וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סיכום השבוע בבייסבול: מי פה מספר 1?

יובל קליין

23.5.2011 / 17:08

בעוד חוזה באוטיסטה מפגיז, אלברט פוחולס לא מצליח לצאת מהסלאמפ. יובל קליין סוגר שבוע שעמד בסימן האינטרליג

סוף השבוע האחרון קיבל אפיון משלו בזכות משחקי האינטרליג. שתי הליגות חלקו את 42 המשחקים, כשזכינו לראות מפגשים פיקנטים ויריבויות גיאוגרפיות. עם זאת, ישנם מתנגדים רבים לפורמט, שהחל לפני 15 שנה. הטיעון החזק ביותר נגד משחקים אלה הוא חוסר השיוויוניות בלוח. סינסינטי חטפה בראש מקליבלנד ואמורה להיות אחת מתוך ארבעת הקבוצות הבודדות בנשיונל ליג שיפגשו את האמריקן ליג 18 פעמים השנה. בנוסף, כל הקבוצות האלה מחזיקות כרגע במאזן גבוה מ-50 אחוז. מצד שני, קבוצות כמו הרד-סוקס והדודג'רס קיבלו יריבות נוחות יותר. זה אולי ייראה מיותר עכשיו, אבל באוקטובר הרדס עלולים לבכות על הימים האחרונים.

וין מזארו שחקן קנזס סיטי רויאלס. Orlin Wagner, AP
האיש האומלל של השבוע. וין מזארו מקנזס סיטי/AP, Orlin Wagner

AL מזרח

בונדס מודל 2011: חוזה באוטיסטה מתחיל לאט לאט לקבל את הקרדיט שמגיע לו. השבוע "ג'ואי באטס" הוסיף עוד שני הומרים כדי להוביל את הליגה במירוץ עם 18 בסך הכל. בשנה וחצי האחרונות, באוטיסטה הוא החובט הכי טוב בליגה, כל כך טוב עד שהוא מתחיל לקבל השוואות לבארי בונדס. ב-37 משחקים, היריבות הוליכו את "ג'ואי באטס" 39 פעמים. אף שחקן לא הלך יותר מפעם אחד במשחק מאז בונדס. בנוסף, קבוצות כל כך מפחדות מהחובט של טורונטו, שהמגישים בקושי זורקים לו סטרייק ומאפשרים לו להראות את כוחו. רק 52.7% מההגשות נגדו היו לסטרייק, כשלשם השוואה, הממוצע בליגה הוא 62.6%. זה המספר הנמוך ביותר מאז... ניחשתם נכון, בארי בונדס ב-2004. במשך חמש שנים אוהדי אוריולס, רויאלס, רייז ופייראטס לא ממש יצאו מגדרם מהעובדה ש"ג'ואי באטס" משחק אצלם בקבוצה. עכשיו לאוהדי טורונטו יש סיבה להתלהב, שכן החובט הכי טוב במשחק שייך להם.

הנתון הסטטיסטי השבועי: בסדרה ההיסטורית בסוף השבוע האחרון בפנוויי פארק, ראינו בשבת קצת עצבים שנבעו מחוסר יכולת של מגיש בוסטון אלפרדו אסבס לשלוט בהגשה שלו. אסבס פגע פעמיים בשחקני הקאבס, פעם אחת בצורה רצינית בפניו של מרלון בירד שסובל משברים בפניו. שיקגו לא התכוונה לצאת ללא קרב, כשקווין יוקוליס נבחר להיות הקורבן. זו הייתה הפעם ה-72 בקריירה שפוגעים ביוק וזה היה שיא חדש אצל המועדון מבוסטון. יום לפני כן, יוק רשם את ה-RBI ה-500 שלו בקריירה.

חוזה באוטיסטה שחקן טורונטו בלו ג'ייז. Paul Sancya, AP
הו, האימה. כולם מוליכים את באוטיסטה/AP, Paul Sancya

AL מרכז

סוויפ השבוע: אם למישהו היו עדיין ספקות לגבי קליבלנד אינדיאנס, הוא קיבל את התשובה בסוף השבוע האחרון. במסגרת הקרב על אוהיו, השבט יצא עם ידו על העליונה כשהוא מטאטא את אלופת הנשיונל ליג סנטרל. הלילה, לאסדרובל קבררה היה משחק מושלם עם 5 מ-5 ושני הומראנס. אך זה לא היה הרגע הכי טוב של השורטסטופ השבוע, לאחר שבמשחק ביום שישי הוא ביצע מהלך הגנתי מדהים כשהוא תופס את הכדור ביד חשופה ומוסר מאחורי הגב על הברכיים לאדם אוורט, שהמשיך לדאבל-פליי. שווה צפייה בלינק המצורף. אגב, האינדיאנס כבר עם 29 ניצחונות. בשנה שעברה הם השיגו את הניצחון ה-28 שלהם בסוף יוני.

מי אמר זקן: בגיל 44, עומאר ויזקל עדיין נושם וחובט. שחקן שיקגו וייט-סוקס שיחק השבוע כשורטסטופ והפך לשחקן המבוגר השני בהיסטוריה לשחק בעמדה זאת. "אני לא מרגיש שום אפקט של הגיל, למען האמת", אמר ויזקל לאחר המשחק, "אני מרגיש כמו שהרגשתי בגיל 24 או 34 ואתם יכולים לראות את זה על המגרש". האמת היא שמאז 1997, אחוזי עלייה לבסיס של ויזקל לא היו טובים יותר. כרגע הוא מנצל פציעות באינפילד של הווייט סוקס לקבל יותר דקות משחק, אבל מבחינתו אין לו בעיה לשחק כל יום. "אם הם צריכים אותי, אני מוכן".

הנתון הסטטיסטי השבועי: אחרי הניצחון הלילה על הדודג'רס, מארק בהרלי הפך למגיש עם הכי הרבה ניצחונות באינטרליג, 24.

ועוד נתון סטטיסטי השבוע: וין מזארו מקנזס סיטי. 14 ריצות חובה בשני אינינגים ושליש. אאוץ'.

אסדרובל קבררה שחקן קליבלנד אינדיאנס. Tony Dejak, AP
איזה שבוע היה לו. קבררה/AP, Tony Dejak

AL מערב

סוויפ השבוע: הדברים מתחילים להראות טוב בסיאטל, אחרי חמישה ניצחונות רצופים שכללו סוויפ בסן דייגו. הרוטציה של הקבוצה מככבת, כשלראשונה מאז הג'איינטס בשנת 88, רשמה כולה שבעה אינינגים לפחות עם שתי ריצות בלבד. השנה כבר סיפרנו על הרוקי המעולה מייקל פינדה שמוביל את הקבוצה ב-ERA וניצחונות, וכמובן יש את קינג פליקס הרננדז (13 סטרייקאאוטים הלילה), אבל מישהו נוסף שצריך לקבל אזכור הוא ג'ייסון ורגאס. בשלושת המשחקים האחרונים שלו הרשה ריצה אחת ומול האיינג'לס השבוע רשם גם שיא קריירה של 9 סטרייקאאוטים. סיאטל עדיין רחוקה שני משחקים ממאזן חיובי, אבל בבית שלה זה עדיין מספיק להיות במירוץ.

נפתלי לא שומר: נפתלי פליז, הקלוזר של טקסס ריינג'רס, החזיק ברצף השמירות הארוך בליגה עם 19, אבל השבוע פעמיים מול קנזס סיטי איבד את השמירה. למזלו, באחד המשחקים הריינג'רס עוד הצליחו לנצח. הלילה הריינג'רס נכנסו לאינינג התשיעי עם יתרון 0:2 מול פילדלפיה, ומאמנו רון וושינגטון לא היסס ושלח אותו לגומה כשהוא אומר: "הוא הקלוזר שלי וכמו לחובטים, כך גם למגישים יש לפעמים ירידה". לקח לפליז 10 הגשות כדי לרשום שמירה מספר 9 העונה ולוודא שקבוצתו תצא עם ניצחון אחד לפחות מסופשבוע קשה בעיר האחווה.

ג'ייסון ורגאס שחקן סיאטל מארינרס. Elayne Thompson, AP
הצלע השלישית ברוטציה מלהיבה. ורגאס/AP, Elayne Thompson

NL מזרח

שימו לב ל: בשנה שעברה ראינו קצת מהכישרון של וילסון ראמוס אחרי שעבר בטרייד לנשיונאלס ממינסוטה (בטח יש שם מישהו שמצטער, עם הפציעות החוזרות ונישנות של מאוור). השנה הוא חולק את עמדת התופס יחד עם איבן רודריגז הוותיק. רודריגז חונך את ראמוס בכל מה שקשור לעמדה, אבל כשזה מגיע למחבט, זה בא בטבעיות לראמוס. ביום שישי מול בולטימור הוא פיספס את הסייקל בדאבל והפך לתופס הראשון מאז 1920 שזוכה לרשום חמש ריצות במשחק אחד. לאחר הסדרה מול בולטימור אמר מאמן האוריולס, באק שוואלטר: "אני אוהב אותו, זה הילד הכי טוב שראיתי השנה". מחמאות לראמוס, אבל האוריאולס לקחו את סדרת הבלטוויי.

נקודות חיוביות למטס: לא הכל רע אצל המטס. כן דייויד רייט נשלח ל-DL וכן, הקבוצה לא הצליחה להחזיק יתרון פעמיים מול היאנקיז. אוהדי המטס יכולים להתנחם בג'סטין טרנר, שמאז שעלה למייג'ור באמצע אפריל הכניס 15 רצים, תוך כדי שהוא רושם שיא מועדון של RBI בשבעה משחקים רצופים. עם טרנר, 26, המטס מצאו את שחקן הבסיס השני שלהם לעתיד ליד אייק דיוויס, או אולי יחליטו לוותר על חוזה רייס ולהעביר את טרנר לעמדת השורטסטופ. גם פרנסיסקו רודריגז מפתיע לטובה. אחרי עונה שכללה הרבה בעיות אישיות, קיי-רוד לא איבד שמירה מאז המשחק השני ולא הרשה ריצה מאז 14 לאפריל. אל תישברו, אוהדי המטס, זמנכם יגיע.

וילסון ראמוס שחקן וושינגטון נשיונאלס. Nick Wass, AP
עם הפציעה של מאוור, בטח יש מי שמצטער במינסוטה שנתנו לו ללכת. ראמוס/AP, Nick Wass

NL מרכז

שיא חדש לפוחולס: אבל בניגוד לכל השיאים הקודמים שלו, הפעם זה שיא שלילי לשחקן הבסיס הראשון של הקרדינלס. אלברט לא הצליח לרשום הומראן ב-103 ההזדמנויות האחרונות שלו. אנחנו לא צריכים להזכיר לכם שמדובר בשחקן של 40 הומרים בממוצע לעונה. "אני לא מתייחס לתקשורת ולא קורא את מה שאתם כותבים", אמר פוחולס בתגובה לשאלה האם התקשורת השנה מלחיצה אותו, "כל מה שחשוב כרגע זה שאנחנו מנצחים". בזה אלברט צודק. הקרדילנס ניצחו את 11 מתוך 13 הסדרות האחרונות שלהם, כשבסופ"ש האחרון הם עברו בהצלחה את סדרת "כביש 70" מול יריבתם למדינת מיזורי, קנזס סיטי רויאלס.

עוד אצל הקרדינלס, קייל מקלילן הפך רשמית למגיש השישי הכי טוב בליגה. המגיש הימני, שתפס את מקומו של אדם ויינרייט הפצוע, מרגיש די נוח בעמדת הפותח. בשמונת המשחקים שלו הוא רשם מאזן מעולה של 1:6 עם ERA סביר של 3.43. למספר פרשנים, מקלילן מזכיר את השמאלי של הריינג'רס, סי.ג'יי וילסון, שכמו מקלילן שימש כרליוור עד שפציעה פינתה לו מקום ברוטציה. וילסון כיום משמש כמגיש מספר 1 של הריינג'רס. האם ויינרייט צריך להיות מודאג?

בעלים חדשים: מזל טוב לג'ים קריין, שסגר על רכישת יוסטון אסטרוס מידי דרייטון מקליין בסכום של 680 מיליון דולר. עם סכום כזה, פתאום המחיר ששילמו בעלי הרד-סוקס, 640 מיליון דולר, נראה מציאה. בינתיים, העסקה מחכה לאישור רשמי של הליגה, כשיוסטון עדיין מחזיקה במאזן הגרוע ביותר. מה שיכול לעודד את אוהדי האסטרוס, שעדיין ממשיכים להגיע לאיצטדיון מדי ערב, הוא שקריין ממש חולה בייסבול. האיש שעשה את מרבית כספו כבעלים של שתי חברות לוגיסטיקה, סימן כמטרה לפני מספר שנים להיות בעלים של קבוצת בייסבול. הוא ניסה לקנות את האסטרוס ב-2008 ונכשל, שנה לאחר מכן נכשל לקנות את הקאבס ועוד שנה עברה והוא נכשל בניסיונו לקנות את הריינג'רס. האופי הפייטרי של קריין, שלא ויתר על החלום שלו, יכול לדחוף את האסטרוס קדימה כבר השנה ולנסות לשפר את תדמיתם בליגה.

אלברט פוחולס שחקן סנט לואיס קרדינלס. Charlie Riedel, AP
לא מתייחס לדיבורים סביבו. האומנם? פוחולס/AP, Charlie Riedel

NL מערב

סוויפ השבוע: סוף סוף אריזונה דיאמונבדבקס רשמו סוויפ במסגרת האינטרליג. הניצחון על מינסוטה לא רק מבשר על מאזן מאוזן, אלא על כך שאריזונה לא מוכנה לוותר בקלות השנה, בניגוד לשנים האחרונות. אם בשנה שעברה הבולפן של הקבוצה היה מדורג אחרון בנשיונל ליג, השנה הוא במקום השביעי במייג'ורס. שמות כמו ג'ו פטרסון, סם דמל וג'יי ג'יי פאץ הוותיק פשוט לא מאפשרים ריצות ונותנים גב שקט לרוטציה בראשותם של דניאל הדסון ואיאן קנדי.

ניצוץ מאוחר: על ג'ייסון ג'יאמבי עבר לא מעט בעשור החולף - החתימה ביאנקיז, האישום וה(חצי) הודאה בשימוש בסמים, האנקור הבלתי מוצלח באוקלנד והמעבר הלא מתוקשר לקולורדו - כל אלה היו מנת חלקו של החובט הוותיק, שהזכיר לנו שהוא קיים. בלילה שבין חמישי לשישי חבט ג'יאמבי לשלושה הומראנס בניצחון 1:7 על פילדלפיה, והפך בכך לחובט המבוגר ביותר שסילק את הכדור מעבר לגדר שלוש פעמים במשחק אחד. המטווח והניצחון לא עזרו לרוקיז, שממשיכים לדעוך והתרחקו כבר 3.5 משחקים מסן פרנסיסקו.

דניאל הדסון שחקן אריזונה דיאמונדבקס. Matt York, AP
דניאל הדסון הוא אחד הברגים המשמעותיים בקבוצה החדשה שנבנית באריזונה/AP, Matt York

מבט קדימה

סדרת השבוע: סינסינטי רדס – פילדלפיה פיליז. כזכור, הפיליז טיאטאו את הרדס בפלייאוף האחרון והפעם הם נפגשים לסדרה של ארבע משחקים בעיר האחווה. הסדרה תקבל משמעות אחרת, כשכבר במשחק הראשון, בלילה שבין שני לשלישי, צ'ייס אטלי אמור לחזור לליין-אפ של הפיליז. כרגע, הפיליז עדיין במקום הראשון בנשיונל ליג אבל מתקשים בחלק ההתקפי. אטלי בריא וחזק אמור לעזור להם שם.

מאצ' אפ השבוע: טים לינסקאם (ג'איינטס) – שון מרקום (ברוורס). לינסקאם עשה צחוק מ-23 חובטים רצופים של אוקלנד בסוף השבוע ומרקום אפשר ריצה בודדת, אם בכלל, בשישה מתוך עשרה המשחקים האחרונים שלו. נראה איך טימי יתמודד מול הצמד בראון את פילדר.

שון מרקום שחקן מילווקי ברוורס. Morry Gash, AP
ביג טיים טימי ג'ים מחכה לך. שון מרקום/AP, Morry Gash

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully