וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יניב לביא: "במצבים מסוימים התנהגו אליי לא בסדר"

הדס גרינברג

17.5.2011 / 12:28

הקפטן הוותיק כואב את שחרורו הצפוי מקרית שמונה: "קשה לי, אולי בונים על צעירים". בכר פורש, יהיה עוזר מאמן

בשבועות האחרונים עמלים בעירוני קריית שמונה על העונה הבאה. אחת ההחלטות הראשונות שהתקבלו היא שחרורו הצפוי של הבלם והקפטן יניב לביא. לביא, 33, הוא השחקן הוותיק ביותר בקבוצה, בשורותיה הוא משחק בתשע השנים האחרונות. הבלם איבד את מקומו בהרכב של רן בן שמעון לאחר הניצחון על מכבי תל אביב ומאז מיעט לקבל דקות.

הקפטן התייחס בראיון ראשון לתחושות שמלוות אותו בחודשים האחרונים, ולעובדה כי הוא כנראה יעזוב את קריית שמונה. "זו הרגשה שונה", סיפר הקפטן והסביר: "קרו לי הרבה מאוד דברים טובים בקריית שמונה בתקופה שלי בה. אף אחד לא ייקח ממני את זה שאני חלק מההיסטוריה של קריית שמונה. התחלתי איתה בליגה הארצית (כשזו עוד הייתה קיימת – ה.ג.), עשינו שנים מדהימות והפכנו להיות קבוצה גדולה בקנה מידה ישראלי. אני שמח שהייתי חלק מרכזי בזה, נתתי למועדון הרבה והוא החזיר לי. על כל השנים ההן יש לי רק דברים טובים להגיד".

יניב לביא שחקן עירוני קרית שמונה. ברני ארדוב
"אף אחד לא ייקח לי את מה שעשיתי בקריית שמונה". יניב לביא/ברני ארדוב

בחודשים האחרונים איבדת את מקומך בהרכב

"אלו החלטות מקצועיות. כמו שיש תקופה טובה, יש גם פחות נעימה. אני שמח על השנים הטובות יותר מאשר על התקופה הפחות נעימה עכשיו. מעבר לתשע שנים בהן הייתי שותף מלא, גם העונה לקחתי חלק מלא במרבית המשחקים והשגנו תוצאות טובות. בשבילי זה קשה מה שקורה עכשיו, הייתי רוצה להיות שותף גדול יותר בשלבי הסיום של העונה אבל הם כך החליטו, ואני מכבד את רצונם".

איך אתה מרגיש ביחס לכך?

"ברור שזה כואב וזה לא נעים לא לשחק. קשה לי להסתכל מהצד. לא נוח לי שאני מרגיש שונה מכל התקופה בקריית שמונה. זו החלטה שלהם ואין לי הרבה מה לעשות, אבל אף אחד לא ייקח ממני את ההיסטוריה שלי בקריית שמונה. ברור שאני מרגיש שונה בעקבות מה שקורה ואני לא אהיה מופתע משום דבר, אף אחד עוד לא פנה אליי".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנית במרכז

בשיתוף אאורה נדל"ן

למה לדעתך אתה כבר לא משחק?

"אני חושב שהייתה לי עונה טובה בהחלט. אמנם בסוף זה נראה כאילו הייתה לי עונה פחות טובה, אבל אי אפשר להכחיש שהיא הייתה טובה. יצאתי מההרכב כשהקבוצה הייתה במקום הרביעי, נקודה ממקום שלישי, יצאתי מההרכב אחרי יכולת טובה ולא אחרי יכולת לא טובה. זה לא שאפשר להגיד שיניב לביא לא היה טוב או שיניב לביא עשה דברים לא טובים בקריחת שמונה".

אז הוציאו אותך מההרכב אחרי יכולת טובה?

"אולי הם רוצים לשלב צעירים. נתתי עונה טובה והקבוצה הצליחה מעל המצופה. יניב לביא כבש שני שערים, בישל שניים והיה פקטור משמעותי בהגנה. אני לא רואה בכל העונה הרבה טעויות שעשיתי שיכלו לגרום לכך שאאבד את מקומי בהרכב בגלל יכולת לא טובה. כנראה שהמערכת החליטה שהיא רוצה לבנות את המועדון עם שחקנים צעירים. המצב שלי טוב ואני מרגיש מספיק מוערך בכל המקומות".

אתה מרגיש שאתה מסיים בצורה לא מכובדת?

"במצבים מסוימים הם התנהגו אליי לא בסדר. אני חושב שיכלו להתנהג איתי בצורה אחרת, טובה יותר, אבל אני משתדל לזכור את הדברים הטובים יותר מאשר הפחות טובים אבל בעונה כזאת הייתי מצפה בכל זאת ליחס קצת מועדף".

"אני חושב שהייתי צריך להניף את הגביע"

אחד הדברים הצורמים שלא ניתן היה להחמיץ זו העובדה שהקפטן לביא לא הוזמן להניף את גביע הטוטו וצפה בחבריו מהצד, ולביא נזכר ברגעים הלא קלים שעברו עליו: "אין ספק שהרגשתי לא נוח עם זה, אין לי מילים אחרות. אני חושב שהייתי צריך להניף את הגביע. יש צוות מקצועי וניהולי שמחליט מי מניף את הגביע, ומי הולך ומי בא. ציפיתי ליותר מהם, ובטח להיות חלק ממעמד ההנפה, שהיה רגע מיוחד וגדול. זה לא שאנחנו מכונת תארים שמניפים פה גביע או צלחת כל עונה והשנה בחרו לתת למישהו אחר להניף. נתתי הכול למועדון, וזו ההרגשה שממשיכה ללוות אותי".

היו רגעים שחשבת לפנות לצוות המקצועי ולברר למה לא כיבדו אותך?

"לא. זה מה שהם החליטו. ב-25 המשחקים הראשונים פתחתי והייתי מצוין, אבל הם החליטו לעשות חילופים. בכל השנים בקבוצה הרגשתי שמכבדים אותי ורוצים אותי, למרות שהיו לי הצעות אחרות תמיד רציתי להישאר בקריית שמונה אבל כדורגל זה דבר נזיל. אקבל כל החלטה, יש לי הרבה אופציות ואני שחקן מוערך מאוד. אי אפשר לדעת מה יהיה".

בגיל 33 אתה מרגיש טוב מקצועית?

"כן. כל מי שעקב אחריי העונה ראה בדיוק את היכולת שלי. הייתי מעדיף שכולם יראו שוב את כל המשחקים כדי לבחון את היכולת שלי לפי כל העונה. אני רוצה לשחק עוד כמה שנים כדורגל ואני יכול לעשות זאת בליגה הראשונה ולהיות טוב".

בכר פורש, ימונה לעוזרו של בן שמעון

בעקבות קריירה רוויית פציעות, הודיע המגן ברק בכר על פרישה, אך יישאר במועדון בתור עוזרו של בן שמעון. "זהו רגע קשה של רגשות מעורבים עבורי", אמר השחקן לאתר הרשמי של הקבוצה, "לאחר פציעות קשות וטורדניות והחמרתן בשנה האחרונה וניסיונות כושלים לחזור ולשחק, לא נותרה לי ברירה ולאחר התייעצות עם ד"ר מורג שטיפל בי בשנים האחרונות החלטתי על פרישה מכדורגל. אני מסיים היום שבע שנים נהדרות במועדון המדהים הזה.

"מאוד שמחתי לשמוע שבשנה הבאה אני ממשיך במועדון בצוות המקצועי, זה נתן לי הרגשה שבאמת מעריכים אותי על מה שתרמתי למועדון ולמרות שעשיתי לעצמי נזק אולי בלתי הפיך לברכיים משום ששיחקתי פצוע עם זריקות וכדורים נגד כאבים, אני לא מתחרט לרגע. הייתי חוזר על כך שוב עבור המועדון הנפלא הזה".

מעבר לזאת, בקבוצה ממשיכים לבנות את הסגל. בעוד שאיתן טיבי ימשיך בוודאות במועדון, מעמדו של סאלח חסארמה מעורער, והשאלה מי ישחק לצד טיבי במרכז ההגנה בעונה הבאה נותרה פתוחה. בקריית שמונה בוחנים מספר אופציות של בלמים, גם זרים, כאשר אם יגיע אחד כזה שיר צדק או חסארמה יתפקדו על תקן בלם שלישי. במועדון קיימת נטייה להשאיר את צדק, אלא שגם קיימת אפשרות בסבירות נמוכה יותר שחסארמה יישאר וצדק יושאל לקבוצה אחרת.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully