וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אריאס: "השוערים הטובים בישראל הם איינוגבה ואניימה"

הדס גרינברג

19.5.2011 / 13:19

הבוליביאני נפרד מנתניה: "הרגשתי במועדון כמו בבית, זה היה הסוד שלנו העונה. אני מאמין שבשנה הבאה הם יגיעו לאירופה"

בקיץ האחרון נחת במכבי נתניה שוער בוליביאני אלמוני. לא הרבה ידעו מי הוא קרלוס אריאס, אבל כיום כבר ברור שמדובר באחד השוערים הזרים הטובים שנחתו בישראל בשנים האחרונות. לאימון הפרידה שלו מהקבוצה אתמול (רביעי) הגיעו כחמישים אוהדים והניפו אותו על הכתפיים, וכבר היום הוא ימריא בחזרה לבוליביה מוצף ברגשות מעורבים.

"אני מרגיש שמח ועצוב בו זמנית", אמר אריאס. "שמח על זה שבקרוב אראה את המשפחה שלי ועצוב כי אני עוזב את הקבוצה. הרגשתי במועדון כמו בבית כי האנשים כאן טובים וזה היה הסוד של מכבי נתניה בעונה הנפלאה הזו. אני אתגעגע לכולם כאן הם התנהגו איתי בצורה מדהימה. ליאוניד היה החבר הטוב שלי בקבוצה והוא עזר לי המון להתאקלם כאן בישראל, אבל מעבר אליו אני רוצה להודות לכולם שעזרו לי".

קרלוס אריאס שוער מכבי נתניה (שמאל) חוגג עם שחקני הקבוצה. קובי אליהו
"הקבוצה הייתה מרובת צעירים שרעבים להצלחה וכולם עבדו בשביל זה ללא הפסקה". אריאס/קובי אליהו

- איך אתה מסכם את העונה בישראל?

"זו הייתה עונה טובה שלנו, הקבוצה הייתה מרובת צעירים שרעבים להצלחה וכולם עבדו בשביל זה ללא הפסקה. ניצחנו קבוצות גדולות שיחקנו כדורגל יפה ובשבילי אישית זו היתה חוויה מיוחדת כאן בישראל, כי זו פעם ראשונה שאני יוצא לשחק מחוץ למולדתי. אני שמח על העונה שעשיתי כי לדעתי עשיתי כאן עונה טובה".

למה אתה עוזב בעצם?

"הסיבה העיקרית היא המשפחה שלי. לפני שנתיים אבא של נפטר והוא היה האיש הכי קרוב אליי, וממש שיחקתי בשבילו. מאז שהוא נפטר שיחקתי עם חולצה שעליה התמונה שלו מתחת לחולצת השוער שלי ויש לי תמונה שלו בכל חדר הלבשה שהייתי בו. מאז שהוא נפטר אני כמו האבא של המשפחה בגלל שאני הבן הבכור והם צריכים אותי שם קרוב אליהם וגם אני מרגיש שאני צריך את קרבתם. אני רוצה לשחק בארגנטינה או ברזיל בליגה בכירה בדרום אמריקה. אבל אם לא אמצא שם קבוצה אני אלך לאן שאלוהים יקח אותי".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

תרפיית מציאות מדומה: טיפול להתמודדות עם חרדה

בשיתוף zap doctors

מה המשחק שתיקח איתך בזיכרון מנתניה?

"האמת שנהנתי מכל המשחקים, כי היתה לנו עונה נפלאה. אבל אני יכול לומר שתמיד נהנתי לשחק בבלומפילד כי יש שם אווירה טובה אבל האווירה הכי מדהימה שהיתה לי הייתה באצטדיון טדי, יש שם משהו מיוחד, ממש תחושה של אירופה".

אתה מאוכזב שלא השגתם כרטיס לאירופה במשחק האחרון?

"אחרי המשחק הזה היינו מאוד עצובים כולנו כי היינו כל כך קרובים לאירופה. כולם רצו, אבל לצערנו זה לא קרה. אני מאמין בקבוצה הזו ומאמין ששנה הבאה הם יעשו את זה".

מריאנו רפוראלה, קרלוס אריאס, דלה ימפולסקי שחקני מכבי נתניה. ברני ארדוב
"כולם רצו, אבל לצערנו זה לא קרה". אריאס/ברני ארדוב

מי השחקן הכי מוכשר לדעתך בנתניה שיגיע רחוק?

"קובי דג'אני וחן עזרא מוכשרים מאוד ויכולים להגיע לאירופה. הם רק בחצי הדרך שלהם ויש להם עוד הרבה מה לתת".

מי החלוץ המסוכן ביותר ששיחקת נגדו?

"תומר חמד ממכבי חיפה, הוא שחקן מצוין, חזק עם טכניקה טובה וללא ספק המסוכן ביותר ששיחק נגדי. השוערים הכי טובים בישראל כרגע הם אניימה ואיינוגבה, ואחד המוכשרים שעוד יגיעו רחוק הוא אריאל הרוש".

מה ההבדל בין הכדורגל בישראל לדרום אמריקאי לדעתך?

"בבוליביה קודם כל המגרש שונה, בישראל המגרש מצוין הדשא טוב לעומת מה שקורה בבוליביה, זה ההבדל הראשון. גם פה הכדורגל יותר מאורגן - אתה יודע מתי מתחילה עונה ומתי נגמרת, לקבוצות בישראל יש קבוצות נוער, וילדים שגדלים במועדון עולים לבוגרים. בבוליביה יש אולי שתי קבוצות כאלה, כך שאין ספק שזה דבר מאוד חשוב וטוב שקורה בישראל. ועוד דבר אחד שמוזר לי שכאן בחדרי הלבשה אין ויכוחים ומכות, בבוליביה יש המון מכות ודם חם בין שחקנים מאותה הקבוצה. זה נורמלי שם".

תמליץ לשחקנים בוליביאנים להגיע לישראל?

"בטח. לפני שבאתי לישראל כולם אמרו לי יש שם מלחמה, אבל החלטתי להגיע בגלל שכאן זו ארץ הקודש. כמובן שכשהגעתי ראיתי שכל מה שכולם אומרים על ישראל זה שקר. אין כאן מלחמות, ולא מפחיד כאן ברחוב, צריך להבין שלהסתובב ברחובות בדרום אמריקה יותר מפחיד מישראל. הבעיה היא שהטלוויזיה מוכרת רק את הדברים הרעים עליכם. אני אומר רק דברים טובים על ישראל לכל מי שישאל אותי".

ראובן עטר מאמן מכבי נתניה (שמאל) חוגג עם קרלוס אריאס. קובי אליהו
"לא רק שאין הרבה שחקנים כאלה אין הרבה אנשים כאלה". עטר עם אריאס/קובי אליהו

לסיום אריאס ביקש להודות לכל מי שהפך את העונה למופלאה עבורו: "אני רוצה לומר תודה ענקית לאוהדים על הכל, הם באו לראות אותי ביום האחרון שלי בישראל וזה ריגש אותי מאוד. מעבר להם אני חייב תודה ענקית לכל מי שהיה איתי בנתניה, ראובן עטר וההנהלה ממש לכולם אני אשמור על קשר עם השחקנים כאן ואני בטוח עוד אחזור לבקר בישראל".

עטר, שלקח את אריאס לשיחת פרידה מרגשת אתמול, אמר על השוער העוזב: "כשקרלוס הגיע לארץ חששנו ממנו, הוא הגיע עם עודף משקל וזה גרם לנו לחשוש לחוסר רצינות ומקצוענות שלו ככדורגלן. אבל מאוד מהר גילינו בחור שעובד קשה, משקיע, ומהר מאוד הוא ירד תשעה קילו. קרלוס הוא איש מיוחד, רגוע, מקנה שלווה, ממש ג'נטלמן, לא רק שאין הרבה שחקנים כאלה אין הרבה אנשים כאלה. ומעבר לכך אין ספק שמדובר בשוער מוכשר שעשה כאן עונה מצויינת. אני מאחל לו הצלחה בהמשך הדרך".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully