וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפועל אשקלון - הפועל פ"ת: "זאת מלחמת עולם לכל שחקן"

מחפוד דירבן את שחקניו לקראת קרב ההישרדות (20:00, ערוץ 1), שי בירוק עשוי לפתוח. גל כהן: "יש לנו מסורת, אסור שנרד"

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה
אין תמונה/מערכת וואלה, צילום מסך

טריוויה

* ארבעה מפגשים בסך הכל נערכו בין הקבוצות באשקלון, פתח תקוה ניצחה פעם אחת בלבד. התאריך: דצמבר 1982. התוצאה: 0:1.

* הפועל פתח תקוה הפסידה בכל שלושת המשחקים האחרונים שלה מול אשקלון (שהיו שלושת הניצחונות היחידים שלה על הכחולים), כולם בהפרש של שני שערים. בשניים מהמפגשים הללו נשלף כרטיס אדום.

* נחשו מי עמד על הקווים של הפועל פתח תקוה בהפסד הראשון העונה לאשקלון? נכון, אלי מחפוד.

מפתחות והכנות

הפועל אשקלון:

כ-200 אוהדים הגיעו לאימון המסכם לקראת משחק ההישרדות. האוהדים לא הפסיקו לקרוא בשמו של המאמן אלי מחפוד וזימרו: "אשקלונה לא תרד" לאורך כחצי שעה. בעיר אפשר להרגיש תכונה רבה לקראת המשחק, ורק בשעות האחרונות רכשו מאות אוהדים כרטיסים, כשההערכות מדברות על כ-4,000 אוהדים מקומיים שיגיעו לאיצטדיון סלה.

המאמן אלי מחפוד הגיב לתמיכת האוהדים באימון: "מאוד מופתע, אף פעם לא ראיתי כאן כמות כזאת של אוהדים באימון. זה נותן ביטחון ואמונה שהם ידחפו אותנו חזק במשחק כי אנחנו צריכים אותם מאוד".

מחפוד הוסיף לקראת המשחק: "שני המשחקים האחרונים שלנו היו טובים והתייצבנו מקצועית. זה רגע האמת של השחקנים, של הקבוצה ושל המועדון ואני מאמין שנוכל לעשות את זה. אנחנו מסתכלים רק על המשחק שלנו. אם ננצח, אז נלך לבדוק מה עשתה סכנין מול בית"ר".

גם בקרב השחקנים שורר מתח, ובקבוצה אוסרים עליהם להתראיין כבר תקופה ארוכה. אחד השחקנים הסביר זאת: "בצדק לא נתנו לנו לדבר כי עשינו בושות על המגרש. מחר זה לא רק משחק על הקריירה של המועדון אלא גם על הקריירה של השחקנים - האם הם ראויים או לא ראויים להיות בליגת העל ומה יהיה איתם בעונה הבאה אם נרד ליגה. זאת מלחמת עולם עבור כל שחקן שיהיה על הדשא משני הצדדים ולנו יש את היתרון של הקהל שידחוף אותנו. אסור לנו להתפתות, צריך לשחק לאט כי אם נספוג יהיה לנו קשה. גזל ועבאס שלא ישחקו מחר יחסרו מאד, מפני שהם מאוד משמעותיים עבורנו".

מחפוד לא תירגל הרכב, אך נראה כי שי בירוק יצוות בקישור האחורי במקומו של גזל שפצוע בעינו ולא צפוי לפתוח ואושרי גיטא יחליף את מחמוד עבאס המוצהב.

הפועל פתח תקוה:

"בתחילת השבוע לא הרגשנו את הלחץ, אבל ככל שהמשחק מתקרב אתה מרגיש את הלב ואת הברכיים שרועדות. זה סוג של לחץ שיתפוצץ בשריקת הפתיחה. אם נרד – זה יהיה אסון", כך אמרו שחקנים בקבוצה לקראת משחק העונה. לאימון הבוקר הופיע לא אחר מאשר ראש עיריית פתח תקוה, יצחק אוחיון, שערך אסיפת שחקנים. "בניתי איצטדיון חדש, חשוב שתהיו בליגת העל", אמר אוחיון באסיפה. "אגיע למשחק מחר. אני מצפה שתנצחו". דניאל אדו תורגל בעמדת הבלם ופביאן סטולר יחליף את רועי גורדנה בקישור האחורי.

בהמשך לפרסום אתמול בוואלה! ספורט, פתח תקוה אכן זומנה באופן רשמי לדיון בבית הדין של ההתאחדות לכדורגל, שייערך ביום שלישי הקרוב, בטענה שבעליה לא העבירו את הזכויות מאז עזיבתו של רונן אלעד. בהתאחדות טוענים כי תומר סיני וגל חצור לא יכולים לכהן כבעלי הקבוצה או כבעלי זכות חתימה בנושא כספים. גל חצור שלח מכתב להתאחדות לכדורגל ובו הוא טוען כי הוא לא יודע מי יהיו הבעלים בעונה הבאה, ועל כן יש לעכב את הליך העברת הזכויות. ביום ראשון האחרון התקיימה פגישה בין גורמים בקבוצה ליועץ המשפטי של ההתאחדות, עו"ד משה אביבי, בעניין. עדיין לא ברור כיצד תנהג ההתאחדות בנוגע להעברת הזכויות וייתכן שהקבוצה תידרש לבצע את ההליך תוך ימים ספורים, אחרת ינקטו נגדה סנקציות חמורות.

עשרות מאוהדי הקבוצה הגיעו למתחם בקיבוץ עינת, תלו שלטים ועודדו את השחקנים. "נלחמים בשביל הסמל", נכתב על אחד מהם. הנהלת הקבוצה חילקה באימון חלק מ-500 הכרטיסים שרכשה מפרוספר אזגי, שיאזלו עוד היום. אוהדים שלא קיבלו כרטיסים מתכוונים להגיע לאצטדיון ולנסות להשיג בעצמם.

יעמדו למבחן

הפועל אשקלון: איליה יברויאן

בשבוע שעבר מחפוד הוציא את החלוץ בטדי בטענה שהוא לא מספיק מחויב. יברויאן הגיע בהרבה מאוד כסף לאשקלון, והוא יכול להחזיר משהו מזה ברגע האמת של המועדון ואולי גם של המשך הקריירה שלו בליגת העל.

הפועל פתח תקוה: כל הקבוצה

הגיע השלב שבו בקבוצה חייבים להפסיק לדבר, לשכוח מההצהרות בתחילת העונה על מקומות 1-4, לא להתעסק בפרוספר אזגי ובכמות הכרטיסים. זהו, זה השלב המכריע שבו כל שחקן צריך לקחת על עצמו יותר, שבו קבוצה צריכה לדעת להתעלות – או לרדת ליגה ולהתרסק שוב לתקופה שאותה האוהדים שלה כל כך רוצים לשכוח. לא בתי הדין, לא ערעורים ולא חדר החקירות – אף אחד חוץ מהלחימה של השחקנים שלה לא יעזור לה במאבק האחרון העונה. אם היא תרד ליגה, הכתם הזה ירבוץ לא רק מעל השחקנים, אלא גם מעל קברניטיה שהחליטו לפטר את יובל נעים וחשבו שכדורגל הוא משחק ילדים. האם הכתם יישאר על הקיר? התשובות אצל גילי לנדאו, ועוד 11.

sheen-shitof

מאריכים את האקט

כך תשפרו את הביצועים וההנאה במיטה - עם מבצע בלעדי

בשיתוף "גברא"

הרכבים משוערים

הפועל אשקלון: סטיבן אהרליו: שי פטלק, יניב אלול, דארקו לובריץ', אדיר טובול: אמייה טגה, שי בירוק (סואד פילקוביץ', רביד גזל), אושרי גיטא, שניר גואטה: אריק גאו, איליה יברויאן.

הפועל פתח תקוה: אוסטין אג'ידה; איאד חוטבא, דניאל אדו, גל כהן, יגאל אנטבי; פביאן סטולר, רפי דהן, ישראל זגורי, גיא צרפתי, גיא דיין; אלון תורג'מן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully