מה לתרום לנבחרת, ובמיוחד לשחקנים הצעירים", התייחס פירלו לתפקידו החדש. "אני שמח לחזור במטרה להעפיל לאליפות אירופה ולאחר מכן אולי לזכות בגביע. זה אחד התארים היחידים שחסרים לי".

בצל פרשת השחיתות החדשה והביקורות מסביב על הזימונים של פראנדלי, איטליה לא יכולה להרשות לעצמה לפשל מול יריבה נחותה כמו אסטוניה. הדברים נכונים בעיקר לגבי פירלו. "המאמן התגאה שהוא מזמן רק שחקנים שמשחקים בקביעות בקבוצות שלהם, אבל בכל זאת לקח את פירלו שמיעט לשחק והשאיר את דה רוסי בחוץ בגלל התנהגות לא נאותה", טענו ב'גאזטה דלו ספורט' בשמץ של ביקורת. הנבחרת מתאמנת תחת לחץ עצום, ובאחד האימונים נראה פראנדלי, לאחר התפוצצות סקנדל מכירת המשחקים, פורש ידיו בייאוש וקורא לעבר פירלו: "רק זה היה חסר לנו". לחץ, כבר אמרנו?

לא מעט תשומת לב, כאמור, תופנו לעבר פירלו במשחק מול אסטוניה, ולא רק מכיוון טורינו. טוענים שהוא נמצא הרחק משיאו, שמסירות העומק כבר מזמן לא מוצאות את הכתובת ושהאיטיות שלו הפכה מיתרון לחיסרון. גם לגבי יכולת המנהיג שלו עלו לא מעט ספקות. "הוא יכול להיות שחקן משלים כרגע, לא יותר מזה", אמרו במילאן לפני עזיבתו וסברו כי לא תהיה להם כל סיבה להצטער. למרות זאת, פראנדלי מוכן להפקיד את המפתחות בידיו לקראת יורו 2012, והוא לא היחיד שמחזיק בדעה זו. "אין הרבה שחקנים איטלקיים עם איכויות כמו שלו", טען לאחרונה פאביו קאפלו. "יש לו ראיית משחק משובחת והוא מוסר נפלא. כל עוד הוא בריא, פירלו יכול לעשות את ההבדל בכל מקום".

אנדראה פירלו שחקן נבחרת איטליה. GettyImages
הרבה עיניים יתמקדו בו במשחק מול אסטוניה. פירלו באימון הנבחרת השבוע/GettyImages

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully