וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מחפשים את הטואטחה הבא: הכירו את הדור הבא של מכבי חיפה

17.5.2011 / 14:13

כיאל העתידי, בנאדו החדש, תואם גדיר והיורש האפשרי של ניר דוידוביץ'. מי יהיו הצעירים הבאים שאמורים לכבוש את מכבי חיפה בקרוב ולהפוך לכוכבים הצעירים החדשים שמגיעים ממחלקת הנוער

אחד הדברים שנזכור יותר מכל מהאליפות ה-12 של מכבי חיפה היא הכניסה של טאלב טואטחה להרכב הקבוצה במקומו של פיטר מסיללה. בדיוק ברגע שנדמה היה שמאגר השחקנים הצעירים שיכולים לספק את הסחורה מיד ברמות הגבוהות עומד להסתיים, נכנס ילד בן 18 לנעליו של מגן נבחרת דרום אפריקה והעלים את חסרונו.

טאלב טואטחה שחקן מכבי חיפה. ברני ארדוב
ככה זה נראה כשיש מחלקת נוער טובה. טאלב טואטחה/ברני ארדוב

טואטחה היה רק אחד מאותם ילדי פלא שמחלקת הנוער של מכבי חיפה חשפה בשנים האחרונות. מי שהיתה פעם ספקית מביאי הכדורים לכוכבים הגדולים בירוק, הפכה בשנים האחרונות לכוכבת האמיתית של הקבוצה, ואחד השיעורים הכי חשובים שמכבי חיפה מעבירה לכדורגל הישראלי. בהנחה שיעקב שחר לא ישנה ממדיניותו וימשיך למכור שחקנים מתוך מחשבה רווחית, מחלקת הנוער של מכבי חיפה תצטרך לספק את הליאור רפאלוב הבא ותומר חמד הבא. מי הם יהיו? במחלקת הנוער מדגישים ש"בעונה הבאה יהיו פחות תגליות, אבל עוד שנתיים–שלוש היבול יהיה אדיר. את חלקם תראו משתלבים כבר בעונה הבאה, במטרה שיפרצו אחר כך".

סארי פלאח (19): בלם העתיד

מהיחידים בשנתון 1991 שמשחק בנבחרת האולימפית. נכנס לתודעת הציבור בשל ההעדפה של אלישע לוי לשתפו במשחק גביע הטוטו ולהדיח מהסגל את אריק בנאדו. אבל בלי קשר למקרה הזה, גם בנבחרת מחזיקים מפלאח כבלם שמסוגל להגיע לרמות הגבוהות ביותר. אחד היתרונות שהפך אותו לשחקן משודרג אצל מאמן הנוער איתי מרדכי הוא בעיקר במשחק הראש ("מושלם") וביתרון הגובה – 1.95, לא פחות. במחלקת הנוער זיהו יתרון נוסף שלו – רגל שמאל, שמסייעת רבות למאמנים בפריסה שלו על המגרש, וטכניקה. "סארי אוהב את הכדור", תיארו במחלקת הנוער. "הוא מסוג הבלמים שיעצור את הכדור על החזה וישחרר אותו בזמן הנכון. הוא יודע מתי להרחיק, מתי לתת כדור ארוך, מסוג הבלמים שבונה את המשחק מאחור". יחסית לגובהו, מספרים שחקנים בקבוצה, מדובר בשחקן זריז ומהיר ששיפר מאוד את הבנת המשחק שלו בשנתיים האחרונות. "מדובר בשחקן ווינר, הלב של קבוצת הנוער. אם הוא יהיה בין שלושת הבלמים של הקבוצה הבוגרת בעונה הבאה ויקבל צ'אנס, יהיה קשה להדיח אותו מההרכב". המאזן העונה: שלוש הופעות בגביע הטוטו ואחד בגביע המדינה.

התחזית: בלם שלישי בעונה הבאה, מועמד לפרוץ בעוד שנתיים.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

לראשונה טיפלו בסיבה בגללה חליתי בפיברומיאלגיה ולא בסימפטום

בשיתוף מרכז איריס גייר לטיפול דרך אבחון בגלגל העין

הייתם חלבי, חלוץ (18): השכפול של גדיר

השחקן היחיד ברשימה שהוא יליד 1993, אבל למרות זאת כבר זכה העונה להתאמן בקבוצה הבוגרת. במחלקת הנוער מדברים בעיקר על שכפול גנטי של החלוץ מוחמד גדיר. "מדובר בשחקן שמהירות היא הנשק שלו", מסבירים שם. חלבי יכול לשחק בכנף ימין ושמאל וגם כחלוץ, אבל בקבוצת הנוער מנצלים את המהירות שלו כשחקן קו. שחקנים סיפרו כי "מדובר בשחקן עם בעיטה טובה ברגל ימין, מאוד מדויקת. שחקן מאוד כשרוני שאוהב לעבוד קשה". חלבי סומן עוד בנערים ג' יחד עם חלוץ אחר, עמאר זידאן (מלך השערים הנוכחי של הקבוצה, שנחשב גם הוא לפוטנציאל גדול) ועשה את הפריצה העונה. אחרי כחצי עונה הוא כבש חמישה שערים, כולל צמד בדרבי, אבל לא שיחק תקופה מסוימת בגלל פציעה והוא נמצא בתהליך שיקום. ההשוואה לגדיר מצליחה לחדד את ההבדלים בין השחקנים. בינתיים, טוענים במחלקת הנוער, גדיר שחקן עוצמתי ובשל יותר לבוגרים. חלבי עדיין צריך לסגור את הפער.

התחזית: במועדון מעריכים שבעוד שנתיים הפערים הללו ייסגרו, ואולי בעוד שלוש שנים נוכל לראות את החלוץ הבא של מכבי חיפה. עד אז הוא יצטרך לשפר עוד מעט את המספרים ולהתקרב לאלו מקבוצת הנערים - 26 שערים בליגה ועוד חמישה בגביע.

שאדי שעבאן, קשר (19): ביטחון עצמי מופרז

שאדי שעבאן מזכיר במובן מסוים לא מעט שחקנים גדולים שידעו להשתלב במהירות בקבוצה הבוגרת. "מדובר בשחקן עם הרבה ביטחון, עם ביטחון כמעט מופרז, שיודע להבקיע", מתארים במחלקת הנוער את הקשר שרבים לא הבינו כיצד בהופעת הבכורה שלו הוא מעז לשחק עם עקבים, להפגין ביטחון כזה בהנעת הכדור ולקחת סיכונים. הבעיה של שעבאן מתחילה ונגמרת בתפקיד שלו על המגרש (מספר 10 שמשחק מאחורי החלוץ שיכול לשחק גם כקשר 50-50 או בכנף שמאל), עמדה עמוסה במכבי חיפה שספק אם יוכל להשתלב בה כבר בעונה הבאה. הציפייה היא שעונה טובה שלו כמחליף, עשויה להוביל את המועדון להחלטה לשדרג אותו בעוד שנתיים. היתרון של שעבאן הוא רגל שמאל קטלנית, בעיטה מדהימה, ביצוע קרנות וכדורי עונשין. בעונה האחרונה הוא התחזק מאוד, אבל הוא עדיין חייב לשפר את הבעיטה ברגל ימין ואת הניידות שלו במגרש. העונה הוא הבקיע עשרה שערים, ובעונה הבאה מקווים במחלקת הנוער לראות אותו משתלב בגביע הטוטו, ונכנס לאט לאט לרוטציה של אלישע לוי.

התחזית: השתלבות איטית שאולי תעזור לו לפרוץ בעתיד.

רם שטראוס, שוער (19): רוצה להיות דוידוביץ', מזכיר את אובארוב

עדיין לא ברור מתי ניר דוידוביץ' יחליט לתלות את הכפפות (למקורביו הוא נוהג להדגיש: "זה יקרה רק כשלא אוכל להזיז את הברכיים") והאם אמיר אדרי ייכנס באמת לנעליים שלו, אבל במחלקת הנוער כבר מתחילים לדבר על היורש הבא בין הקורות של מכבי חיפה. רם שטראוס הוא אחיו של שגיא שטראוס, ששיחק בעבר בחיפה. העונה הוא כבר השתייך לסגל הבוגרים. במחלקת הנוער מדברים בעיקר על היתרון הפיזי שלו. "מדובר בשוער ענק, עם ידיים גדולות שמגיעות בקלות לכל כדור. אתה לא מצפה שיתעופף כמו שטראובר. הוא לא שוער של הצגות. מדובר בשוער שקט שעושה את העבודה". שאלנו איזה שוער הוא מזכיר והתשובה הייתה מפתיעה. "שורה אובארוב", ענו לנו במחלקת הנוער. "שוער גדול מימדים שיודע להשתמש בגוף שלו ומביא הרבה נקודות לקבוצה. שוער של כדורי גובה, עם בעיה קלה בזריזות שנובעת מהפיזיות שלו. יש לו עבודת רגליים טובה, הוא יודע להתמקם ולקרוא נכון את המשחק". האם זה היורש הבא של דוידוביץ'? "עד שהוא יפרוש, אולי נראה אותו בקבוצה אחרת, כדי שישתפשף. העונה הבאה? עדיין מוקדם. כדי לטפח שוער עתיד במכבי חיפה, צריך לעבוד קצת יותר קשה, אולי בעוד שנתיים - שלוש".

התחזית: השאלה, בניה איטית והזדמנות כאשר דוידוביץ' יפנה את הבמה.

ערן רוזנבאום (18), קשר: הגנה טובה, בעיטה עוצמתית

הקשר המוכשר סיים את העונה מעט מוקדם מדי מכפי שחשבו. בחודש פברואר הוא נפצע בכתף במשחק נגד מכבי נתניה ויחזור רק בספטמבר למגרשים. זאת גם אולי הסיבה שהוא נעלם מהתודעה של אוהדי מכבי חיפה, שראו אותו לפרקים העונה במשחקי גביע הטוטו. מדובר באחד השחקנים הכי מוערכים על ידי אלישע לוי, שמשחק בסגנון של בירם כיאל, עם בעיטה עוצמתית בשתי רגליים, אבל חייב לשפר את היכולת ההתקפית שלו כדי להגיע לרמות גבוהות יותר. רוזנבאום מוגדר כ"מנוע מבחינה הגנתית", אבל "אחד שחייב לבעוט יותר לשער". "רק עם יותר ניסיון ודקות משחק ברמות הגבוהות, הוא יוכל להשתלב", מעריכים במחלקת הנוער, שם מחכים לראות איך השחקן יחזור אחרי הפציעה ומקווים שכבר בעונה הבאה הוא ירשום כמה הופעות בבוגרים. ההערכה היא שבעוד שנתיים יוכל להיכנס לרוטציה של המאמן, אחרי שאלישע לוי ימשיך לשדרג אותו.

התחזית: בגיל 20 אולי תהיה בירם כיאל.

ערוץ 10 ו-וואלה! מציגים ריאליטי חדש: הדור הבא

איתי מרדכי מאמן הנוער של מכבי חיפה. מכבי חיפה
עבודה טובה עם הנוער. איתי מרדכי/מכבי חיפה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully