וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סיכום השבוע בבייסבול: חלום אריזונה

יובל קליין

31.5.2011 / 21:34

ג'סטין אפטון והדיאמונדבקס טורפים את הקלפים במערב, ג'יי ברוס לא מרים את סינסינטי ואי אפשר בלי הפציעה של פוזי

באסטר פוזי שחקן סן פרנסיסקו ג'איינטס לאחר שנפצע בתיקול של סקוט קאזינס שחקן פלורידה מארלינס. Marcio Jose Sanchez, AP
התמונה החשובה והמעיקה של השבוע: באסטר פוזי מפונה מהמגרש בסן פרנסיסקו/AP, Marcio Jose Sanchez

AL מזרח

סדרת השבוע: היאנקיז אירחו את טורונטו, וזה אפשר לנו לראות את שלושת המובילים של האמריקן ליג בהומראנס על אותו מגרש. חוזה באוטיסטה, קרטיס גרנדרסון ומארק טשיירה הוסיפו כל אחד הומר בודד לרשימה, שאותה עדיין מוביל כוכב טורונטו. היאנקיז איבדו את המקום הראשון לבוסטון אחרי רצף של שישה הפסדים והפסים עדיין מתקשים להראות יציבות. ברוטצייה, ברטולו קולון מפתיע אבל בבולפן רפאל סוריאנו, שהגיע כריליוור השני היקר בהיסטוריה, נשלח ל-DL. סוריאנו הוא עוד אחד מאותם ריליוורים שחתמו בפגרה על חוזה ענק ומאכזבים בגדול. בינתיים, הספירה לאחור של דרק ג'יטר ממשיכה, והשורטסטופ הוותיק רחוק רק 19 חבטות מהיעד שלו, 3,000.

שחקן החודש: עד כמה אדריאן גונזאלס היה טוב בחודש מאי? כל כך טוב, שכמעט חצי פנווי פארק לובש את הספרה 28 על הגב. שחקן הבסיס הראשון הוא מכונה להכנסת רצים הביתה ועומד לסיים את החודש עם 30 ריביז לפחות. תוסיפו לזה 9 הומרים ותקבלו את ההסבר למה בוסטון רדפה אחריו בפגרה. הרד סוקס סוגרים חודש מעולה שהתחיל במקום אחרון ויסתיים במקום הראשון (המשותף עם היאנקיז).

הנתון הסטיסטי השבועי: אחרי 28 משחקים ללא הכרעה, ג'ו ג'ו רייס סוף סוף רשם W בלוח התוצאות. המגיש של הבלו-ג'ייז השלים משחק מלא מול האינדיאני, כשבצירוף מקרים מדהים, שלושה מגישים בהיסטוריה רשמו רצף של 28 משחקים ללא הכרעה ושלושתם רשמו ניצחון לאחר משחק מלא.

ג'ו ג'ו רייס שחקן טורונטו בלו ג'ייז. AP
וואו, איזה קוף ירד מהגב. רייס/AP

AL מרכז

שימו לב ל: מי מדורג במקום השלישי ב-OPS בין שחקנים הבסיס השלישי, אחרי קווין יוקיליס ואלכס רודריגז - ווילסון בטמיט מקנזס סיטי. בטמיט חובט ל-31.1, וצריך לזכור שזה שחקן שבקושי הצטרף לסגל של המייג'ור ליג אחרי שחתם על חוזה מיינורס בפגרה. ההצלחה של בטמיט נותנת לרויאלס אופציה מצויינת לטרייד מכיוון שבמיינורס מחכה מייק מוסטקס בעמדת השחקן השלישי. לא חסרות קבוצות שמחפשות שחקנים לעמדה זאת, ואם הרויאלס ירצו לעלות את מוסטקס הם יכולים לצרף אולי גם חיזוק לבולפן או פרוספקט חדש במקום בטמיט.

טווינס לאן?: סוף מאי כאן ואפשר להגיד שמינסוטה טווינס היא אכזבת השנה עד כה. הטווינס מחזיקים במאזן הגרוע ביותר במייג'ורס, וזאת קבוצה שהייתה בפלייאוף בשלוש השנים האחרונות. אז ג'ו מאוור עדיין פצוע וחזרתו מוערכת לעוד מספר שבועות, אבל האם זה מאוחר מדי? הקבוצה נמצאת 14.5 משחקים מאחורי המקום הראשון ויהיה קשה לקחת בבית זה את הוויילד-קארד. בחודש יוני תצטרך הנהלת הטווינס לקבל מספר החלטות, כמו האם לוותר על העונה ולעשות מספר עסקאות כדי לשפר את המצב של הקבוצה בשנה הבאה. השמות של מייקל קדאייר, דלמון יאנג וקווין סלוואי כבר עלו ברשת השמועות.

הנתון הסטיסטי השבועי: דטרויט טייגרס היא הקבוצה היחידה בליגה שרשמה חבטת אקסטרה-בייס בכל משחק.

משבר עם סוריה: 11 חבטות, שבע ריצות חובה, שלושה הפסדים בשלושה אינינגים ושליש שהתפרשו על פני ארבעה משחקים. פלא שג'ואקים סוריה הוא כבר לא הקלוזר של קנזס סיטי?

sheen-shitof

מחיר חסר תקדים

המכשיר של הישראלים שהמציאו את מסירי השיער בהנחה בלעדית

בשיתוף Epilady
וילסון בטמיט שחקן קנזס סיטי רויאלס. Nick Wass, AP
קודם בקושי הבטיח מקום בסגל, עכשיו אחד מפתיונות הטרייד המובילים בליגה. בטמיט/AP, Nick Wass

AL מערב

חם בנאפולי: מייק נאפולי הגיע לטקסס כדי לחזק את עמדת התופס. בוורלד-סירייס הבינו הריינג'רס איזה הבדל תופס התקפי נותן לקבוצה, ונאפולי עושה בדיוק את מה שהם רצו. בשלושה הימים האחרונים נאפולי רשם 4 הומרים, כולל שתיים הלילה, והוא מדורג שלישי בקבוצה בהכנסת רצים. ומה נגיד על ג'וש המילטון ונלסון קרוז, שבמשחק הראשון שלהם אחרי שחזרו מפציעה שלחו פצצה ליציעים? הריינג'רס נראים טוב ופתחו היטב סדרת משחקי חוץ קשים מול הרייז והאינדיאני.

ברנדון ליג: זוכרים את אותו שבוע היום שבו גרם ברנדון ליג לשחקני הפנטזי שהחזיקו בו לקפוץ מהגג? מאז הפיאסקו האחרון בקליבלנד ב-13 במאי, הקלוזר של סיאטל הרשה שלוש חבטות בלי לספוג אף ריצה והוסיף חמש שמירות. ה-ERA שלו, שעמד באמצע החודש על 7.31, התייצב על 5.09.

מייק נאפולי שחקן טקסס ריינג'רס. Mike Carlson, AP
לראות אותו ולמות. נאפולי/AP, Mike Carlson

NL מזרח

וילפון עושה באזז: לא היכולת של המטס, אלא הבעלים של הקבוצה החזיר את הקבוצה לכותרות השבוע. בכתבה מרתקת במגזין "ניו יורקר", פרד וילפון פתח את הפה על מספר שחקנים בקבוצה שלו. על רייס אמר "שהוא לא יקבל את הכסף של קרל קרופורד", על רייט "שחקן טוב, אבל לא סופרסטאר" ועל בלטראן "הוא משחק ב-60-70 אחוז מהיכולת שלו".

20 שנים עברו מאז שווילפון קנה את הקבוצה, ואנחנו אולי עומדים בפני סוף עידן. חלק מכספיו של וילפון ושותפו, סול כץ, היו בניהולו של ברני מיידוף. מיידוף כמובן עבד על כולם בעיניים והיום יושב בכלא. במפתיע, התובע המייצג את ארה"ב חושב שלכץ ו-ווילפון היה ידע לגבי המירמה של מיידוף. הבעלים נזקק להלוואה מהליגה כדי להריץ את הקבוצה השנה והעמיד למכירה מספר אחוזים. השבוע התגלה שגם נמצא קונה: דיוויד אינהורן יקנה 20 אחוז בשווי של 200 מיליון דולר. העסקה כוללת אופציה בעוד שלוש שנים, שלאחריהן יוכל איינהורן לקנות עוד 40 אחוז ובכך יהפוך את השליטה של וילפון למינורית.

בשלוש שנים האחרונות ירד שווי הערך של המטס ב-13 אחוז והוא עומד על סביבות ה-700 מיליון דולר. זאת תוצאה של חוסר הצלחה מקצועית שהובילה לירידה דרסטית במכירי הכרטיסים. וילפון לא מתרגש מכך ואמר: "לניו יורק יש רק קבוצה אחת בנשיונל ליג, ככה שהיא תמיד תהיה שווה מיליונים". צודק, אבל אנחנו נוסיף שלניו יורק יש רק קבוצה אחת טובה והיא באמריקן ליג.

זהירות ג'איר: ההתקפה של הברייבז סובלת מחוסר יציבות בגלל פציעות של ג'ייסון הייווארד וצ'יפר ג'ונס וגם דן אגלה עדיין לא התאקלם לטרנר פילד, אבל אין להם מה לדאוג כל עוד ג'איר ג'רג'נס ימשיך להגיש כמו כריש. המגיש הימני מוביל את הנשיונל ליג ב-ERA עם 1.51. מסכנים המטס שצריכים לפגוש אותו ביום שבת, שם כנראה הוא ירשום את הניצחון השמיני שלו.

ג'איר ג'רג'נס שחקן אטלנטה ברייבס. David Goldman, AP
הוא כריש, הוא כריש, הוא כריש. ג'רג'נס/AP, David Goldman

NL מרכז

סוויפ השבוע: בשבועות האחרונים מילווקי ברוורס מתחילים להתחבר. ההתקפה מפציצה, הפיצ'ינג סביר פלוס וזה בעצם מה שצריך לא? הברו-קרו רשמו סוויפ בתחילת השבוע שעבר על הנשיונלס, שהגיע אחרי סוויפ על קולורדו. רק יכולת טובה של טים לינסקאם מנעה מהם סוויפ שלישי רצוף. הצמד בראון את פילדר מוצא את החורים בהגשות היריב וגם קרלוס גומז עזר להם עם שלושה הומרים השבוע. כדי להיות מדוייקים, הוא רשם שניים ועוד הום-ראן נדיר בתוך המגרש.

MVP?: ב"בייסבול הלילה" ב-ESPN, הזכירו את שמו של ג'יי ברוס כמועמד ל-MVP. האאוטפילדר מוביל את הנשיונל ליג בהום-ראנס ו-RBI. למרות היכולת הפנטסטית של ברוס, סינסינטי לא נמצאת בתקופה טובה. הרדס הפסידו 10 מ-13 המשחקים האחרונים שלהם ומילווקי, מצד שני, רצה חזק. בשנה שעברה זה היה ליין אפ מאוזן בכיכובו של ג'ואי ווטו שהקנה להם את המקום הראשון. השנה אנחנו רואים את ווטו וברוס וקצת ברנדון פיליפס, וזה לא יספיק.

ג'יי ברוס שחקן סינסינטי רדס. Matt Slocum, AP
הוא עובד יפה, אבל איפה החברים? ברוס/AP, Matt Slocum

NL מערב

סוויפ השבוע: גבירותי ורבותי, קבלו את מוליכת הנשיונל ליג מערב, אריזונה דיאמונדבקס. רצף של שבעה נצחונות שכללו סוויפ על יוסטון העניקו לדי-באקס את המקום הראשון המפתיע. הנחשים מציגים את ג'סטין אפטון שמדי שבוע שובר שיאים במרחקים להומראנס. ביום שני הוא שלח פצצה לצד ימין שהגיעה עד לקומה השנייה של היציעים. ספק אם נראה כזאת עוצמה בהום-ראן דרבי שייערך השנה בפיניקס. ג'יי ג'יי פאץ ממשיך את היכולת הנהדרת שלו עם 16 שמירות ללא איבוד שמירה.

הפציעה: אי אפשר שלא לדבר על הפציעה של באסטר פוזי, פציעה שגמרה את העונה לרוקי השנה אשתקד. הפציעה גוררת שיחות לגבי שינוי החוקה כדי להגן על התופסים במקרים אלו. יש אנשים שמדברים על חוקים בדומה לאלו בפוטבול שהגנו על הק"ב, אבל מצד שני יש את המתנגדים לשינוי החוקה. אלו תוהים לגבי הצורך של פוזי לחסום את הבסיס בצורה כזאת שהוא מקריב את גופו לקבוצה בחודש מאי מול פלורידה. שחקני ואוהדי הג'איינטס בכיף היו מקבלים את ההפסד לו היה זה אומר שפוזי יהיה בריא. שלושה ימים אחרי הפציעה נרשם מקרה דומה בין טקסס לקנזס-סיטי, שם התופס של הרויאלס בריאן פניה ניסה להימנע ממגע ולשרוף את נאפולי רק בעזרת הכפפה. הוא נכשל וטקסס ניצחה. לפחות הרויאלס שמרו על התופס שלהם לשאר העונה.

ג'סטין אפטון שחקן אריזונה דיאמונדבקס. Mark Connors, AP
הרכבת הזו עולה אפטון. ג'סטין אפטון/AP, Mark Connors

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully