וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"לפ"ת חובות של 17.5 מיליון למס הכנסה, לכן העברתי"

23.5.2011 / 10:25

גל חצור, שזומן לתשאול במשטרה, מגיב לחקירת החשדות לפיהם הועברו 700 אלף שקל מחשבון המועדון לחשבון אחר

החקירה של יובל נעים אתמול (ראשון) במשטרת ישראל היא רק אחת מתוך סדרה של חקירות שמתכוונת המשטרה לבצע. גורמים הקשורים לפרטי החקירה טוענים כי בקרוב תחל סדרת חקירות.

עתה מתברר כי החקירה של נעים במשטרה נולדה בעקבות הפרסום בוואלה! ספורט, לפיו בקרת התקציבים ניהלה חקירה אחר המתנהל בהפועל פתח תקוה והעבירה את ממצאיה לחברת החקירות "ויצמן יער" ולמשטרה.

כזכור, לפני כשלושה שבועות פורסם כי הרשות לבקרת התקציבים מבצעת חקירה מקיפה בנוגע לענייני כספים במועדון. באותה ידיעה סיפר גורם המודע לפרטי החקירה כי "מדובר בחשדות שעלו בענייני כספים. ייתכן שבהמשך ייחשפו פרטים נוספים".

יו"ר הבקרה עופר אורליצקי אישר הבוקר כי: "יומיים לפני הפרסום שלכם עברו החומרים לחברת החקירות. כפי שפורסם, לא היינו מרוצים מההתנהלות הכספית של הפועל פתח תקוה ולכן העברנו את הממצאים שעלו לצורך חקירה מקיפה יותר".

מתברר כי לאחר הפרסום, גל חצור פנה לאנשי בקרת התקציבים ו"ויצמן-יער", ושאל על החקירה המתנהלת.

בבקרה דיווחו לו כי מתוך המאזן עולה כי נעלמו יותר מ-700 אלף שקל מהחשבון של הפועל פתח תקוה. חצור הסביר כי העביר את הכסף לחשבון פרטי, משום שמס הכנסה עשוי היה לעקל את הכסף בטענה לחוב מהעבר. חצור, שזומן לתשאול במשטרה אך הצטווה להגיע במועד אחר, אישר את הדברים ואמר: "הצגתי לאנשי הבקרה את כל המסמכים הדרושים. הכסף עבר לחשבון פרטי משיקולים כלכליים".

כעת נראה כי המשטרה תעסוק בקרוב בעניין הזה. בנוסף, הבקרה העבירה במסגרת אותה חקירה ממצאים לפיהם המאמן יובל נעים קיבל שכר מעבר למה שהובטח לו בחוזה, מה שעורר חשד לחוזה כפול וגרם למשטרה לזמן את נעים אתמול לחקירה.

"חצור דיבר איתי בעקבות הפרסום", אישר הבוקר אורליצקי. "אמרתי לו שעם כל הכבוד שהוא הבעלים, ישנה התנהלות לא תקינה והנושא בחקירה. אם גילינו בחקירה שנעים קיבל יותר כסף ממה שהוא צריך, אז ביקשנו לבדוק את זה".

על השאלה האם זה נכון שעלו חשדות במסגרת החקירה לפיהם שחקנים קיבלו כספים מעבר לחוזים בבקרה, אמר אורליצקי: "אלו רק חלק מהחשדות שעלו. הכל נמצא בחקירת המשטרה. אני יכול לאשר שהיו משיכות כספים חריגות".

נעים עצמו אישר אמש כי אחד החשדות שעלו נגדו הוא שנחקר בחשד שעירב גורמים עבריינים, אך הכחיש את המיוחס לו. "הצגתי בחקירה את כל המסמכים הדרושים. הכסף שקיבלתי הוא פיצוי עבור העונה הבאה".

בעקבות החקירה שערכה הבקרה והממצאים שהגישה "ויצמן-יער" למשטרה, ייתכן ששחקנים בקבוצה יוזמנו בקרוב לתשאול בנוגע לחוזים כפולים. גורם אחר המעורב בפרטי החקירה טוען כי המאזנים של הפועל פתח תקוה הצביעו על "תנועות חריגות בחשבון שמעלות חשדות לגבי אופן השימוש בכספים הללו. בקרוב תדעו הכל".

גל חצור הגיב לדברים: "בסוף חודש דצמבר 2010 הפועל פתח תקוה סיימה את העונה עם זכות של כמה מאות אלפי שקלים בחשבון. חשבון הזכות נבע מכסף שהזרים מאיר שמיר עבור פינוי האצטדיון. לפני שאסביר לאן עבר הכסף, ראוי לציין כי מאז סגירת המאזן בחודש דצמבר 2010 העברתי לקבוצה מכספי הפרטי כשלושה מיליון שקל, וזה לא כולל את החודשיים הבאים. בסך הכל, אעביר העונה מכיסי כארבעה מיליון שקל. לגבי הסכומים שנשארו בחשבון, להפועל פתח תקוה יש חובות עבר, כ-17.5 מיליון שקל, למס הכנסה. אם הייתי משאיר את הכסף בחשבון הוא היה נבלע, ולכן העברתי אותו לחשבון אחר, שהוא לצורך העניין חשבון נאמן. הכסף הזה מגיע להפועל פתח תקוה ואף אחד לא יכול לומר לי היכן להפקיד אותו. למעשה, דאגתי שהכסף לא יזלוג ובכסף ייעשה שימוש רק לטובת הפועל פתח תקוה, מה שקרה בפועל. האהבה שלי לקבוצה היא כל כך גדולה ואני נותן מזמני ומרצי. חבל שמנסים לשפוך את דמי לשווא".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully