וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אלישע לוי: "אין מועדון גדול יותר ממכבי חיפה"

16.5.2011 / 22:44

הירוקים חגגו אליפות, אלישע לוי יודע: "מגיע לי להישאר, לכולם מגיעה תעודת מאסטר על העונה". בנאדו: "התואר הכי מרגש"

ברני ארדוב

צילום ועריכת וידאו: קובי אליהו

מכבי חיפה חגגה הערב (שני) את זכייתה באליפות ה-12 בתולדותיה, ו-14,000 אוהדים ירוקים הקפיצו את קרית אליעזר לשמיים בשמחה אדירה אחרי ה-0:2 על קרית שמונה, ואלישע לוי ושחקניו שיחררו המון לחץ אחרי טראומת העונה שעברה אז שמטו את התואר בשניות האחרונות של מחזור הסיום. גם שריקות הבוז של חלק מאוהדי חיפה כלפי אבי לוזון, מהן התריע יעקב שחר השבוע, לא פגמו בחגיגות, כשרבים מהאוהדים שרקו בוז לחבריהם על שהמרו את פיו של הנשיא.

בסופו של דבר הירוקים עמדו במשימה והבטיחו לעצמם את הכתר מחזור אחד לפני סיום העונה, וכעת נותרו להם תשעה ימים להתכונן לגמר הגביע מול הפועל תל אביב, בתקווה לגזול מהדאבליסטית היוצאת את שני התארים בהם זכתה בעונה שעברה.

חגיגות רשמיות תקיים הקבוצה רק בתום משחק הגמר המדובר, כאשר מספר שעות אחרי המשחק התכנסו חלק מהשחקנים וכמה מאות אוהדים במרכז העיר לסדרת חגיגות ספונטנית בחלק ממרכזי הבילוי. עם זאת, מספר אוהדים נותרו מחוץ לפאבים והמסעדות הצפופות ונותרו מתוסכלים על שלא זכו לחגוג עם כוכביהם.

ובחזרה לקרית אליעזר. הבעלים המיתולוגי יעקב שחר חגג בסיום ואמר: "לכל אליפות יש את השמחה שלה. האליפות הזאת אחרי האובדן בשנה שעברה משמחת את כולנו קצת יותר מאליפות רגילה. האמנתי באופן חד משמעתי שאנחנו יכולים לזכות באליפות, למרות שיש לנו שחקנים פצועים, שיש לנו סגל שיילך לאליפות. כולם דיברו על אלו שהלכו ואני דיברתי על אלו שנשארו. אמרתי שכשתיגמר העונה נעשה סיכומים ונדבר על תמונת המאמן לעונה הבאה".

אלישע לוי נראה נרגש בסיום: "זה היה קשה, היתה לנו שנה קשה אבל שנה טובה. אם אני מסתכל על האליפות הזאת, זו תעודת מאסטר לכל האנשים שעסקו במלאכה. עזבו אותנו כמה שחקנים, אבל המועדון הזה חזק וידענו לעשות מה שצריך ולקחנו את האליפות מקבוצה מאוד מוכשרת כמו הפועל תל אביב. אין מועדון גדול יותר ממכבי חיפה, מועדון שמשתמש בשחקנים צעירים ושחקני בית. לקחנו אליפות ועכשיו יש לנו גביע. לא הרבה פעמים יש הזדמנות לזכות בדאבל. אנחנו צריכים לשמוח ואז להתארגן כדי לקחת גביע, כי חיפה לא לקחה הרבה זמן את זה".

שחקני מכבי חיפה חוגגים אליפות. ברני ארדוב
השכיחו את הטראומה. הירוקים עם הצלחת/ברני ארדוב

קטן: "הייתה באליפות הזאת המון נחישות"

על עתידו האישי אמר לוי: "אני חושב אני צריך להמשיך, אבל אנחנו דנים בסוגיה הזאת הרבה זמן. החלטנו שכדי לקחת אליפות צריך לשים הכל בצד ולעשות הכל כדי לזכות בתואר. אין מאושר ממני שזכינו באליפות. אני חושב שצריך לתת ליענקל'ה זמן, נמצא את הזמן לעשות את הכי טוב עבור מכבי חיפה ועבורי".

יניב קטן, שחגג אליפות שביעית במדים הירוקים, אמר: "זו תחושה מדהימה, עשינו עונה באמת טובה ולא פשוטה עם הקיזוז וכל מה שמסביב, אבל התגברנו על כל הקשיים. היתה לנו תקופה אחרי ה-1:4 מול הפועל תל אביב שהיתה ירידה, ואז היינו צריכים להחליט לאן אנחנו הולכים, ועשינו עבודה טובה משם. אנחנו כל כך מאמינים בעצמנו וכל כך נחושים, החבר'ה עשו את העבודה בצורה טובה מאוד".

"לדעתי זו הייתה האליפות החשובה ביותר אחרי השנה שעברה", הוסיף קטן. "הייתה באליפות הזאת המון נחישות והמון אמונה אחרי הזעזוע אשתקד, היה חשוב לנו להוכיח שאנחנו מועדון חזק, וידענו שרק אם ניקח אליפות נעשה את זה. זה מפצה לגמרי על העונה שעברה, אבל תמיד נזכור את מה שהיה".

על הפציעות שעבר העונה אמר קטן: "לא יודע כמה אוכל למשוך את זה, השנה הפציעה מאוד הפריעה לי אבל היה חשוב לי לחזור ולעזור לקבוצה. להגיע לגיל 30 עם פציעה כזאת זה לא קל, זה כואב לי בגל וברגליים, אבל אצטרך לדעת לחלק את הכוחות גם בעונה הבאה". על רפאלוב אמר הקפטן: "מהאימון הראשון אמרתי שהוא שחקן יוצא דופן שלא רואים בליגה הישראלית. ההתבגרות שלו היא חשובה למועדון ולו. לדעתי הוא צריך לצאת לחו"ל כמה שיותר מהר, כי זה הזמן שלו להתקדם".

ליאור רפאלוב, שכבש את הצמד המנצח והשלים עונה קסומה, אמר: "הכל התחיל בשנה שעברה עם המכה שקיבלנו. יענק'לה אמר שאם לא נחזיר את האליפות השנה לכולם יהיה חשבון איתו, ואני חושב שכולם הקשיבו. היו ספקות גם לפני הערב בעיקר בגלל מה שקרה בעונה שעברה, ואני שמח שהצלחנו להחזיר את האליפות. ידענו שמשחק המפתח יהיה מול הפועל תל אביב. למרות שההפסד של נתניה לא היה מתוכנן, הוא נתן לנו הרגשה שאנחנו מגיעים עם הגב לקיר מול הפועל וזה הוכיח את עצמו. בכל קרב היינו ראשונים, וזה הכריע את האליפות". על השמועות על עזיבתו אמר: "יש לי חוזה גם לעונה הבאה".

שחקני מכבי חיפה חוגגים אליפות. קובי אליהו
עכשיו הם בונים על דאבל. שחקני מכבי חיפה/קובי אליהו

בנאדו: "זו האליפות הכי מתוקה שלי"

ניר דוידוביץ' אמר: "אני מאושר במיוחד אחרי שנה שעברה. זכינו לעיני הקהל המדהים הזה שבאמת הגיע לו. עשינו עונה קשה ומגיע לנו להיות מאושרים. כמה שהיה קשה זה יותר מתוק. לא התחלתי את העונה, הייתי פצוע מספר משחקים, אבל אז נכנסתי לעניינים ואני שמח שעזרתי לקבוצה. האליפות הזאת מצטרפת לעוד הרבה אליפויות מתוקות ואני מקווה שנמשיך בזה".

אריק בנאדו, שעבר שנה קשה במיוחד, אמר: "זאת האליפות התשיעית שלי והכי מתוקה, בגלל איך שהתחלנו את העונה הזאת. הודחנו מאירופה, עזבו שחקנים חשובים ופתאום להיות כאן היום. יענקל'ה אמר בקיץ שהוא רוצה את האליפות בחזרה ועשינו את זה. מגיע לנו, הובלנו במשך 95 אחוזים מהזמן את הטבלה. אנחנו חבורה של גברים ואני שמח ומאושר".

תומר חמד, שבישל את השער השני, אמר: "בתור ילד שישב פה ביציע וראה את הקבוצה זוכה באליפות זו הגשמת חלום, לראות את הקהל הזה קורא בשם שלי זה היה חלום ילדות. הקשיים שהיו לי בשנה שעברה חישלו אותי וגרמו לי להבין שכדורגל זה לא כל כך פשוט. הבטחתי לעצמי ולקבוצה שאני לא מדבר על העונה הבאה עד תום העונה הזאת, ועכשיו אני רק רוצה לחגוג דאבל".

גם אייל משומר חגג: "החזרנו את הכבוד לכרמל ולאוהדים שלנו אחרי הפשלה של השנה שעברה. היינו טובים לאורך כל הדרך. אני רוצה להגיד תודה רבה לקהל, הם היו נפלאים היום ועודדו אותנו גם ברגעים קשים לאורך כל העונה".

בקבוצה יודיעו כבר בימים הקרובים על עתידו של אלישע לוי, וכן ייפגשו עם גוסטבו בוקולי על מנת להציע לו חוזה לעונה נוספת, בעוד שהקשר דורש חוזה לשנתיים. ראשי חיפה ייפגשו גם עם נציגיו של תומר חמד במטרה להשאירו, אך נראה שהירוקים לא יוכלו להתחרות עם הסכומים שיוצעו לו מאירופה.

בשבועיים הקרובים אמור גם אריק בנאדו להודיע האם הוא ממשיך לעונה נוספת, וקודם לכן הוא ייפגש עם יעקב שחר. לפני המשחק קיבל פיטר מסיללה תשורה מהמועדון על ציון 100 הופעות במדי הקבוצה, אייל גולסה ייעדר מגמר הגביע מול הפועל תל אביב בשל צהוב חמישי שספג

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully