וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

2010/11: הטבלה האלטרנטיבית של וואלה! ספורט

22.5.2011 / 16:22

מה כל מועדון הרוויח ב-2010/11 ומה הפסיד על הדרך. הנה דרך קצת שונה לדרג ולסכם את הישגי 16 הקבוצות, כולל ציון כללי בסיום

מכבי חיפה

מה עשתה טוב: אחד הגורמים המרכזיים בהצלחה של קבוצה הוא חדר הלבשה חזק ומגובש, וכאן בדיוק בא לידי ביטוי היתרון של הירוקים על פני הפועל תל אביב. אסור להמעיט בעבודה המנטאלית שעשה אלישע לוי, במיוחד אחרי טראומת אשתקד. הקבוצה שלו אולי לא הבריקה, אבל תמיד האמינה, לחמה והגיעה לרגעי ההכרעה הכי מוכנה שאפשר.

מה עשתה רע: הכנה לקויה וחוסר החלטיות בכל הקשור לשחרור והחתמת שחקנים הובילו לכישלון חרוץ באירופה, שהיווה סוג של המשך לקמפיין האפס נקודות בליגת האלופות. חיפה לא בנתה עצמה נכון ולמעשה, יצאה לדרך חדשה רק אחרי החלפת הזרים בינואר. הבעיה היא שלא בכל עונה אלישע לוי יקבל את הפריבילגיה לבחון שחקנים למשך חודשיים (!). הוא פשוט חייב ללמוד לקבל החלטות מהר יותר.

ציון: 8.5

עירוני קרית שמונה

אדריאן רוצ'ט שחקן עירוני קרית שמונה. קובי אליהו
נעלמו ברגעי ההכרעה. רוצ'ט/קובי אליהו

מה עשתה טוב: הדרך של שרצקי ובן שמעון היא התגשמות חזון הליגה הגדולה של אבי לוזון. ליגת ה-16 מאפשרת לקבוצות בסדר גודל כזה להמר בראש שקט על שחקני בית וישראלים אחרים ולשחק כדורגל משוחרר. התוצאה בקריה הייתה קבוצה תוססת וכיפית עם שלל כישרונות שעוזרים להבטיח את העתיד הכלכלי של המועדון ללא קשר לאמידותו של בעל הבית.

מה עשתה רע: במשך כל העונה הסדירה איישה הקריה את מקומות 1-4, אבל התרופפות במחזורי ההכרעה (ניצחון ותיקו בשבעת המשחקים האחרונים) בתוספת הקיזוז מנעו מהקבוצה השתתפות במוקדמות הליגה האירופית. אם בן שמעון היה לוחץ קצת יותר על הסגל שלו, אולי העונה הנפלאה לא הייתה מסתיימת עם טעם חמצמץ.

ציון: 7.5

מכבי נתניה

מה עשתה טוב: התלכיד הנפלא שבנה ראובן עטר שכולל שוער זר מצוין, שחקני רכש ישראלים רעבים וצעירים תוצרת בית החזיר לקבוצה את הזהות. תוסיפו לזה קבוצה לוחמנית שלא מוותרת ומשחקת כדורגל מודרני וקיבלתם את ההסבר מדוע נתניה הנוכחית הייתה יותר מחוברת לקהל מכל קבוצות המיליונים של עידן דניאל יאמר.

מה עשתה רע: באקט של צביעות, נראה אותו יאמר רוקד עם השחקנים וחוגג את העלייה לחצי גמר גביע המדינה. זה היה מצג של שקר כי בסך הכל, העתיד של נתניה לוט בערפל כל עוד הבעלים לא יחליט מה הוא רוצה. אם יאמר לא ישוב להשקיע או לחלופין ימכור את הקבוצה, נתניה תאבד שוב ושוב את נכסיה ותצטרך לבנות עצמה מחדש. הקסם של עטר לא בהכרח יעבוד שוב.

ציון: 7

הפועל תל אביב

ערן זהבי שחקן הפועל תל אביב. קובי אליהו
קמפיין ששווה יציבות כלכלית למועדון. זהבי בצ'מפיונס/קובי אליהו

מה עשתה טוב: קמפיין מוצלח בשלב הבתים של ליגת האלופות העלה את מחירם של לא מעט שחקנים. האדומים צפויים להכניס בקיץ 4-5 מיליון יורו ממכירת שחקנים לאירופה וזה נתון משמעותי. במיוחד כשהניהול במועדון בעייתי, הפועל זקוקה ליציבות כלכלית ארוכת טווח אחרת הפער ממכבי חיפה רק יגדל.

מה עשתה רע: בהפועל נעשו עונה המון טעויות. הרכש הזר לא היה מספיק טוב, הסגל לא היה עמוק מספק וברקע, הפיאסקו הניהולי חירב כל חלקה טובה. בשורה התחתונה, האדומים הגיעו לרגעי ההכרעה שבעים, עייפים, לא מרוכזים ובעיקר התעסקו בהכל חוץ מכדורגל. אם בשבוע של משחק עונה מנהלים מגעים למכירת השחקן הבכיר בסגל, אי אפשר לקחת אליפות.

ציון: 6.5

בני יהודה

מה עשתה טוב: שקט תעשייתי וגיבוי למאמן הן תכונות שמאפיינות את הניהול היציב והשפוי של חזי מגן ולא נמצאות בשפע בקבוצות אחרות. אין הרבה בעלים שהיו מגיבים ברוגע לפתיחת עונה קטסטרופאלית ונותנים למאמן חופש מוחלט גם במאבק מול הסמל והקפטן (בלדוט). מגן לא התייחס לביקורות, לא נכנע לקהל ונתן לקשטן לעבוד כרצונו. ההחלטות שלו סידרו לזהובים עוד כרטיס לאירופה.

מה עשתה רע: מגן איים לעזוב וחזר בו לא מעט פעמים בשנים האחרונות כך שהפעם, שההחלטה שלו היא כנראה סופית, לא לקחו אותו מספיק ברצינות. לאוהדים המקללים זיכרון קצר. הם שכחו את ימי הפורענות ואי הוודאות שקדמו לניהול של מגן. בלעדיו, יש חשש אמיתי שבני יהודה פשוט תחזור (להיות) שכונה.

ציון: 6

הפועל עכו

שחקן הפועל עכו, רועי דיין מעל יואב זיו, שחקן הפועל עכו. ברני ארדוב
פריצה מאוחרת. דיין/ברני ארדוב

מה עשתה טוב: איציק כהן הגיע לנבחרת ישראל, בן בנימין חושב על אירופה, דודו גורש ומהראן ראדי מבוקש בכל הליגה ורועי דיין לא הפסיק להבקיע. במשך חצי עונה, עכו, למרות סגל בינוני ומבוגר, הייתה הדבר הכי מרענן ואטרקטיבי בליגה. סוד ההצלחה שלה הוא פשוט: אלי כהן, שכמו מרבית שחקניו רשם פריצה מאוחרת.

מה עשתה רע: עכו לא ידעה להסתדר עם ההצלחה. אחרת קשה להסביר את מערכת היחסים העכורה בין כהן לבוס שלו ציון ויצמן שהיוותה אולי את המקור לדעיכה. גם המאמן לא חף מטעויות והשחרור של ערפאת ועבדול ראזאק הוביל לפגיעה מקצועית. למרות זאת, מועדון כמו עכו לא יכול לראות את המקום השמיני ככישלון.

ציון: 6

הפועל חיפה

מה עשתה טוב: ניצן שירזי המשיך את מדיניות המועדון ושם את מבטחו בצעירים, אבל ההצלחה הייתה מעורבת. מצד אחד, פריצה של אראל, ורד וממן לצד דעיכה במעמדם של רואש, אבוקרט וכיוואן. את השדרוג מהפלייאוף התחתון לאמצעי אפשר לייחס גם להחלטה לשים את המפתחות בידיים של עדן בן בסט ולא של ערן לוי.

מה עשתה רע: התעסקות מיותרת ביריבה העירונית, מלחמה בין מאמן לבעלים שמנוהלת גם דרך התקשורת ויותר מדי סיפורים הזויים שמלמדים על דבר אחד: למרות עונה טובה מקצועית, הפועל חיפה חושבת כמו מועדון קטן, לא מנסה לעשות צעד קדימה ועסוקה בעיקר בלשדר לציבור כמה היא מסכנה.

ציון: 5.5

מכבי פתח תקוה

מה עשתה טוב: ההחזרה של עומר גולן לסגל התבררה כצעד מקצועי מבריק. הנוכחות והמנהיגות של החלוץ הייתה נחוצה ולידו, עומר דמארי וטל בן חיים השלימו את שלב ההתפתחות והפריצה. פתח תקוה קיבלה חוד קטלני ומפחיד וחשוב מכך, שני אסים שעוד יכניסו לה הרבה כסף לקופה.

מה עשתה רע: קרסה ברגעי האמת. בסיבוב הראשון בגביע המדינה, בגמר גביע הטוטו ובמחזורים האחרונים של העונה הסדירה. קבוצה עם כל כך הרבה כישרון בסגל הייתה חייבת לסיים את העונה בפלייאוף העליון.

ציון: 5.5

מכבי תל אביב

ריף פרץ שחקן מכבי תל אביב עם מאמנו מוטי איוניר. ברני ארדוב
המהפכה תימשך בעונה הבאה? איוניר עם פרץ/ברני ארדוב

מה עשתה טוב: למרות הכישלון המקצועי, מסע הרכש הבזבזני של הקיץ השאיר את המועדון עם בסיס חזק לקראת העונה הבאה. שחקנים בעמדות מפתח כמו ניבאלדו, אלברמן, בוזגלו, מדוניאנין ויצחקי אמורים להמשיך וליצור שלד שכבר עבר את החיבור והחישול העונה. גם השחרור מעול נמני ברמת המערכת וברמת הקהל משאיר מקום לאופטימיות זהירה.

מה עשתה רע: צמד המילים "מהפכת הצעירים" כאליבי לכישלון וניסיון לייצר דרך מלאכותית שלא ברור אם תהיה לה אחיזה במציאות בעונה הבאה. בעונה הבאה, מוטי איוניר יצטרך להביא תוצאות, תארים. האם גם אז הוא ישים את מבטחו בילדים מהנוער?

ציון: 5

בית"ר ירושלים

מה עשתה טוב: רוני לוי הבין מהר מאוד מה הקהל רוצה לראות. אריאל הרוש, שי חדד, קובי מויאל, אבי ריקן, אלי דסה, דן איינבינדר וחן עזריאל הם אלו שצריכים להוות את הפנים של בית"ר במיוחד על רקע המצב הכלכלי הרעוע. גם מקצועית, כשבית"ר שמה את מבטחה בשחקני בית מחויבים ולא בזרים ושחקני רכש, היא נראתה טוב יותר.

מה עשתה רע: בית"ר החלה את ההכנות באיחור, אבל זה לא מסביר שורה של החלטות מקצועיות (ראובן, בן לולו, איילי, מישאלוב) וכלכליות (אלברז, פרננדז, יבואה) גרועות שהתקבלו תחת לחץ והעמיקו את הגירעון. גם מבחינה כלכלית, בית"ר צריכה לחזור לצביון מקומי כי חלק משחקני הרכש שלה העונה פשוט לא ראויים למועדון כה גדול.

ציון: 4.5

הפועל באר שבע

מה עשתה טוב: אחרי שהפכה בשנים האחרונות לסיוט עבור כל מאמן, באר שבע עברה עונה שקטה בגזרת האיש על הקווים בגלל ליהוק נכון. למרות עונה מקצועית לא טובה, הבחירה בניר קלינגר והשארתו לעונה נוספת היו בחירות נכונות. החיבור עם הקהל, שלראשונה מזה שנים חדל לקלל, מהווה את ההוכחה הטובה ביותר.

מה עשתה רע: החלטות רעות בינואר. השחרור של מליקסון ופרננדש אולי היה בלתי נמנע, אבל הבחירה בערן לוי, צגאי ועבדול ראזאק פגעה באיזון וההיררכיה בתוך הקבוצה ויצרה לא מעט בעיות גם מחוץ למגרש. התוצאה: שוב, רק פלייאוף אמצעי.

ציון: 4.5

מ.ס אשדוד

חלוץ מועדון ספורט אשדוד דימיטאר מקרייב חוגג שער. קובי אליהו
עובדיה הלך, הוא התעורר. מקרייב/קובי אליהו

מה עשתה טוב: החזרה של יוסי מזרחי רגע לפני פתיחת הפלייאוף התחתון מנעה מאשדוד מבוכה גדולה. אשדוד עשתה המון טעויות העונה, אבל לפחות ידעה לתקן בזמן. מזרחי לא קוסם, אבל הנוכחות שלו העלימה את האפאטיות והצליחה להעיר אפילו את דימיטאר מקרייב העייף מהתרדמת.

מה עשתה רע: איציק עובדיה. לא ברור מדוע הגיע לעיר הנמל ולאן נדחק ג'ון גרגורי כשזה קרה, אבל הבלבול שנוצר כתוצאה משני אישים דומיננטיים על הקווים איימה לקבור את אחת הקבוצות הסימפטיות בליגת העל. גם האנגלי לא חף מטעויות, בעיקר בכל הקשור לבניית הקבוצה.

ציון: 4

בני סכנין

מה עשתה טוב: שני אנשים השאירו את סכנין בליגה: החלוץ הבולגרי קוסטדין אזורוב והמאמן שלומי דורה. ההחלטות להביאם בלטו לחיוב על רקע שלל החלטות אומללות שליוו את הקבוצה לאורך כל העונה. בסכנין יחגגו השבוע, אבל עליהם לזכור דבר חשוב: לא בכל עונה ישחקו בליגה קבוצות כמו הפועל רמת גן ואשקלון.

מה עשתה רע: חמישה מאמנים, שני יושבי ראש, ראש עיר אחד, שחקני חיזוק גרועים, אינספור מריבות ומחלוקות כספיות, השחרור של מאיר כהן וזו רק רשימה חלקית. סכנין של השנה יכולה להוות מודל לניהול גרוע. נתראה בעונה הבאה.

ציון: 3

הפועל רמת גן

מה עשתה טוב: ירדה ליגה. מועדון שניצל מהתרסקות בגלל ניהול כושל זקוק להתחלה חדשה ורגועה והליגה הלאומית מתאימה לכך יותר מליגת העל. את רמת גן מנהלים אנשים עם כוונות טובות שצריכים זמן להסתגל, לתכנן ולבנות מערכת מאפס. המינוי של פרדי דוד בחוזה ארוך טווח מהווה צעד ראשון בכיוון הנכון.

מה עשתה רע: פשוט הכל. בחירה איומה של מאמנים, החלפה סיטונאית של שחקנים ובעיקר חוסר סדר מוחלט. עקרונית, לא הייתה הצדקה שרמת גן תרד בצורה כל כך מביכה מכיוון שהסגל שלה לא נפל בהרבה מיריבותיה לתחתית. למרות זאת, ההרגשה היא שרמת גן הרבה יותר בשלה לקאמבק מהיר מאשקלון, למשל.

ציון: 2

הפועל פתח תקוה

מה עשתה טוב: כשמנתקים אותה מכל הבלגאן שמסביב, הפועל פתח תקוה היא קבוצת כדורגל מוכשרת שהרוויחה כמה צעירים נפלאים שידעו היטב לקחת את הצ'אנס. תורג'מן, דהאן, דיין, זגורי ואקסברד סחפו את הקבוצה לאורך הסיבוב השני ולא שכחנו את דודו ביטון שפתח את העונה בסערה. כלומר, דרך יש.

מה עשתה רע: תומר סיני ודני לוי הצליחו להפוך קבוצה סימפטית ואהודה למועדון שנוא ומושמץ שאפילו חלק מאוהדיו רוצים בנפילתו. פיטורי יובל נעים הפכו לרגע המכוער של השנה, אבל סיני ולוי ממשיכים להגן על ההחלטה ולפזר השמצות. כמה חבל שמועדון עם מסורת ופוטנציאל מתנהל בצורה כל כך עלובה וירודה.

ציון: 1.5

הפועל אשקלון

פרוספר אזגי הבעלים של הפועל אשקלון. אדריאן הרבשטיין
פרצופה של המדינה. אזגי/אדריאן הרבשטיין

מה עשתה טוב: אסי ישראלוף מחקה את פרוספר אזגי בתכנית הסאטירה של ערוץ הספורט. סוג של קאלט.

מה עשתה רע: עלתה לליגת העל, מילאה עצמה בשחקני רכש נטולי כל מחויבות ובעיקר, הכניסה לחיינו את פרוספר אזגי המקורי.

ציון: 0

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully