וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קיץ של הזדמנויות: הבלוג של גרינוולד

20.5.2011 / 17:08

למרות הסכנות שנראות באופק ואולי גם קצת בזכותן, מכבי תל אביב יכולה לנצל את המהפך בסגל, ההשתתפות באדריאטית והשביתה ב-NBA לטובתה. ג'ייסי קארול שוב מועמד. הבלוג של גרינוולד עם עוד כמה מועמדים

זה אמור להיות אחד הקיצים המרתקים בתולדות מכבי תל אביב.

סגל הקבוצה סגור בחלקו - סופוקליס שחורציאניטיס, ליאור אליהו, ריצ'רדס הנדריקס, מילאן מצ'באן וטל בורשטיין מחזיקים בחוזה חתום, כאשר גם גיא פניני ודייויד בלו צפויים להאריך בקרוב את חוזיהם בשנתיים - אולם מסתמן כי שני שחקני מפתח ושניים-שלושה שחקני רוטציה נוספים יעזבו, כך שמכבי תאלץ לבצע בין ארבע לחמש החתמות לפחות; המספר הזה עשוי לגדול אם אכן, כפי שמסתמן, תצטרף מכבי לליגה האדריאטית ותשחק בשלוש מסגרות, מה שיחייב אותה להרחיב את הסגל עוד יותר.

צ'אק אידסון וג'רמי פארגו מבוקשים מאוד באירופה, כידוע. במכבי כבר החלו לדון בהשלכות עזיבתם האפשרית, כמו גם בסוגיית דורון פרקינס הסבוכה. יניב גרין, שהעביר את החודשים האחרונים על אזרחי בעקבות פציעת כתף מסתורית, צפוי לעזוב, ודרק שארפ עשוי לפרוש.

במכבי התקבלה החלטה עקרונית לוותר על אחד מבין הנדריקס ומצ'באן, במטרה להפחית מהעומס הבלתי נסבל בעמדת הפאוור פורוורד (גם אליהו ובלו משחקים בעיקר בעמדה הזו). הנדריקס חתום על חוזה לעונה נוספת ואם יושאל יסיים, למעשה, את דרכו במכבי (אלא אם כן יאריך את חוזהו). מצ'באן חתם במהלך העונה על חוזה לחמש שנים, כך שהחשיבה בעניינו נעשית בפרספקטיבה רחבה יותר. בנוסף לכך, חוזהו כבד מזה של הנדריקס, ולכן סיכוייו להיות מושאל גבוהים יותר.

אלישי כדיר, שמחזיק בחוזה לשנתיים נוספות, יושאל לקבוצה ישראלית גם בעונה הבאה.

***

הקיץ הזה יהיה מרתק בגלל שבעונה הבאה עשויים להתרחש כמה דברים יוצאי דופן. ראשית, מכבי תשחק בשלוש מסגרות שונות בפעם השנייה בתולדותיה; שנית, שביתת שחקנים עשויה לצאת לדרך ב-NBA.

הצטרפות לליגה האדריאטית טומנת בחובה לא מעט סכנות – עומס פיזי שמוביל לריבוי פציעות בראשן – אבל גם לא מעט יתרונות פוטנציאליים: למאמני הקבוצה יהיו מספיק דקות לחלק כדי שמכבי תוכל, אולי לראשונה, לקדם כישרונות במדיה שלה, אם כמובן תהיה מוכנה לשלם על כך בהפסדים. בצמיחה במדי מכבי ולא במדי מועדון אירופאי קטן או בקבוצה ישראלית אחרת יש אפסייד משמעותי: השחקנים נשארים בתוך המערכת ומתוודעים אליה; הם מתאמנים עם שחקנים מעולים ומודרכים בידי צוות מקצועי מצוין; וכפי שהם לומדים להכיר את מכבי, כך מכבי לומדת להכיר אותם.

שביתת השחקנים ב-NBA, שאם תצא לפועל תהיה השביתה הראשונה מאז 1999, עשויה להציף את השוק בשחקני NBA מהדרג הבינוני – כוכבי הליגה לא יגיעו לכאן בכל מקרה – אבל גם כך מדובר בכישרונות שכמעט ולא מגיעים לאירופה בשנים רגילות.

***

לכן מכבי תעמוד בקיץ הזה בצומת דרכים: היא אולי תוכל לנצל את שביתת השחקנים ולהחתים שניים או שלושה פליטי NBA שבקיץ סטנדרטי הייתה יכולה רק לחלום עליהם; הם רגילים לעונה של 82 משחקים, כך שיוכלו להתמודד עם כמות המשחקים הצפויה למכבי בעונה הבאה (כשבעים משחקים רשמיים). מצד שני, אלו שחקנים שמיד עם תום השביתה, או לכל המאוחר בקיץ הבא, צפויים לחזור לארה"ב. על המשכיות בסגל שכזה אין מה לדבר.

האופציה האחרת של מכבי תהיה להחתים מספר כישרונות צעירים – ישראלים וזרים – ולקדם אותם במדיה. לחלופין, היא תוכל לנסות ולהמר על כמה שחקנים מתבגרים שכיכבו בקבוצות משניות באירופה, ושבעונה רגילה לא הייתה מעזה להחתים. אלו שחקנים שיוכלו לשחק בליגה האדריאטית או ביורוליג. זו יכולה להיות מעין עונת מבחן אחת גדולה עבורם.

כך שבעונה הבאה, אם תבצע את הבחירות הנכונות, תוכל מכבי להניח תשתית מקצועית שתלווה אותה במשך כמה שנים. זו הזדמנות שייתכן שלא תחזור בקרוב.

הנה כמה שמות של שחקנים שהוזכרו לאחרונה בהקשר של מכבי. חלקם נחשבים בגדר הימור מסוים, אך עקב ריבוי המסגרות, גם במקרה של כישלון תוכל מכבי לשלם על כך מחיר מינימלי. יש לציין: חלקם מחזיקים בחוזה חתום, כך שהחתמתם תהיה כרוכה בתשלום ביי-אאוט.

1. ג'ייסי קארול (28, 1.88). האמריקאי הנפלא של גראן קנריה כבר סיכם את תנאיו במכבי בקיץ שעבר, אך ברגע האחרון פוצץ ההסכם וקארול נשאר בספרד. הקיץ הוא מסיים חוזה בקבוצה ובמכבי כבר החלו לגשש בכיוונו. אם אידסון או פארגו יעזבו, קארול בהחלט עשוי להצטרף כמחליפם. העמיד ביורוקאפ ממוצעים של 19 נקודות (50.5% מ-2, 42.3% מ-3), 2.8 ריבאונדים, 1.8 אסיסטים ו-16.7 נקודות מדד, וב-ACB עד כה קולע 19.6 נקודות, מוריד 3 ריבאונדים ובעיקר מוביל את גראן קנריה לאחת העונות המוצלחות בתולדותיה – את העונה הסדירה סיימה הקבוצה במקום החמישי המפתיע וכעת היא מתכוננת לפתיחת סדרת רבע-גמר הפלייאוף מול קאחה לבוראל.

2. מרטינאס גצ'אביצ'יוס (23, 1.93). הסקנד-גארד המצוין מריטאס וילנה, מספקיות השחקנים הראשיות של מכבי תל אביב בשנים האחרונות, מוכן לפריצה הגדולה. העמיד העונה ביורוליג ממוצעים של 11.7 נקודות (51.6% מ-2, 41.2% מ-3), 3 ריבאונדים, 2.6 אסיסטים ו-12.6 נקודות מדד. נחשב לאחד משחקני העתיד של הכדורסל הליטאי.

3. ניק קיינר מדלי (28, 2.03). פורוורד אמריקאי מצוין שמסתובב בשלוש השנים האחרונות בקבוצות מדרג הביניים בספרד. שיחק במכללת מרילנד, עבר בליגה הגרמנית ובליגת הפיתוח ומשנת 2008 משחק ב-ACB. התחיל את דרכו בגראן קנריה, עבר לקאחסול ובשנתיים האחרונות משחק באסטודיאנטס. העונה הגיע עם הקבוצה לרבע גמר היורוקאפ, והעמיד במפעל ממוצעים של 12.4 נקודות (51.5% מ-2, 30.3% מ-3), 7 ריבאונדים, 1.4 אסיסטים, 1.2 חטיפות ו-16.1 מדד ביורוקאפ. בליגה הספרדית קלע 14.4 נקודות והוריד 7.6 ריבאונדים, אבל לא עזר לאסטודיאנטס להשתחל לפלייאוף.

4. טאריק קירקסיי (32, 1.99). השחקן המבוגר ברשימה נמצא כאן לא רק בשל יכולותיו המקצועיות (הגיע העונה עם קאחסול סביליה לגמר היורוקאפ, כשהוא מעמיד במפעל ממוצעים של 10.3 נקודות, 5.9 ריבאונדים, 1.8 אסיסטים ו-14.4 נקודות מדד), כי אם גם בשל ייחוסו המשפחתי: אשתו של קירקסיי יהודייה, כך שנראה שיוכל לקבל אזרחות אם יחתום במכבי. זהו שם מעניין שהוזכר בעבר, אך הקשר הזה מעולם לא קרם עור וגידים. אולי הקיץ (ואולי לא).

5. נוביצה וליצ'קוביץ' (25, 2.05). פעם נחשב לאחד מכוכבי העתיד של הכדורסל הסרבי, אבל בשנתיים האחרונות קמל על ספסלה של ריאל מדריד. סיים את עונת היורוליג עם ממוצעים דלים של 3.4 נקודות, 2.8 ריבאונדים ו-3.3 נקודות מדד ב-12 דקות משחק בלבד. בקיץ הקרוב צפויים הוא וריאל להיפרד, כך שבפני מכבי תעמוד הזדמנות להחתים שחקן כישרוני ורעב מחדא, ובמחיר נמוך מאידך. הימור מסוים, אבל כזה שעשוי להשתלם בגדול.

ohad@walla.net.il

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully